A korábbi tervek és ígéretek szerint 2011-ben újra az első osztályban indul a debreceni jégkorongcsapat. Korcsinszky Györggyel, a Debreceni HK elnökével és Kósa Lajossal, Debrecen polgármesterével arról beszélgettünk, egy évvel a céldátum előtt hol tartanak az előkészületek, és mi a realitása a terv teljesülésének.
"Az OB I.-es indulás ma már komoly költségvetést igényel, nem ott tart a magyar jégkorong, ahol tíz éve – mondta Korcsinszky György. – Utoljára az 1993/94-es szezonban indultunk az első osztályban, a klubvezetés elszánt a visszatérés tekintetében. Igyekszünk lehetőségeinket maximálisan kihasználni, például a tisztújtáskor egy elnökségi tagunk bekerült az MJSZ elnökségébe. Az adótörvények változásai jó alapot teremthetnek további sikeres működésünkhöz, de az biztos, hogy Debrecen város segítségére is szükségünk van a magasabb szintű versenyeztetéshez. Ha ők nem állnak mellénk, kérdésessé válik 2011-es OB I.-indulás."
A sportvezető nem véletlenül említette fontos tényezőként a várost, hiszen Debrecenben az elmúlt két évhez képest változás történt, a település kinőtte a jégcsarnokot. Az egyetlen fedett létesítmény hajnaltól éjszakáig foglalt, és ez a tényező megnehezíti az OB I.-es álmok megvalósulását. "A szándék részünkről megvan továbbra is, de a jégcsarnokban nem fér el több program – vágott bele a helyzetértékelésbe Kósa Lajos. – Ha a nagycsapat az OB I.-ben indul, akkor sokkal több edzésre és mérkőzésre kerül sor, mint eddig, ez a többi jeges sportot és a közönségkorcsolyázást kiszorítaná. Ez nem kívánatos fejlemény lenne.
Tehát csak akkor tudjuk támogatni a feljebb lépést, ha már látjuk, hogy az Oláh Gábor utcai jégpályát be tudjuk fedni. Ez nem egyszerű feladat, mert az a nyitott pálya még ammóniás rendszerrel üzemel, tehát technológiát kell váltani, bontani kell, és fel kell építeni egy épületet a pálya köré, ahol 2-3 ezer néző elfér a lelátókon. Készítettünk terveket, ez mintegy 800-900 millió forintos beruházás lenne. Ebben a pillanatban finanszírozási nehézségek miatt egy ilyen beruházásba nem tudunk belevágni. De keressük a megoldást, mert a város igényel még egy fedett jégcsarnokot. 220 ezres település vagyunk, és egy 70 ezres is eltart egy jégpályát."
Debrecenben a látványsportágak esetén kifejezetten ügyelnek arra, hogy jelentős számban legyenek helyi fiatalok vagy a város csapatai által neveltek a játékoskeretekben. Az elgondolások szerint a jégkorongban sem lesz ez másként. "Azt gondolom, a saját nevelésű játékosainkra kell támaszkodnunk – mondja a polgármester. – Ők itt élnek, mi neveltük fel őket, felelősséggel tartozunk azért, hogy biztosítsuk számukra a versenyzés lehetőségét. Ráadásul a debreceni szurkolók is azt szeretik, ha sok hazai játszik az itteni csapatokban. Ez akkor is így van, ha mindez egy ideig korlátozza a versenyképességünket."
A klubvezető hasonlóképpen gondolja a csapatépítést. Mint mondja, már idén fiatalításba kezdenek. "Jeleztem a csapatban szereplő idősebb játékosoknak, hogy a következő szezontól a fiataloknak több lehetőséget biztosítunk a mérkőzéseken. A junior és ifjúsági korú játékosainknak tapasztalatot kell szerezniük, ha azt szeretnénk, hogy készen álljanak a még nagyobb feladatokra. Ha a padon ülnek a meccseken, akkor nem fejlődnek." Ez nem jelenti azt, hogy minden rutinos játékostól megválna a DHK, hiszen Korcsinszky György véleménye szerint a jelenlegi csapatból 7-8 jégkorongozó az OB I.-ben is ott lehet majd. György Józsefet, György Istvánt, Máthé Csabát és az előző szezonban Csíkszeredáról érkezett Szőcs Botondot név szerint is említette.
"Őket egészítenék ki a jelenlegi U20-as és U18-as játékosaink. Természetesen az OB I.-re öt légióssal is megerősítenénk a keretet, és egy kapust is kell hoznunk, aki nem feltétlenül külföldi. Azt is elárulhatom, nem tengerentúli vagy EU-s játékosokat kívánunk hozni, hanem kihasználjuk remek oroszországi kapcsolatrendszerünket. És mindenekelőtt kell egy remek felkészültségű edző, egy ikon, tehát külföldi szakembert néznénk magunknak."
De hogy végül is mikor lehet szó Debrecenben élvonalbeli jégkorongról, az jelenleg bizonytalan, és Kósa polgármester sem ismeri ez ügyben a jövőt: "Akkor lehet vállalni az OB I.-et, ha látjuk, hogy 2-3 éven belül meg tudjuk nyitni a második fedett jégcsarnokot. A közönségkorcsolyázás és az iskolák nem szorulhatnak ki, de egy rövid átmeneti időszakot kompromisszumokkal el tudok képzelni. Most tehát nem tudom megmondani, lesz-e OB I.-es csapatunk 2011-től."
A sok bizonytalanság mellett az biztos, hogy nagy erőkkel építik a jégkorongsportot Debrecenben. Az alsóbb korosztályokban a DHK együttműködik a DSC-SI-vel. A szupermini és a mini korosztályban 30-40 gyermek van, az előkészítő korosztályban két csapatot indítanak a 2010/11-es szezonban. "Széles alapokon működik az utánpótlásbázisunk, és már a felsőbb korosztályokban is vannak komoly eredményeink – mondta Korcsinszky. – Könczei Áron személyében ifjúsági válogatott kerettagunk is van.
Hat éve van fedett jégcsarnokunk, és most még komolyabb alapokra helyezzük a képzést, még több gyermeket fogunk bevonni, intenzívebbé tesszük a toborzást. A város is kezdi mind jobban elfogadni a jégkorongot, a nézőszámunk sem rossz, az Alföld Tv is közvetíteni fogja a mérkőzéseinket. Akármikor is térünk vissza az első osztályba, igyekszünk a hátteret biztosítani. Így könnyebb lesz a költségvetést is összeállítani, mert csak a már említett pluszokért kell külön fizetnünk."
HAnonymus 2010.08.01. 16:39:55
galmat 2010.08.01. 17:30:50
A hoki is fontos, remélem minden megyeszékhelyen lesz komoly csapat, Debrecennek meg kijárna egy ob1-es is. Remélem összejön nekik, de remélem a város előbb a stadiont fogja ott támogatni.
1116001 2010.08.01. 17:48:47
De cáfoljon rám a városvezetés.
Pentele · http://ppm.powerplaymanager.com/hu/online-sport-menedzser-jatek.html 2010.08.01. 18:01:53
Sátrat kell dobni a régi pályára és jöhet is a Debrecen.
Minarikede 2010.08.01. 18:24:17
Ha csak olyan csapat, város, városrész indítana az OB I.-ben csapatot, akinek kettő fedett pályája van, akkor vajon hányan is lennének az első osztályos csapatok.
Elég komoly összeget tennék rá, hogy a Debrecent nem látjuk az elkövetkezendő 7-8 évben a Fradival mérkőzni.
LBogár 2010.08.01. 18:49:01
tolsztoj 2010.08.01. 19:31:17
Ez a magyarázkodás csak azt juttatja eszembe: a nemakarásnak nyögés a vége - borítékolható, hogy jövőre nem lesz Debrecen az OBI-ben
horivan 2010.08.01. 19:33:28
csatoimi 2010.08.01. 19:40:51
freddyD 2010.08.01. 19:41:54
horivan 2010.08.01. 19:51:22
Egy közepes NB1-es játékos (ami nemzetközi mezőnyben egyenlő a 0-val) árából egy évig el lehet tartani egy MOL Ligás hoki csapatot. Láttam helyszínen a Basel elleni nagyszerű teljesítményt. Itt 4-5 szörös pénzbefektetéssel is csak szökőévente szerencsével jutnának el a BL főtáblára.
Építhetünk 20-30 000 –es foci stadiont Debrecenbe, de 4-5 évente arra a 3 meccsre pénzkidobás.
munkagep 2010.08.01. 19:56:57
Szemem előtt a kép, ahogy Kósa és a többiek fejcsóválva nézik a jégbeosztást és 3 év tervezgetés után kiderül, hogy nincs elég jégidő... Annyit azért kinézek belőlük, hogy az órarenddel kezdték és utána tervekkel, csak financiálisan valami nem klappol.
"Az adótörvények változásai jó alapot teremthetnek további sikeres működésünkhöz, de az biztos, hogy Debrecen város segítségére is szükségünk van a magasabb szintű versenyeztetéshez."
Lefordítom: az új adókedvezmény miatt Debrecen ki szeretne vonulni a finanszírozásból (mert nincs pénzük elég), amit a csapat viszont nem szeretne. De mivel a szennyest nem akarják kiteregetni, ráfogták a sztorit a jégbeosztásra és a közönségkorcsolyázásra.
Ez egy szigorúan saját gyártású összeesküvéselmélet, csak a körülmények alapján szültem ezt.
galmat 2010.08.01. 20:40:32
budaijegesmedve 2010.08.01. 20:44:17
annyi ideje tervezik, mint a jégkorong OB 1-et.
Debrecenben a tömegeket nem hozza lázba a hoki, erre az ott tartott világversenyek is elég jó példát szolgáltattak.
Én Kósa Lajost realistának tartom, most gazdasági ügyekben különös óvatosságot kell tanúsítania.Egyébként is, bár más város /pl.az a 8-10 megyeszékhely ahol nincs egy fedett versenypálya sem!/tett volna annyit, mint Debrecen!Majd eljön az idő, türelem!
kerusz 2010.08.01. 22:19:34
Én két és fél éve egy hétfői napon jártam Debrecenben, úgy nagyjából délután 2 körül. A jégcsarnokban akkor a műkorisoknak volt edzésük, a nagyerdei pályán pedig a csúcsidőnek jóindulattal sem nevezhető időpont ellenére is vagy 50-60 ember korizott. Azóta csak többen lettek a sportolók is, akiknek több jégidőre van szükségük. Tehát igenis el tudom képzelni, hogy kinőtték a létesítményeket. Egyébként a korábbi cikkben is említette már Kósa, hogy a hokihoz be akarják fedni a nagyerdei pályát, mert nem férnek el a jelenlegi csarnokban.
A nagyerdei pályáról és az állapotáról itt lehet fotókat nézegetni: picasaweb.google.com/hokiforum/DebrecenNagyerdeiMJGpLya2008II18# Szerintem nem kérdés, hogy megérett a felújításra.
Mocsar 2010.08.01. 22:56:26
Debrecen város el van adósodva, de ettől még képesek összehozni még egy fedett jégpályát, kérdés hogy lesz e elég kedv és akarat hozzá. Nem igaz, hogy Debrecenben nem lenne több ezres érdeklődés a profi jégkorongra, nyílván nem lenne rögtön 3000-es átlagnézőszám, de idő kell amíg kialakul a tradíciója és az ázsiója a profi hokinak Debrecenben. Valamelyik okos írta a Főnix csarnokot... az nem jégpálya, az átalakítás hetente egyszer-kétszer horribilis összegbe kerülne, mellesleg napi egymillió Ft kibérelni...
galmat 2010.08.01. 23:08:10
Hokiban 70 év után sikerült feljutni 1x a legjobbak közé, de kiestünk. Az is hatalmas bravúr volt.
Ugyanekkora a lépték a fociban is,csak ott kevesebb évtizede nem jártunk VB-n, EB-n. De mondjuk a Loki Európa legjobb 32 csapata közé jutása tavaly megkockáztatom, hogy van akkora siker mint a hokis A csoport. Csak régen sose volt jó hokink, ezért örültünk nagyon sapporonak, focink viszont legendás volt, ezért azt divatból szidod.
Nekem a Loki BL-be jutása a világ legjobb csapatai közé olyan mint a hokisok elitben való játéka. Lelkesedés meg volt a jégen és a füvön is mégis 6-6 vereség lett a vége. Mégis nekem maga a tény, hogy a Loki és a hoki csapat is sok-sok év után ott lehetett az elitben, maga volt a csoda.
Igenis lehet a focit emlegetni egy lapon a hokival. Viktort meg a Lajost meg haggyad már, mert szánalmas dolgokat mondasz. Mégis hogy kaptak volna állami támogatást ha MSZP VOLT KORMÁNYON?????
HAHÓÓÓÓÓÓÓ EMBER!!!!!!!!!!!!!
Mocsar 2010.08.01. 23:24:48
A politikát meg ne keverd már bele ha nem muszály! Kormányon volt a Fidesz 4 évig, volt egy stadionrekonstrukciós program 20 milliárd Ft értékben kb. Viktor volt a miniszterelnök, Lajos a polgármester, és hol az EB stadion amit beígértek?! Épült stadion Dunaújvárosban, Újpesten, Zalaegerszegen, Kaposváron, Pápán, Nyíregyen, stb. soroljam? Volt lehetőségük építeni Debrecenben is! Most is kormányon vannak, és történt már valami ígérgetésen kívül? Nem! Megint Újpesten kellett játszanunk... Ennyit erről!
galmat 2010.08.01. 23:40:38
A politikás részhez annyit fűznék hozzá, hogy a Loki csak 2005-ben lett először bajnok.
Mikor meg anno Fidesz-kormány volt, csak annak köszönhették a bennmaradást, hogy az nb2-ből feljutó csapat nem vállalta az indulást. Na már most minkek akartak volna hiper-szuper stadiont, amikor kieső helyen végeztek 2001-ben?? Szerintem érthető, hogy anno a Fidesz alatt miért nem volt téma az új stadion. Igaz 2x nyert magyar kupát, de hát annak meg a rangja semmi napjainkban.
Nekik meg szerencsétlenség a jó szereplés közepette, hogy mikor sikeresek voltak már egy sporttól fokozatosan elforduló kormány került hatalomra.
Amúgy meg igen, lehet magánpénzből is stadiont építeni, ott van Győr pl, de akár a szépen felujított Honvéd pályát is említhetném. Ez igaz, ugyanakkor kaphatnának állami támogatást is végre, hiszen az ország kirakat csapata lett 6 év alatt 5 bajnoki címmel.
Amúgy meg nemtudom mit vártál, hogy május 20. óta mégis minek kellett volna már történnie? Az új sporttörvény meglesz, amit a sport körökön belül mindenki üdvözölt eddig, kivéve itt a blogon egyes cikkíró-kommentelőt, akik mindenben összeesküvés elméletet gyártanak, mert biztos gonosz mindenki, és majd ők, akik mindent jobban tudnak megmondják itt az igazat nekünk.
Olvasd el munkagep hozzászólását is most fentebb. Fikció. Rosszindulatú, megint.
Vincenzo90 2010.08.02. 00:29:51
galmat 2010.08.02. 00:39:41
galmat 2010.08.02. 00:48:10
A gagyi nb1-nek többször nagyobb átlagnézőszáma van, mint a hoki ob1-nek bajnokság szinten. Egy-egy válogatottmeccsre kimegy 20-30-45 ezer ember fociból, míg ez válogatott esetében pár évente eléri a 9000-t, de pl idén nem voltunk annyian az arénában.
Az NB1 nézettsége röhögni fogsz, de veri a spanyol bajnoki közvetítéseket a TV-ben, és mondjuk egy válogatott meccset itthon a tv-ben 1-1,5 millió ember nézi. Természetesen fociról beszélek.
Szóval igen is lehet összehasonlítani a két sportág bravúrját, mert sok a párhuzam. Mindkét sportágban nagyon elvagyunk maradva bajnoki színvonalban, infrastruktúrában, játékosbázisban az elittől.
Kicsinyítheted itt a loki érdemeit, elvégre ez egy hokis blog, csak magadat teszed nevetségessé vele, a kijelentéseiddel, mert vagy totál nem értessz a focihoz, pedig azt hiszed, vagy csak szimplán cinikus és rosszindulatú vagy. Szerintem előbbivel még mindig jobban járnál.
galmat 2010.08.02. 00:49:19
horivan 2010.08.02. 01:58:58
"Loki Európa legjobb 32 csapata közé jutása"
Ne röhögtesd ki magad! A legjobb 200-ba se férne be soha, és sajnos magyar csapatnak nincs is reális esély ilyen magasságokba eljutnia! Ehhez 100 milliárdos vagyonnal rendelkező tőkeerős tulajok kellenének.
Állami támogatás a DVSC-nek ???
Szerinted tulajdonosok a tavalyi BL pénzből, jegybevételből, többek között Rudolf eladásából minden befolyó pénzt bennhagytak a Lokiba? Ez Loki lenne az ország kirakat csapata? És mit reklámoz? Szerintem nem az ország hírnevéért játszottak BL-ben, hanem a fizetésért.
A tulajdonosok a bevételből tovább építették a csapatot, és a mögötte lévő céget? Nem vettek ki belőle egy fillért se?
Helyszínen látva az idei Loki egyértelmű visszalépés a tavalyihoz képes!
A Basel elleni teljesítmény után, még mindig úgy gondolod, hogy erre kellene a magyar adófizetők pénzét költeni? Egy profit orientált sportvállalkozásba nyomni a pénzt? Hol élsz te?
Ezt hasonlítsd össze, hogy Jánosi Csaba, mit tett a VB szereplésért!
Én szurkolok a focistáknak szívből, de állami pénzt ne várjanak egy 20-30 000 stadion építéséhez…..
a. Bárd 2010.08.02. 07:36:18
Nem értem miért akarják egyesek más szórakozását tönkretenni, csak azért, hogy a sajátjuk meglegyen/jobb legyen.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.08.02. 07:55:19
demizson bobby 2010.08.02. 08:35:23
Nem tudom Kaposvár volt-e ezelőtt első osztályú, de amikor Viktorék eldöntötték, hogy ott is lesz stadion, akkor még sehol sem voltak a bohócligától.
Minarikede 2010.08.02. 09:12:24
Mondjuk azt nem tudom, hogy a Korcsinszky milyen komoly eredményekre gondolt a felsőbb korosztályokban.
Ifi: 7 csapatból hetedik.
Serdülő: 11 csapat között szintén hetedik.
Kölyök: az alsóház keleti csoportjában 5 csapatból negyedik.
Na brávó!
galmat 2010.08.02. 09:30:17
Tény, hogy talán gyengébb lett a csapat, de azért azt ne vitasd már el, hogy a Bajnokok Ligája a legkiemeltebb sorozat, ahol az igazán nagy pénzek mozognak. A loki kb 2 milliárd forintot kapott az UEFA-tól végül, ami remélem tudod, hogy NEM elég stadiont építeni, és mint már tavaly megmondták Debrecenben, elsőnek normális akadémiát, edzőpályát kell építeni, mert a stadion ennél jóval nagyobb beruházás, arra szponzorokat kell találniuk.
Nem szeretem, mikor mások eredményét leszólják, mert az fociban érte el. Te tipikusan olyan ember vagy a hozzászólásaid alapján, aki szidja a csapatot ha veszít, mert "mitképzelnekezek???", és károg akkor is ha nyer: "gyenge volt az ellenfél"...
Sajnállak.
lines 2010.08.02. 10:12:03
Az pedig nekem szimpatikus, hogy csak akkor akarnak csapatot indítani, amikor ténylegesen alkalmas rá a játékosállomány, a pálya és minden egyéb.
mordok 2010.08.02. 11:57:23
Hogy miert? Mert az egyik a semmibol produkalja az eredmenyt, a masik meg szart sem produkal a milliokbol.
Nem lesz Debrecennek palyaja ebben az evszazadban sem. Ezek ures kifogasok, hogy miert nem lehet megepiteni. Ez tipikus a hogyan ne csinaljam meg, hogyan nem lehet megoldani projekt.
Derbrecen: over!
Kivanom, hogy ne legyen igazam, de szerintem igy lesz, plane hogy majd lehet fogni a focira, hogy az jpbb es sikeresebb.
hajra hoki!
kerusz 2010.08.02. 12:16:58
Ráadásul nagyon buta dolog a focit és a hokit szembeállítani egymással. Tudomásul kell venni, hogy a foci a sajátosságainál fogva sokkal több ember számára elérhető sport, mint a hoki. Hogy mást ne mondjak, szinte minden gyereknek volt életében legalább egy labdája, de korcsolyája messze nem mindenkinek...
Amúgy érdekes, hogy egyik oldalról az a baj, hogy minek nyomnak pénzt a fociba Debrecenben, másik oldalról pedig, hogy még egy stadiont sem voltak képesek felépíteni. Debrecen az elmúlt években nagyon komoly sportlétesítmény-fejlesztéseket hajtott végre. 2000 óta megépült a Főnix csarnok, a Jégcsarnok és a versenyuszoda. Más városoknak itthon ez több évtizedes programja.
A stadion több okból is elátkozott projekt, ezek közül az egyik, hogy mindig az éppen aktuális EB-pályázattól (volt belőlük sok) tették függővé, hogy mekkora stadiont akarjanak építeni. De szerintem ezt nem érdemes itt taglalni.
Mocsar 2010.08.02. 12:29:09
Fociban kb. 60.-ok vagyunk de közel 200 csapatból! És a fociban mindenütt óriási pénzek vannak, olyan országok akiket 20 éve rommá vertünk, most kiröhögnek minket (pl. Törökország, Ciprus vagy Görögország - hogy csak pár európai példát mondjak)!
Szóval hülyeség összehasonlítgatni a két sportágat! Én annak örülnék ha mind a kettő fejlődne és nem egymás kárára! Hajrá magyar foci és hoki!
hüjeliba 2010.08.02. 12:55:06
Nem tudom, üresen olcsóbb fenntartani?
Az edzés meg lehetne ott, ahol eddig is hiszen úgyis az ifikre építenének.
mordok 2010.08.02. 13:03:16
Az osszehasonlitasrol csak annyit, hogy a magyar foci a 60.-ik, es minden valamire valo nemzet az elso 30-ban benne van. Legyel realis es lasd be hogy a foci sava-borsa az europai es a dela-aerikai valogatottak. Az meg nem tobb 30-nal...szal meg rosszabb a heylzet.
egy kis erdekessek a magyar foci egyik jeles kepviselojetol...biciklilanccal vernem agyon a gyoker fejet!!!ezert tartunk ott, ahol tartunk...mert mindig mindent megmagyarazunk mi magyarok, ez ervenyes a politikaban, a sportban, kulonosen a fociban....mindig csak a rohadt magyarazat...nem pofazni kell hanem cselekedni!
www.origo.hu/sport/magyarfoci/20100802-mezey-gyorgy-igy-nem-lehet-futballt-csinalni-ha-azt-kiabaljak.html
2010.08.02. 13:11:09
alvering 2010.08.02. 13:15:25
Nagyon szeretném, ha a DHK nem kerülne ilyen helyzetbe.
Csarnok vs. Stadion.
Kósa minden bajnoki cím után megigérte a stadiont. Legutóbb, már óvatosabban mondta ui. ott már valahogy úgy mondta, hogy a következő miniszterelnök (a mostani, tehát OVi) megígérte neki. Ettől függetlenül, sztem egy politikus dolga, hogy igérjen ui. arra jön a szavazat. Több néző jár DVSC meccsre, mint jégkorongra járna - én mondjuk rontom ezt az arányt:) - szóval sztem előbb lesz stadion. Remélem tévedek.
Annak viszont örülök, hogy tényleg rendesen ki használva van a jégcsarnok.
Én annak nagyon örülnék, hogy minél előbb legyen OB I-es csapat, de nem szeretném, ha csak 3 évig, tehát ha késik 2 évet, mert amiatt 5-10 év biztosított jövő akkor legyen úgy.
Annyi plusz még, hogy a törvényi változás annyit biztosan jelentett, hogy pl. a céget ahol dolgozom meg is keresték a jégcsarnoki képviselők, hogy van ez a törvény, így lehet nektek illetve nekünk jobb. Tehát vmi gyakorlati dolog is történik, keresik a magánszférát is.
csudto · http://www.lazarillo.hu 2010.08.02. 13:18:55
Minarikede 2010.08.02. 13:23:21
Azért a 159. helyen tanyázó Belfast Giants nem hiszem, hogy 10 meccsből 1 tudna nyerni a 209. Fehárvár ellen.
Vagy a 156 Sheffield Steelers jobb mint a mögötte jegyzett Graz vagy Innsbruck.
Jó kis lista.
Mocsar 2010.08.02. 13:32:44
Az hogy a foci helyett tegyék a pénzta szponzorok inkább a hokiba egy demgóg hülyeség! Teremtsünk olyan közeget a hokiban, hogy inkább megérje oda befektetni mint a fociba, ez így működne helyesen!
KicsiÉn 2010.08.02. 13:42:22
Hozzáteszem bármennyire is szeretem a hokit, addig ne épüljön jégcsarnok vagy futball stadion közpénzen sehol az országban, amíg gyermek étkeztetési vagy bölcsődei és óvodai férőhely gondok vannak az adott városban. De ez már politika egy kicsit, viszont realitás.
Egyébként szurkolok egy olyan debreceni csapatért ahova tényleg csak külföldieket hoznak, mert itthon nincs minőségileg jobb anyag.
kerusz 2010.08.02. 14:24:17
horivan 2010.08.02. 14:41:36
„Debrecennek inkább új foci stadiont kéne építenie, hiszen ott van az ország elmúlt évtizedének legjobb klubcsapata, aki ráadásul a BL-t is megjárta.”
Én is egyetértek, azzal, hogy ne gyilkoljuk egymást. Én és sokan mások is azt szeretnénk, ha az állam csak abban vállalna szerepet, ami rá tartozik, és a sportpolitikát ne rövidtávú szavazatmaximalizálásra használja. Remélem az új sport finanszírozási törvénnyel az állam kivonul az ilyen ügyekből.
Az államnak a feladata a tömegsport támogatása és nem a profitorientált sport támogatása. DVSC stadion szerintem nem a tömegsporthoz tartozik. Szerintem a 20-30 000-es standion nem alkalmas az utánpótlás kiszolgálására, ezt költséghatékonyabban is meg lehet oldani. A jelenlegi nézőszámok miatt meg nem is indokolt ekkora létesítmény. A kisebb viszont nem alkalmas Bajnokok Ligája selejtezőre….., akkor azzal nem lehet kampányolni.
Ellenben egy tömegsport, utánpótlássport által telített jégcsarnok mellé új építése, vagy edzőpályával bővítése önkormányzat feladat lehet. De a tervekkel a földön kellene maradni és nem 2000-3000 létesítményről álmodni.
Másik morális kérdés, miért Debrecen kapjon új stadiont? Ha Miskolc 5 éven keresztül bajnok lesz ő is kap? Ha nem Debrecen nyeri a következő bajnokságokat, akkor annak a csapatnak is jár majd…
Ez csak olyan visszásságokat szül, mint a dunaújvárosi üresen álló stadion.
Szerintem, amíg nincs meg egy valós piaci igény, addig felesleges, sőt káros Debrecenben BL-re alkalmas stadionról álmodni. Kell Pesten egy nemzeti foci stadion, amelyet, használhat a válogatott, és a klubcsapatok (akár a Vidi, Győr, FTC), ha az előírások ezt megkövetelik. Ez előbbre való, mint Debrecenbe új modern stadion az adófizetők pénzéből.
Egy profitorientált cégből nem kell lenyúlni a pénzt, mert az a tulajé, a tulaj dönti el, mire költi. Legfeljebb adót csalhat, ha trükközik a bevételekkel és a kiadásokkal. Költheti akadémiára, stadionra, és a csapat megerősítésére, hogy újra BL résztvevő legyen, vagy mehet belőle a Bahamákra. Senki nem szólhat egy szót se Sima úrra, ha így tesz.
kerusz 2010.08.02. 15:26:04
Teljesen normális, hogy a magasabb osztályba lépéshez egy olyan csarnokot szeretnének, ahol normálisan elférhet több néző is. Egyébként sem aránytalanul drágább egy 2000...3000-es csarnok ahhoz a 700 fős edzőcsarnokhoz képest, ami jelenleg van. A legnagyobb pénzkidobás mindig lowcost megoldásokban gondolkozni, mert az ha egyszer elkészül, behatárolja az előrelépés lehetőségeit is.
kerusz 2010.08.02. 15:28:22
horivan 2010.08.02. 16:17:32
Nagy boldog lennénk, ha lenne lehetőség egy 2000-3000-es csarnok gyors építésre, de egy újpesti szintű csarnok kijön 800-900 millióból?
Debrecen jelentős összeget költ egyéb infrastrukturális fejlesztésre (pl. villamos) Ennek feltétele, hogy egyes irreális projektekről le kellene mondani (pl. BL-re alkalmas stadion), amely jelentős arculatvesztéssel jár majd az önkormányzati vezetők részéről. Nem hiszem, hogy ebben a légkörbe beleférne egy új modern jégcsarnok építése.
Én szkeptikus vagyok, ha ilyen nagy ívű tervekhez kötjük az OB1-es indulást, akkor sokáig elhúzódik majd az ügy.
Ez már komolyan hátráltatná a debreceni hoki továbbfejlődését, és a tehetségek ideje korán történő elvándorlását eredményezne. Félek, hogy a Debrecen is megreked a szegedi hoki szintjén.
Gondolom első évben még csak az OB1-be neveznének, és nem a MOL Ligába. Ez talán kivitelezhető lenne a jelenlegi csarnokban is. Esetleg promóciós meccseket lehetne rendezni a Főnixbe, ha akkora lenne az érdeklődés. Mondjuk egymás után megtartva 2 hazai bajnokit pénteken, vasárnap.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.08.05. 08:08:53
Tapika 2010.08.07. 21:32:06
reálisnak az ígérgetett 2. fedett csarnok.
Marad nekünk megbolondult hokiimádóknak a pesti vb(már várom nagyon) és a kloteni és ljubljanai emlékek.Elfogultságomból továbbra is Hajrá Magyarok!
Legyen újra:Mennyien vagyunk!