A legutóbbi szezon alatt is megállapítottuk, minden tekintetben javult az utánpótlás-bajnokságok színvonala, és úgy tűnik, a töretlen továbbfejlődés feltételei az előttünk álló évadban is adottak. Noha tény, hogy talán még soha annyi fiatal tehetség nem játszott külföldön, mint a következő szezonban fog, maradt kiből válogatni idehaza is.
A fejlődést szolgálja az is, hogy az itthon maradó játékosok közül jelentős számban vesznek részt szinvonalas külföldi nyári edzőtáborokban. Többször elhangzott már szakértő hozzászólásokban, hogy a 10-18 év közötti korosztályban nem feltétlenül lineáris a fiatalok fejlődése, egyik évről a másikra is előreléphetnek olyan tehetségek, akik korábban a húzóemberek árnyékában nem tudták felhívni magukra a szakma figyelmét. A távozók helyét fel kell tölteni, így edzőik olyan gyerekeket nevezhetnek a keretbe, akik nem fértek be, olyan srácok próbálhatják ki magukat a speciális sorokban, akik eddig csak a padról figyelték társaik emberelőnyös vagy épp -hátrányos ténykedését.
A játékosok mellett a szakmai stáb is erősödik. Újabb külföldi szakemberek jelennek meg a klubcsapatoknál, a korosztályos válogatottak élén. Egyre több hazai tréner szerzi meg az edzői licencet, annak is egyre magasabb fokozatát, növekszik a külföldi továbbképzések száma. A játékvezetés fejlesztése is terítékre került. Pozitív jel, hogy a már eddig is nemzetközi szintű online statisztikai rendszerben újabb mutatók bevezetése esedékes az ősszel induló bajnokságokban. Most tekintsük át a különböző korosztályokat.
Többévi szünet után indul újra a juniorbajnokság, amely egy évvel kibővülve a 21 éven aluliak küzdelemsorozata lesz. A négy részt vevő csapat játékosai között sok olyan hokis lesz, akik a felnőttek között is szóhoz jutnak. Lesznek feljátszók, akik többnyire az ifjúsági korúak között vitézkednek. Fontos azonban, hogy olyan fiatalok is lehetőséget kapnak, akik már elmúltak 18 évesek, de különböző okokból nem vehetnek részt a felnőtt első osztályú csapataik küzdelmeiben. Ők is megmaradnak a sportágnak, és esetlegesen példaként szolgálhatnak arra, hogy tanulás és/vagy munka mellett is lehet folytatni az aktív jégkorongot. És ha az élet úgy hozza, egy-két-öt év múlva akár csatlakozhatnak is valamelyik OB I.-es csapathoz.
A debreceniek bemutatkozásával az ifjúsági bajnokságban a hivatalos résztvevők tekintetében bővül a mezőny. Az UTE és a MAC közös csapattal indul, a Bp. Stars hivatalosan is a versengés tagjává válik a tavalyi kurta-furcsa megoldás után. A miskolciak remek alapszakasszal rukkoltak elő az előző szezonban, és évről évre látványosan mutatkozik meg a már fedett pályán felkészített fiatal generáció folyamatosan javuló teljesítménye. A debreceniek erejét még nehéz felmérni, de örömteli, hogy vállalják a korosztályos megméretést. Ez feltehetően a már régóta ígért felnőttcsapat első osztályú debütálásának egyik előkészítő lépése. A döntőben is szerepelt két Fejér megyei csapat célja az lehet, hogy eredményesen vegyék fel a versenyt a korábban bajnokságon kívül brillírozó Bp. Starsszal. A feladatot könnyíti, hogy a fővárosiaktól több korosztályos éljátékos távozott a nyár folyamán. A résztvevők nagy része többé-kevésbé ismeri egymást, várhatóan tovább csökken a csapatok közötti különbség, és a nagy gólarányú vereségek egyre kevésbé lesznek jellemzőek a bajnoki összecsapásokon.
A serdülők között már két számjegyű az indulók létszáma. Ugyan a kaposvári csapat még nem jelezte a részvételét (a kölyökbajnokságban ugyanez a helyzet), de a szakvezetőváltás miatt a szövetség türelemmel vár végleges döntésükre. Nélkülük is már 10 csapat részvételével indul a 16 éven aluliak vetélkedése. Rajthoz áll két új klub, a Drago Skorpiók és a korosztályos problémák miatt egy évet kihagyó Dunaferr SE. A legutóbbi bajnoki döntőt budapesti csapatok vívták, várhatóan komoly trónkövetelőkre számíthatnak, a székesfehérvári és a székely csapat is meg fogja nehezíteni a dolgukat, és más csapatok is csatlakozhatnak az elithez. Érdekesnek ígérkezik, hogy a két kelet-magyarországi város csapata közül az egyik a végén közel tud-e kerülni a dobogóhoz.
A kölyökbajnokságban 18 csapat vesz részt. Ez öttel több, mint tavaly. Ez a szám már fehéren-feketén mutatja a sportágban az utóbbi években végbement fejlődést. A divízió 1-es nagyválogatottal büszkélkedő országok között nem sok tud felmutatni ekkora U14-es mezőnyt. Bemutatkozhat az előkészítőben sok dicsérettel illetett Győri ETO HC, továbbá az Erzsébeti Farkasok is. Érdekes színfolt lehet a zalaegerszegiek két csapatának a teljesítménye, mert jelen állás szerint a Kercsó Árpáddal együtt dolgozni nem akarók külön gárdát szerveznek. Két Pest megyei mellett hét budapesti csapat teszi ki az egész mezőny felét. A szinvonalra már a múlt évben sem lehetett panasz. A felsőházban nyilvánvalóan ezúttal is komoly harc folyhat a dobogós helyekért. A kiöregedő és az újonnan érkező gyerekek miatt a végső sorrend tekintetében nehéz lenne jóslásokba bocsátkozni, de szoros és izgalmas mérkőzésekben nem lehet hiány.
Ennél a korosztálynál kezdődik az a szisztematikus fejlesztő munka, amely komoly szakmai alapokra felépített szelekció után egész évben havi rendszerességgel, összetartások keretében próbálja felkészíteni a hokispalántákat a nemzetközi versenyzésre. A tehetséggondozási program, amelyben több mint háromválogatottnyi kölyökkorú játékos vesz részt, második évébe lép. A rendkívül erős prágai torna tanulságait komoly elemző munka keretében a szakmai felelősök prezentálták, és remélhetően mind a játékvezetésre vonatkozó, mind az egyéni és csapatjátékra utaló fejlesztési javaslatokat sikerült eljuttatni az érdekeltekhez, valamint a klubok szakvezetőihez.
Nem szabad elhallgatni azt a negatívumot, hogy az U12-es korosztály fölött két, korábban egyszer-egyszer bemutatkozott nagyváros, Pécs és Szeged egyáltalán nem képviselteti magát. Biztatásként fontos megjegyezni, hogy a legkisebbek küzdelmeibe már kezdenek bekapcsolódni a nyíregyházi és az egri gyerekek, és vannak kezdeményezések Szombathelyen és Sopronban is. Örömteli, hogy a BHG kispályáján évek alatt egyre szélesebb bázist kialakító Budai Bocsok már az előkészítő bajnokságban is indulnak, bízzunk benne, hogy az utóbbi évben szintén Budán és kispályán otthonra lelt Gepárdok JE is hasonlóan fejlődik. Remélhetőleg néhány éven belül hallani fogunk a jászberényi, a tatabányai és az itt most meg nem említett városok hokispalántáinak szerveződéséről is.
juliusbond 2009.07.15. 19:18:49
Biborkalap 2009.07.15. 21:13:22
KCs 2009.07.15. 22:16:03
Érdemes lenne feltenni a kérdést, hogy tényleg az szolgálja-e a magyar hoki érdekeit, ha a benne szereplőkkel elhitetjük, hogy minden úgy jó, ahogy van.
Félreértés ne essék, én nem vagyok híve a mindenben csak a rosszat láttató bulvárújságírásnak, de az ilyen egyoldalú rózsaszín ömlengésnek legalább annyira nem.
vioola 2009.07.15. 22:52:27
kerusz 2009.07.16. 00:06:36
M.Messier 2009.07.16. 04:48:11
A "rózsaszín ömlengés" picit bántja a szemem és többször végigolvasva a cikket, sikerpropagandát sem érzékelek. Inkább tényekről szól a dolgozat, amiket nehéz lenne cáfolni.
Sehol sem találtam arra utalást, hogy itt a kánaán és mindenki hátradőlhet.
Bizony van tennivaló bőven és Keruszhoz hasonlóan engem is őszintén érdekelne a véleményed, ha már azt csinálod, amit!
F. Kapus 2009.07.16. 07:58:55
kamphore 2009.07.16. 09:48:06
Enyhén szólva nem arról szól, amit eddig megismerhettünk a magyar edzőktől!
Talán nem véletlenül rejtegetik Kalle elemzését!
hokikori 2009.07.16. 09:49:08
Vitassuk meg a konkrétumokat, mert kevés ebben az országban az olyan terület ahol ennyire egyirányba tevékenykednének az érdekeltek mint a jégkorong utánpótlás. Ez már önmagában is olyan érték amire alapozva az értelmes vitákkal biztos alapon lehet tovább építkezni.
szeszter 2009.07.16. 10:03:53
Talán alkalomadtán össze lehetne majd hozni egy negatív cikket is. Persze egy ilyen megírása sokkal bonyolultabb, hiszen megoldási javaslatok nélkül csak "szomorúak" lennének az olvasók. Nem azt akarom mondani h a szerző oldja meg az adott problémákat, de 2-3-4 elhintett javaslat/követendő példa tényleg vitaindító és remélhetőleg serkentő lehet.
Már csak azért is h pár év múlva hazautazhassak haverokkal üvölteni a Hajrá Lehelt:)
b23 2009.07.16. 10:22:39
gm 2009.07.16. 10:33:45
bruins 2009.07.16. 11:06:24
bonsay 2009.07.16. 12:32:26
borostom83 2009.07.16. 13:30:00
erre 2 dolgot mondanék:
1. Szerintem a hokiban nem túl gyakori a honosítás, pláne nem az erős nemzeteknél. Szerintem Hári esete kivétel volt.
2. Ha belegondolsz, a vízilabdát kivéve minden sportban siker és törekvés nívós külföldi bajnokságokban szerepelni. Még kézilabdában is ha leigazol egy Bundesliga csapat egy fiatal magyart, az előrelépésnek számít. Persze, nem veri az eget a bajnokság színvonala, de szerintem a válogatott és a bajnokság fejlődése párhuzamos. Arra a vb valóban rávilágított, a magyar szint nem elég (MÉG?). A bajnokság fejlesztése mellett azonban szükséges, hogy legjobbjaink külföldön szerepeljenek, és a valóban előttünk járó NHL-ben, Svédorszhágban, Oroszországban, Finnországban játszanak. Szerintem az, hogy ezek a bajnokságok erősebbek, ezáltal vonzóbbak a magyar OBI-nél, nem meglepő.
bonsay 2009.07.16. 14:31:46
Csakhogy ezek a srácok nem az NHL-be mentek, hanem utánpotlás csapatokhoz.Vannak egyes csapatok akik többet szeretnének tenni a fejlődés érdekében, de a szövetség ott tart be nekik ahol csak lehet.A Starstól elment három kíváló csatár, és még egy elfog, aki eddig nem volt publikus.Milyen lesz így jövőre a bajnokság színvonala, ha mindig a legjobbak elmennek.Lehet hogy felnőt korukba kamatoztatják tudásukat a válogatottban, ha addig nem honosítják őket, de ettől függetlenül a magyar bajnokság ugrásszerüen nem lesz jobb.Lehet, hogy lassan emelkedik a színvonal, de az elitet és a középmezőnyt sose fogja utolérni.
borostom83 2009.07.16. 14:55:55
Nyilván nem az NHL-be mentek (ámbár a Hardi testvérek Kanada felé vették az irányt, a többi a jövő zenéje), de szerintem azt is látni kell, hogy az első komoly(nak látszó) generáció most 16-18(-19) éves. Ekkor még ritka a felnőtt csapat komoly élbajnokságokban.
Startrek 2009.07.16. 14:59:35
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.07.16. 15:02:26
emlékező 2009.07.16. 15:16:51
Az utánuk következők kilépve a legjobbak árnyékából innentől tudják megmutatni, hogy van-e bennük több. Mindenki számára a szorosabb bajnokság és az új kihívások jelentenek további lendületet. Akit eddig nehéz volt legyőzni, idén talán már elérhetőbb cél lehet. Ha nem mennének el a legjobbak, akkor sokkal több gyerek érezné, hogy szélmalom harc a következő időszak.
Ezért folyamatos lüktetés,változás /természetesen jó irányba/ szükséges az utánpótlás bajnokságokba is.
bonsay 2009.07.16. 15:18:11
bonsay 2009.07.16. 15:32:50
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.07.16. 15:33:31
bonsay 2009.07.16. 15:36:50
bonsay 2009.07.16. 15:44:47
Nem hiszem, hogy pl egy Nemes szürke lenne bár melyik nemzeti csapatban.Ha nem ismered akkor egy kicsit tájékozodj róla.
bonsay 2009.07.16. 15:50:34
Szerintem ha legjobbak minden évben elmennek attól nem lesz jobb az utánpotlás színvonala.Legfeljebb egy két szülő elájul, hogy a gyereke nem a harmadik vagy negyedik sorban játszik henem egy két sorral előrébb.Ők lehet, hogy azt hiszik a gyerek mennyit fejlődött, mert azt nem veszik észre, hogy a legjobbak már nem náluk játszanak.........
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.07.16. 15:50:59
bonsay 2009.07.16. 16:05:52
Látom nem tudod kiről írsz,mert ők már régen nem a korosztályuk legjobbjai.........
D. Gromov 2009.07.16. 16:12:29
bonsay 2009.07.16. 16:34:58
Ha egy serdülő korosztályos az IFI VB-n tündököl, az tényleg nem a korosztálya legjobbja..........
b23 2009.07.16. 17:20:02
bonsay 2009.07.16. 17:34:26
Végül is igazad van, hiába énvagyok a Velence tó legjobb úszója, attol a Balaton bajnoka nem vagyok............
Mégha jobb időt is úszok..........
Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.16. 18:58:58
ha olvasod ezt -bár nem tudom-, akkor legyél szíves egy e-mailt rámdobni, publikus a mailem, ha rámkattintasz.
fontos ügyben.
Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.16. 23:40:35
aki salgótarjáni, vagy salgótarjáni érdekeltségekkel rendelkezik valamilyen úton-módon, az legyen szíves szintén megkeresni.(esetleg más nógrádi település, de inkább tarjánhoz közel.)
fontos lenne.
köszönöm.
Tillasz 2009.07.17. 07:04:19
Milyen érdekeltség érdekel?
Polgármester, vagy játékos érdekel?:-)
Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.17. 08:49:27
ettől összetettebb a dolog.:)))
emlékező 2009.07.17. 08:54:44
Ezt nyilatkozta Ladányi is nemrég, hogy nekik 15 év magyar bajnokság kevés volt az elithez. Pedig ő is évekig a kispad végén ücsörgött és a korábban érő társai sikereinek árnyékából lépett ki.
Többen vannak, akik később érnek és időt kell nekik hagyni a fejlődésre, de a MAGYAR HOKI jelenlegi helyzetében minden gyerek /és támogató szülő/ roppant értékes tudásszinttől függetlenül!
Másrész luxus lenne a mostani legjobb tinik fiatalságát és tehetségét eldagonyászni! Őket magasabb szinten kell fejleszteni, hiszen nincs újabb 15 éve nekik sem, hogy a csúcsra érjenek. A világon mindehol fiatalítanak, a válogatott játékosok többsége 22-25 éves. Klub szinten is több esély kell adni egy 18-20 évesnek, mint ahogy ez itthon is egyre inkább tendencia.
Egyébként had ájuljon el az a néhány szülő kisfiának sikerétől. A szülőnek is lendület, kitartás kell. Ehhez pedig apró sikerek és új esélyek szükségesek!
canadien 2009.07.17. 12:08:59
lines 2009.07.17. 13:14:28
emlékező 2009.07.17. 13:33:58
heves jeges 2009.07.17. 13:45:05
Nem szipkázzák el más csapatoktól a tehetségeket pl.:Bp.Stars Z.titánok stb... Könnyű azoknak a csapatoknak akik Romániának nevelnek hokisokat a magyarok pénzéből!!!
canadien 2009.07.17. 13:56:43
kamphore 2009.07.17. 14:25:14
@canadien: ez minden hokis országban így van
bonsay 2009.07.17. 14:57:06
Az hogy ki kit szipkáz el ezt inkább hagyjuk, mert sokkal több a távozó mint az érkező.A fiam csapatában is a gerinc minimum 6-7 éve együtt van.Ilyen indokkal támadhatnád a felnőtt Albát is.Miértnem teszed?
bonsay 2009.07.17. 14:59:17
Igen.Azért írom, hogy nem publikus mert, hívatalosan még nem hallottam sehol.
moszkvicssluszkulcs 2009.07.17. 15:38:43
bonsay 2009.07.17. 16:23:55
ob4 2009.07.21. 12:08:59
Igen pár ilyen ötlet már elhangzott,
Pl hogy olyan bajnokság, kupa is kellene ahol azok a cspatok gyerekei játszhatnának akik egyenként nem tudnak kiállni, de a köreikben tudnak néhány ügyes korosztályos játékost, akik nem akarnak elszerződni sehova, ezek tömörülhetnénk egy csapatba a bajnokságban. Pl egri-vitézek kapus, gepárd hátvédek, jégkert csatárok. Nem beszélve azokról a csapatokról, ahol tavaly még volt B csapat, de most kevesen vannak, így meccs nélkül lesz 10-12 gyerek, pl MAC. Edzzenek otthon de legyen közös csapat.
el tudok képzelni olyat hogy ezek mind elmennek és ott összeraknak két-három csapatot.
Ne kallódjanak már el.
Ez egy gyengeség, hogy alig van gyerek, és mégis hihetetlen a lemorzsolódás, mert ugye a jövő elkezdődött és hiába lesz 10 év múlva Egerben csapat, a mostaniakon ez már nem segít. És a statiszika szerint biztos hogy ott kergeti a pakkot egy-két frankón tehetséges gyerek.
Én örülök a Budai Bocsoknak, de honnan az infó, hogy indulnak elők.-ban, van infó a pótnevezésekről?
jégmama (törölt) 2009.07.21. 13:06:41
Nálunk például az előkészitő korosztálytól fölfele annyi játékos van, hogy éppen kiadja a kötelező létszámot. A szülők is tudják, és az edzők is, ahhoz hogy egy csapat eltudjon elindulni, meg kell lenni a létszámnak. Mi itt mindenkinek lehetőséget adunk. Olyan gyerek is szerepelt pl a tavalyi kölyök csapatban, és az előkészítőben, aki előző szezonban kezdett korizni. Akkor tanult meg!!!!!!! Mert igy volt meg a kötelező létszám. A lényeg, hogy elindultunk, és tudott játszani az a 10 db gyerek is aki komolyan gondolta. Hát ezért nem lehet előre törni. De azért megnézném én azt a fővárosi csapatot aki, mindenféle képességű gyerekkel játszana, ő hol tartana a listán. Én úgy gondolom ez igy helyes, és mielőtt ilyen , és hasonló megjegyzéseket tesztek, el kellene gondolkodni. Mert baromi könnyű egy csomó szortírozott játékossal eljönni ide, és arcoskodni, hogy bezzeg Debrecennek megvan minden feltétele, és mégis x góllal vertük őket. Ráadásul volt egy bajnokság tavaly, az előkészitő korosztálynak, ahová bizonyos fővárosi csapatot meghivtunk. Ebben acsapatban rengeteg lány szerepel, és a lányok ugye akár több évet is lejátszhatnak. persze, hogy ők végeztek az első helyen. Nem ez a probléma. Hanem az, hogy a dijkiosztás után az edzőjük szólt a lányoknak, hogy a fényképezésnél ne álljanak oda. Ne szerepeljenek a képeken, mert ők nem előkészitős korosztályuak. Hazaérkezve boldogan újságolták mindenkinek, hogy ez a csapat a tuti aranyérmes, a legjobb, és lemosták a pályáról az összes résztvevőt. Holott pedig, ha ezek a túlkoros lányok nem játszanak, sehol nincsenek. Debrecen korrekten játszik, kiáll minden csapat ellen, nem simliskedi el a dolgokat, és lehetőséget ad minden játékosának. Mert komolyan gondolja a hokit.
Ice cube 2009.07.21. 13:46:58
ob4 2009.07.21. 15:13:20
A nevezésnél el kell kérni az igazolásokat és megnézni, hogy ki hány éves, ha van olyan szabály egy tornán, hogy játszhat idősebb lány akkor játszhat. Persze a rendszer azért rossz, mert van olyan 12 éves aki még 10 nek sem néz ki és van olyan 10 éves aki meg 12-nek néz ki, aztán kezdődhet a buli meg az undorító bekiabálások. Ha úgy menne, hogy ez most egy utánpótlás torna, nem pedig ki a béna és ki a király torna, amit persze a szülők generálnak, akkor tényleg lehetne engedni, hogy rugalmasabb legyen a rendszer. Addig pedig, 1000 évig kb., marad az igazolásnézés. Amit persze lehet hamisítani, de eddig már ne süllyedjünk.
Az is van, hogy van egy csomó gyerek, akik tök vidáman edzenek, aztán jön az idomított, két-három szituációt a végletekig begyakoroltatott, szupercsapat és agyonveri őket 15 góllal. Na ennek ki örül? És ha még kiderül, hogy csalnak is akkor vér ciki.
Láttam olyan mini meccset, hogy a sorcserénél egyszerűen mindig visszapasszolták a korongot a bejövő játékosnak. Az edző meg pacsizik. Már itt kezdődne a nevelés. De az ilyen viselkedést melyik licenses oktatáson lehet levetkőzni? Tartok tőle, hogy semelyiken.
Erre, ha az én gyerekem csinálja akkor azt kell mindanom, hogy talpraesett a gyerek? Hát tőlem nem dicséretet kapna.
Ha pedig nagyobbakkal nyersz kupát annak az értéke 0, Ezt egy 12 éves gyerek is tudja, és akkor oda a tekintély, meg minden.
na ne már.
jégmama (törölt) 2009.07.21. 15:46:31
Mindenestre legközelebbi tornán meg lesz határozva, hogy csak a pl 96-97-es születésű játékosok jöhetnek. Mert most úgy volt hirdetve, hogy előkészítő torna
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.07.21. 16:32:56
Assistant 2009.07.21. 17:42:50
Ki kell ábrándítsalak,az álltalad túlkorosnak tartott lányok,96-os születésűek voltak és teljesen szabályosan vettek részt a tornán.A fényképes sztorid meg egész egyszerűen hülyeség,ilyen nem történt,ott voltam,az egyik "daráló" lány az én kislányom.Egyébként érdekes dolog ez a hoki.Ha a saját korosztályában játszik akkor mit keres ott,csak útban van,mégis csak egy lány,ha visszajátszik/teljesen szabályosan/ akkor "migyerekeinketledaráló" nagylány lesz belőle.Egyébként,ha ez ilyen lelki traumát okozott neked,miért nem jöttél oda a csúnya pesti csapat szüleihez,edzőjéhez reklamálni?Amennyire emlékszem mi ott tőletek csak gratulációt kaptunk,és sok kedves gesztust.Úgyhogy ez most elég kiábrándító.Üdv@jégmama:
heves jeges 2009.07.21. 18:12:01
bonsay 2009.07.21. 18:40:03
Nem hiszem, hogy eltanácsolják a gyengébb képességüt Pesten, mert a haví tagdíjat ők is fizetik és ez a legfontosabb.És van olyan szülő aki szponzori pénzt szerez a csapatnak és az ő gyerekeit se tanácsolják el akár milyen tehetségtelen is.
jégmama (törölt) 2009.07.22. 14:10:34
Mindenestre én ebből problémát nem akarok, tudom amit tudok, és nagyon jól tudom, az oklevelekre milyen neveket kellett ráirni. Elég ha beirok egy pár monogrammot? MM, BL. És ezekre konkrétan emlékszem. De hagyjuk is az egészet.
Nem vitatkozni akarok, de úgy gondolom az én gyermekem inkább játszon olyan csapatban aki becsületesen lesz akár utolsó is, mint olyanban amelyik csalással első. De tudom, én vagyok a hülye. És szerintem itt zárjuk is le, mert igazából semmi jelentősége nincs az egésznek. Ez csak egy hétvégi torna volt. Már sajnálom, hogy egyáltalán szóba hoztam
heves jeges 2009.07.22. 15:08:32
Nincs is a nevezett pesti csapatnak 95-játékosa csak max 2 fő BL , TEÉ! A nevezett MM ott se volt! Ja a TEÉ se!! Öt 96-os leány, egy kapus négy játékos +BL de Ő engedélyezve lett!A 96-os lányok az előkészítőbe is játszottak meg a kölyökbe is nézd szövetség jegyzőkönyveit!
emlékező 2009.07.22. 19:45:24
Telt-múlt az idő és az ezredforduló utáni években már kész volt a második pálya /nem számítva a Főnix csarnokot/. Ezzel kb. egy időben a dunántúlról igen komoly játékos múlttal rendelkező, addigra évtizedes edzői tapasztalattal rendelkező vezetőedző is érkezett.
Ez alatt a 3 évtized alatt a dunántúlon, Miskolcon /és még Jászberényben is/ több klubnál Debrecennél jóval kisebb lakosú városokban töretlen volt a játékos toborzás.
Kérdem tisztelettel: miért nem hallunk soha debreceni jégkorong béli sikerekről?
b23 2009.07.22. 20:58:30
emlékező 2009.07.22. 21:18:15
jegkorong94 2009.07.24. 11:33:36
Mi az Ürömmel alig voltunk jégen. Max heti 3x de általában 2x.Augusztustól október közepéig talán összesen 4-szer voltunk jégen. Mindennap száraz edzés. Sajnos sokaknak elment a kedve ettöl.Vagy abbahagyták vagy elmentek máshova.
Annyi gyerek van hogy az elsö kettö sor játszik általában (a 3. csak akkor ha van néhány kölcsön játékos vagy meccsenként nagyon keveset)
3 sorunk még van de a 4. már nincs
éppen ezért a 3. sorban mindenki jégre lép legalább egyszer egy meccsen.
az is aki alig tud korizni!!!
A másik dolog meg a szülök:
Azt hiszi hogy a gyereke milyen nagy játékos aztán viszi az UTE-ba meg mindenhová.
Meg ami borzalmas dolog:
Emlitettem h mien körülményeink vannak.
Ezek után ha kikapunk x góllal avn egy szülö (nem nevezem meg)aki folyton szid mindenkit érte.
jegkorong94 2009.07.24. 11:36:00
ob4 2009.07.24. 13:06:19
Gondolom egy 94-es születésű játékos vagy. Szerintem egyáltalán nem baj, ha valaki elmegy a nevelőegyesületétől. Még mindig jobb, mintha szétveti az ideg a sok sikertelenségtől, vagy egyéb gondok miatt, és abbahagyja.
Gondolom nem újdonság neked, hogy a szövetség honlapján megtalálod a nyilvántartást.
www.icehockey.hu/index.php?pg=sub_60
innen kivehető. A macnak 13fő 94-s és 11fő 95-ös gyereke volt 2008-2009-ben
Itt keresgélhetsz magadnak olyan klubokat ahol befogadnak és nincsnek meg. Már ha menni akarsz.
Hidd el mindenhol szívesen látnak.
Csak abba ne hagyd.
Persze szerintem egyáltalán nem rossz az ürömben hokizni. Én kiscsapat párti vagyok, ameddig indulnak a korosztályodban addig feltétlenül maradnék. Aztán utána úgy fogynak el a hokisok a korosztályokban, hogy juniorban már csak 4 csapatnyi tud játszani az országban, (remélem köztük leszel). És sajnos ezek közt nincs a MAC. Ez szomorú, remélem ez megváltozik, és javul a helyzet.
Addig is hajrá üröm!
canadien 2009.07.24. 16:36:53
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.07.25. 23:22:27
Tillasz 2009.07.26. 09:40:43
Ebbe egy kicsit belebonyolódtál. A '94-es lány alanyi jogon serdülős. Gondolom a '93-as leányzóra gondoltál:-)
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.07.26. 11:01:19
jegkorong94 2009.07.26. 19:31:33
köszi a segitséget
jegkorong94 2009.07.26. 19:38:47
Midenképpen szeretnék játszani még juniorban is. Ezzel nincs is gond mert szeretem csinálni.
Azon gondolkoztam hogy átmegyek a MAC-ba, hogy ott eddzek és jobban fejlödjek de a legjobb az lenne ha kölcsön adnának az Ürömnek és akkor ott még játszanék is de a MAC-ba eddzenék. Csak azért kérdeztem mert hogy a MAC-ba lenne-e esélyem csapatba kerülni.
h.ljb 2009.07.27. 09:12:42
Én az egyik ,,daráló" lány vagyok .
Abból 1szó sem igaz h a lányokat elküldték a csapatképről de ha nem hiszed elküldök 1 csapatképet amin a LÁNYOK is rajta vannak. efrud.com/images/dsc0229.jpg
És az sem igaz h ledaráltuk volna a nekünk derékig?? érő debrecenieket....
egy fradi hockey academias 2009.07.27. 09:39:45
Németh Anikó kapus "96"
Bozsó Kristóf kapus "98"
Zekov Áron hátvéd "97"
Németh Bernadet hátvéd "96"
Szedlák Alexandra csatár "96"
Horváth Tiffany csatár "96"
Dabasi Réka csatár "96"
Bikás Luca hátvéd "95" ENGEDÉLYEZVE
Balázs Péter hátvéd "97"
Jakab Péter csatár "97"
Szick Dániel csatár "97"
Bolla Bence csatár "97"
Barcza-Rotter Béla hátvéd "98"
Kaszab Patrik hátvéd "97"
Salamon Péter csatár "97"
Kováts Márkó csatár "98"
Boross Sámuel csatár "98"
h.ljb 2009.07.27. 09:45:45
zöldsas 2009.07.27. 18:49:08
Remélem gyerekeink válaszaival meg vagy elégedve!
Mi szívesen megyünk Hozzátok játszani. Ne rontsd el a gyerekek játékát. Egyet tudhatsz a Fradinál a gyerekeink a 3E alapján élnek,edzenek,tanulnak Erő, Erkölcs, Egyetértés. Csalással szerzett győzelem nálunk nem ér semmit.
Az edzőtökkel előre egyeztettük a csapat összeállítását, igy játszhatott a 95-ös Luca.
Üdvözlettel
egy fradi hockey academias 2009.07.27. 18:58:14
egy fradi hockey academias 2009.07.27. 19:02:32
egy fradi hockey academias 2009.07.27. 19:06:05
.
New Jersey Devils 2009.07.27. 20:31:44
heves jeges 2009.07.27. 20:43:20
Édua tom csak a lányoknál játszik!
moszkvicssluszkulcs 2009.07.27. 21:02:09
Kivago Ivan Györgyné 2009.07.28. 00:41:36
HAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:)))
Ice cube 2009.07.28. 02:34:24
Örülök, hogy ismer, de én nem tudom Ön kicsoda.
Valamit nagyon félre értett. Mikor mondtam, hogy én ott voltam ezen a tornán? Nem is a tornával szorosan kapcsolatban írtam, hogy hajrá Debrecen. Főleg nem a Fradi ellen. Ha tudja ki vagyok, nem is értem ...?! Fradi honlapon szét kellene nézni.
A lényeg : legyen minél több utánpótlás csapat Magyarországon. Ne csökkenjen a lelkesedés sehol és annak meg lesz majd az eredménye.
Hajrá MAGYAR JÉGKORONG !!!!
(Remélem ez már nem sértő senki számára ! )
New Jersey Devils 2009.07.28. 08:25:44
(L)(L)Erkölcs,Erő,Egyetértés(L)(L)!!!!
egy fradi hockey academias 2009.07.28. 09:56:35
egy fradi hockey academias 2009.07.28. 09:59:05
New Jersey Devils 2009.07.28. 10:05:05
egy fradi hockey academias 2009.07.28. 10:06:29
h.ljb 2009.07.28. 10:31:55
h.ljb 2009.07.28. 10:39:12
h.ljb 2009.07.28. 10:42:08
efrud.com/images/dsc0229.jpg itt van még 1x a kép
moszkvicssluszkulcs 2009.07.28. 13:07:18
zöldsas 2009.07.28. 16:41:16
Hajrá Fradi !
h.ljb 2009.07.28. 21:13:57
efrud.com/images/dsc0233.jpg
h.ljb 2009.07.29. 09:43:49
www.ivpicture.hu/pic.php?id=153793
www.ivpicture.hu/pic.php?id=153792
amugy az első képen balra (kékben) a kisnövésű Debreceniek vannak
sapar 2009.09.20. 15:59:22
sapar 2009.09.20. 16:19:51
ztitans 2009.09.20. 16:29:21
kamphore 2009.09.20. 18:37:27
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.09.20. 19:08:41
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.09.20. 19:27:14
Trinity28 2009.09.20. 19:33:08
Tudod aki úgy próbál haladni, hogy mindig hátratekint az előbb-utóbb pofára esik!
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.09.20. 19:51:17
Trinity28 2009.09.20. 19:59:57
canadien 2009.09.20. 21:41:08
MeLa · http://www.heliforce.hu 2009.09.20. 21:51:18
jegkorong.blog.hu/2008/02/25/a_hokis_utanpotlas_tenyei
Azt hiszem a zalai helyzet fokozódásának okán következett ez be.
heves jeges 2009.09.20. 22:18:42
Tudjátok ez még 1848 óta nem értük el! :(
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.09.21. 08:27:32
kamphore 2009.09.21. 08:39:42
@AG 2.0:szerintem Te kevered, miért nem lehet a valóságról véleményt cserélni - persze normálisan.
Továbbra is kérdezem pl. miért nem lehet a Kalle prágai 95-s tornáról készült elemzését a nagyközönségnek megismerni, néhányan olvashatták és igen sok tanulságos dolgot írt le!!!
kamphore 2009.09.21. 08:48:23
Ez is a magyar hoki része, sajnos!
Kit kell védeni az ilyen lépésekkel?
heves jeges 2009.09.21. 10:30:37
Nálunk a trágyát kihordják a földekre!
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.09.21. 10:37:21