HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Megvan a magyar inline vb-keret

2009.06.03. 10:43 F. Kapus

A németországi Ingolstadtban lesz az idei inline világbajnokság június 7–13. között. A magyar válogatottat tavalyi helyezése alapján a divízió 1 D csoportjába sorsolták, Nagy-Britannia, Brazília és az afrikai selejtezőből felkerült Dél-Afrika mellé. A magyar válogatott pénteken indul útnak, az utazó keret is megvan.

A 2008-ban elfogadott versenykiírás szerint a divízió 1 nyolc csapata (a C csoportban Ausztria, Ausztrália, Japán és Tajvan szerepel, utóbbi szövetségi kapitánya az évek óta a szigetországban edzősködő Kővágó Kristóf lesz) közül a győztes 2010-ben automatikusan felkerül a legjobb nyolc válogatott alkotta elitbe, míg az A csoport nyolcadik helyezettje az alsóházban folytatja. Tavaly Kanada válogatottja került fel, Ausztria esett ki. A divízió 1 15. és 16. helyezettje kiesik, és csak selejtezők árán kerülhet vissza a legjobb 16 közé, leghamarabb két év múlva. Jó lesz figyelni, mert tavaly csak az utolsó meccsen, egygólos győzelemmel biztosítottuk be a bent maradást.

A magyar válogatott június 5-én este busszal indul a vb helyszínére. A mérkőzések az ingolstadti Saturn Arenában zajlanak majd. A centerpálya 4800 férőhelyes, ebből 1800 ülőhely. Két pályán folynak majd a küzdelmek, mint mindig, a divízió 1 meccsei – ahogy a magyarok mindhárom csoporttalálkozója – jellemzően a kettes számú helyszínen lesznek. A mieink vasárnap 15 órakor kezdenek Brazíliával. A szokott módon minden találkozót online élőben lehet követni a nemzetközi szövetség hivatalos honlapján.

A magyar válogatott kerete:
Kapusok: Kiss Tamás, Szőke Attila.
Mezőnyjátékosok: Bontovics Márton, Borbás Gergely, Dobos Tamás, Feil Arnold, Fekecs Norbert, Fekti Bálint, Kiss Ákos, Kiss Tamás, Kordisz András, Lencsés Tamás, Revák Zoltán, Sándor Szilárd, Szappanos Dávid, Szarvas Zoltán.

Az inline szabálykönyv angol nyelven itt elérhető. A hírek szerint a kanadaiak meccseit itt lehet majd megnézni.

23 komment

Címkék: magyarország vb inline

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mire jo ez? Vagy csak, hogy legyen meg egy sport
@csiki hokis: Hogyhogy mire jó ez? A jéghoki mire jó?
Nekem nagyon tettszik ez a hoki nyári változata! Pár évvel ezelött káposztásmegyeren volt a vb amit a sport tv közvetített! Szerintem nagyon jó sport!
@kerusz: Nem hiszem, hogy akkora hagyomanya lenne mint a jegkorongnak(100ev), na meg ezenfelul ugy kepzelem, hogy igy akar naponta kilehetne talalni valamilyen ujabb sportagat, csak azert, mert ez is arra jo mint a tobbi
@csiki hokis: Semmi értelme nincs. Ezért vesz részt a vb-ken jó néhány aktív NHL-játékos és a világ élvonalába tartozó hokiválogatott, ezért megy ki jó néhány magyar válogatott is és ezért volt tavaly is a csarnokban több mint 5000 néző a döntőn.
@F. Kapus: Akkor valoszinu, hogy velem van a baj. Lehet tul elfogult vagyok a jegkorongal es csak azert irtam ezt. Senkit nem akartam megserteni vele
@csiki hokis: Itt nagyjából mindenki elfogult a jégkoronggal. Szerintem senkit nem sértettél meg.
Nagyon kemény sport,már én probáltam.
Kapusnak föleg nagyon nehéz, +30 fokban a haldoklás környékez,izzadsz mint Bellei macskálya.Kondicio csinálásra biztos nagyon jo.
Amugy egy hokikapusnak nem ajálom,teljesen más a mozgási stilus.
Én is csak azért mentem el mert hivtak,de amugy többet sose megyek,nekem nem jött be,a jégkorongal összese lehet hasonlitani.
De viszont F.Kapusnak igaza van,nagy jégkorong játékosok is üzik ezt a sportot,a Bécsi ligában több Capitalszes játékos játszik.
@kapusLaci:Pár kérdésem lenne ezzel a inline kapuskodással kapcsolatban. A kapus hogy csúsztatja a mamutot? És a spárgát hogy lehet csinálni?A pálya felülete miből van? Az elolvatt jég alatti beton vagy valami specko borítás?:)
Köszi a válaszokat!
Érdekesség, hogy tavaly Sille Tamás a szlovák válogatottban szerepelt, döntőt is játszott, egy fotó látható erről az iihf.com friss cikkében:
www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/article/crown-hunt-in-bavaria.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=955&cHash=53fa29d3c5
@kazincbarcikai hokis az öreg Borsodból:
Elöször is a pálya felületével kezdeném.
Én kétféle pályán játszottam,az Albert Schulz halleba Bécsbe,itt a felolvasztott jég alatti betonon ami teljesen sima volt,szinte normálisan lehetett mozogni,szoval hasonloan mint a jégen.
A második változat az a szabadban aszfalton,hát az nagyon szar,szinte mindent ki kell találj magadnak hogy hogyan mozogj.
Én a távoli lövésekkel szembe mentem,igy jobban zártam a szöget,spárgázni csak kifele lehet,szoval nem a védöt letéve hanem ugy ahogy ezelött 30-40 évvel a jégen csinálták a kapusok korcsoját kiforditani.Leirni elég nehéz,élöbe talán jobban menne (megmutatni).
Remélem tudtam segiteni,és sok sikert az inline-ban!
Illetve van a harmadik változat, ha jól tévedek. A speckó műanyag borítás, mint amilyen Győrben is van.
Magyar bajnokságban müanyag pályán játszunk GYŐRben.
Minden vb-n szintén müanyag borítás van , és koronggal folyik a játék.
Palla Szilvesztert és Szabó Zolikát a keretbe!!
Amúgy sok sikert klapecok!A Jászai díjas Brazilokat csapjátok meg!cucu-dánia
A Rosco legendás hátvédjét Robot-lábat mindenképp vinném a vb-re
Robúrról meg már nem is beszélek több évnyi száműzetésben van...
talán ha lemegy mázsa2-re
@Ci: Köszi Csabikém :) De már kijöttem a gyakorlatból.. Majd a Szapi lő helyettem is pár gólt!!
@mhk:
Én úgy tudom RobÚr és Robot láb más válogatottakkal, kacérkodik.
Úgy tudom Kanada, környékezi őket.
@Ci: Nyomassad Csinzánó!
Szerintem Kordisz Bubu a legjobb! :P
@Kivago Ivan Györgyné:
Na ja. Főleg Robotláb kell nekik!
Nem hiszem el, hogy a Szarvas helyett nem találtak volna jobbat. Már 10 éve (a Győrben) is gyenge volt.

A magyar in-line egyébként a legnagyobb mélységből küzdötte fel magát, ezért nagy respect mindenkinek aki egy kicsit is hozzátett/ hozzátesz!

Én fehérvári vagyok, ott részese voltam pár évig az in-line életnek. A dolog története Fehérváron jellemzően magyar: a hőskorban, a 1994-1997 környékén a félcsőben (meg minden városi tereptárgyon) ugráló korisok kezdték el a "görhokit". Fantázia nevünk is volt: "Alien Skater Club". Saját pénzből (gimnáziumi, szakközepes diákok nulla zsetonnal!) utaztunk az összes versenyre (pl. Görzenál, Zone, Roxaréna, Győr, D.újváros).

Én kapus voltam itt, állandóan kunyerálni kellett mindent a többi csapattól. Egy csehszlovák lószőr mamut kincset ért!

Jellemző volt az is, hogy az edzéseken alig volt védőcucc: a kapuba fejvédő híján bézbólsapkában álltam, ennek egy rövid ájulás lett a vége egy edzésen.

Több egykori, menetközben (pl. serdülőben)kihullott Volános fiatal is volt a grundon, és rájuk, meg a lakótelepi görkoris bandára épült az első komolyabb - a Turul által is támogatott - csapat.

A többi csapat sem indult sokkal jobb helyzetből.

Hát, 10 év alatt ennyit fejlődött a dolog.
3/4 -ben 3:1 A Brazilok javára. Jó lenne belehúzni !
6:4 lett a vége, nem a mi javunkra.
süti beállítások módosítása