HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Videón a 4-3-as Kína-verés

2008.10.09. 07:35 F. Kapus

Hokitöri jóvoltából remek videót tudunk mutatni kedves olvasóinknak. 25 évet utazunk vissza az időben, a legendás 1983-as C csoportos világbajnokságig. A Kína ellen 4-3-ra megnyert mérkőzés összefoglalóját nézhetik meg tovább után.

Azon a vb-n ez volt az utolsó mérkőzése a magyar válogatottnak. Egyszerű volt a képlet: a győzelem a Hollandia mögötti 2. helyet, a feljutást kínálta. A kínaiak számára a döntetlen is elegendő lett volna ehhez. 1976 után jutott fel újra a csapat a B csoportba.

A mérkőzésen zsúfolt ház volt, állítólag a leégett Budapest Sportcsarnok történetében ezen a sporteseményen volt a legtöbb néző. A mérkőzés hatása a 2008. évi A csoportba jutáséhoz volt hasonlítható. Meghatározó, történelmi győzelmet aratott a Boróczi-csapat.

Ezúton jelezzük, eszünkbe jutott, milyen jó lenne egy alapos videótárat létrehozni régi felvételekből. Ha valakinek van otthon bármilyen formában, akár VHS-kazettán is, történelmi hokianyaga, tegye fel valamilyen közösségi oldalra, vagy küldje el nekünk. Hokitöri máris ígért még néhány meglepetést.

A magyar válogatott kerete az 1983-as világbajnokságon: Ancsin János, Balogh Imre, Bálint Attila, Buzás György, Farkas András, Flóra Péter, Gogolák László, Hajzer János, Hajzer Tibor, Kereszty Ádám, Kiss Tibor, Kovalcsik Péter, Kovács Csaba, Menyhárt Gáspár, Palla Antal, Pék György, Pintér Gyula, Szadovszky Gábor, Szajlai László, Zölei János. Szövetségi kapitány: Boróczi Gábor.

 

38 komment

Címkék: kína magyarország vb videók válogatott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ott voltam és életem egyik meghatározó sportélménye volt! Ha nem lett volna ilyen mostoha helyzetben a hoki, ezek a sportemberek még ma is sokkal ismertebb ikonok lennének! Megható volt újra látni őszinte lelkesedésüket, lehetőségeikhez mért komoly tudásukat! És a közönség?... Csurig volt a BS, még a lépcsőkön is mindenhol ültek! Hangorkán, dobok, vastaps, láb dobogás, női sikolyok, csúcs meccs volt!
Kisgyerekként néztem a meccset... Lehet, hogy akkor szerettem meg a hokit...
Újra föltegyem a Magyar jégkorong 80 éve DVD ripet?
(sejtésem szerint ez is abból van.)
Közben meg is kerestem:
www.mininova.org/tor/1363141
Van némi problémám, délutánra megpróbálom helyrehozni, forest neked meg van ha jól emlékszek :P
Én hóttziher, hogy akkor szerelmesedtem bele a hokiba. 8 éves voltam, már előtte is néztem a spanyolok rommá verését, a nagy pofont a dánoktól, a még nagyobbat a hollandoktól. Nagy élmény volt. Sajnos, most azt várom, hogy délután legyen, és menjek haza, mert itt melóhelyen se videó-, se hangkártya :-(
Jó újra olvasni a neveket. Kereszty, Menyhárt, Pintér és Szadovszky neve sajnos egyltalán nem ugrik be, a többi mind megvan, viszont ki védett még Kovalcsikon túl? Én azt hittem, Póznik is ott volt. Apropó, Kovalcsik: az ember elnézi fákat/almákat, kik hová esnek, mondjuk a Lilu leányzó más tészta, de Kovács Csaba evidenciaként is relevancia (juj, de fitogtatok itt a hülye szavakkal), Zöllei (nálam dupla "l", nem?!) meg ugye a Kalap-fi, a szotyi, a töki... Idefigyelj, dagi, bajnok lesz a Fradi, szólította le egyszer ismeretlenül apámat...
Jaj, Istenem...
Ja, még annyit: a '83-as és a 2008-as siker közötti párhuzam nyilvánvaló, de remélem, a folytatás nem lesz az. Mert '85-ben (akkor olimpiai években nem volt vb, '84 így kimaradt) kiestünk a B-ből, és '98-ig a közelébe se szagoltunk. S ha jövőre a kiesés elkerülése csak nagy bravúrral elkerülhető is, így nem is elvárható, azt azért nem szeretném, ha másfél évtizedig kéne megint várni (a mostani 70 évről ne is beszélve). De nem a vészamdár akart kikakukkolni belőlem, csak megosztottam...
Ott voltam (én is). Igaz, még csak 13 évesen. Felejthetetlen élmény volt.
Bizony, majdnem 12.000 néző volt akkor. Sajnos, a mostai Aréna hiába szebb, csak 8.800 néző fér el egy jéghoki meccsen. Pedig a franciák azt ígérték anno, hogy legalább olyat építenek, mint a leégett BS. Nem lett olyan. :(
Nem sokat fejlődött a közvetítés színvonala azóta :D
A magyar jégkorong viszont rettenetesen sokat. Ha a következő 25 évben annyit megyünk előre, mint az előző 25-ben, világbajnokok leszünk. :)))
De változott... Nincs köztünk knézy , akit én szerettem a hokimeccseken hallgatni. Óriási lehetett ez a teltházas mérközés
Jó látni, hogy a mérkőzés tárgyi emlékei még a mai napig szolgálják a jégkorongot...

Ezek a kapuk 25(!!) év múltán is használatban vannak a Kisstadionban.
Én is ott voltam. Csodálatos élmény volt. Emlékszem másnap a Népsportot kb 10-szer olvastam el.
Az arénába nem férnek ennyien de menjünk ki minél többen biztatni ezt a szintén csodás mai csapatot is november 7 és 9 között.
nagyon jó érzéssel néztem végig az összefoglalót.

Köszi
Kirázott a hideg.
13 éves voltam, ekkor vitt ki apám először jégkorong meccsre. Meghatározó élmény volt, egy életre megszerettem ezt a sportot.
Látszik a játékosokon, hogy mennyire őszintén örülnek minden gólnak.
Ugyan ez a boldogság látszódott a mostani játékosokon is áprilisban a Sapporo-i VB-n.
Én is köszönöm nektek ezt a kis múlt idézést.
Tegnap voltam megvenni a svájci vb-re a jegyeket, egyben az olimpiai selejtezőre is befizettem. Egy pillanatra belekukkantottam az Ibuszos úr számítógépére, ami a csarnokot ábrázolja a már elkelt helyekkel. Ezek alapján azt láttam, hogy az 1500 HUF-os kategóriában (oldalt felül) kb a szektorok fele van már eladva (legalább is középen). Ez azért bíztató.
Emlékszem, a 2002-es VB-n volt ekkora lelkesedés legutóbb, meg aztán a 2006-os németek elleni meccsen rágtam végig a körmömet.. De szerencsére idén végre összejött a bravúr!
Sajnálattal közlöm a kedves érdeklődőkkel, hogy általám beharangozott videó sajnos nincs meg.
(A merevlemezemen hibás vmiért, a tengernyi DVD közt pedig nem találom /egyenlőre/)
Tisztelettel megkérem azokat, akik anno már letöltötték, hogy amennyiben nekik módukban áll, osszák meg. (Én meg még átnézek párszáz gigányi DVDt)
Lazlee: a 2002-es divízió I- VB is rajt van? Meg a 2006, 2007 is?
Jó volt újra felidézni ezt a meccset. Anno én a tv-n néztem a meccset, akárcsak a sapporói sikert.
F.kapus!
Nekem tíz évre visszamenőleg megvan az összes hokimeccs amit adott a tv! Volkán,fradi,ute,válogatott meccsek VHS kazettákon!
Hova küldjem őket??
Megvan a Roman Kozlov-féle produkció is? ;-)
Na, most néztem meg itthon a videót! :))) Köszönöm! Én speciel a meccs után kb. 30(!) perccel tudtam hazamenni, mert a lépcsőkön is tömött sorban ültek. Nekem meg hétfőn suliba kellett mennem. Asszem 22.35-re hazaértem.
Bubo99> torrentre :))) előre is köszönjük!!!
Lazlee!

Köszönjük a torrentet, de némi seed jól jönne...
Úristen, ekkor születtem. Apám kb. 7-8 évesen vitt el először jégkorong meccsre... Az volt az a pillanat, amikor egy életre megszerettem ezt a sportot...
Sajnos a DVD nem került kereskedelmi forgalomba, és már nem beszerezhető. Tök jó lenne ha valaki akinek megvann feltenné.
Még1x gyk: egyenlőre nincs seed, mert nincs meg az anyag, van néhány toronnyi DVDm (tartalomfelírás nélkül), ezeket át kell néznem. Mástnem fölteszem DVDben.
Lazlee! Előre is köszönjük a fáradozásodat. Ha lehet, minél többet ossz meg a videóidból a torrenten keresztül és akkor legközelebb nem lesz probléma, ha te nem találod! :)
Készüljetek népek! DVD lesz belőle.
(mininova kicsit lassú tracker, másik ingyenes, regmentes?)
Kösz Lazlee! A zárójeles kérdésedre nem tudom a választ, mert csak tanulom ezt a torrent dolgot.
Nagy vagy Lazlee!!!!!!!!!!
No már nem csak én vagyok nagy. :)
Hozzátenném, hogy amit máshol szajkóznak, annak itt van igazán értelme, mert mág az arányra se kell figyelni, viszonta többiekkel van kicseszve, ha nem toljátok vissza is.
(már csak azért is, mert legkésöbb 24 óra múlva biztosan kikapcsolom a gépet)
Már ikszedszer nézem (ott voltam anno 13 évesen). Szajlás mit hagyott ki!!! Igaz, csak rá 4 -5 évre lett a szomszédom.
Szevasztok!
Egy kérdés. Lesz jövőre a vb-n valami magyar "szektor"? Vagy tudtok valami szerveződésről, hogy mennének ki szurkolók?
Unokaöcsémmel kint leszünk és ezért érdeklődöm!
OTT VOLTAM!!!!!TANUSITOM,ÉLETEM LEGNAGYOBB ÉLŐ HOKIÉLMÉNYE VOLT!!!
Hogy juthatnék ehhez a filmhez hozzá DVD-n???
süti beállítások módosítása