HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Videón a Lehel–Ferencváros 6-0

2008.10.23. 19:01 F. Kapus

1990-ben története egyetlen bajnoki címét szerezte a Jászberényi Lehel. A döntő 4. mérkőzésén hazai pályán verték 6-0-ra a Ferencvárost. Ha még nem látták, hogyan hárít a mezőnyjátékos büntetőt, és mit csinál utána, mindenképp nézzék meg a videót.

Kilenc évvel az első vidéki aranyérem, a Székesfehérvári Volán sikere után nyert bajnokságot a Lehel. A magyar válogatott oszlopai, Havrán, Pápai, és Leleszi mellett szovjet klassszisokat igazoltak ehhez Jászberénybe.

A hat jégkorongozó a közhiedelemmel ellentétben nem ősöregen, negyvenévesen verte a magyar mezőnyt. A bajnoki győzelem évben Mihonyik 24, Donyika 30, Vaszjunyin 31, Kulikov, Puskarjov és Vlaszov 35-35 éves volt. Kis túlzással pályafutásuk csúcsán érkeztek. Azt se felejtsük el, hogy miközben a magyar bajnokságban játszottak, előtte, közben, utána – ki mikor – megállták a helyüket a szovjet, majd az orosz ligában is.

A másik legenda többé-kevésbé igaz: volt közöttük olyan, főleg a védelemben, aki szinte a teljes mérkőzéseket a jégen töltötte.

A Lehel a bajnoki siker után még egy magyar kupát, két bajnoki ezüstöt és egy bronzot nyert. Időközben elhunyt az addigi fő irányító, Koha Csaba, és a hűtőgépgyár nem kívánta tovább finanszírozni a csapatot. Kercsó Csaba 1995-ben távozott Jászberényből, az első osztályú jégkorong pedig 1996-ban szűnt meg a városban.

A Lehel HC bajnokcsapata: Bálint Artúr, Balla Tibor, Bató András, Bugyi Csaba, Bujdosó Gábor, Csókási Zsolt, Anatolij Donyika, Havrán Péter, Koha Csaba, Kolbenheyer József, Alekszandr Kulikov, Lajkó Attila, Leleszi Zoltán, Pavel Mihonyik, Pápai Miklós, Borisz Puskarjov, Simon Ferenc, Sipos Zoltán, Szabados Imre, Szajka György, Oleg Vaszjunyin, Alekszandr Vlaszov. Edző: Kercsó Csaba.


Sorozatunk korábbi részei:

1983 Magyarország-Kína 4-3
1990 Magyarország-Románia 2-2
1998 Magyarország-Románia 3-2

52 komment

Címkék: videók ftc jászberényi lehel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem ez volt a "botrányos" meccs? Amúgy avvab az időben örültem a Jászberény győzelmének! Még úgy is, hogy a szomszédom volt abban az időben egy Szajlai nevezetű válogatott csatár. :)
Ez a Kulikov a Steaua edzojevel azonos?
...ja es apropo Steaua: Sergej Golovinovbol, hogy lett "Holovinou Siarhei"???
Mondjuk a fradi szurkolók könnygáz-támadása a Kisstadionban az újvárosi meccsen...., az sem volt piskóta. Pedig 10 percre lakom a romhalmaztól, de én akkpr a 18 éves Dunaferrnek szurkoltam a "vendégoldalon". Azt a sárga dszekis, nagy darab srácot a mai napig is rühellem. Azért odamondanék neki. Ütni nem ütném, mert az ilyenbe áram kell.
Ezt hogy?? Valaki írja már meg, hogy milyen apropóból nem a kapus védte a kaput a büntetőlövéskor?!
Bocsánat a helyesírási hibákért, de még mindig feldúlt vagyok, mikor az a pár köcsög ütötte az akkori 18-19 éves újvárosi, mai válogatottat.
96-ban megszűnt a Jászberényi hoki,életem tragédiája,akkor döntöttem el hogy elmegyek játszani, 8 évesen.
fiatal vagy még...:)))
Vajon, ki lehet Brashear:? :)))
-a megfejtők között....-
Már ikszedszer nézem (ott voltam anno 13 évesen). Szajlás mit hagyott ki!!! Igaz, csak rá 4 -5 évre lett a szomszédom.


ide is! :))))
Ez nagyon durva :))))))))))
Ilyet max pár éve a román bajnokságban tudtam volna elképzelni,fura ,hogy ilyenek nálunk is voltak... :)
Brashear akkor döntött a játék helyett a verekedés mellett :)
Voltak ilyenek is. Állítólag egyszer Jászberényben még Knézy Jenőt is megverték.
Elképesztő volt átélni akkor ezeket, főleg 9 éves fejjel. Ekkortól kezdtem el, már elnézést, rühellni a fradistákat, meg a fradit. :((
Amit ott műveltek a jégen, meg a lelátón, azért ma legalább 5 meccses eltiltás járna, de ezeket lehet is jól látni a videón.
Nagyon örülök, hogy ennél sokkal civilizáltabb lett a jégkorong (és a szurkolás is)napjainkra.
A hangulat, na az valami frenetikus volt viszont a meccs közben és után! 4000 fanatikus berényi drukker! :)
Kegyetlen jó videó!
Hihetetlen, hogy ez volt a bajnoki döntő!
Azt mondjuk és sem fogom föl, hogy miért a hátvéd "védett"...
Azért jó lenne, ha újra beindulni a hoki Jászberényben.
Abban az időben voltak még olyanok, hogy...

pl...az újvárosi csapat könnygázspray oda-visszábban...öltötőbe menekülés, botcsapás a nézőtérre és vissza(!)....
A videó végefelé az-az Orbán volt, aki az utolsó "Whisky-s" rablásban részt vett, és bukott az egész.
"...ja es apropo Steaua: Sergej Golovinovbol, hogy lett "Holovinou Siarhei"??? "

Ha ukrán akkor az új ukrán helyesírás miatt mostanában vezették be. (Ha nem az passz)
Édes istenem, ki volt az a fradista a büntetőnél azzal az ütős showwal? Elég kevés nővel lehetett dolga annak, akinek ennyire kezére áll ez a mozdulat...

Azért jó, hogy ma már nem lehet ilyeneket büntetlenül megcsinálni. A videóért nagy köszönet!
Defo!
Nem az az Orbán,neki az öccse!
hahaha. a magyar hoki "hoskora". oriasi ez a video!koszi erte
Hatalmad videó!!! Főleg a büntetős rész, ahányszor újra nézem mindig fekszek a röhögéstől:D
A hőskor.lehel az egy ukrán sorával nyerte meg a bajnokságot, a többi magyar játékos,kb 5percet töltött a jégen /meccs,azon sem csodálkoztam volna ha 2 pengéjű kori lett volna némelyiken.Az ő feladatuk az időhúzás és eredmény tartás volt.Nagyon jó ukrán sor volt berényben,borzasztóan kilógtak az akkori ob-1ből,szerintem ha bot nélkül léptek volna a jégre, akkor is verték volna az akkori mezőnyt.Közülük Mihonyik (kapus) a dunaújvárossal is ért el szép sikereket.Puskarjov a volánnál edzőként nyert magyar kupát,Vaszjunyin fia a volánban játszik.
No, azt azért tudni kell, hogy abban az időben a Fradi és az Újpesti játékosok között sok volt a rokon(!). Már csak heccből is bunyóztak.

A büntetőnél az Szabó coca,ő most edző….
Szerintem manapság ha valaki megüt egy bírót az kb 3 év eltiltás
A hős kor az hőskor..
De szerintem a mai profi világban ez elképzelhetetlen magatartás lenne!
Ebből láttam,6+3-t!
Kemény meccsek voltak,édes istenem!
Így van!Jó,ebből párat csak tévébe! De sose felejtem,főleg az utolsót! Levivel a kapuba!
Na, ide már csak az kéne, mikor Farkas Caja (örökös eltíltás lett a vége!) ámokfutásba kezd az első FTC-Újváros bajnoki döntőn a BS-ben. Nekem megvan. :)))
Sajnos nekem nem adatott meg, hogy ilyen videokat lássak, szóval nagyon érdekelnek ezek :) és az megoldható lenne hogy az az ftc - újváros döntőt is láthassa a közönség ? mármint a videot, élőben nehéz lenne :)
Defó: tedd föl valahogy, könyörgöm! Tedd föl! Légyszi, légyszi!
videókazettán van meg az egész meccs, de keresek rá megoldást, hogy a sz.gépen is nézhető legyen. Sőt! Megvan még az FTC-Alba Volán döntő is, ahol még Fekete védte a fehérváriak kapuját.
Hát, a Fradira mindent lehet mondani csak azt nem hogy sportszerű magatartása volt, főleg a büntető utáni viselkedésre gondolok itt...
Tényleg utoljára; ezek a videók egy DVDn:

www.mininova.org/tor/1896579
Defó: Ha gondolod, szívesen bedigizem és átírom DVD-re, onnan meg már nem lesz nehéz terjeszteni.
Erre én is emlékszem. :)
Emlékeim szerint egyszer az is megtörtént,hogy Jászberényben egy fradista játékos a nézőket ütőtte a botjával a cserepadról.

Farkas Caja ámokfutása a BS-ben volt nekem a mélypont. Remélem, hogy azok az idők soha se jönnek vissza.

Egyébként a Jégkorszak című kiadvány nagyon jól írja le az akkori (v)iszonyokat.
Kössz KCs! Majd még visszatérünk erre.
Zemko:A Kisstadionban ezek mindennaposak voltak. Mármint a (fradista?) nézők részéről, hogy a kispad mögött gázspray fújtak az akkori vendégcsapatra.
Bubo99: Én láttam a Kisstadionban Szuper első meccsét, és a döntőt is a BS-ben. Csodaszámba ment már akkor is, amit csinált.
Mondjuk emlészem, hogy egyszer fél pályáról kapott gólt!
Én csak annyira emlékszem amit a bátyámék mondtak erről a meccsről , mert ők kint voltak minden LEHEL meccsen,meert azon a lakótelepen laktunk!
És ne izguljatok megalakult az új hokicsapata Jászberénynek (Jászberényi HC néven)
Ezt jó volt látni jászberényiként :) Ezen pont nem voltam kinnt , mert ekkor még csak 6éves voltam de rá 1-2évre már kinnt tapsoltam :)
Igazak a legendák , tényleg nagyon-nagyon sokat , azért nem végig de 90%át az elsö sor töltötte a jégen.A helybéli fiataloknak nem is tetszett ,hogy a külföldiek segge van kinyalva, alig játszanak de hát ez ilyen idöszak volt és csak igy tudott bajnoki cimet nyerni nagy fölénnyel a LEHEL :)
Ja és nem akarom a fradit bántani , de én is ezeken a meccseken utáltam meg a fradit , mind a szurkolókat mind a játékosokat... hudák,szajlai és társai mo. legbunkóbb játékosai voltak , és a szurkolókról nem is beszélek :)
Igen olyan is volt hogy a fradi játékos ütövel a közönség közé ütött , de azt sem kell elfelejteni hogy ha engem köpködnek és szidják anyámat egy ilyen döntön lehet elszakad nálam is a hur... Annak idején azért emléxem 8-9-10évesen mit tapasztaltam a "b" középben :
- ha valaki közel korizott hozzánk , palánk hiányában kapta a hógolyót ... sok sok meccs megszakadt vagy rövidebb ideig szünetelt ez miatt...
- ugyanez köpéssel, és egyéb tárgyakkal...
- volt olyan mérközés is , hogy játékosunk vmiért épp térdelt a jégen és ellenfél az ütö végével mintha ledöfné nyakon szurta játékosunkat ... na akkkor szabadult el a pokol :)

De nem csak itt voltak ilyenek hanem egész mo-on a nyitott pályás 90es évekbeli meccsek igy zajlottak.
Teljesen más feelingje volt, és naon hiányzik az a hangulat :)
palánk helyett plexit akartam írni :)

ja és amatőr szinten elindult a hokiélet ...
31 fő van a nevezésünkön :) amiben sok az amatőr de van 2-3 a fennt emlitett névsorbol is :)
Persze 8-10év kihagyás hihetetlen visszamaradást eszközöl :)

HAJRÁ jászberény :)

jaszberenyhoki.extra.hu
na ez igazán jó hír, hogy újra éled(ezik) a jászberényi hoki. sok sikert nektek!
No, ennek igazán örülnék! Mármint lenne egy egy versenyképes Jászberény! De nem nyitott pályán, és nem olyan szurkolói körettel, akiknek a pálya közelében sem a helyük.
FRee barátomnak teljesen igaza van , igaz én akkor még 2 éves voltam , de aztán már olyan 5 évesen én is kint néztem a Jászberényi LEHEL meccseit , és torokszakadásig szurkoltunk nekik hogy HAJRÁ LEHEL!!!És ezeket az élményeket sose fogjuk elfelejteni,mert akik kint voltak meccset nézni (azon a kis helyen kb 4000 ember) sztem mindenkinek megmaradtak az élményei!Nekem legalábbis igen,mert imádtam LEHEL jégkorong meccsre járni!

Hajrá JÁSZBERÉNY!!! :D
Tudjátok amikor egy tiszta MAGYAR csapat FTC elkeseredettségében ( mert egy libamáj kereskedő bajnokot akart csinálni a kezdő kisfiából)már csak ilyen eszközökhöz tud nyúlni ,hogy fájdalmát
enyhítse. ÉN megértem.Aki ott volt tudja mi előzte meg ezt a döntőt. BS-ben 10000 néző előtt A Szvetlovval felálló Újpestet győzte le ez a TISZTA MAGYAR csapat 5 - 2 re ( Szajlai Laci 2 , Balog Imi 2. és Szabó Coca 1 góljával. Nekem meg van az a mérkőzés is, azt miért nem teszitek fel erre a lapra , hogy lássák a mai hokisok milyen 10000 ember előtt játszani.
És még valami MI VOLT A KÖVETKEZŐ BAJNOKSÁGBAN. ARRÓL NINCS VIDEÓTÓL ??????????
Köszönöm korongos2!

Most már megértettem, hogy miért ütöttetek fejre bottal, hogy miért vertetek bírót, hogy miért viselkedtetek sportszerűtlenül. Megértettem, hogy csak és kizárólag
elkeseredésből. Sőt már azt is értem, hogy miért lett felgyújtva annak idején a Lehel cserepadja a Kisstadionban és miért vertétek a jászberényi szurkolókat. Csak egyet nem értek. Mi ez a tiszta magyar csapat kifejezés, amikor nálatok játszott bizonyos Volcsenkov, Kucserenko és Belouszov.

Egyébként köszönöm a videót. Nagyon jó.
Csak néhány pontosítás:
Ez a meccs az ötödik volt a döntőben, sorrendben: 8-1 a Lehelnek, 5-4 a Fradinak, 8-3 a Lehelnek, 4-1 a Lehelnek, és ez a bizonyos 6-0.
A Fradi nem volt színtiszta magyar csapat, ebben az évben jöttek először szovjetek: Beluszov, majd utána másik négy: Volcsenkov, Kucserenko, Repnyov (későbbi edző) és Kapusztyin. Na Beluszovot nem számítva ők voltak fejenként vagy 40 évesek...
Orbán pedig a Gyuri gyerek, neki a faterja volt éppen az edző és a kis Orbán az öccse a bankrabló.
És valóban szinte a szovjet sor játszott, sőt Donyika rendszeresen duplázott (a Lehel szinte minden meccsen két sorral játszott), ráadásul olyan jól játszott, hogy a következő évben visszahívták a szovjet bajnokságba!
A kommentár szöveg nagyon gyenge.
"Szovjet sor". Be...rok.
Hát a Szovjetunió csak 91 augusztusában szünt meg... Nekem a legjobban a kolomp tetszett! Jó ilyen meccseket nézni visszajön az a feeling ami miatt az ember elkezedett járni meccsre! Sokan tudják rólam hogy nem vagyok a Ferencváros barátja, de a velük vivott meccsek mindig más hangulatuak voltak, mondom ezt Volánosként! Csak így tovább legyen fent az összes elérhető meccs!
A kettővel előttemnek szól: ha fogalmatlan vagy legalább ne égesd magad!!!
A fradisok milyen higgadtan, kultúrember módjára visleték a zakót a jégen. Hát, nehéz lehetett feldolgozni, szó se róla. )))
@korongos2: Ezt a videót valahogy meg lehetne szerezni, tudom az időzítés nem az igazi :))) Egy üzenetet is küldtem korongos2-nek, hátha még olvassa azt az email címét.
süti beállítások módosítása