Alaposan felkavarta a kedélyeket néhány világbajnokság utáni interjú, amelyek alanyai – Ladányi Balázstól Ocskay Gáboron át Szuper Leventéig – érzékeltették vagy konkrétan szóvá tették, nem elégedettek több fiatal jégkorongozó hozzáállásával, fejlődésével, teljesítményével. Mivel a polemizálás napok óta folyik, úgy gondoltuk, röviden mi is közzétesszük a véleményünket ezzel a roppant fontos kérdéssel kapcsolatban.
Az egyik legfontosabb kitétel, amely a kritikákban megjelenik, az, hogy míg a 90-es években Palkovics Krisztiánék és Ladányi Balázsék generációja valósággal berobbant a válogatottba, sőt Szuper Levente vagy akár Vas János is már tinédzserként meghatározó szerepet játszott, addig a mostani húsz év körüliek egyelőre nem bírják húzni a csapatot. Annak ellenére sem, hangzik a könnyű kézzel hozott ítélet, hogy sokkal különb körülmények között nőhettek fel és pallérozódhattak, mint elődeik, utóbbi éveiket ráadásul az egykoriaknál mérhetetlenül erősebb bajnokságokban tölthették, ami alatt nemcsak az EBEL-t hanem akár a Mol Ligát is lehet érteni. Végtére utóbbi is csak előnyére vethető össze a másfél évtizeddel ezelőtti országos megméretésekkel.
Mármost, minden ilyen összehasonlítás sántít valahol, nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba – ugyanarra a jégre – lépni, hiába feltételezzük az ellenkezőjét. Amikor a nagy generáció – az A csoport után egészen nyugodtan nevezhetjük annak a szapporói siker első számú kovácsait – szinte még gyerekként beérett, más volt a közeg. Bizonyára mindenki emlékszik a C csoportos vergődésekre, a britektől elszenvedett 14-3-as vereségre, a háromcsapatos bajnokságokra.
Annak a tucatnyi fantasztikus hokisnak – mondjuk ki – nagyon-nagyon gyenge mezőnyből kellett kitűnnie. Kétségtelen, hogy tehetségesek, tanulékonyak és ambiciózusak voltak, kiváló edzők készítették fel őket, kihozták magukból, ami bennük volt, talán többet is. Az kellett ehhez, hogy minden egybevágjon, minden egy irányba húzzon, a csillagok is szerencsésen álljanak. És az is, hogy ez a generáció a kezdetekkor olyan bánásmódban részesüljön, amilyenben sem előtte, sem azóta senki. Hónapokig együtt voltak a válogatottnál, Sárközy Tamás elnöksége alatt a teljes szövetségi költségvetés nagy részét erre a csapatra fordították. Az eredmény már az elején sem maradt el, csak a Svájctól elszenvedett szoros vereség után nem jutottunk fel az ifjúsági A vb-re.
Az elmúlt 10-12 évnek köszönhetően aztán gyökeresen megváltozott minden. Történetesen ennek a nemzedéknek és az őket a csúcsokra segítők sokaságának köszönhetően. A munkából rengetegen kivették a részüket. Annak, hogy a magyar hokivilág kifordult önmagából, egyenes következménye, hogy az elvárások megváltoztak. Több a csarnok, több a gyerek, szisztematikusabb a kiválasztás, ígéretesek az utánpótlás-eredmények, érhető, hogy szakemberek és szurkolók egyaránt arra vágynak, hogy tömegesen kopogtassanak a válogatott kapuján az újabb és újabb ifjú zsenik. Ha nem teszik, azt sokan csalódottan veszik tudomásul. Ha ott vannak, de néhány szlovén kortársukkal ellentétben csak mellékszerepben látjuk őket, az is érezhető kevésnek.
Néhány apróságról hajlamosak vagyunk megfeledkezni ilyenkor. Mindenekelőtt arról, hogy azok, akiktől Sofronéknak és a többieknek át kellene venniük a stafétabotot, még nem holmi kivénhedett öregurak, akik igazán jók sosem voltak, hanem erejük teljében lévő, nagy rutinnal rendelkező játékosok. Szó sincs róla, hogy menniük kellene, semmi értelme erőltetni az őrségváltást. Nagyon is rendben van, hogy a fiatalok egy csapatban lehetnek velük, tanulhatnak tőlük. Az, hogy Nagy Gergő vagy Kóger még nem bírja kiszorítani az első két sorból Ladányit vagy Palkovicsot, nem gond, hanem természetes jelenség.
Ne habozzunk nagyot mondani: a nemzeti csapattal Ljubljanában járt fiatalok jó része húszévesen biztosan nem tud kevesebbet, mint nagy kedvenceink ebben az életkorukban. Lehet, hogy nincs közöttük olyan istenáldotta tehetség, mint épp az imént említett két hokis, de hogy gyorsabbak, felkészültebbek, több nagy csatán vannak túl, mint ők voltak egykor, azt kételyek nélkül merjük állítani.
De akkor mi kell ahhoz, hogy kihozzák magukból mindazt, ami bennük van? Öt dolog: türelem, akarat, munka, fegyelem és kitartás. Egyik nélkül sem megy. Pletykákra nem adunk, sosem adtunk, nem érdekelnek bennünket a híresztelések, de azt határozottan leszögezzük: ha ezek egyike is hiányozna a továbbiakban bárkiből, az sorsdöntő lenne.
Nem, nem a magyar jégkorong számára. Ha annak idején legjobbjaink elpazarolták volna tehetségüket, ma nem tartanánk ott, ahova hihetetlen módon eljutottunk. Ehhez képest fontos tudni: ha ma valaki elvész, lesz, aki a helyére álljon. A következő korosztályokban már jóval több az anyag, mint a korábbiakban, elég, ha U18-asaink utóbbi két vb-n elért eredményeire utalunk. Aki nem figyel, sok jóra nem számíthat.
Ezzel együtt: figyeljen csak mindenki. Mert ebben a kultúrában igenis mindenki fontos. Azt gondoljuk, az idézett kritikák mondanivalóját is ebben a szellemben kell értelmeznünk.
munkagep 2010.05.03. 14:47:48
Zsootika 2010.05.03. 14:58:37
szeszter 2010.05.03. 15:11:09
Mindegyikkel egyet kell h értsük. Lehet esetleg a fiatalokat kellene még megkérdezni, hogy ők hogyan látták belűről az eseményeket, és akkor már tényleg nem lehetne tovább kerekíteni a történetet. Annyi azért biztos. Minnél többet kapunk, annál nagyobbak lesznek az elvárások, és ezeket bizony egyre nehezebb is teljesíteni.
Az építő jellegű kritikákról meg tudni lehet, hogy a megfelelő fülekben sokkal többet érhet mint a dicséret. Lehet pont ez kell majd ahhoz, hogy a következő idényben még többet dolgozzanak, tanuljanak és érjenek el a "fiatalok".
Addig pedig nem tudunk más tenni mint Várni, Bízni és Remélni. Várni a következő idényt. Bízni abban, hogy még nagyobb lesz az akarat és az étvágy a fiataloknál, illetve hogy az utánuk jövők is nyitott szemmel járnak, dolgoznak, korrigálnak, és nem utolsósorban reménykedni abban, hogy az a sok sok ember aki azon dolgozik, hogy a magyar jégkorong jobb legyen véghez tudja vinni az álmait. Közben merjen még nagyobbat álmodni, és teljesítse be azt is!
Prince09 2010.05.03. 15:20:17
Kapusposzton más a helyzet. Évekig nem volt kapusa a magyar válogatottnak, mert Magyarországon a mai napig nincs olyan, hogy kapusedzés. A tehetségek abbahagyták, mert nem éltek meg a jégkorongból, vagy nem fértek be a külföldiek miatt. Aztán jött Szuper Marketing Levi, aki kiválóan felépítette a karrierjét, de valljuk be, hogy egészen mostanáig nem volt igazán számottevő riválisa. (Amennyire én emlékszem: Berényi akivel egyébként feljutottunk stabilan a B csoportba egészen fiatalon abbahagyta, Kiss T., Budai, akit nem kell bemutatni, Sájevics, Szőke, Duschek, Bernei), ha valakit kifelejtettem bocsánat.
Majd most szerencsére van Hetényi, Rajna, Budai, egy U18-as kiskapus, akinek még nem tudom fejből a nevét és van már Jobb, Maklári, Orbán, Hegyi, Erdélyi és még rengetegen...
De hol van a sok 25-32 éves válogatott???
veghist 2010.05.03. 15:21:35
EisHockey 2010.05.03. 15:23:22
A nyilatkozatokat olvasva nem hittem a szememnek, mert én másképp láttam: a fehérvári fiatal sor nagyot fejlődött az elmúlt idényben. Ha így folytatják lesznek még itt Nagy Nevek!
Dicséret - elmarasztalás....megfelelően adagolva szárnyakat adhat!
munkagep 2010.05.03. 15:45:24
1116001 2010.05.03. 15:51:00
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2010.05.03. 16:11:52
Ja, s szerintem Szuper Levi sem lesz irigy:)
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.03. 16:36:42
Egy apróság 1998-ban és 2000-ben egy átszervezések utáni, kicsit "felhígítött" C csoportból kellett feljutni az Aranycsapatnak, ráadásul úgy, hogy helyettük csak sokkal "gyengébb" játékosokat lehetett volna betenni...
Igazából az lenne jó összehasonlítás, ha 20 csapatosra emelnék az A csoportot, akkor mire mennének a fiatalok...
hüjeliba 2010.05.03. 16:40:00
A meglátás jó ,de az utóbbi évek válogatott keretében:
Budai,Omar, Fekete, Fodor,Peterdi, Szuper, Vass Márton, Gröschl a 79-82 korosztályból való. Nem olyan lyukas az mint mint gondolnád.
Ez a korosztály úgy tudom a C csoportban volt U20 körül, de akkor még csak egy-egy csoport volt, de a 75-76-os generációhoz képest 8-9 hellyel hátrébb, talán ez is magyarázata annak, hogy sokan eltűntek, no meg az ,hogy ebből megélni nagyon nehéz.
hüjeliba 2010.05.03. 16:50:11
A 75-76 generáció jó u20-as helyezéséhez az is kellett,hogy Szlovénia,Fehéroroszország, Litvánia, Szlovákia, Kazahsztán stb, még nem indult.
galmat 2010.05.03. 16:51:37
Kezd bosszantani, hogy úgy általában folyamatosan kapják az ilyen lenéző kritikákat a fiatalok az egész szezonban. Persze Ladányi könnyen beszél most, azért abban a langyos hokiközegben jó edző kezei közül kemény munkával látványosan kitűntek. De nem hiszem, hogy Sofiék kevesebbet edzenének!! Mennyivel több meccs van pl az EBEL-szezonban, mint anno volt! Sokkal de sokkal több meccsterhelés és edzés terhelést kapnak!
Ha én Nagy Gergőék helyében lennék, lehet, hogy nálam már elszakadt volna a cérna és beszóltam volna Ladányiéknak, mert ahogy emlékszem a szlovének ellen a rutinos játékosaink se villogtak, szóval inkább csöndbe kellett volna maradni.
A magyar jégkorong legjobb játékosai Palkovics és társai, érthető,hogy 19-21 éves játékosok nincsenek még azon a rutin szinten, de technikailag biztos tudnak már annyit. Majd edzőnek még és erősebbek lesznek, pont mikorra úgyis visszavonulnak innen páran.
Inkább hagyni kéne békén a fiatalokat és mondjuk az idősebb játékosoknak elkéne gondolkozni azon, hogy akkor mondjuk a mi kirakat játékosunk Palkó hogyan is nyújthatott a tőle elvárható szint alatt a vb-n. Őt jogosan érheti kritika, mert már nem 20 éves rutintalan.
Akit felelősségre lehet vonni a vb után (ami amúgy nem volt kudarc szerintem) azok a válogatott gerincét adó rutinos játékosok.
Sokadjára hallom már a fiatalok kritizálását, elég volt!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.03. 17:02:16
A szlovén titánok teljesítményével példálózni egy kicsit szintén megtévesztő, szerintem viszonylag ritka, amikor egy ennyire fiatal generáció már húzóerővé válik válogatott szinten.
Egyébként pedig a két ország hokija között még mindig van különbség a szlovének javára, tehát nem olyan meglepő, hogy a szlovén fiatalok miért voltak jobbak a mieinknél. Mint ahogy gondolom, a finn, svéd, svájci vagy éppen osztrák fiatalok is jobbak náluk.
Henry The Navigator 2010.05.03. 17:39:53
ofe 2010.05.03. 17:58:31
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.03. 17:58:49
sutyi2 2010.05.03. 18:05:27
qx92 2010.05.03. 18:07:29
Endi86 2010.05.03. 18:10:37
Henry The Navigator 2010.05.03. 18:53:11
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.03. 18:54:54
Szuper kritikáját nem érzem megalapozottnak, egyrészt csak messziről látta a fiatalokat, másrészt ő az, aki azt hozta fel érvként, hogy a mostani "öregek" már jobbak voltak ebben a korban, és ugye ez az érv sántít (legalábbis szerintem).
Ocskay persze közelebbről látja az ifjakat és nemcsak erre a fals összehasonlításra alapozva kritizált, az ő véleménye számomra többet nyom a latban, legfeljebb azt jegyzem meg, hogy nyilván neki klubvezetőként a maximalizmus a helyes magatartásforma, tehát az ő mindig nagyobb hangsúlyt kell fektessen a kritikára, mint egy kívülálló.
Az meg nagyon helyes, hogy nem szólnak vissza, a primadonna-tempót hagyuk meg a focistáinknak. Egy elfogadható "visszaszólás" van, azt a pályán lehet bemutatni.
ca2 2010.05.03. 18:55:49
Kudarcként éljük meg, hogy elvesztettük a div I-es "döntőt" a szlovénokkal szemben, de nem gondolunk arra, hogy néhány évvel ezelőtt még esélyünk sem volt a feljutásra. Ma meg kudarc a második hely?
Igaza van Szuper Leventének abban, hogy mi még nem tartunk ott, hogy ez kudarc legyen. Megítélésem szerint a magyar jégkoron eljutott egy olyan szintre, ahonnan erős bajnokság nélkül már nem lehet tovább lépni. A maga helyén nagy ötlet, hogy legyen egy szuper csapatunk amelyik az osztrák bajnokságban indul, de az idők végezetéig erre nem lehet építeni. Amíg a hazai jégkorong fundamentumai nem javulnak, addig örülhetünk ha a jelenlegi pozíciónkat meg tudjuk tartani.
Az meg, hogy egy "nagy generáció" után egy "lyukas generáció" jön sztem a sportban természetes dolog, nincs ezen mit csodálkoznunk, más sportágakban is így van ez.
kohasz22 2010.05.03. 19:00:21
trlallala 2010.05.03. 19:01:56
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.05.03. 19:13:49
dehogy felejtettem, az alázat kifejezést soha, semmilyen körülmények között nem használom :)
bruins 2010.05.03. 19:39:06
banyszi 2010.05.03. 19:46:04
gogosz 2010.05.03. 19:55:46
csaboti 2010.05.03. 20:00:49
csaboti 2010.05.03. 20:04:33
banyszi 2010.05.03. 20:09:43
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.05.03. 20:31:20
A felnőtt C vb abban az évben Bulgáriában volt és 6. lett a csapat, hacsak a wikipédia nem tudja rosszul: hu.wikipedia.org/wiki/A_magyar_j%C3%A9gkorong-v%C3%A1logatott_m%C3%A9rk%C5%91z%C3%A9sei_1995-ben
(A felnőtt csapat '83 után '98-ban jutott fel először egy itthoni C csoportos vb-n, de a lettekkel nem kellett játszaniuk, a románokkal vívtunk emlékezetes "döntőt"...)
Henry The Navigator 2010.05.03. 20:31:54
banyszi 2010.05.03. 20:48:42
banyszi 2010.05.03. 20:54:01
Henry The Navigator 2010.05.03. 20:55:00
banyszi 2010.05.03. 20:59:04
Theutus 2010.05.03. 21:05:37
Henry The Navigator 2010.05.03. 21:10:42
vaze 2010.05.03. 21:15:15
"Ehhez képest fontos tudni: ha ma valaki elvész, lesz, aki a helyére álljon. (...) Aki nem figyel, sok jóra nem számíthat"
Mert ma már nem úgy kell összegereblyézni 22 játékost, mint annak idején! Nagyon jó a cikk!
vaze 2010.05.03. 21:16:55
banyszi 2010.05.03. 21:19:11
banyszi 2010.05.03. 21:24:01
vaze 2010.05.03. 21:31:15
banyszi 2010.05.03. 21:37:29
Henry The Navigator 2010.05.03. 21:38:04
banyszi 2010.05.03. 21:48:27
markusaurelius 2010.05.03. 21:49:50
DE hat gondolom ez is $ kerdese...
vaze 2010.05.03. 22:02:50
1885* 2010.05.03. 22:04:54
@Henry The Navigator: ezt én is leírtam már: 10 évvel ezelőtti időszakot és a mostanit nem fair összehasonlítani. AG 2.0 is leírja.
Igen volt amikor szinte válogatott lehetett bárki aki nem a "kezére húzta korcsolyát". na nem 10 éve...de ilyen is volt. Volt olyan is, hogy 3 csapat volt csak OB 1-ben, az nyilván nem azoknak a hibája akik ott voltak. Ők csak tették a dolgukat.
Aki a 83-as B csoportba feljutást látta, annak az a csapat is volt annyira szerethető - azt gondolom - mint a "Sapporói hősök". Akkor ott a lehetőségeinkhez képest, az is csoda volt. Ezen elég felesleges lovagolni, hogy "mi amikor ennyi idősek voltunk..."
Még valami, nekem van szövegértelmezési problémám? Godó nyilatkozatában én nem láttam, hogy a fiatalokat kritizálná?
vaze 2010.05.03. 22:06:33
1885* 2010.05.03. 22:10:37
vaze 2010.05.03. 22:15:41
1885* 2010.05.03. 22:17:48
Borsy 2010.05.03. 22:19:30
markusaurelius 2010.05.03. 22:21:41
hokikori 2010.05.03. 22:22:43
"ha ma valaki elvész, lesz, aki a helyére álljon"
A cikkből vett idézethez egy kis adalék:
Amíg nálunk nagy szó, hogy a fenti idézet manapság már a játékosok relációjában elmondható addig az említett két ország esetében ez a citálás a trénerekre is igaz!!! A hoki múltunkból eredő handy cap nem hozható be 5-10 év alatt. Majd ha a mostani minőségi játékosokból tucat számra kerülnek ki erős bajnokságokba és megismerik a nemzetközi szinten jegyzett edzők munkáját és onnan néhányan visszatérve hazai trénerként fogják kamatoztatni a tudásukat akkor már nem csak 5-6 megszállott sikerre éhes hazai és néhány külföldi szakember fogja fejleszteni a magyar utánpótlást.
Thomas_AV 2010.05.03. 22:23:03
ALÁZAT! Be Humble!
( ami a Volán öltözőjén is ki van írva,és a Csicsó is beszélt a Hokis videóban ,amit láthattunk a fehérvári Pannon Hoki Gálán is).
1885* 2010.05.03. 22:24:53
vaze 2010.05.03. 22:28:35
vaze 2010.05.03. 22:30:33
Henry The Navigator 2010.05.03. 22:43:08
kerusz 2010.05.03. 22:58:34
exL:1 2010.05.03. 23:28:34
alvering 2010.05.03. 23:32:53
Prince09 2010.05.04. 00:02:16
Jobb lenne Neki a tengerentúlon és néha egy féloldalon elolvasnánk a Sportban, a harmadik északi összetett ligában, hogy most éppen miért hagyja ki az edző, de a szerződése és a menedzsere miatt mégsem állhat a válogatott rendelkezésére...
Sok sikert Levente, néha nézz balra is :-)
alvering 2010.05.04. 00:17:32
Azért, mert most mondott "egyesek/sokak szerint hülyeséget" miért kéne "száműzni", miért lenne ez jobb nekünk - persze én a magyar jégkorongra gondolok, nem pedig egy klubra?
Hidd el az ő eddigi pályafutása/eredményei is hozzájárultak ahhoz, hogy Fehérváron kialakult az, ami most ott van.
Persze nézhetjük úgy is, hogy jövőre mondjuk legyen Levi a 3. ligában, meg sérüljön le egy kapus aki nem Volános s akkor fasza lesz 1 kapussal menni VB-re.
hokikori 2010.05.04. 07:06:07
Már most vannak feltörekvő fiatal edzők, de a korábban említett sikeres nemzetközi trénerektől ellesett tapasztalatok még hiányoznak.
3-4 év és a mostani sztárok az esetleges levezetés mellett kedvet kapnak és beszállnak az utánpótlás nevelésbe. Biztos vagyok abban, hogy egy Ladányi Balázs aki mindig kész szakmai véleményalkotásra nem fogja magában tartani a tudását és meg fog próbálkozni a fiatalok fejlesztésével is.
Szerintem még 5-6 év és stabilan képesek lehetünk az osztrákok, szlovénok, olaszok stb utánpótlás csapatainak a legyőzésére. majd újabb 5-6 év és komoly kihívást jelenthetünk az elit második felének is.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.04. 07:16:32
Nem tudom, kinek tűnt fel, de szerintem a VB csapatból abszolút nem lógtak ki lefelé a MOL ligások... Pl. Magosi játéka helyenként nagyon emlékezetes volt, pedig ez volt az első VB-je...
bakker81 2010.05.04. 07:25:44
SŐŐŐT!!!id Ocskay Gábor kalapolhat előtte.
Nem mínősíteném Leventét megtette ő ezt ezzel a nyilatkozatával.:P
Vaze mester minden hozzászólásával tudok egyetérteni,na és Henryével .Mindent leírtak.
Nagyon jó a cikk ,Albert gazda jól megfogalmazta az 5 legfontosabb dolgot.
Annyit tennék csak hozzá ,ha nagyobb az elvárásom a fiatalokkal szemben,többet is adnék nekik.Most nem a pénzre gondolok,hanem mondjuk itt a nyár.
Külön foglalkozni egy kicsit velük ,minden szempontból.Korcsolyázási technika,botkezelés,kapura lövés,stb.
alvering 2010.05.04. 08:03:00
OliBLOOD 2010.05.04. 08:22:50
FedorovS 2010.05.04. 08:30:19
El sem tudom képzelni mi lett volna, ha Peterdit is mellőzik. Ezek a dolgok pedig szakmai (edzői) felelősség a véleményem szerint.
Szanee · http://www.bluebrothers.eu/ 2010.05.04. 08:49:33
@alvering: Ezt azt hiszem nem érted! :)
Leventének nem sok köze van a fehérvári sikerekhez, sőőt!
"Persze nézhetjük úgy is, hogy jövőre mondjuk legyen Levi a 3. ligában, meg sérüljön le egy kapus aki nem Volános s akkor fasza lesz 1 kapussal menni VB-re. " - senki sem kívánta Levinek, hogy sérüljön le! Levi jó kapus, csak emberileg olyan amilyen. Egyáltalán nem meglepő tőle ez a nyilatkozat. Nem kell egy kapussal menni a VB-re, hiszen van egy Krinónk és van egy nagyon fiatal Rajna Mikink. Most már csak arra van szükség, hogy Hete sok lehetőséget kapjon a köv. szezonban. Leventének pedig sok sikert a továbbiakban. Remélem tényleg kap egy jó szerződést a tengerentúlról!
alvering 2010.05.04. 09:16:36
Azt próbáltam leírni, hogy ha az elmúlt 10 évben nem vagyunk jók kapusposzton (meg más posztokon is), akkor sztem a válogatott sem lenne azon a szinten ahol most. Meg a sportág támogatása sem (nem gondolom, hogy most méltó mértékűn lenne a támogatás), meg a sportág ismertsége, elismertsége. S sztem a játékosaink, meg fiataljaink is lehet mást csinálnának most. S akkor lehet nem lenne egy Heténk. Vagy Hetétek:)
Nem gondolom - én tévedjek - hogy pl. az amiens-i VB nem kellett ahhoz, hogy Godóék Brianconban játszanak. S most a Volánt erősítették.
Amúgy tényleg senki nem kívánta, hogy Levi sérüljön le, nem tudom honnan jön ez?
Krinóval kapcsolatban nem tudom, hogy miért nem választották már másodjára a kapitányok, na ez nagyon érdekelne.
Szanee · http://www.bluebrothers.eu/ 2010.05.04. 09:29:12
Szanee · http://www.bluebrothers.eu/ 2010.05.04. 09:32:56
alvering 2010.05.04. 09:38:49
Amúgy mind1.
alvering 2010.05.04. 09:40:05
Láttuk is. (Bár ne láttuk volna)
vaze 2010.05.04. 10:51:54
www.dh-online.hu/sport-orszag_vilag/20100504_hatalmas_elmeny_utan
alvering 2010.05.04. 10:54:54
vaze 2010.05.04. 10:57:43
mannisenmaki 2010.05.04. 11:23:57
Amúgy egyetértek veled, és azokkal, akik szoktam
:-), igazatok van
F. Kapus 2010.05.04. 11:40:49
mannisenmaki 2010.05.04. 11:55:12
Azért a sör csak jöjjön!
N.Grist 2010.05.04. 13:43:23
mannisenmaki 2010.05.04. 16:58:57
Scofi 2010.05.04. 17:13:57
Scofi 2010.05.04. 17:14:31
:):):):)
mannisenmaki 2010.05.04. 17:35:24
Theutus 2010.05.04. 22:03:17
gogosz 2010.05.04. 22:13:08
alpec 2010.05.05. 10:22:40
Legfennebb ezen a vébén ment nekik jobban.
Vegye már elő valaki az EBEL statisztikákat és azokat vesse össze, mielőtt pofázik. Úgy vannak a mi fiataljaink pariban statisztikailag, hogy az agyonajnározott Ticar, Jeglic meg mittudoménki a szlovén csapatok agóniája miatt kényszerből több jégidőt kapott. Én meg hamarosan agyvérzést.
Amúgy Pance pl szerintem sokkal jobb, mint az említett Ticar, Jeglic duó, neki mégsem ment annyira a vébén.
alpec 2010.05.05. 10:24:03
kapusLaci 2010.05.05. 10:38:11
alpec 2010.05.05. 11:05:13
hlk 2010.05.05. 13:40:09
kapusLaci 2010.05.05. 14:24:54
Igenis ök is emberek,nekik is van egy privát életük,hagyni kell öket élni,ha pedig közülük valaki nem megfelelöen viselkedik az ö kárára vall!
Én tisztelem az arany korosztájt (75-76-os)sokat tettek a magyar jégkorongért,minden elismerésem,de ez nem jelenti azt hogy elkell nyomni a fiatalokat!
Henry The Navigator 2010.05.05. 14:42:46
Jégkorong 2010.05.05. 19:03:36
1. A "mi" fiataljaink nem kaptak elég lehetőséget, bizalmat arra, hogy bizonyítsanak, fejlődjenek, ami nem az ő hibájuk.
2. Amivel viszont nem tudok azonosulni az az, hogy nem mindenki él közülük sportszerű életet, mely kihatással van nemcsak önmaguk teljesítményére, hanem a felnőtt csapatra, válogatottra, sőt az utánpótlásra is.
3. Az tény, hogy a 2010/2011-es szezonban több lehetőséget kell biztosítani számukra, mert csak így lehetnek +Ocskayiak, Palkovicsok, Ladányik, Vasok,stb..., akik mérkőzéseket döntenek/dönthetnek el mindannyiunk örömére.
Jégkorong 2010.05.05. 19:20:06
kapusLaci 2010.05.05. 22:04:52
Nem akarom megcáfolni szavaidat,lehet hogy te többet tudsz roluk.Valamikor én is profi sportolo voltam,velem is megtörtént egy két nem megengedhetö dolog,ezt viszont én bántam de nagyon,és én is vállaltam a felelösséget.
Szerintem ezeknek a fiatal hokisainknak is van annyi felelösségérzetük hogy ismerjék a határt.
Lehet az is hogy vannak kivételek,de amint irtam is,ezt ök bánják majd idövel!
Én nagyon bizok minden tehetséges fiatalba,de a legjobban abba bizok hogy fokozatosan beépülnek az öregek segitségével a csapatba,és a jövö vezéregyéniségei lesznek!
Hajrá Magyar jégkorong!!!