Belátható időn belül kilencre nőhet a szabványméretű budapesti jégkorongpályák száma. Ezek közül hét fedett. Jelenleg kettő épül, illetve tervezés alatt áll. Ha mindegyik üzembe áll, Budapest eléri Prága jégkorongpálya-fejlettségi szintjét. Ugyan mindez egyelőre még csak feltételes módban írható le, és problémák bőven vannak, de az aggódás mellett bizakodásra is van ok. Mind a kilenc pályával kapcsolatban vannak híreink.
Alig egy hónappal a ferencvárosi önkormányzat kedvező döntése után a Telepy utcai iskolaudvarra megálmodott jégpálya építésének konkrét ütemtervéről is be tudunk számolni. Rieb György, az FTC elnöke arról tájékoztatta blogunkat, hogy az eredeti tervektől eltérően nem hőlégbefúvásos, hanem könnyűszerkezetes, de továbbra is sátortetővel fedett csarnokot alakítanak ki. Ez nem sokkal drágább, de jóval komfortosabb megoldás. "Hétfőn délelőtt voltam a tervezőirodában – tájékoztatott Rieb György. – Augusztus végére elkészülnek a végleges tervek és beadásra kerülnek az engedélyezési kérelmek, így szeptember elején megkezdődhet az építkezés, aminek a teljes költsége klubunk rendelkezésére áll. Nincs akadálya annak, hogy október végén átadjuk a legújabb létesítményünket."
A ferencvárosi klubvezető megerősítette, a beruházáshoz szükséges pénzt az FTC teremti elő, az önkormányzat a területet biztosítja. Az átadást követően közösen állják az üzemeltetési költségeket, a kerület állja a számla kétharmadát. "Remélem, ez egy olyan jó kis edzőpálya lesz majd, ahová örömmel járnak a ferencvárosi és környékbeli fiatalok jégkorongozni. Természetesen az iskola tanulói és a lakosság számára is nyitva áll majd a csarnok." A szakosztálytól kapott tájékoztatás szerint van esély arra, hogy az IIHF-szabvány also tűrésébe belefér majd a pálya mérete.
Kevésbé örömteli, hogy a hétfői hírek szerint nem készül el határidőre a városligeti műjégpálya felújítása és újjáépítése, péntektől állnak a munkagépek a felbontott területen. A kivitelező Hérosz Zrt. a megrendelő Fővárosi Önkormányzat szerződésszegésére hivatkozva felfüggesztette a munkát. A beruházási tervek szerint a felújítás végén Budapest egy nemzetközi szabványméretű, igaz, szabadtéri jégkorongpályával is gazdagodik. Az eredetileg 2009 végére átadni tervezett felújítás így már a módosított, 2011. februári határidőre sem igen készülhet el.
A kivitelező egyrészt szerződésszegéssel vádolja a megbízót, állításuk szerint eddig hétszázmillió forintot fordítottak a tavasszal megkezdett beruházásra, de a megrendelő csak kevesebb, mint hatvanmilliót fizetett ki. Másrészt a 3,6 milliárd forintos, uniós támogatással megvalósuló beruházás munkáit azért is szüneteltetik, mert a pályatest alatt 3300 négyzetméteren veszélyes hulladékot, azbeszt palát találtak, aminek eltávolításához további összegeket igényelnek.
A Hérosz Zrt. honlapján a nyitóoldalon a következő információ olvasható a műjégpálya felújításával kapcsolatban: "A szerkezetkész főépület június végére, a jégpálya elkészülte szeptember végére, míg a teljes felújítás február közepére várható." A beruházás jelenlegi állapotáról itt találnak fotógalériát. Ez alapján megállapítható, a főépület nem szerkezetkész, így valószínűsíthetően a három héttel ezelőtti határidőre nem készült el. Mivel a Hérosz Zrt. a fővárossal kötött szerződés titoktartási pontjára való hivatkozással a beruházással kapcsolatban nem nyilatkozik, így nem tudhatjuk, hogy az eddig háromhetes késésnek mennyi köze van a határidő lejártát követő két-három héttel bejelentett vitatott kifizetésekhez, valamint a veszélyes hulladékhoz. Egy viszont alaposan feltételezhető a látvány alapján, a jégpálya sem készül el a két hónap múlva esedékes határidőre.
A Fővárosi Önkormányzat természetesen nem ért egyet a Hérosz Zrt. álláspontjával, a Városligeti Műjégpálya felújításának folytatására szólítja fel a kivitelezőt. Egyszersmind megindokolta, miért nem fizette még ki a teljesített munkák ellenértékét. Budapest saját portálján részletezi a helyzetet, továbbá tájékoztat arról, milyen szabálytalanságokat tárt fel az építkezés során. Végkövetkeztetésként a megbízó is súlyos szerződésszegéssel vádolja a másik felet. Ha a kölcsönös megoldáskeresés helyett továbbra is egymás perrel fenyegetése marad napirenden, nem nehéz megjósolni, a 2010/11-es szezonban senki sem fog korcsolyázni és jégkorongozni a Városligetben.
Vígh László, a Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet, azaz a NUSI július 1-jével Török Ottó főigazgató helyére kinevezett miniszteri megbízottja az elmúlt heteket az átadás-átvétellel töltötte, ennek keretében igyekezett tájékozódni a NUSI kezelésében lévő négy budapesti jégpálya helyzetéről is. A Kisstadion, a Millenáris, a Gyakorló Jégcsarnok (ahol a szezont követően ismét felszerelték a jégkorongpalánkot) és a Megyeri úti jégcsarnok jövőbeli felhasználása nagyban függ az új vezetőtől. Blogunk megkeresésére Vígh László elmondta, jelenleg nincs kész terv a négy csarnok finanszírozásával és jégidőbeosztásával kapcsolatban, mert még egyeztetési és tárgyalási szakaszban tart az ügy. Mint a miniszteri biztos ígérte, szerda délután minden részletre kiterjedő tájékoztatást ad.
Aki a pesterzsébeti jégcsarnok ügyvezetésére pályázna, még semmivel nincs elkésve. Friss hír még, hogy hazánk egyetlen kétpályás intézménye a múlt hétfőn Icecenterből Jégpalotává változott. Káposztásmegyeren az egyik pályája jelenleg is üzemel, csakúgy, mint a Gyakorló Jégcsarnok. Az ország többi jégcsarnoka közül a legkorábbi is augusztus 2-án nyit meg.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.07.20. 08:46:28
tom40 2010.07.20. 08:52:36
A fene sem tudja követni, nekem még mindig Astra maradt, de biztos van, akinek fontos.
MeLa · http://www.heliforce.hu 2010.07.20. 08:56:13
Itt annyiban más a helyzet, hogy a műkorcsolyázóknak van egy "erős embere", aki szokszor mozgaztja úgy a szálakat, hogy a short tracket és a hokit állítja szembe egymással vagy éppen a bicajosokat a hokisokkal...
MeLa · http://www.heliforce.hu 2010.07.20. 09:08:26
Thomas_AV 2010.07.20. 09:10:10
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.07.20. 09:20:23
ob4 2010.07.20. 09:54:25
pl egy opel autót kb 10%-ban gyárt opel alkalmazott a többi mind alvállalkozó, ez a mai világ legfőbb ismérve.
MO-n egy olyan cég nincs aki képes lenne egyedül bármit is elvégezni, és ez nem is baj a legfőbb baj azzal van, hogy a törvényi szabályozás egy nagy lószar, ezért simán kijátszhatóak az alvállalkozók, és akár a fővállalkozó is, főleg ilyen megrendelésdeficites helyzetben.
Értsd: Ha nincs zsíros állami megrendelésed, lehetőleg beruházóként, akkor bele kell menned necces helyzetekbe, vagy lehúzod a redőnyt.
El kell venni a szavakat a fővállalkozóktól, mert a csontvázak a beruházók kartotékaiban vannak.
Az ellenség keze betette a lábát:)
inkább az a lényeg nekem, hogy a könnyűszerkezetes csarnok szerintem sem drágább fajlagosan, főleg üzemeltetéssel stb. mint a fújt, és úgy látszik ha egy magánbefektető megnézi a számokat, egyből emellett dönt.
és persze mikor is láthatjuk a számokat a millenárisról? soha.
Csak a végösszeget sejtjük, az meg mit sem ér.
Meg kell nézni mondjuk a TASZ oldalát, hogy hogyan kellene egy közpénzből működő, bármilyen szerveződés pénzügyeit nyilvánossá tenni, naprakészen, nem 3-4 év múlva.
ob4 2010.07.20. 10:11:23
egy sztori a fővállalkozó és a beruházó összejátszására:
beruházó szerződést köt fővállalkozóval 1 mlrd forintra, mellé egy kötbéres szerződés napi 10millió.
késik a fővállalkozó 100 napot, de átadják az épületet, jogosan nem fizetnek ki 1 mlrd-ot.
Alvállalkozók csak fővállalkozóval szerződnek, ők neki számláznak, fővállalkozó minden számlát befogad és bíztat,fővállalkozót idővel felszámolják, általában a legerősebb alvállalkozó, vagyona a 0-hoz közelít.
A beruházás bekerülési költsége csökken 1 mlrd forinttal, ugyanis a fővállalkozónak nincs tartozása, a lakók már rég beköltöztek. A balfék alvállalkozók pár hónapon belül csődbe mennek, remek sikersztori.
ob4 2010.07.20. 10:15:47
hibáztam: természetesen a beruházónak nincs tartozása, fehér mint a holló.
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.07.20. 10:31:10
semmi bajom nem volt nekem a tobbi szakosztalyal, amig egyszer csak azon nem kaptam magam h a het minden napjan mashova kell menni edzeni...
most normalizalodott a helyzet, de a mujegben azert remenykedtem...
budaijegesmedve 2010.07.20. 10:50:35
ultra viola 2010.07.20. 18:51:07
Túl közel építették az iskolát a kerítéshez. Szűkös a hely. Vagy a pálya lesz néhány méterrel kisebb vagy az iskolát arrébb kell vontatni! :))
Azt mondjuk nem értem, a Népligetben miért nincs elég hely? Vagy a IX.kerület más részén. Nem vagyok ismerős a Telepy utcában, de a parkolás megoldható? Mert magyar szokás szerint egyetlen iskola környékén sincs annyi parkoló, amennyi szükséges lenne. És ehhez jön még edzésenként 15-20 autó, ami a két egymás utáni edzés miatt akár 30-40 is lehet.
kerusz 2010.07.20. 23:35:02
F. Kapus 2010.07.20. 23:39:19
Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2010.07.21. 03:48:36
DE MINEK?
ES MIBOL? ILYEN JOLMEGY A KLUBOKNAK?
Aazami (törölt) 2010.07.21. 07:16:01
Minek: azért, hogy lehessen hol edzeni okos gyerek. Talán sportra kellene költeni annak a pénznek a századát, amit elsikkasztanak. Tudod nem csak profi sport, hanem amatőr sport is van. Vagy menjek inkább kocsmázni edzés helyett?
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2010.07.21. 07:27:16
lüke 2010.07.21. 08:19:17
mert még jégkorong VB-t nyerünk
tolsztoj 2010.07.21. 08:45:40
Ne nyaljunk már mindig segget idegenek - nekem az Icecenter nevetséges,és felháborító volt.
Nevezzék úgy Birminghamben.
Elképzeltem az angolokat, hogy így jelentenék be a hírt:" Tuesday opens the new, extremely modern Jégstadion in Liverpool"
tolsztoj 2010.07.21. 08:46:36
tom40 2010.07.25. 22:42:34
Na mindegy, a lényeg, hogy nyereséges :-)
MeLa · http://www.heliforce.hu 2010.08.04. 23:10:27
index.hu/belfold/budapest/2010/08/04/hetfotol_folytatodik_a_mujegpalya_felujitasa/
Az átadási határidőt kitolták 2011.04.30-ra. Arra ezért kíváncsi leszek, hogyan fognak májusban, szabadtéren a próbaüzem alatt jeget csinálni...
hokiss 2010.08.05. 03:50:41