HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Sajnálom a büntetőpadon töltött időt

2011.02.13. 12:14 F. Kapus

A Vasas a Fehérvárt, a Dab.Docler a Miskolcot fogadja az OB I. csonka fordulójában. A pontszerzés elsősorban a kevésbé esélyesnek tűnő vendégek számára létfontosságú. Péntekhez hasonlóan elmarad az FTC meccse, mivel kapusai a magyar és a román ifjúsági válogatottban érdekeltek. Az UTE elleni rangadóra kedden kerül sor. A miskolciaknál Bob Dever edző ismét számíthat Matt Waddellre, a kanadai hátvéd eltiltása lejárt. Ide tartozó hír, hogy a Budai Krisztián és a Ferencváros közötti szerződésbontási ügy kapcsán az MJSZ által meghatározott 15 napos határidő lejárt. A felek elképzelései a tárgyalások során messze voltak egymástól, ezért a kapus megtette a jogi lépéseket, beadta a papírokat az illetés munkaügyi bíróságra. Ennek döntéséig Budai továbbra is a Miskolc játékosa maradhatott. A Vasasban lesz néhány hiányzó, Martz lábát edzésen ellőtték, Hardi az U18-as válogatottnál játszik. A piros-kékek emberelőnyös játékban szeretnének a legnagyobbat javulni. Három győztes mérkőzésen van túl Marko Kiprusoff, a Vasas finn világbajnoka. A veterán bekk, aki egy hete negyvenedik életévét tapossa, eddig egypontos átlagot hoz, három gólpasszt adott. Öt lőtt és csak egy kapott gólnál volt jégen, kiállítással még nem sújtották. Hogyan, miért igazolt Magyarországra, milyen volt eddigi pályafutása? Erről és a jégkorong szeretetéről beszélt a Pakknak és blogunknak.

"Húsz év kemény, profi sportolás után kicsit elfáradtam, elegem lett a hokiból, ezért úgy döntöttem, abbahagyom. Aztán nyáron elkezdett hiányozni, egyre többet jártam edzeni, és egyszer csak azt vettem észre, hogy ismét játszom, a helyemen vagyok. Nemrég jött Marko Makinentől a telefonhívás, hogy lenne egy lehetőség, ha komoly szinten akarok játszani. Gondolkoztam egy kicsit, aztán arra jutottam, miért is ne? Így kerültem a Vasashoz. Markóval gyerekkorunk óta ismerjük egymást, egy városban élünk, a juniorcsapatban együtt játszottunk. A magyar hokiról nem sokat tudtam, azt hallottam, hogy pár éve megverték a finn válogatottat. Meg is lepődtem ezen akkor.

Nehéz arról beszélnem, hogy játékosként mi az erősségem. Talán azt emelném ki, hogy hajtok a csapatért, igyekszem mindent megtenni a sikerért. Nem szoktam sok kiállítást kapni, ezért egyszer meg is kaptam a Gentleman of the Year elismerést Finnországban. Igyekszem minél kevesebbet szabálytalankodni, a fair play-t szeretem. Imádok játszani, sajnálom azt az időt, amit a büntetőpadon kell tölteni, sokkal jobb játékban lenni.

Nehéz kiemelnem bárkit is a sok remek játékos közül, akikkel a karrierem során együtt játszottam, nem is igazán fair ez, de talán a testvérem és az Anaheimben játszó Saku Koivu voltak a legmeghatározóbbak. De tényleg sok mindenkit felsorolhatnék. Első benyomásaim nagyon jók a Vasasról. A fogadtatás és a csapattársak kedvessége jólesik, a pálya szép. Az edzésekkel elégedett vagyok, jó érzéseim vannak. A játékba még bele kell rázódnom egy kicsit, de eddig nagy gond nem volt.

6-7 éves lehettem, amikor elkezdtem a TPS Turkuban jégkorongozni. Egy évig csak korcsolyázni tanítottak, aztán kezdtünk el csapatban hokizni. A következő 15 évet ugyanannál a csapatnál töltöttem, onnan igazoltam Montrealba. Az igazán komoly munkát talán 15 évesen kezdtük, az utánpótlás-válogatottban. Napi két edzésünk volt, 5 óra naponta. Persze a játék öröme mindig nagyon fontos, anélkül nem hoki a hoki, de az megvan a kemény munka mellett is. Ha nem akarsz mindig és egyre többet elérni és dolgozni, akkor nincs esélyed a továbblépésre. Ahhoz, hogy nemzeti válogatottban szerepeljen az ember, hogy profi szerződést kapjon, nem elég csak a meccsnapot komolyan venni. Nem lehet félgőzzel vagy csak minden másnap komolyan venni az edzéseket. Csinálni kell egyfolytában, másképp nincs értelme.

A családom hozzászokott ahhoz, hogy mindig máshol vagyok, ez a mostani két hónap nem számít hosszú időnek, addig nélkülözni tudnak, a vállalkozásomban is helyettesítenek. Három hobbim van: a jégkorong, a lovak és a horgászat. Van egy lovardám, 20 lovat tartok, nagyon szeretem az állataimat. Hogy mi lesz akkor, amikor végleg abbahagyom a hokit? Tényleg nem tudom még. Azt hittem, menni fog nélküle, meg is próbáltam, de 30 évig ez volt az életem, és annyira hiányzott, hogy újra itt vagyok. Talán egyszer gyerekekkel is foglalkozom majd, az edzősködés is érdekel. A jégpálya közelében kell maradnom, mert bebizonyosodott, hogy nem tudok enélkül élni."

Szólj hozzá!

Címkék: miskolc vasas ob i. kiprusoff marko kiprusoff

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása