Több alkalommal hívtuk szavazásra olvasóinkat, legutóbb e hét elején. Jégkorongblog-történeti fejleményként ezúttal elsősorban az önök ötleteire vagyunk kíváncsiak. Egyszerűbben arra: milyen bajnokságot kíván hazánk hokiszerető közössége.
Várjuk mindenki véleményét, gondolatát, kritikáját. Kommentjeiket lehetőleg a jobbító szándék vezérelje, mutassanak a jövőbe. Akinek az idei kiírást van kedve gyepálni, tegye bátran, de attól is kérjük, mondja meg, ő hogyan csinálta volna, de főként hogyan csinálná ezután. Vitaindítónak felvázoljuk a magunk álláspontját. Ismertetjük azokat az információkat, amelyeket a jövőről tudni lehet, és azokat is, amelyekről csak hallani.
Létszám. Az idei hétcsapatos mezőnyhöz jövőre csatlakozik a Bp. Stars. A jelenlegi hét csapatból az anyaországi öt bizonyosan marad. A jelek szerint a két erdélyi egyesület is indulni szeretne. Sőt hallani arról is, hogy egy harmadik is fontolgatja a jelentkezést. Mivel a horvát KHL Medvescak Zagreb csapatát nem vették fel az EBEL-be, ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy felmerül bennük a nevezés lehetősége a horvátnál jóval erősebb magyar bajnokságba. Reményeink szerint sikerül tető alá hoznia a szövetségnek a juniorválogatott versenyeztetését önálló csapatként. Ezek alapján azt mondhatjuk, a 2008/09-es OB 1 mezőnyét nagy valószínűséggel nem kevesebb, mint nyolc és nem több, mint tizenegy csapat alkothatja.
EBEL és OB 1 egyszerre. Nagy lelkesedéssel szurkoltunk az Alba Volán sikeres EBEL-szerepléséért. Elégedettségünknek sokszor hangot adtunk, negatív kritikát ritkán fogalmaztunk meg. Türelmesek voltunk, láttunk biztató jeleket. Szükségesnek és reményt keltőnek tartjuk, hogy legjobb csapatunk egy jóval erősebb nívójú bajnokságban szerepel. Örvendetes, hogy az eredményes szereplést nem félcsapatnyi légióssal képzeli el a csapatvezetés. Igaz ez még akkor is, ha ennek anyagi okai is vannak.
Ugyanakkor a magyar bajnokság felől nézve rossz kompromisszum a második csapat szerepeltetése az OB 1-ben. Nehezen elfogadható, hogy egy 25 fős keret végigjátssza a bajnokságot, utolsó lesz (lett volna, ha a nagyok nem segítenek be a végén), majd jön az EBEL-ből kipottyant erős keret, és 25 másik játékos fejezi be a bajnokságot.
Értjük és megértjük a helyzetet, de tudunk jobbat. Ez is kompromisszum, és mint ilyen, nem lehet tökéletes. Ha az Alba jövőre is el tud indulni az osztrák első osztályban, akkor biztosítsunk számára rájátszásbeli pozíciót. Az már döntés kérdése, hogy ez elő- vagy negyeddöntős hely legyen, netán pótselejtező a negyeddöntőért, esetleg valami más. A sportszerűség eszméje nem sérül, a pontvadászat koherensebb, átláthatóbb lesz. Talán még a mai, puskaporos hokidiplomáciai légkörben is mindenki hajlandó elismerni, hogy az Albának fenntartható egy hely a legjobb nyolc magyar csapat között. De a lényeg, hogy minden játékoskeret külön-külön induljon a bajnokságban. Ilyeténképpen az Alba második csapata induljon Alba Volán 2, Alba Volán B vagy a jól bevált Fehérvári Ördögök néven, és játssza végig a bajnokságot. Jusson el saját erőből oda, ahova.
Ellenfélválasztás. A fentiekben vázolt furcsa helyzet újabb szokatlan megoldást szült. Annak érdekében, hogy a bajnokság alapszakaszának ezüstérmese nehogy az utolsó helyen végző Albával találja magát szemben a negyeddöntőben, a kiírás értelmében a felsőházi csapatok választhatnak ellenfelet alulról. Ezt a rendszert szintén sokan bírálták. Kétségtelenül az újdonság erejével hatott. Pedig meglepő módon a mienknél jóval erősebb bajnokságokban már alkalmazzák, nem magyar unikum.
Említsük meg Svédország, Svájc és Norvégia nevét. A svédeknél bejött a módszer. A tavalyi kiírásban éltek is a csapatok a lehetőséggel, és az alábbi párosításban folytatták az egyenes kieséses szakaszban: 1-8, 2-6, 3-5, 4-7. Svájc ebben az évben visszaállt a hagyományos rendszerre, mert mindig az alapszakasz végeredményének megfelelően választottak a csapatok. Norvégiában a helyzet ugyanez, de még kitartanak a választás lehetősége mellett. A jégkorongblog véleménye szerint ez nem lényeges kérdés abban az esetben, ha minden csapat saját keretével játssza végig a szezont.
Időrend. Nem akarunk dönteni abban a kérdésben, hogy igaz-e az újpesti észrevétel, miszerint alig több mint egyhavi gyenge teljesítményük miatt nem tudtak előrébb végezni a táblázaton. Az viszont biztos, hogy az összes, azaz tizenkét csíkiak elleni meccsüket öt héten belül zavarták le, hármas tömbökben. Ez nem előremutató, mindenképpen átgondolandó rendszer. Még akkor is, ha nyilvánvaló és egyértelmű, hogy költségkímélő megfontolások állnak a háttérben. Éppen ezért ennél a pontnál megoldást nem javaslunk, de várjuk a versenykiírásban döntéshozó felek javító intézkedéseit.
Időpont. Nagyon jó lenne a mérkőzéseket állandó napokon, netán azonos időpontokban rendezni. Ez a kiszámíthatóság mind a közönségnek, mind a tévétársaságoknak kedvezne. El kellene kerülni a már foglalt idősávokat, így a kedd és a szerda este biztosan nem ajánlott egy rangadónak. A hétvégi meccsek kezdését pedig a helyben megfelelő, húzó sporteseményhez volna jó igazítani. Jellemzően focimeccs előttre-utánra tenni, jól eltalált időeltolással. Üdvös lenne egyszerre megrendezni a fordulókat. A médiában így, egy tömbben több helyet szánnának a tudósításoknak. Ez logikus, egy nap négy meccs kezelése egyszerűbb, jobb, többeket érdekel. Ha minden napra jut egy, amely amúgy sem renget földet, abból legfeljebb eredményközlés lesz, ha lesz. A korlátozott jégidő miatt ezt nyilván nem könnyű megoldani, de gondolkodni érdemes rajta.
Több tétmeccs. Az egész alapszakasz egyetlen lényeges kérdése az volt, ki nyeri meg. A többi kis túlzással mellékes. Jobb lenne, ha a végleges létszámtól függően egy vagy két teljes kör lejátszása után kettéválasztanánk a mezőnyt. A csapatok alsó- és felsőházban játszanának tovább, egészen az egyenes kieséses szakaszig. Érdemes lenne megfontolni, hogy már a negyedöntők során három nyert meccsig tartsanak a párok, és ne lehessen továbbjutni csak hazai pályán aratott győzelmekkel, mint idén.
Fiatalok. A szövetségtől kérjük, oldja meg a junior válogatott szerepeltetését. A kluboktól kérjük, szerepeljenek többet a fiatalok. Ennek érdekében akár érdemes lenne meghatározni a mérkőzésen szereplő fiatalok számát. Természetesen tudjuk, ez sem garancia semmire, a jegyzőkönyvbe írástól függetlenül ülhetnek a padon végig, de akkor is.
Idegenlégiósok. Szorítsuk a számukat korlátok közé. Felmérésünk alapján a 7-9 közötti szám majd minden csapat számára elfogadható lenne. Lássuk be, ennél több már értelmetlen is. Két sor jó légióssal az OB 1-ben az élmezőnyben kell végezni. Ha ez nem sikerül, akkor azok a légiósok nem jók. Akkor mit keresnek itt? Fizessük meg inkább a magyar játékosokat, és engedjük játszani őket.
All Star-gála. Szervezze meg valaki a sportág ünnepét. Szinte minden országban van ilyen, nem véletlenül. Mérjük meg, ki lövi idehaza a legerősebbet, ki korcsolyázik a leggyorsabban, ki lő a legpontosabban, ki tudja a leglátványosabb trükköket. Hozzunk tető alá egy gálameccset az 1983-ban B csoportba jutott csapat és az őket követő generáció között. Játsszanak az itthoni magyarok az idegenlégiósok válogatottjával. Adjuk át az év felnőtt- és az év utánpótlás-játékosa díjakat, csakúgy, mint az edzőkét. Hozzunk ide klasszisokat, egykor volt világsztárokat, emeljék az esemény fényét. Vagy beállnak lötyögni, vagy nem, de autogramot mindenképpen oszthatnak, és a plakáton is jól mutatnak. Idén Zigmund Pálffyt vagy Petr Nedvedet javasoltuk volna, tavaly Jan Hlavac vagy Jaroslav Hlinka, tavalyelőtt Petr Briza lett volna a jelöltünk. És sokan mások.
Nem állítjuk, hogy javaslataink tökéletesek. Azt sem, hogy minden problémát felvetettünk. De egy szezon tapasztalatai alapján ezekre a következtetésekre jutottunk. Lehet velünk vitatkozni. Várjuk észrevételeiket.
OliBLOOD 2008.02.21. 14:25:56
EBELés OB1 egyszerre: Szerintem az OB1-ben legyen egységes szabályozás mindenkire. Ne legyen kivételeztt csapat.
-Legegyszerűbb ötlet a "szuperdöntő". Volán EBEL játszik az OB1 győztesével, OB1-ben a Titánok ugyanúgy indulnának.
-Pontozásos rendszer bevezetése olyan kitétellel, hogy ha egy adott játékos nem játszott az alapszakasz x%-án (pl 60), akkor a maximum pontot ér.
Ellenfélválasztás:
Lényegében mindegy, ha ugyanazok a keretek játszanak végig. Az utóbbit kell elérni.
Időrend: A roadshow-kat meg kell szüntetni. Ha jön egy csíki csapat nem kell feltétlenül ugyanazzal a csapattal lejátszania mindhárom meccsét. És ugyanez igaz az ottani meccsekre.
Időpont: A kedd-péntek-vasárnap szerintem elég jól használható.
Tétmeccsek: Nem szabad, hogy mindenki automatikus résztvevője legyen a rájátszásnak. Ha küzdeni kell a helyekért, akkor nem lehet ellazsálni a meccseket.
8-9 csapattal lehetne pl, hogy csak az első 6 jut rájátszásba, első 2 erőnyerő, míg a 3-6 4-5 játszana az elődöntőbekerülésért. Többiek egy körmeccs formájában dönthetnék el a helyezésüket.
Fiatalok:
Szerintem is korlátozás kellene, pl 5 22 éven aluli játékos kötelező nevezésével. Mondjuk ha van egy jó tartalékbajnokság, akkor ez inkább gondot okozhat (ahelyett, hogy a tartalékbajnokságban játszana inkább a kispadon ül)
Légiósok: Ésszerű korlátozás kell, 7-9 szerintem is megfelelő
All-Star: Támogatom, BS leégésekor volt egy jótékonysági gála a hazai játékosok-légiósok között. zt vissza kellene hozni!
1nf3rn0 2008.02.21. 15:16:59
F. Kapus, ti titokban nagy Sparta szimpatizánsok lehettek :)
F. Kapus 2008.02.21. 15:20:22
orion66 2008.02.21. 15:48:26
Azzal egészíteném talán ki, hogy az idegenlégiósok számát én csak 6-7-ban maximalizálnám. Ezt pedig egy 3 éves szabállyal (azaz évről évre egyre kevesebb).
Ha 10 csapat nevez az új idényre, akkor lehetne úgy megoldani, mint az osztrákok teszik.
Ha 9 csapat lesz, aszerintem akkor is feltétlenül az alsó-felső-házas megoldást kellene használni, mint az több sportágban is teszik.
Van még egy dolog, amit a Szövetségnek meg kellene oldania: találni kellene mindenképpen egy jó névadó szponzort a következő idényre! Legyen az mobilcég, vegyipari cég, gumigyártó cég, autógyártó cég, vagy bármi..., de legyen valaki! Mindenképpen meg kellene emelni a pénzdíjakat, amiket el lehet érni a bajnokságban. Szerintem.
Hajrá Lehel!
1nf3rn0 2008.02.21. 16:19:33
Ha már Palffyról is szó esett, szerencsém látni idén, hát nem semmi az az ember, asszem most is vezeti az extraliga pontlistáját egy ilyen komoly sérülés és ennyi eltelt év ellenére is!
A cikkről:
All-star gála: még annyit, hogy ehhez kell egy elég bőkezű névadó szponzor (mint ahogy a ligának is)
Légiósok: támogatom a légiósok számának korlátozását, még ha 2-3 évig is gyengébb csapatot szerényebb eredményekkel láthatok a Megyerin. Szerintem fontosabb lenne az utánpótlásra való koncentrálás és ott a minőség fejlesztése szakmai és játékos oldalon is.
Lehetséges, hogy a szponzoroknak kell a siker és a vezetőség ezért kapkod légiósok után, mert sajnos most megy a lefelé lépcsőzés a tabellán, így a szponzorok kiszállnak és kevesebb lesz a pénz. A sok légiós igazolása tényleg nem a jövőbe mutat, hanem a rövid távú siker érdekében van.
OB1-EBEL: szerintem ha idén megnyeri a Volán a magyar bajnokságot, akkor eljutottak egy újabb szintre, hogy EBEL szereplés (elismerem és támogatom, hogy nyer vele a magyar jégkorong) mellett magyar bajnok is. De ha jövőre is ugyanígy lesz, az már árt a magyar jégkorongnak. Nevezzen a volán egy B csapatot és ők játszák végig az egészet OB1ben.
Morgó Muki 2008.02.21. 16:20:31
Abszolút jogos, hogy fix napokon legyenek a bajnoki és ezt praktikus a focival egyeztetni. Ha sok nézőt akarunk, akár a TV-ben is, akkor kár versenyezni a legnézettebb sporteseménnyel.
Abszolút jogos az alsó-, felsőházi osztás is. Ezzel a kiscsapatok is játszhatnának a nagyokkal és vége felé meg nem lenne egy csomó már előre lefutott meccs.
Az All Star gálát eddig sem értettem, miért nincs. Érdekes, ötletes, látványos nézőtvonzó programért, meg elég megnézni egy NHL-es All Start és gyanítom, máshol is van ilyen, így elég a szomszédba menni.
Morgó Muki 2008.02.21. 16:23:33
Lehet szídni az UTE-t, mert sok a szlovák náluk, de a kanadain a legjobb 5 UTE-sból 5 szlovák. Félek, a fiatalok nem olyan motíváltak, mint egyik-másik "idős" szlovák.
F. Kapus 2008.02.21. 16:30:32
olvasd el linkelt cikkünk második felében a többi ország gyakorlatát, csak egyet találtunk Európában, amely nem korlátozza az idegenlégiósok számát: jegkorong.blog.hu/2008/01/17/vita_az_idegenlegiosok_szamarol
Morgó Muki 2008.02.21. 16:34:35
1nf3rn0 2008.02.21. 16:43:33
Persze, hogy a top5 nálunk szlovák játékos a kanadai táblázaton, Lezo, Voskár, Zlocha, nekik ez kötelező, amilyen komoly múlttal rendelkeznek. Persze a védőket nem ez alapján ítélem meg (kivéve Skorvaneket, aki a legjobb védőnk), majd kíváncsi leszek, hogy mire képesek a Volán ellen. Lássuk be a szezon elején már voltak "beismert félreigazolások", hát a mostani játékosaink közt is van egy pár.
hokikori 2008.02.21. 16:44:52
Továbbgondolva:
Létszám:
EBEL minta alapján 10. A mai 7-hez a Zágráb, Starts, Gyergyó, Debrecen, Juniorok??? közül a Liga szavazata alapján a szakmailag legjobban felkészült három.Esetleg előselejtező augusztusban.
EBEL és OBI egyszerre:
Nem zavar a mai megoldás, ha az OB I-ben egy minimális mérkőzésszámot produkálni kellene keresztszerepléssel.Itt kiváncsi lennék egy junior válogatott Alba meccsre!!!Ez a Dunafer és a Starts esetén is pikáns lenne.
A komolyság miatt az első 18 fordulót érdemes lenne lejátszani november végéig és az élen álló csapatok közül a legjobb négy magyar (anyaországi, illetve székely)játszaná a magyar kupa döntőjét.
Ellenfélválasztás:
EBEL szisztéma szerint alsó (4)és felsőház (6) vitt pontokkal.Itt érdemes az ALBA-nak több játékossal beerősíteni!!!Ezzel a több tétmeccs kipipálva.
Időrend:
Nem tudom, de az AHL-ben (Vas Jánoséknál)ez nem "issue"? Ezt ott hogyan oldották meg? Nem lehet onnan ötletet venni, hiszen ők is nagy távolságokra repkednek nem kis pénzen.
Időpont:
Kedd, péntek vasárnap úgy ok, hogy a három közül az egyik napon csak egy meccs legyen, lehetőleg a forduló mérkőzése (bár ezt nem könnyű előre tervezni).Ez média szempontból is jó, sok ország alkalmazza és vannak jégkorong rajongók, akik a saját csapatuk meccse mellett még kilátogatnának a forduló egy másik izgalmas mérkőzésére is.
Idegenlégiósok:
Indításként a bajnokságba nevezhető lenne 12 idegenlégiós, de az adott mérkőzés során max. 10 játékos szerepelhetne, majd a következő 3 évben mind a két szám 1-el csökkenne és eljutnánk a 9-7-hez.
Az év hazai bajnokságában játszó játékosa ( ez a jelző azért fontos, hogy ne egy NHL,svéd, vagy orosz bajnokságban játszó kiválóságunk vigye le minden évben a pálmát) és edzője díjjat minden olyan korosztálynál javaslom kiosztani ahol az eredményeket közzéteszik.Ezen bajnokságokban az MJSZ tegye kötelezővé a részletes játékosszintű statisztikai adatok vezetését és azt egy összefoglaló táblázatban tegye is közzé.Ne csak kiállítás gól és assist, de kapuralövés hatékonysággal + és - külön valamint +- együtt és gól előnyben és hátrányban.Minél több info publikus annál hatékonyabban lehet posztra igazolni!!!Persze a statisztikát nem elég közzétenni és nézegetni, de azt meg is kell érteni és akkor lehet, hogy nem lenne válogatott kerettag egy olyan EBEL minusz mutatóval rendelkező ALBA védő akit nem régen honosítottunk és O betűvel kezdődik a neve!!!
Morgó Muki 2008.02.21. 17:05:27
Magam is azt gondolom, felesleges ennyi szlovák, ha a felét haza kell zavarnom, de korlátozás nekem nem szimpatikus.
kgonzo 2008.02.21. 17:20:44
12?
Sírnom kell!
Már a mai állapotokon is. Budapesten szinte esélye sincs egy fiatal hokisnak.
6 maximum!!!!
Játszani is engedni kell, mert ha nem gyűrődik, nem tanul. De ezt ne én magyarázzam már meg ezen a blogon.
Mr Monoszkop 2008.02.21. 17:39:01
sztenke 2008.02.21. 17:51:25
KCs 2008.02.21. 17:59:18
A tavalyi szezonban a két Interligás csapatnak, tehát az UTÉ-nak és a Volánnak garantált helye volt a legjobb négy között. Éppen ők is végeztek az első két helyen az alapszakaszban, ezért nem sokaknak tűnt fel. Tehát nem volna példa nélküli a más bajnokságban induló csapat(ok) kiemelése. Magam is ezt tartanám a legjobb megoldásnak, kiegészítve azzal, hogy ne a Volánnal tegyenek kivételt, hanem minden más csapatot is emeljék ki, amelyik esetleg elindul egy másik bajnokságban.
Az U20 bajnokságban való elindítása viszont szerintem súlyos hiba lenne, nem szabad bedőlni a látszólagos előnyöknek. Nagyon fontos szerintem, hogy a tehetséges fiatalok időseb játékosok mellett játszhassanak, a Sofron és a Vaszjunyin fejlődésében is nagy szerepet játszott Sihvonen személye, hogy velük lehettek egy sorban. Szerintem a farmcsapat-rendszert kellene fejleszteni, és lehetőleg az OB1-ben (Ld. Volán idén és tavaly) vészmegolsáként az OB2-ben indítani őket. A Volán példája mutatja, hogy bár nagyon drága versenyeztetni az OB1-ben a juniorokat, mégis megéri, hiszen akik anno, az első Titános meccsen 18-0-ba szaladtak bele a nagy Volán ellen, ma már az oszták másodosztályban vitézkednek (Kóger, Nagy), vagy épp a német junior DEL-ben (Hegyi), vagy az EBEL-ben (Sofron, Németh P.). De így lehetett komoly OB1-es meccsterhelése olyan srácoknak, akik ha csak az UTE játékospolitikáját nézzük, vissza is vonulhattak volna (Horváth D., Maklári stb.)
OliBLOOD 2008.02.21. 18:09:10
KCs 2008.02.21. 18:21:27
F. Kapus 2008.02.21. 18:23:33
KCs: Hozzászólásod első felében olyat írsz, amit én is szerettem volna, de valahogy kimaradt. Persze, ne csak a Volán kapja meg ezt a lehetőséget, hanem mindenki. Ugyanakkor meg kellene határozni, hogy milyen bajnokságban szereplőkre vonatkozik mindez. Mit kezdjünk pl. a szlovák másodosztályban indulóval?
OliBLOOD 2008.02.21. 18:25:14
OliBLOOD 2008.02.21. 18:29:14
Mert ugyebár az éremnek van másik oldala is. Ha egy bajnokságban több olyan csapat van, akik inkább tanulnának az első pár csapattól, akkor már az élenálló csapatnak inkább nyűg a hazai bajnokság. Ezért szükséges itthon a 2 csíki csapat, mert velük lehet megfelelő számú éles meccset játszani.
Kerusz 2008.02.21. 18:34:35
KCs 2008.02.21. 18:39:13
Kerusz 2008.02.21. 18:42:55
Én el tudom képzelni, hogy a Bosman-szabály el fog tűnni előbb-utóbb, a FIFA keményen lobbizik ezért: football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2227759,00.html
Sőt: létezik egy EU-s "white paper" (azaz munkaanyag) is, ami többek között ezt mondja (bocs, hogy angolul hagyom bent):
"(9) Rules requiring that teams include a certain quota of locally trained players could be accepted as being compatible with the Treaty provisions on free movement of persons if they do not lead to any direct discrimination based on nationality and if possible indirect discrimination effects resulting from them can be justified as being proportionate to a legitimate objective pursued, such as to enhance and protect the training and development of talented young players. The ongoing study on the training of young sportsmen and sportswomen in Europe will provide valuable input for this analysis."
ec.europa.eu/sport/whitepaper/wp_on_sport_en.pdf
Fedayn 2008.02.21. 18:50:14
Először is Volán drukker vagyok, ennek ellenére lehet több helyen nem túl pozitív dolgokat fogok írni:
1. Létszám: szerintem a 10 csapat lenne az ideális, valaki írta, hogy legyen a pályázó 4-5 csapat között egy mini rájátszás, vagy döntsön a klub felkészültsége, anyagi helyzete, tök mind1, jó ötletnek tartom a bővítést.
2. EBEL és OB 1 egyszerre. Na ezzel a ponttal csak részben értek egyet. Mégpedig abban, hogy a jelenlegi helyzet nem jó. Én inkább azt mondom, hogy ha a Volán idén is indulni akar az EBEL-ben, akkor igenis vállalja fel a plusz költségeket, és meccseket, hogy itthon is játszania kell a "sztároknak". Ez rengeteg utazást jelent, de szerintem simán meg lehet oldani, minden csak pénzkérdés. Az, hogy fenntartunk egy helyet a Volánnak a rájátszásban egyszerűen lehetetlen, szerintem azzal megölnék sportot, ilyen kivételezést nem lehet csinálni senkivel sem.
3. Ellenfélválasztás. Szerintem ez teljsen mind1, be lehet vezetni, majd meglátjuk használják e valamire a csapatok
4. Időpont. A magyar bajnokságot hozzá kell igazítani a külföldi bajnokságokhoz -lévén hosszú távon azok is fontosak-. Az EBEL-ben ha jól tudom, akkor péntek/vasárnap voltak a meccsek, a magyar bajnokságban lehetne mondjuk kedd, szerda. Egy profi csapatnak, aki felvállal egy EBEL-t, vagy egy szlovák bajnokságot, ennyi meccset fel kell vállalnia, nyilván több játékosra van szüksége, fiatalokra, de nem tehetik meg, hogy a B csapatot játszatják mindig, pontosan a 2. pontban leírt inkorrektség miatt.
5. Több tétmeccs. Egyenes folytatása az előző pontnak. Az egészet csak úgy lehet bevezetni, ha ez tisztázva van. Enélkül egyik javaslatom sem ér semmit. A 6 továbbjutó a rájátszásba szerintem is jó, az első kettő kiemelten, a 3-6 helyezett körmeccset játszik oda-visszavágó alapon, az első kettő bejut a már két csapat mellé. Utána 3 nyert meccsig játszanak minden meccset.
6. Fiatalok. Idegenlégiósok. Szerintem is mindenképpen kell szabályozás. Ezt a legegyszerűbben mondjuk az EBEL miutájára lehetne megcsinálni, ahol minden játékosnak pontértéke van és szabályozva van, hogy egy meccsre összesen a csapat értéke mennyi lehet. Ezt az évek során lehet csökkenteni, így a fiatalok egyre inkább előtérbe kerülnek. A légiósok számát ha már szabályozni kell, akkor 8-9 megfelelő lenne szerintem.
7. All Star-gála. Ez is egy remek elgondolás, ide rengeteg mindent bele lehetne sűríteni, szerintem lenne ötlet bőven. Ez lenne a hoki ünnepnapja magyarországon.
Üdv
Kerusz 2008.02.21. 18:51:51
De az OB I. kitalálása szerintem nem képzelhető el a teljes bajnoki rendszer felülvizsgálata nélkül. Fontos és megkerülhetetlen kérdés, hogy mi legyen a junior- és a tartalékbajnoksággal, mi legyen az OB II-vel, stb... Juniorbajnokság és tartalékbajnokság ugye idén nem volt (többek között ezért is kerültek Makláriék a Volánhoz, nemcsak az UTE játékospolitikája miatt), és az OB II. sem maradhat az a langyos víz, ami évek óta volt, nagyobbrészt bulicsapatokkal. Ebből a szempontból a Jégtörők elévülhetetlen érdeme, hogy követ dobtak a pocsolyába. El kell indulni az OB II-nek is a megkomolyodás irányába. Az OB I-es indulás feltétele lehetne minden további nélkül részvétel a juniorbajnokságban és/vagy farmcsapat indítása az OB II-ben.
PeterG 2008.02.21. 19:31:06
Légiósok:
A Szlovák Extraligában korlátlanul játszhatnak légiósok, az 1. ligában max. 5 fő léphet jégre. Nálunk is az 5 fő pályára lépésében lenne célszerű (gentleman’s agreement) megegyezni az egyesületeknek.
Versenynapok:
Erről azon csapatok vezetőinek célszerű dönteni, akik idén is részt vettek az OB I-ben, Ők tudják összehasonlítani a péntek vasárnap, kedd-vasárnap közötti (nézőszámban) különbséget.
Szlovákiában kedd-péntek.
A három napban kedd-péntek-vasárnap azért nem gondolkodnék, mert nincs is rá igény, valamint az utánpótlás látná legnagyobb kárát.
10 (?) csapat = 36 mérkőzés (alapszakasz) + 10 felsőházi rájátszás. A jövő évben a kedd-vasárnap az alábbiak szerint festene: szept. 21 – febr. 24 közötti időben
Szeptember: 4 nap
Október: 8 nap
November: 9 nap
December: 9 nap
Január: 8 nap
Február: 8 nap
A nemzetközi szünnapokkal, halasztásokkal március idusára fejeződne be a bajnokság.
Junior Bajnokság:
Jövőre az 1989-1990-es születésűek korcsoportja. Az MJSZ adatállományából a mai napon van 26 fő 1989-es és 50 fő 1990-es.
A junior bajnokságot talán később lehetne megpendíteni.
Nem beszélve arról, hogy a jobb játékosok beintegrálódnak a felnőtt csapatokba.
All Star-gála:
Jó időpontban, jó szervezéssel, NEM 2009. FEBRUÁRJÁBAN, talán még egy főszponzort is lehetne találni a honi „hokiélet” mellé.
KCs 2008.02.21. 19:32:40
Ez pedig az, hogy az OB I. cél vagy eszköz.
Kerusz, a hozzászólásodból és a vitaindító cikkből így úgy tűnik számomra, hogy sokak számára az OB I. egy cél.
Szerintem viszont egy eszköz a sok közül, hogy a magyar hoki előrelépjen. Emiatt nem értek egyet azokkal, akik szerint erős OB I. nélkül nincs magyar hoki. Igaz, hosszú távon ez így van, de most, rövid távon ki kell mondani, hogy átmeneti helyzetben vagyunk.
Ebben az átmeneti helyzetben átmeneti intézkedések kellenek. Óriási ugyanis a szakadék egy Volán-DAB-UTE és egy Miskolc közt.
Mivel rövid távon a mezőny vége nem lesz a mezőny elejének szintjén, ezért ha a magyar élcsapatok nem külföld fele kacsingatnak, az egyenlő azzal, hogy az élen járókat visszafogjuk. Ez pedig nem lehet cél.
Emiatt tehát szerintem a magyar jégkorong hosszú távú érdekeit, egy majdani jó bajnokságot az szolgálna, ha:
1: A Volán, a DAB és az UTE és a remélhetőleg lábra kapó Fradi külföldi bajnokságban indulna, játszana ott az alapszakaszban.
2: A magyar bajnoki rájátszást minden magyar cspat a legjobb keretével játssza le, immáron megerősödve külföldön. Ez egy igen jó nívójú és érdekes playoffot hozna.
3: A magyar bajnoki alapszakasz a fiatalok térnyeréséről szólna. Indulna a két Szereda, a Volán, a DAB, az UTE és az FTC farmcsapata, a Miskolc és a Stars, esetleg a Debrecen.
Ennek a rendszernek az előnyei:
-megnövekvő meccsterhelése a fiataloknak mennyiségben és minőségben
-megnövekvő meccsterhelése az időseknek mennyiségben és minőségben
-megnövekvő számú kiélezett, közönségvonzó hazai mérkőzés, jegybevétel, médiaérdeklődés
-magasabb színvonalú rájátszás
Vagyis utánpótlás és felnőtt szinten is biztosított fejlődés a játékosoknak, szórakozás a közönségnek, médiafelület a kluboknak.
OliBLOOD 2008.02.21. 19:49:16
Azért nem véletlen, hogy a Volánnak is nagyon fontos az OB1 a szponzorok miatt.
KCs 2008.02.21. 19:58:07
És a román bajnokság nívóját elnézve, a terv, amit vázoltam, még mindig előrelépés lenne a Szeredáknak, különösen, ha felidézzük a kisVolán elleni eredményeiket.
Kerusz 2008.02.21. 19:59:37
KCs 2008.02.21. 20:26:05
Az OB I-et pedig nem silányítanám le, csak az alapszakaszt az utánpótlás fejlődésének szentelném, összekötve a felnőttek külföldön erősödésével, a rájátszást pedig egy amolyan "csúcs"-nak.
Lehet, hogy az alapszakasz élvezeti szintje alacsonyabb lenne, de a szurkolók élvezhetnének sok jó külföldi ellenfél ellen vívott meccset, utána pedig jönne a jó kis playoff.
Nem hiszem, hogy az a szezon, amelyiken 14 Volán-Dunaferr meccs volt, kevésbé lett volna silány, mint ez a rendszer, amit javasolok.
AlgoFan 2008.02.21. 20:43:09
KCS! Gyere el majd a Volánnal egyszer hozzánk (Csíkszeredába), utána lehet nem utálnál ennyire.
KCs 2008.02.21. 20:47:21
hl 2008.02.21. 20:54:35
idegenlégiósok: a létszámot úgy lehet korlátozni, ha a csapatok megegyeznek a kulisszák mögött egy "gentleman agreemant" keretében és ehhez tartják is magukat.
All-Star: volt Mo.-n is néhány éve, éppen Fehérváron, idegenlégiósok a hazai játékosok ellen. Jó mérkőzés volt.
Egyébként nagyon jó, igazán megfontolandó felvetések vannak, mindenkinek gratulálok.
Senderos 2008.02.21. 23:09:39
geriszu 2008.02.21. 23:12:41
szinte mindennel egyetértek a vitaindítóban.
A csapatok számát illetően:
úgy gondolom köv. évben 8 csapat (Ob1 + stars) abszolút elegendő lenne. Amennyiben a Zagreb szeretne indulni, akkor max 9 csapat lenne.
Az alsóház-felsőház szisztéma jó lehet, de cak akkor, ha ez nem jelent kevés meccset az alapszakaszban, mert akkor a gyengébbeknek szinte lehetetlen utólérni a jobbakat.
A volán kiemelésével nem értek egyet, de szabályozni kellene, hogy ne telejesen más csapat játszon a PO-ban, mint az alapszakaszban.
és, ami nem merült fel:
a fociban meghonosodott 3 pontos rendszert azért találták ki, hogy győzelemre játszanak a csapatok. A hokiban lehetetlen döntetlenre játszani, ezért ennek itt nincs is jelentősége. Ráaádsul, ha nagy a különbség a csapatok között, akkor a tabellán nagy diff-ák jönnek létre, már 10 forduló után is.
Az nhl/ebel által használt 2 pontos rendszer, illetve a döntetleneknél kiosztott bonuspont teljesen jó lenne nekünk is!
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 00:15:19
"Háááát... Zágráb a magyar bajnokságba? Meg a junior válogatott? Volán automatikusan a rájátszásban? Alsó- és felsőház? 7-9 légiós? Magyar-légiós All star-gála?
1. Vélhetőleg nem kell a nyakunkba mégegy külföldi együttes, van épp elég. Nem bírunk ennyi utazást és meccshalasztgatást.
2. A junioroknak előbb legyen saját bajnokságuk, aztán U-23, esetleg színvonalasabb egyetemi bajnokság, stb... Utána ráérnek a felnőttben játszani.
3. Automatikus rájátszás... Ez az igazságos verseny? Ér annyit egy-egy csapat számára a nagy Volánnal vívott 1-2 meccs, hogy újból és újból felrúgdossuk emiatt a bajnokságot? Véleményem szerint ha a Volán az osztrák bajnokságot választotta, hát játsszon ott. Csakis ott, ahogy a többi EBEL-csapat. Különben sem tartom igazságosnak, hogy olyan játékosállománnyal áll fel a Volán a kizárólag a magyar bajnokságban induló csapatok ellen, amelyet az osztrák ligában való indulás nélkül nem állíthatott volna össze. Itt az anyagiak mellett az EBEL és az OB I. azon tulajdonságára gondolok, hogy milyen szintű játékosokat tud magához csalogatni szívnvonalával és szervezettségével.
4. Az alsó- és felsőházra való osztást nevezik rájátszásnak (létezhet alsó- és felsőházi rájátszás). Nem kell már a bajnokság elején elszelektálni a gyengébb csapatokat. Különben hogy lesznek erősebbek?
5. A 7-9 légiós pedig szerintem sok. Nem állunk olyan jól, nincs olyan sok csapatunk (összesen 5), hogy ennyi külföldi megférjen bennük. Játéklehetőség kell a magyaroknak. Ráadásul egy nemzetbeliek könnyen klikkesednek. És a kapusokról: 5 magyar csapatból 3-ban magyar a kezdőkapus. Nem szabadna légiós hálóőröket igazolni. Vagy nekünk elég, ha egy posztra 3-4 emberből válogathat szövetségi kapitányunk?
6. Ne legyen magyar-légiós meccs. Van értelme a magyar-szlovák mérkőzésnek?"
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 00:23:27
Az oroszoknál zsövetségi szinten megy, és fog menni, egészen addig, amíg egyszer majd belépnek az EU-ba. :D
KCS: Ezt a Galanisz-generáció dolgot ki tudnád nekem fejteni bővebben? :)
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 00:24:04
Fedayn 2008.02.22. 09:02:26
hunvikics 2008.02.22. 09:24:01
Egy apró észrevétel a légiósok számához, ha már korábban elhangzott, akkor elnézést az ismétlésért:
Azt valóban nem szabályozhatja a Szövetség, hogy hány légióst igazol az adott egyesület, viszont arra már találhat ki regulát, hogy egyszerre hányat enged közülük játszani! Ebben rejlik a lehetőség, mert vehet bármelyik csapat 12-15 román, szlovák, orosz légióst, de a magyar bajnokikon csak 6-7 játszhat közülük!
Szerintem ezzel élhetne a Szövetség, de tapasztalatból tudom, hogy ez maximálisan ütközik a rövidtávú érdekekkel!
eurocat 2008.02.22. 09:30:49
csak izelitoul:
10 pont gyujtheto ossze merkozesenkent, amelyek az alabbiak szerint oszlanak meg.
1 pont az elso golert,
2 pont a megnyert harmadokert (dontetlenert 1-1 pont)
1 pont a merkozes utolso goljaert
2 pont a gyoztes csapatnak (1-1 a dontetlenert)
5 pont, ha 0-0 a meccs vege
ha es amennyiben dontetlen lenne az allas az osszes
felsorolt pontszerzesi lehetoseg vonatkozasaban, akkor a kovetkezok szerint lehetne eldonteni a vegso gyoztes kiletet:
melyik csapat lotte az utolso golt?
melyik csapat toltott kevesebb idot a buntetopadon
netan (ez egy kis modositas lenne a nalunk hasznalatos szabalyok eseteben) johetnenek a buntetok a vegen
vagy valami ilyesmi. ez peldaul azert azert is jo, mert egy viszonylag szerenyebb kepessegu csapat is _odaferkozhet_ a nagyok moge ha olyan taktikat valasztanak, es a jatektudasukon kivul meg nemi szerencsejuk is van... hat ezek csak otletek voltak. de hisz epp ezert vagyunk itt, hogy otleteljunk.
PeterG 2008.02.22. 09:53:02
HC – SC 0:0 (0:0, 0:0, 0:0)
8-8 pont
Bwin!
eurocat 2008.02.22. 10:00:28
hunvikics 2008.02.22. 11:15:05
X-Y 5-2 (0-1; 5-0; 0-1)
A Te számításod szerint akkor a végeredmény:
X-Y 4-6
Ennek mi értelme van így?
hunvikics 2008.02.22. 11:17:01
hunvikics 2008.02.22. 11:17:52
hunvikics 2008.02.22. 11:24:51
Minél többet foglalkozok ezzel a kommenttel, annál inkább kezdek magamon röhögni, mert nyilván viccnek, ugratásnak szántad, én meg rávetettem magam...:)
eurocat 2008.02.22. 13:01:29
eurocat 2008.02.22. 13:09:08
ja es a vegeredmeny a peldadban ettol tovabbra is 5-2 lenne X javara.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.02.22. 13:35:59
1. Ameddig csak a Volán játszik máshol is, addig mindenképpen ki kell emelni, mert ez az idei kisvolános bohóckodás szörnyű...
Az idei év bebizonyította, hogy sajnos a Volán nem tud két értékelhető csapatot finanszírozni, ezért az alábbi lehetőségek vannak:
1. Csak EBEL. Ez nem megy a szponzorok miatt,
meg akkor mehetne a duma, hogy a Volán
lenézi a magyar bajnokságot.
2. Csak OB I. Ez "pazarlás" lenne a magyar hoki
szempontjából.
3. Kiemelés. Ez esetben valami ügyes
korlátozást ki kéne találni arra, hogy ne az
összes EBEL-ben játszó idegenlégiós(!)
szerepelhessen.
2. Az erdélyi csapatok integrálódjanak normálisan
a bajnokságba, azaz legyenek kisorsolva a
meccsek normális sorrendben és ütemben, ne
legyen a kedvükért egy csomó meccs
szeptemberben, meg egymás után három ugyanazzal
a csapattal. Ennek eléggé "letudás" jellege
van, nem használ.
3. Az erdélyi csapatok beszállhatnának - legalább
a szegényebb - magyarországi csapatok utazási
költségébe. Ezt a Volán az idén is megtette a
gazdagabb osztrák csapatoknak, ha telik a
kupadöntőre szlovákokat igazolni a semmiből,
akkor ne a Miskolc szponzorálja már az erdélyi
hoki fejlődését...
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.02.22. 13:39:22
F. Kapus 2008.02.22. 13:41:02
Annyit megjegyzésként, hogy a jelenlegi OB 1-nek legalább akkora szüksége van a két csíki csapatra, mint az erdélyi hoki fejlődésének a magyar OB 1-re. Ebben az üzletben az a jó és ritka, hogy mindkét félnek előnyös.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.02.22. 13:49:56
Szerintem is szüksége van, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ebben a formában... Jelenleg az zajlik, hogy az OB I meccseloszlása egyenlőtlen, az erdélyi csapatok miatt szeptemberben sok meccs volt, december-januárban meg kevés.
Az is sokat levon a szereplés értékéből, hogy egy csapattal egy tömbben játszottak, mindezt 3-4 nap alatt, nyilvánvaló hogy a 2.-3. meccset már mindenki únta...
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.02.22. 13:51:18
F. Kapus 2008.02.22. 13:59:48
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.02.22. 14:06:26
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 16:25:21
Természetesen mindennek előbb az alapját kéne megépíteni, erre vonatkozott a junior, u-23, egyetemi, stb. bajnokságra vonatkozó része is a hsz-emnek, persze ezeknek alapja a stabil utánpótlás, annak pedig a szakmai munka, amannak a szakemberképzés, stb. Előbb ezekkel kell foglalkozni, mert nagyon kezdünk elveszni az aktualitásokban, miközben a jövő nem túl bíztató.
Az egyetemi bajnokság pedig azért kell, hogy zavartalanul tovább tudjanak tanulni a játékosok. Mondjuk max. napi 1 edzés, vizsgaidőszakban bajnoki szünet, stb. Lenne rá igény játékos- és sportági szinten is. Hogy kik szóltak indulni a hagyományos egyetemi tornákon? Alig páran:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Dunaújvárosi Főiskola
Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kara (TF)
Kodolányi János Főiskola, Székesfehérvár
Pécsi Tudományegyetem
Győri Széchenyi István Egyetem
A fejlettebb sportkultúrákban (nemcsak Amerikában) alapvető dolog az egyetemi sport. Itt is az kéne, hogy legyen.
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 16:26:04
guriga uram jr. · http://realujpest.blog.hu 2008.02.22. 16:29:28
Flea 2008.02.23. 16:23:53
2. Volán: Az, ami volt az idén, elsősorban a Fehérvár szurkolóknak volt rossz, mert egész idényben csak szívni látták a csapatukat (Tegnap az UTE meccs végére értem oda és olyan boldog volt a közönség, mintha már a bajnokságot nyerték volna meg) A rájátszásból essen ki az utolsó 1-2 csapat létszámtól függően, ugyanúgy, mint az EBEL-ben. Ha a Voéán nem tud harmadik lenni a B csapattal, hát sajnáljuk, de dönteniük kell, mert így mindenki más számára lesz rossz a bajnokság
3. A küföldi csapatok legyenek, de, ahogy az NHL-ben, úgy itt is lehetne a kiírást a földrajzi viszonyokhoz is igazítani, azaz csinálni keleti és nyugati csoportot, amin belül több meccset játszanak egymással. Akkor lenne egy csomó csíki és Miskolci derbi, meg egy csomó UTE-Volán-Dunaferr meccs
4. Az idegenlégiósok: Biztos, hogy szükség van rájuk, viszont az igazolásokat korlátozni kellene. Lehet, hogy nem létszámot, hanem jövedelem plafont kellene meghatározni, valamint a szezonközbeni igazolásokat korlátozni. Így a csapatok nem meccsenként változnak.
5. Kell egy nagy szponzor, amelyik felvállalja a jégkorongot, kevesebb nemzetközi, válogatott torna és több pénz a bajnokságra. Szerintem nyugodtan továbbléphetünk a válogatott négyestonákról, ami tökéletes volt a hoki kezdeti népszerűsítésére.
6. Tegyen a szövetség a média kedvére. Akár NHL jellegű reklámblokkokkal is, minél többet van a hoki a képernyőn, annál többen szeretnek bele.
7. Csináljon a szövetség egy egységes honlapot, ahol mindent meglehet tudnia bajnokságról, a csapatoknak pedig legyen egységes rendszerű saját site-juk (via NHL). Szerintem nagyon fontos, hogy használjuk az Internetet jobban (Később akár on-line közvetítésekkel). Ha profi a layout, az figyelemfelkeltő, azt érezteti az érdeklődőkkel, hogy érdemes odafigyelni, lehetőség van az eseményeket követni és talán akor többen ki is mennek a meccsekre is. A soprtágnak a teltházak teszik a legjobbat.
hokikori 2008.02.23. 17:24:22
A mi országunk túl kicsi a regionális diviziók létrehozásához.Mondom ezt még akkor is, ha a Zágrábnak kedve szottyanna résztvenni a mi bajnokságunkban.Egyetértek azzal a hozzászólóval, hogy a Zágrábot nem motiválná a csíkszeredai utazgatás és az is lehet, hogy most már egészen jól elvannak a szlovén bajnoksággal.
Bár a miskolci csapat évről-évre erősödik, de a csíkieket nem biztos, hogy motiválná a miskolci előcsatározások tömkelege.Az UTE, Dunaujváros, Székesfehérvár hármas, mint a legerősebb hármas jól el játszogatna egymással és valamelyiknek el kellene búcsúzni a rájátszástól.Az EBEL szisztéma amelyre Te is utaltál azaz az utolsó 4 közül selejtező után csak a legjobb kettő megy tovább a rájátszásra szerintem egy jó kompromisszum lehet.Ebben az esetben értékesek lehetnek az alapszakasszal járó bonus pontok és a székesfehérvári csapat nem tehetné meg, hogy teljesen félválról veszi a sorozatot.Nem féltem azonban a Fehérvárt.Az előző évben a Titánokat mindenki hatalmas fölénnyel verte.Ebben az idényben kevés súlyos vereségbe futottak bele.A következő idényben már pariban lehetne a már érett azonban még mindig fiatalokkal teletűzdelt "B" csapat, ha valamilyen előírással kötelezővé lehetne tenni, hogy 6-7 EBEL-ben is vitézkedő játékos minden meccsen jégre lépjen.
Nyolc-tíz csapat szép lenne. Javaslom a blog szerkesztőinek, hogy a témával kapcsolatban készítsenek interjút az érintett debreceni vezetőkkel, mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy a blog olvasói közül hiányoznak a debreceniek.
vaze 2008.02.23. 19:25:30
Ha ugyanis azt elismerjük, hogy a Volánban játszó magyar játékosok számára fontos az EBEL, akkor azt is ismerjük el, hogy az itthon játszóknak is legalább ilyen fontos egy jó Volán szereplése az alapszakasz során (mellesleg az idei szezon kiírása miatt közel sem csak az első hely volt fontos, kérdezzünk meg bárkit Újpesten, hogy mindegy-e, hogy harmadikok vagy negyedikek lettek :) ).
hokikori 2008.02.26. 20:11:58
Úgy tűnik ez a szint már nem jelent kihívást.
A helyzet kezd hasonlítani az Alba Volán esetére, akik végül megtalálták maguknak az EBEL-t.
Mult évben is meggyőző teljesítményt nyújtottak az alapszakaszban egy viszonylag szoros sorozattal legyőzték a MAC-ot a döntőben.
Ebben az évben ugyan még nem nyerték meg a sorozatot, de simán hozták az alapszakaszt és a döntő első mérkőzésén lemosták azt a Dab.Extra.hu-Jégtörőket akik meg lettek erősítve néhány tehetséges fiatal Dab.Extra.hu játékossal és ahol levezetésként játszik egy-két nagy név a 10 évvel ezelőtti hazai élvonal játékosai közül.
Kimagasló a csapat támadójátéka amelyet mutat a bajnokság kanadai táblázatán elfoglalt első 4 hely is.
1. György István 11 16 20 36 Debreceni HK
2. György József 10 14 22 36 Debreceni HK
3. Bálint Artúr 9 17 10 27 Debreceni HK
4. Razov Igor 11 10 12 22 Debreceni HK
Amennyiben valós megmérettetésre vágynak, úgy érdemes eggyel feljebb lépni az OB I-be ahol 2-3 tanuló év után izgalmas meccseket vívhatna az ottani csapatokkal.
lakota 2008.02.27. 09:48:04
FRee · http://www.amatorhoki.hu 2008.02.27. 12:20:03
lehel 2008.02.27. 13:51:20
OliBLOOD 2008.03.17. 15:28:21
Elképzelésem:
OB1 csak magyar csapatokkal. Jelenleg ez Volán-DAB-Újpest-Fradi-Miskolc, várható a Bp.Stars, de jó lenne akár egy Debrecen és egy Titánok is akár. Ez 6+2 csapat lenne.
Alapszakasz egy oda-vissza vágó kör ez 10-14 mérkőzés, ezt szerintem a Volán is tudná vállalni a nagycsapatával. Majd a tavalyi módszer szerint az Interligás csapatok azon a helyen kezdik a rájátszást ahol végeztek. Ha 8. helyen akkor ott, ha 1. akkor ott. Ezt követné egy középkör az EBEL-Interligás csapatok nélkül, ahol a nem fix helyekért menne a harc. Tehát ha az Újpest 2. Volán 3. DAB 6. akkor az 1-4-5-7-8 helyekért lehetne küzdeni. 6 csapatnál az első 4, jutna a rájátszásba. 7-nél az első 3+ 4-5. helyezett eldöntené egymás között, 8-nál első 2 és a 3-6, 4-5 is eldöntené egymás között.
Így minden csapat játszana minden csapattal (idén pl mi és a Fradi se játszott a bajnokkal, csak a B csapattal). alapszakasz kevés meccsét tudná a Volán is vállalni, pár éve ugyanígy 1 körös volt az alapszakasz. Csak hazai bajnokságban érdekelt csapatok egymás között még játszanának 1 vagy 2 kört, így a saját súlycsoportjukban játszhatnak éles meccseket.
Interligát pedig fedél alá lehetne hozni ha a DAB-Újpest-HC-SC négyes mellé keresnének még csapatokat. Ilyen lehet a Fradi, Zágráb, Slavija, esteleg lengyel csapatok. Így a jobb csapatoknak is meglenne a kellő meccsszáma hasonló csapatok ellen.
Raon 2008.03.17. 15:59:57
1, nincsenek megfelelő csapatok,
2, amelyik szóba jöhetne, az meg iszonyat messze van (és az pénz, pénz, pénz). A lengyelek belépése jót tett az Interligának, de nem véletlenül nem vállaltak több szezont. A Medvescsak már megtalálta a helyét a szlovéneknél, a Slavija meg egymagában miért akarna magyarokkal játszani? A fejlődés lényege, hogy erősebb csapatok ellen érdemes játszani. Jelenleg arra nincs alternatíva, hogy legyenek olyan, elérhető közelségben lévő csapatok, akikre a magyaroknak is szükségük lenne, meg akiknek a magyarok is megfelelő kihívást jelentenének szakmai szempontból.
Egy lengyel-szeredai-zágrábi kör pedig repülő nélkül reménytelen vállakozás lenne bármelyik csapat számára. A lengyel bajnokság amúgy erősebb, mint a magyar, nekik az iszonyat pluszköltségen túl szakmai szempontbül sem érné meg hozzánk jönni.
hokikori 2008.03.17. 17:19:32
Raon jegyzete mellé szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy a gondolatmenetedből kimaradt a Gyergyó és a magyar fiatalok válogatott csapata is.
Noha ez utóbbit én elképzelhetettlennek tartom a hazai bajnokságban, mert a DAC, Alba, Stars stb csapatokkal való párharcokat nem lehetne tetőalá hozni, hiszen rengeteg játékosuk mind a két csapatban érdekelt lenne.
A gondolatot azonban nem elvetve álljon itt egy javaslat:
A magyar és a szlovén szövettség és a releváns csapatok megállapodnak arról, hogy a magyar fiatalok a szlovén a szlovén fiatalok a magyar bajnokságban vesznek részt a küzdelemben.
Mind a két fél profitálhat és nincs érdekellentét.
OliBLOOD 2008.03.21. 09:30:03
54 meccses alapszakaszról hallani (gondolom ha feljutnak az osztrákok be is következik, mert akkor töb idő van). Kérdés, hogy megint lenne-e ezzel a feltétellel középkör. Előző szezont február elején (8.) fejezték be, 42-46 meccsel (alsó felsőház). Ehhez hozzájön még kb 10 meccs, amit mondjuk 2 hét alatt lezavarnak. Rájátszás előtt egy kis pihenő, így márciusban kezdődne a rájátszás.
Nézzük a magyar bajnokságot. 8 csapat 3 körrel 48 meccs, március elején kezdhetnénk mi is a rájátszást.
De mi van ha a Volán bejut az osztrák rájátszásba? Itt a szlovén példa nem működne, a Volán B nem jutna tovább, ahogy az Olimpia B továbbjutott. És ha idén is le kell adni az osztrákoknak a listát, akik csak náluk játszhatnak, akkor a vegyescsapat is valószínűleg kiesne. Vagyis a magyar OB1-nek várnia kellene a Volánra, ezt pedig csak akkor tehetjük meg, ha feljutunk a VB-n, különben a VB alatt is a rájátszást játszuk.
Lehet ebből mégis szuperdöntő lesz?
Csak attól félek, hogy ebben az esetben a Volán B nem indul a bajnokságban, mert az árukból 1-2 minőségi légiós kijönne.
jonnglenn 2008.04.25. 11:58:21
-- a csíki túrák tényleg változásra szorulnak.
-- légiós mérkőzésenként a jégen 5
-- a nagyvolán automatikusan az elődöntőben, akár a kicsik ellenében is
-- a létszám minnél több, annál jobb, még több meccs és ez kell
-- az ifjak játszatását , így vagy úgy de meg kell oldani.
lakota 2008.04.25. 12:48:08
Több érdeklődő, több meccs, több bevétel, több játék (na jó több utazás is).
Az alapszakasz után pedig a rájátszás mindenkinek a saját nemzeti versengésében kivívott helye szerint kezdőne.
Pl:
1. DAC
2. Slavija
3. Miskolc
4. Maribor
5. SC Csíkszereda
6. UTE
7. Maribor
8. Bled
9. FTC
10. HC Csíkszereda
11. Triglav
12. Celje
13. Titánok
Esetén a magyar rájátszás innen indulna:
1. Volán
2. DAC
3. Miskolc
4. Sc Csík
5. UTE
6. FTC
7. HC Csík
8. Titánok
A szlovén meg innen:
1. Olimpjia
2. Acroni
3. Slavija
4. Maribor
5. Bled
6. Triglav
7. Celje
Na?
hokikori 2008.05.01. 10:42:46
Bizonyos sportágakban pl labdarúgás működik a sztárcsapat és a feltörekvő csapatok közötti nemzetközi együttműködés.Ilyen együttműködés alapján egy sztárcsapat pl. MU kölcsönadja az első csapatban nem szereplő felnőtt, vagy fiatal tehetséges, vagy a hosszú sérülés után lábadozó az első csapatba visszatérésre váró játékosait.Közös edzőtábozozás, szakvezetői együttműködés, utánpótlásprogramok kölcsönös megosztása stb.
Természetesen a kölcsönösségből a sztárcsapat is tud profitálni, mert elővásárlási jog, vagy más előnyös feltétel alapján hozzájuthat a feltörekvő csapat legértékesebb játékosaihoz. Ugyan Európában még nem találkoztam a mi sportágunkban ezzel a formációval, de egy kicsit hasonló az eset az NHL és a fiók csapata közötti viszonnyal.
A hazai csapatok a lassan nemzetközi hírü utánpótlás nevelési és a felnőtt "A" csoportos háttérrel nem próbálkozhatnának meg az itt vázolt megoldással? Természetesen itt most én nem a Székesfehérvári csapatra gondoltam, mert ha így fejlődik tovább akkor ők már 2-3 év múlva a sztárcsapat kategóriába fognak tartozni és benne lesznek az EU TOP-30-ban.
Tekintettel a Miskolc és Kassa közötti távolságra
ők talán ha nem is az összes lehetőséget kihasználva, de ismereteim szerint egy igen laza együttműködést már elkezdtek.
Az utánpótlás szintjén a Bp-Stars is próbálkozik a szlovákokkal, bár sajnos nem igazán a legsikeresebb klubbok egyikével.
A MOL leányvállalata ha nem tévedek a szlovák bajnok főszponzora. A MOL ahogyan olvasni lehetett az OTP-től eltérő módon nem zárkózott el a támogatások bizonyos formájától. Nem lehetne ennek a tengelynek a lehetőségét pl a pozsonyi csapat és valamelyik budapesti, vagy a dunaújvárosi csapat együttműködésével kihasználni?
A NOKIA, mint a finnek legnagyobb cége a hazai befektetésein kívül európában talán hazánkban eszözölte a legjelentősebb beruházásokat.Ők nem lehetnének katalizátorok egy erős finn csapattal való együttműködésnek?A kérdés érvényes lehet az AUDI-ra is hiszen itt van a németországin kívüli legnagyobb európai támaszpontjuk és németországban támogatói az ingolstadti csapatnak.
A fentiek teljesség igénye nélkül születtek, hiszen természetesen az ötleteket még lehetne sorolni.
Tudom, hogy ez a téma már a szponzorációba tartozik, csak nem találtam ennek külön helyet és a témában szeretek okoskodni(szmájli jel a végére)
hokikori 2008.05.01. 14:26:14
Ezt a fociban talán az MTK vezetése próbálja meg a hazai viszonyok között a legmagasabb szinvonalon, de ott is úgy tűnik, hogy csak az utánpótlás szintjén müködik.
vállfa 2008.05.09. 14:44:31
Mint azt Egri Istvántól megtudtuk: a finn fiatalok a magyar válogatott A-csoportos tagságának kiharcolása után még élénkebben érdeklődnek, de szeretnék látni a várost a csapatot, részt venni néhány közös edzésen, és valószínűleg csak ezután döntenének arról, hogy elfogadják-e az MJJSE ajánlatát."
Hát ennyi. Reménykedjünk...
hokikori 2008.05.09. 16:25:43
Az UTE és a Fradi körül nagy a csend, de titkon remélem, hogy Budapest van olyan potenciál, hogy a szponzorok megtaláljanak egy-két csapatot a pénzükkel. Valyon senki sem gondolkodik az általam fentebb említett nagycsapat-fiókcsapat együttműködésben?Egyetlen egyesületnél sem gondolkodnak a tulajdon komoly multtal rendelkező szakmai befektetőnek történő részben, vagy egészben való értékesítésében?
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.05.09. 17:23:22
defó 2008.05.10. 00:28:07
defó 2008.05.10. 00:28:51
hokikori 2008.05.10. 07:47:15
Végre hírek az UTE-tól is!!! www.utehoki.hu/index.php?m=101010&cid=237
vállfa értékes linkje pontosítva:
www.boon.hu/hirek/Sport/cikk/finnek-miskolcon--minden-mennyisegben/cn/news-20080508-09001892
ylion témájához olvasnivaló:
www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=179596
A FTC-hez csak annyit, hogy néhány éve még ketten képviselték a jégkorong szakosztályt a vezetőségben és ha jól tudom még most is van egy képviselő a legmagasabb döntéshozói karban.
Sőt az elnökjelölések során a jégkorong szakág talán a szakágak között is meglepő módon igen gyakran adott elnökjelöltet.
Ezekután igencsak meglepő ez a szerény érdekérvényesítési képesség.
hokikori 2008.05.15. 11:16:42
Ma van a bajnokságra az előnevezés napja, hátha kapunk valami hírt a fejleményekről !!!
csudto · http://www.lazarillo.hu 2008.05.15. 16:38:18
Ez jelent valamit vagy csak irni akart valamit a sport? Lehet tudni hogy allnak a jelentkezesek? Persze tudom h most a vb fontosabb csak engem pl erdekelne.
D. Gromov 2008.05.15. 16:41:12
Az előnevezési határidő éjfélkor jár le, de nincs jelentősége, előnevezés nélkül is lehet nevezni később.
hokikori 2008.07.10. 19:36:43
Valamikor el kellene kezdeni a két szinvonal közötti éles kontraszt felszámolását és ezen enyhíthetne néhány ilyen küzdelem is.
Az sem mellékes, hogy jó pár éve nem volt olyan, hogy egy UTE, vagy Fradi akik sajnos erre a szerepre toronymagasan esélyesek január végén befejezze a szezonját.
Van-e arra terv, hogy a Magyar Kupa küzdelmei mikor zajlanak és bekapcsolódhatnak-e amatőrök, netalántán OB II-es csapatok is?
A tervezett versenynaptárban ugyan december második felében van némi lyuk, de azon kívül én nem látok sok helyet.Augusztus legvége szeptember eleje nem lehetne egy-két fordulóra alkalmas???
hokikori 2008.07.10. 20:08:45
hokikori 2008.07.10. 20:09:16