Utoljára foglalkozunk a magyar–szlovén második szlovén góljával. Megnéztük a találatot százszor, nem vagyunk biztosak semmiben. Van egy videónk, amelyen közvetlenül a találkozó után nyilatkozik Hetényi kapuvédő, Kincses játékvezető és Sator szövetségi kapitány. Hetényi Zoltán egyébként aludt egyet a történtekre, és hétfőn blogunk megkeresésére elmondta: továbbra sem ért egyet az ítélettel, a korong szerinte a sípszó előtt nem haladt át a gólvonalon. "Viszont amit utána tettem, megbántam. Válogatott sportolóként példát kell mutatnom a játékosoknak és a szurkolóknak egyaránt. Sajnálom, hogy így elragadtattam magam." A magunk részéről ezzel lezártnak tekintjük a témát.
Hetényi sajnálja, hogy elragadtatta magát
2009.11.09. 16:32 AG 2.0
81 komment
Címkék: magyarország szlovénia hetényi kincses pannon hoki kupa
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csatoimi 2009.11.09. 16:44:00
orkati (könyvmoly) 2009.11.09. 16:44:40
rekus666 2009.11.09. 17:03:43
de mind1.. hameg gól volt akkor örüljenek a fejüknek.. ennyit érnek..(N)
Neked Zoli meg fel a fejjel!!! Mi szurkolók melletted állunk!(Y)
[Roller] 2009.11.09. 17:15:19
Számomra így is Ő lett a torna kapusa, és jöhetnek a Szuper Levi fanok szapulni, de ezen a tornán nem ő volt a jobb, és az utolsó gólját figyelembe se veszem.
Sokszor belegondoltam, hogy egy igazságtalan ítélet után mi mindenre tudnám használni az ütőt. Nagy tisztelet nekik, hogy ők ezt megállják, egy-két kirohanást leszámítva.
exL:1 2009.11.09. 17:17:35
a. Bárd 2009.11.09. 17:20:07
De ha Kincses végleges kiállítást adott volna Neki, amit megérdemelt volna, sokkal nagyobb bajban lenne most.
qx92 2009.11.09. 17:20:40
Norbee00 · http://sapafehervarav19.blog.hu/ 2009.11.09. 17:25:57
Hete the best ebbe egyetértünk, meghogy Szuper ezen a tornán, nem a legjobb volt sőt azt is lehet mondani, hogy mikor volt a magyar-magyar meccs akkor ő volt a leggyengébb igaz én csak az összefoglalóból tudok kiindulni, de volt haverom aki kint volt és megerősitett ebbe. A Kincses meg egy vicc ez ember.
Hete legközelebb so-t fog csinálni és ő lesz a vb legjobb kapusa, mert hátha ott szakértők vannak, akik adják a díjakat, mert itt egyikkel se értettem egyet.
Rock me Amadeus 2009.11.09. 17:38:32
Szoljanka 2009.11.09. 17:45:20
Én láttam élőben a legutóbbi Zágrábi meccset, ott is csoda, hogy "addig bírta cérnával" amíg bírta. Sokan elítélnek kapusokat úgy, hogy nem voltak még ilyen helyzetben, ahol 60' tiszta játékidőben kell 100%-osan koncentrálni, egy teljesen felfokozott idegállapotban, és még provokálják is az embert...
Mi van, ha a horvát hálóőr pl.szétveri a botját a palánkon...Abban az állapotban szvsz egy elfogadható reakció...
Bertuzzi 2009.11.09. 17:51:06
Bertuzzi 2009.11.09. 17:51:54
Bertuzzi 2009.11.09. 17:52:58
gabute 2009.11.09. 17:56:11
Jégkorong: menesztették a Ferencváros vezetőedzőjét
A távirati iroda értesülései szerint menesztették Rick Leacht, a Ferencváros jégkorongcsapatának vezetőedzőjét. A klub keddre ígért tájékoztatást. A hétfő délutáni edzést már nem a kanadai szakember tartotta.
A gárda az utóbbi időben adós volt a jó eredményekkel. Jelenleg az ötödik helyen áll a hétcsapatos MOL Ligában, 14 mérkőzéséből csak hatot nyert meg.
Az FTC legközelebb vasárnap lép pályára Miskolcon, addigra kell megtalálni az új trénert.
Rock me Amadeus 2009.11.09. 17:57:22
Horiko 2009.11.09. 17:57:47
De kesergésre nincs ok, fel a fejjel és lehetőleg több ilyet ne csinálj!
Today05 2009.11.09. 17:58:58
Az már csak az extra, hogy belekeveri, hogy hazai pálya, hazai bíró, álljunk már meg, jobban örülne, ha csalnánk, csak azért, hogy ne nyomja a kis lelkét egy beszedett találat? Ez nekem nem válogatotthoz méltó hozzáállás, és sokkal jobban bánt, mint egy akármilyen potya/nempotya, igazságos/nem igazságos gól ténye.
rezsi777 2009.11.09. 18:07:01
Ugyanakkor nagyon nehéz helyzetben van! Nem kap elég lehetőséget sem a volánban, sem a válogatotban. Mit lehet itt tenni?
Nem tudom, a lényeg nem is ez, hanem hogy az egyik kedvenc hazai játékosom a Hete, és hogy az oriási szívéhez tehetsége is van.
Floki 2009.11.09. 18:25:03
Tibó$z@ 2009.11.09. 18:46:04
HAJRÁ HETE!!!!!!
holabda 2009.11.09. 18:56:21
DirkDiggler 2009.11.09. 19:02:00
A japán hokisok megmutatták, hogyan kell viselkedni. Tudták, hogy téves az ítélet, de elfogadták.
Nekem nagyon tetszik a rögbisek és az amerikai focisták hozzáállása is, soha nem vitatják az ítéletet.
A foci a másik véglet, ahol a teljesen nyilvánvaló szabálytalanságoknál is pofáznak a bírónak.
A szurkoló persze más, az kritizálhatja a bíró tevékenységét :)
._/PUCK M@STER._/ 2009.11.09. 19:51:22
Valószínűleg mindanyiunk ebben az adott szituácóban felkapta vonla a vizet!
Összeségében remekül játszottál a tornán!
ÍGY TOVÁBB!!
HAJRÁ MAGYAROK!
HAJRÁ HETE!!!
Minimi 2009.11.09. 19:51:58
bruins 2009.11.09. 19:55:30
bruins 2009.11.09. 20:01:18
üveg 2009.11.09. 20:02:46
._/PUCK M@STER._/ 2009.11.09. 20:06:47
malibuhc 2009.11.09. 20:09:23
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.11.09. 20:11:44
Na, ez Hetének megvolt, reméljük megjegyezte, és komoly meccsen jobban tudja majd tűrtőztetni magát...
EisHockey 2009.11.09. 20:39:36
EisHockey 2009.11.09. 20:44:31
A sportban az ÖNFEGYELEM nagyon fontos!
veghist 2009.11.09. 20:47:37
F. Kapus 2009.11.09. 21:01:03
munkagep 2009.11.09. 21:01:22
Fulike 2009.11.09. 21:24:27
Zoli azt mondta, hogy megengedhetetlen, hogy egy hazai rendezésű tornán a bírók az ellenfélnek adjanak egy olyan találatot ami nem gól, mert a játék szabályainak nem felel meg. 1 szóval nem kérte őket csalásra/részrehajlásra/bundázásra.
Kincses úrnak van egy véleménye a dologról, engem két érdekelne: a videóbírón hallani a sípszót? A 2 kislesről mi a véleménye?
Ted Sator gondolatébresztő és diplomatikus volt. eEzt egy NHL meccsen, ahol a kapu vonalában került lepkésbe a koront úgy magyarázta egy bíró, hogy: "ami nem egyértelmű az nem lehet gól, itt nem látszott a korong áthaladása a vonalon, tehát nem gól".
Az én véleményem. ennél a találatnál a korong szabályos játékhelyzetben nem haladt át a gólvonalon, az hogy utána mi történt már nem lehet lényeges.
Jah és mostmár ez sem az, mostantól a 2010-es vb az érdekes, és átalakítanám a rigmust, szerintem sokan ismerik az eredetit:
"GYERÜNK gyerekek, AZ ORSZÁG Veletek"
stronco 2009.11.09. 21:31:34
jocca 2009.11.09. 21:53:31
munkagep 2009.11.09. 21:54:04
A videobíró benn látta, amit a bíró lát, az úgy van, pont.
46 2009.11.09. 22:32:24
bruins 2009.11.09. 22:42:18
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.11.09. 22:44:01
Valamint szerintem ideje lenne, hogy feljebb lépjenek a bíróink. Legyenek megfizetve, legyen ez a fő elfoglaltságuk. Viszont cserébe lehessen tőlük és rajtuk követelni! Nekik is jobb lenne, nekünk is, és a játékosoknak is.
exL:1 2009.11.09. 22:51:01
lidmark 2009.11.09. 22:51:48
pokerface (törölt) 2009.11.10. 01:28:19
Nem szabad így kirohanni egy nemzetközi mérkőzésen egy játékosnak. Nem lennék meglepve, ha majd a VB-n direkt arra játszanának rá, hogy adott esetben kikészítsék.
Lehet butaság ezt így kijelenteni, de a VBn valószínű nem egy ilyen szituáció lesz...
Majd mindig leordítjuk a bírót, másnap meg nem győzünk gyónni?
Ez után a Pannon kupa után a játékvezető volt a hibás, tavalyelőtt meg az időmérő. Ja ott is valami hasonlóról szólt a fáma,hogy miért nem tudta a szerencsétlen pár másodperccel később elindítani az órát, mert akkor még érvényes lett volna a gól...
Úgy általánosságban a vereséget szereti mindenki megmagyarázni, de egy felkészülési időszakban teljesen felesleges.
Fogjuk fel inkább úgy, hogy a VB-n is nagyon könnyen szembe találhatja magát a csapat ilyen helyzetekkel és tanuljuk meg higgadtan elfogadni.
Az az igazi sportember, aki el tudja viselni a vereséget. Azt pedig megtanulhattuk már, hogy a játékvezetőt úgysem lehet meggyőzni káromkodással.
pokerface (törölt) 2009.11.10. 01:40:05
csatoimi 2009.11.10. 07:36:53
Az, hogy honnan huzhatta vissza, vagy akar bent is lehetett, meg nem lehet ok arra, hogy megadjal egy olyan golt amit nem latsz. Ilyen esetben csak akkor itelsz golt ha latszik a korong, hogy tenyleg bement. Tevedett es kesz, kerjen bocsanatot az egesz nemzettol, szivere tett kezzel mondja el 100szor, hogy arulo nem leszek, tobbet ilyent nem teszek. :)
[Roller] 2009.11.10. 08:13:08
kapusLaci 2009.11.10. 08:16:46
Hete:te vagy a legtehetségesebb kapus az országba,te vagy a jövö,ne hagyd magad elveszni,küzdjél meg a posztodért ugy a Volánba akár a válogatottba!!!
@F.Kapus:örülök hogy személyesen is megismerhettelek,csináljátok toább a munkátokat,mert nekem a napom a blogolvasásával kezdödik.
Üdv.minden kedves olvasonak,és persze külön a stábnak.
drukker60 2009.11.10. 10:16:12
Imi!
Tökéletesen egyetértek Veled,a szabály az, ha a bíró NEM látja (így írom le nagy betűvel) a korongot, nem gól, úgy érzem gól- nincsen! Csak akkor lehet megítélni, ha EGYÉRTELMŰEN (megint nagy betű) látszik.
Sajnos csak Kincses látta a képeket!!!
Fulike 2009.11.10. 10:18:33
Tévedni emberi dolog, még nekik is, és minden tiszteletem annak, aki a sok káromkodást amit kap (tőlem is:)), ennyire higgadtan elviseli. Azonban ha nem látszik, hogy a korong áthaladt akkor nem lehet gól, és eddig mi nézők nem láttunk semmiféle bizonyítékot arra, hogy áthaladt, tehát számunkra nem volt bennt. Majd egyszer ha csinálnak olyan korongot ami fel van szerelve elektronikával, és jelez, ha átment a vonalon, akkor egyértelmű lesz, addig ezek a viták mindig megmaradnak.
pokerface (törölt) 2009.11.10. 10:30:06
A svájci VB-n is láttunk jópár olyat, hogy a játékvezető nem adott meg egy gólt, majd a szenvedő fél élve a lehetőséggel kért visszajátszást és lám mégis gól lett.
Nem tudom hol kell ebbe gerincet és egyéb belemagyarázásokat keresni.
csatoimi 2009.11.10. 10:39:34
kapusLaci 2009.11.10. 10:46:37
Lehet vitatkozni,söt kell is,mert ha mindannyian egyet értenénk akkor senki nem irna ide be.
Amugy szerintem se volt érvényes gol.
kerusz 2009.11.10. 10:52:24
szurki 2009.11.10. 11:22:54
6. Ha egy támadó játékos kapcsolatba kerül a kapussal, véletlenül vagy másképpen, miközben a kapus a kapuelőtérben van és gólt lőnek.
7. Ha egy támadó játékos bármilyen, nem véletlen kapcsolatba kerül a kapussal, miközben a kapus a kapuelőtéren kívül van és gólt lőnek.
8. Amikor egy támadó játékos bekorcsolyázik a kapuelőtérbe vagy ott veszi fel pozícióját, hogy ezzel akadályozza a kapust a látásában és zavarja a védésben és gólt lőnek.
9. Amikor a kapust a koronggal együtt betolják a kapuba, miután miután megállította azt. Ha alkalmazható, ki kell szabni a megfelelő büntetéseket.
főleg a 6. és a 9., és azt is meg kell jegyezni, hogy nem vitatom, hogy gól volt mert egyértelműen látszik hogy a lepkéssel tolja ki, DE szerintem a kapus bal mamutját a szlovén játékos tolta be a kapuba a bal korcsolyájával, és ezzel együtt "pördült be" a korong a gólvonalon belül. Mondom, nem vitatom, hogy gól volt de szerintem amúgy megfogta volna maga alatt (és ugye a lepkésben volt a korong, az látszik, ami a vonalon kívül volt).
csatoimi 2009.11.10. 11:26:49
kerusz 2009.11.10. 11:27:24
szurki 2009.11.10. 11:40:11
kerusz 2009.11.10. 11:50:03
drukker60 2009.11.10. 12:14:26
Nem vitaképpen de azért igazából,van rá szabály:
482 – NEM LÁTHATÓ KORONG
Amennyiben kavarodás történik vagy egy játékos ráesik a korongra és a Játékvezetô
nem látja a korongot, azonnal meg kell állítania a játékot, és a bedobást a játékmegszakítás
helyén kell elvégezni, kivéve ha a szabályok másként nem rendelkeznek.
És itt nincs mérlegelés, hogy ki miatt nem látja a korongot!
Azt azért el kell mindenkinek ismerni, hogy a korong Hete keze vagy mamuttja alatt volt, és így nem igazán láthatta senki. A TV-n legalábbis így látszik.
Persze lehet arról beszélni, hogy a szabályok másként...., de azért nálunk fejlettebb jégkorong kultúrájú országokban, azért nem ítélnek gólt, mert nem látom, nézzünk csak NHL-es meccset és ott azért látni hasonlóakat.
valóban írott szabály, így konkrétan nincs, de....
és akkor még arról nem is esett szó:
"4 – ha egy támadó játékos a kapuelôtérben áll vagy ott tartja botját amikor a korong
a kapuba megy, anélkül, hogy ôt egy védekezô játékos fizikailag akadályozza
a kapuelôtér elhagyásában, illetve ha a játékvezetô megítélése szerint volt elegendô
ideje a kapuelôteret elhagyni, vagy anélkül, hogy a 470 szabály teljesülne"-
, mert azért Terglav ott állt erősen.
hozzáteszem nem ezen ment el a meccs, hanem a sok kihagyott helyzeten, be kell ütni a ziccereket, és akkor belefér egy ilyen "helyzet" is.
kerusz 2009.11.10. 12:21:20
pokerface (törölt) 2009.11.10. 12:33:19
Tényleg vitatkozhatunk itt évekig ezen a szitun, de felesleges.
Ilyen korival betolom a kapust és hasonló szituk nagyon sokszor előfordulnak egy meccsen. Tételezzük fel, hogy betolják a kapust, de a korong ezzel egyidőben a bal felső sarokban kerül be a kapuba, mely tisztán látható. Akkor is vajon arról vitatkoznánk, hogy Kincses spori mit ítélt? Szerintem nem.
Az én megítélésem szerint az a korong már az első lövésnél bent volt, amikor még nem volt fizikai kontakt Hetével. Hidd el testközelből sokszor van dolgom hasonlókkal. Nyílván mindenki a saját mundérja becsületét védi és ez így van rendjén. És azt gondolom itt tegyünk pontot a végére.
Nézzük ennek a tornának a pozitív oldalát.
A válogatott jó úton halad, a fiatalok nagyot fejlődtek és most már senkinek sincs bebetonozott helye a válogatottban. Nem a tornagyőzelem volt a cél, hanem a csapat összekovácsolása és kipróbálása,no meg a közönség kiszolgálása színvonalas hokival. Szerintem ez mind teljesült. Különösebb tét nem volt. A szlovének had örüljenek, hátha nagy lesz a mellény majd pár hónap múlva. És ahogy szokott lenni, amilyen balul sikerül a főpróba, olyan jó lesz az előadás. Pont.
pokerface (törölt) 2009.11.10. 12:38:45
Ahogy mondod, be kell lőni a ziccereket és nincs miről beszélni.
Amúgy jók ezek a viták, mert akarva akaratlanul az is belelapoz a szabálykönyvbe, aki addig még a borítóját sem látta :)
drukker60 2009.11.10. 12:49:51
Valamelyik kommentbe már egyszer leírtam, idegen országban nem kerülhet oda a fekvő játékoshoz a csatár, mert takarítják 1000-el!!
@pokerface: Ezt az olvasnivalót nagyon sok "divatdrukkernek" kellene elovasni, mert ami néha hallható a lelátón, tehát ebben veled is egyetértek.
KicsiÉn 2009.11.10. 13:37:48
Ezekszerint Te megadtad volna, ha gól, ha nem!
Csak azért, mert hazai pálya meg piros fehér zöld nem korrekt, sőt ...., szerintem.
Egészen addig amíg nem publikusak a videó felvételek, nincs miről beszélni.
A videót felvételeket pedig nem fogja kiadni az elnök úr, két okból.
1, ha nem gól óriás botrány, kitalálják a csapatok hogy külföldi bírókat meg ilyesmi. Pénzük persze nincs, illetve ha van nem erre.
Szerintem lássuk mit mutattak, meg a bíróknak ott és akkor! Csak és kizárólag ezekután lehet kmorrekt véleményt alkotni a kapusról illetev a bíróról.
2. Ha gól Hetényi van lejáratva, lehet mondani hogy hazudott vagy x, vagy y.
Fulike 2009.11.10. 14:13:07
2. Hetényit nem tudod lejáratni, ő megkapta a büntiét mert magyarázott, és sportszerűtlenül viselkedett a bíróvel szemben(megjegyzem a védőnek kellett volna odamenni és ezt csinálni, a kapust illendő kihagyni az ilyenből, mivel a meccs a legfontosabb, üljön a padon egy védő).
Amúgy szerintem nem hazudott senki, ez a tipikus esete a mindenki a saját igazát hajtja, de jó lenne tudni az objektív igazságot is...
KicsiÉn 2009.11.10. 14:19:39
Azt gondolom egy igazság van, és az mindenkié!
Raon 2009.11.10. 15:02:18
Semmi baj nincs azzal, ha az igazságot keresed, de emellett szerintem ne keress vitát ott, ahol nincs. :)
KicsiÉn 2009.11.10. 15:18:16
Semmilyen vitát nem keresek, sőt azt gondolom Csató Imre megítélése pozitív nálam.
De ez a hazai rendezés miatt, a hazai bíró, ne adjon meg szabályos gólt, mert hazai ....., féle Hetényi vonal szerintem nem jó.
Ami gól, az gól, ami nem az nem, akkor is ha magyar akkor is ha szlovén.
A gólt a bíró adja vagy nem adja meg.
De mi nem tudjuk mit látott a bíró, és addig nem tudunk mit kritizálni az ítéleten.
KicsiÉn 2009.11.10. 15:22:58
Semmilyen vitát nem keresek, sőt azt gondolom Csató Imre megítélése pozitív nálam.
De ez a hazai rendezés miatt, a hazai bíró, ne adjon meg szabályos gólt, mert hazai ....., féle Hetényi vonal szerintem nem jó.
Ami gól, az gól, ami nem az nem, akkor is ha magyar akkor is ha szlovén.
A gólt a bíró adja vagy nem adja meg.
De mi nem tudjuk mit látott a bíró, és addig nem tudunk mit kritizálni az ítéleten.
csatoimi 2009.11.10. 15:55:10
KicsiÉn 2009.11.10. 16:08:12
Értelek, és nem ítéllek el.
De szerintem az is a magyar hoki blamáj lett volna, ha nem ítéli meg a gólt, a Bertolotti pedig igen.
Akkor az egész IIHF előtt égünk, megbélyegeznek minket, hogy csalunk, vagy nem tudjuk mi miért van.
Ekkor csak annyi hangzik el hogy a magyarok ilyenek.
Én becsületes magyar ember vagyok, azt gondolom ez a helyes, próbálok mindennap így élni, annak nevelem a gyerekeimet, és inkább elfogadok egy tisztességes vereséget, ahol a csapat mindent megtett a győzelemért, mint egy Annus Adrián féle olimpia aranyat ahol a nemzetünket járatta le.
A virtus a lelátóra való, nem a bírónak.
Emellet minden tiszteletem a tied azért amit leteszel az asztalra, de a tisztesség és a becsület nem "eladó" nálam.
KicsiÉn 2009.11.10. 16:09:36
És itt már rég a meccsen történtekről beszélünk.
KicsiÉn 2009.11.10. 16:10:16
"rég nem a meccsen"
csatoimi 2009.11.10. 16:19:59
cuceró 2009.11.10. 19:21:02
Ellenben mind a szurkolóknak (itt érthető az elfogultság), mind pedig a szakembereknek elkerülte a figyelmét ezen a tornán Gaber Glavic, a szlovének kapusa! 3 meccsen két gólt kapott, s tornagyőzelemre vezette csapatát... talán megérdemelte volna a torna legjobb kapusa címet...
Knapp 2009.11.10. 20:55:54
Igazából nagyvonalú volt a játékvezetés, hogy megadta és nem éltünk pofátlanul a hazai pálya előnyével.
Ráadásul eggyel több ok a tavaszi visszavágásra...
Az azért tanulságos, hogy a gól után 3 perc alatt nem sikerült kapuralövésig eljutnunk és kaptunk még egy gólt így is!
(Ha a spori tényleg minden "nem látható korongnál" egyből megszakítaná a játékot, akkor a bedobások számából tudnánk, hogy hányat pislog egy harmad alatt... hehe)
Csúszka · http://www.facebook.com/profile.php?id=100000468697480 2009.11.10. 21:08:13
Akkor is szép játék volt!!!
Gratula a Csapatnak!!!
pokerface (törölt) 2009.11.10. 21:58:55
Fulike 2009.11.10. 23:38:18
Ez van, mindig annak van igaza aki erősebb. Tanárnak, igazgatónak, vagy bírónak hívjuk mindegy...