HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Szakdolgozat a Winter Classicról

2010.03.23. 09:47 Hblog

Marosi Zoltán, a Ferencvárosi TC OB I.-es jégkorongozója a Semmelweis Egyetem testnevelési és sporttudományi karának sportszervező hallgatója. Szakdolgozatát a Winter Classicról írja, az esemény gazdasági hatásairól és a piac felméréséről egy esetleges következő esemény megrendezéséhez. Ehhez kér némi együttműködést az egykori utánpótlás-válogatott hokis. Készített egy internetes kérdőívet, amelynek kitöltése két percnél többet nem vesz igénybe. Ide kattintva segíthetik a munkáját.

50 komment

Címkék: szakdolgozat winter classic marosi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érdekes ez az iskolai végzettségre vonatkozó kérdés... Mert ugye aki még a bolognai képzés bevezetése előtt szerzett felsőfokú végzettséget, akkor az mit válasszon?
@MeLa: Ezzel én is bajban voltam, aztán a Masterre esett a választás.
@Leslieke: én is úgy kalkuláltam, hogy a Bachelor felel meg kb. a főiskolának, míg a Master az egyetemnek. A többi meg már csak hab a tortán. :)
Félreértés ne essék, nem kívánom "bántani" Marosi Zolit, de mennyire lehet komoly szakdolgozatot írni a Winter Classicról? Ha már ez a téma, akkor a bajnokság adna alapot.

Kitöltöttem a kérdőívet, de szerintem egy picit gyengére sikerült, ha már összeállított egy ilyet, akkor jobban körül kellett volna járni a témát. A helyesírás pedig... Na jó, ez már csak kötözködés :)

De sok sikert hozzá. (A fentieket pusztán építő kritikának szántam)
@wincent: Az építő kritika nem így néz ki, de teljesen mindegy. Egyrészt miért ne lehetne komoly szakdolgozatot írni ebből a témából. Olimpiatörténetből például doktorálni is lehet. Másrészt ha nem tetszik valamelyik kérdés, akkor írd le, melyik és miért. És az építkezés jegyében írd le azt is, te mit tettél volna bele. Mert így nem építő kritikát írtál, csak fikáztál.
Remélem, máshonnan is jönnek kitölteni, mert innen a blogról eléggé el fogjuk tolni a mintát...
kitöltve... :)
de azzal a nyamvadt iskolai végzettség kérdéssel kéne valamit kezdeni mert az itt kitöltők nagy többsége gyanítom még a régi rendszer szerint szerzett papírt és képesítést magának :) (jótanácsként) :)
@91rezy: a nyamvadtat nem a kérdőívre értem hanem arra hogy én is vakarásztam ott a fejem egy kicsit hogy akkor most mi is legyen :)
11. Mely csapatokat szeretné látni? (több válasz lehetséges)
na itt betettem volna egy egyéb kategóriát. :)

pl. én megnéznék egy Ute - FTC-n kívül egy
AV19 - Medvescak meccset is. (garantált teltház ;) )

amúgy sok sikert a szakdolihoz Zoli!
@F. Kapus: Bárhogy is jött le (Számodra), nem fikázni akartam. (ez alapban sem jellemző rám)

Nem a sport, mint téma, ami miatt a "komolyságot" írtam. Hanem a konkrét téma. Én túlságosan szűknek találom egy diplomamunkához. Nehezen tudom elképzelni, hogy lehet ebből 50-60 oldalas anyagot írni. (mármint "fölösleges" kitöltő szövegek nélkül)

De pont ezért lennék kíváncsi majd a végeredményre :)

Sajnos jelenleg (és gyanítom még 10-15 évig) ez az esemény (Winter Classic) minimális (kvázi nulla) gazdasági és sportpolitikai hatással van a jégkorongra. Ez nem sokkal több, mint az, ha kiemelnék egy (1 db) Volán mérkőzést. A Volánt most nem azért említem, mert vitát kívánok szítani, hanem egyszerűen nézőszámban, publicitásban jelenleg (sajnos) csak egy EBEL meccs hasonló. De igazából írhattam volna egy válogatott mérkőzést (mondjuk 9.000 nézős Kanada ellenit).

A kérdőívhez: belevettem volna a helyszínválasztást (ki hol nézné meg szívesen), kiegészítő programok (esetleg kettős rangadó, találkozási lehetőség válogatottakkal, vagy bármi egyéb), belecsempésztem volna pár olyan kérdést, amivel megnéztem volna, mennyire "hozzáértő" a kitöltő (egyfajta kereszt-elemzéshez), nem csak a kitöltő preferenciái után érdeklődnék, hanem a közvetlen környezete (akik talán nem is fogják kitölteni a kérdőívet, így tágabb lenne a vizsgálat)

A tv közvetítésnél megkérdeztem volna, hogy melyik csatornákat tudná nézni a kitöltő (gondolom ennek a dolgozatnak esetleg hasznát venné a szövetség, ha már készül ilyen vizsgálat). Megkérdeztem volna a véleményét az idei Winter Classicról (mi tetszett, mi nem, hogyan értékeli)

Hirtelen ennyi...
@wincent: Tudom, hogy nem akartál fikázni, de amit leírtál, abból ez jöhetett le. Valóban lehet tökéletesíteni mindent, ezért célszerű, ha ilyen esetben ötletekkel, meglátásokkal támogatjuk a dolgokat. Ezúttal nagyon tutikat írtál, amiből lehet építkezni valóban.
Szerintem egy mobil pályával lehetne tartani az eseményt az Űllői úti stadionban is, bizonyára megtelne a lelátó. Mintha tavaly Ausztriában is futballstadionban rendzeték volna az ottani WC-t. Már csak a balhét kereső hülye gyerekeket kellene kizárni mindkét oldalról és ezesetben remek dolog kerekedhetne ebből.... Hajrá Fradi!
Kitöltöttem, de ebből nem sok dolog fog kiderülni. De ha szép színes lesz a grafikon, akkor szakdolgozatba oké lesz :)
Azért egy szakdolgozatnál van egy konzulens vagy témavezető is, nyilván ebből a kérdőívből nem derül ki, hogy mit is akar a szakdolgozó, szóval eleve nem lehetetlen, hogy ebből kiváló szakdolgozat szülessék, sőt, szerintem minél konkrétabb és fókuszáltabb a témaválasztás, annál jobb egy szakdolgozat (nem a világot kell megváltani vele, hanem bizonyos képességek meglétét bizonyítani).

Az is nyilvánvaló, hogy a kérdezőnek is lettek volna még kérdései, de - nagyon helyesen - nem tette fel mindegyiket, példás önuralom kellett hozzá, hogy ilyen röviden tartsa. A rövid kérdőív a legjobb kérdőív, mert a kérdőív hosszának emelkedésével egyenes arányban csökken a válaszadási hajlandóság. Nemzetközi tapasztalatok szerint, a levélben küldött kérdőívek esetében egy 2 oldalas kérdőív válaszadási aránya 60%, egy 8 oldalasé 30%, egy 16 oldalasé kevesebb mint 10%. A mintát az alacsony válaszadási hajlandóságnál jóformán semmi nem torzíthatja jobban, bár a kötelező köröket, hogy nem reprezentatív vagy ha mégis, akkor a jégkorongszerető emberekre, majd persze le kell futni, de ez nem különösebben jelentős kihívás.

Amúgy a kérdések egyszerűek és érthetőek (a már említett iskolai végzettséget leszámítva, de lehet, hogy ez a kerdoivem.hu rendszerének a része), és ez a legfontosabb. A meccsre járásból, tévézési gyakoriságból, bajnokság figyeléséből teljesen lekövethető, hogy ki ért hozzá és mennyire, vagy legalábbis sokkal szerencsésebb ilyen kérdésekkel mérni, mint hogy mi a tilos felszabadítás. Azt meg, hogy mi tetszett az idein és mi nem, egyszerűbb és jobb kvalitatív technikákkal megkérdezni (ha célja ez a szakdolgozatnak). Szóval, gratula és sok sikert a készítőnek! :)
@vaze: No igen, van igazság abban, amit írsz. Vagyis a túl hosszú kérdőív "nem nyerő". De pusztán egyfajta "szakmai vita" kedvéért:

Nem látszik (főleg az elején), hogy mennyire lesz hosszú a kérdőív. Nekem pl. a legvégén tűnt csak fel, hogy fent van egy százalékos mutató, hogy éppen hol tartok.

Nem hiszem, hogy pusztán egy rövid kérdőív jó. Mármint azért jó, mert rövid.

Én sem csináltam volna százkérdéses tesztet. De a jelenlegiben pár kérdést lecserélve (pl. kedvenc csapat, amit irrelevánsnak tartok, úgyis az a lényeg, hogy kit látna szívesen a pályán, szereti-e a jégkorongot, ami kiderül más kérdésekből stb.), néhányat hozzáadva jobban fel lehetne mérni (szerintem) a preferenciákat.

Egyetértünk abban, hogy nem kell egy szakdolgozattal a világot megváltani. Viszont mindenképpen hasznosat kell alkotni. (tisztában vagyok vele, hogy milyen témákban készülnek szakdolgozatok, de ez már nagyon messzire vezetne).

Igen, hasznos, ha elég konkrét a téma. De logikai hiba ebből arra következtetni, hogy ami szűk téma, az jó szakdolgozat-téma. (a "jó" jelzőt tágan értelmezve)

Úgy gondolom, hogy kevés többletmunkával, de a témát tágítva az egész bajnokságra, sokkal hasznosabb és érdekesebb anyagot lehetne összeállítani.

"esemény gazdasági hatásairól és a piac felméréséről" Ennek az eseménynek (sajnos) nulla gazdasági hatása van. Kb. annyi, mint a rolbák piacának gazdasági elemzése. Éppen ezért magának a piaci felmérésnek sincs értelme. (ismétlem: gazdasági szempontok alapján) Úgy is írhatnám: nem aktuális, a közeljövőben nem is lesz az.
@bakkero: Én örülök, hogy ha már van egy 15 ezres jéghoki-stadionunk, akkor ott tartunk ilyen meccseket, és nem egy 18 ezres focistadionban, ahol semmit sem lehetne látni. :)
@wincent: Én egy szóval sem állítottam, hogy ami kérdőív rövid az mind jó, mint ahogy azt sem, hogy a fókuszált témaválasztás eleve garancia a sikerre. Azt viszont igen - és ezt továbbra is tartom - hogy tökre semmit nem tudunk arról, hogy Zoli (bocs, a tegezésért) mire fogja használni a kérdőívet, magyarul: lövésünk sincs róla, hogy mire fut ki a szakdolgozat, mit használ még föl benne, ezt a kérdőívet mire fogja használni, ezért így látatlanba nem lehet belekötni a kérdésekbe, én biztos nem mondanám, hogy x helyett z-t kérdeztem volna. Technikailag a kérdések jók és nagyon felhasználóbarát, aminek én (nyilván túlzottan) örültem, mert 100 esetből 99-szer ennek az ellenkezője szokott a legnagyobb hiba lenni. Részemről csak ennyi, amúgy meg persze minden kérdőívnél van legalább egy még jobb! :)))
@vaze: :) én is csak abból tudtam kiindulni, ami a felvezető szövegben volt
ja, a szakdolira is kiváncsi leszek ha elkészül, sok sikert hozzá!
@munkagep: kötelezni fogjuk a fiatalembert a nyilvánosságra hozatalra :)
SPORTSZERVEZŐ szak emberek. A Winterclassic kiválló téma pro- és kontra. Konkrét, megfogható, felépíthető, hozzáadott értéke van, tükrözi az író véleményét, racionális elemeket és elképzeléseket egyaránt tükröz... A bachelor sajnos a rendszer része.
"esemény gazdasági hatása..." ha a Fradi emiatt kap két szponzort vagy a kisstadiont emiatt fedi be egy milliárdos... Képzelhjétek már bele magatokat....
@sakic: no igen. "ha"

Kétlem, hogy pusztán a Winter Classic miatt ilyen történne. Egyébként ezen a meccsen a Fradi mindenképpen játszik? Mármint előre ("örökre") eldöntött, hogy melyik csapatok játszanak?
@wincent: de megfordítom, hogy érthetőbb legyen, mire gondolok: ha a Winter Classic miatt ilyen történne, akkor más módszerekkel legalább ilyen szintű dolgokat el lehetne érni.
@wincent: amennyire én tudom, egyáltalán nem eldöntött. de azért túl nagy merítési lehetőség nincs. volt már szó decemberben is róla, hogy hogyan lehetne másként. túl sok hasznos ötletre nem emlékszem.

egyébként ne haragudj, de úgy érzem, hogy indítottál egy elég erős felütéssel, és azt azóta véded tűzö-vízen ellenérvek hurrikánjában:)
A kérdőív szerintem elfogadható, bár ha a cél megalapozott információk révén közelebb kerülni "az esemény gazdasági hatásairól és a piac felméréséről egy esetleges következő esemény megrendezéséhez", arra sajnos korlátozottan alkalmas.
@szorgalmas: (érdekes módon én itt nem látom a hozzászólásod, de jobb oldalon az utolsó hozzászólások között igen)

naná, hogy "védem" a saját véleményem. Ha egyszer így gondolom :) Egyébként nem érzem, hogy tűzön-vízen át, mindenkit háttérbe szorítva. Ráadásul tényleg építő szándékkal. Elsősorban nem is magáról a dolgozatról, hanem a témáról. A Winter Classicról. Meg általában a magyar bajnokságról, a magyar jégkorongról. Mármint jó lenne egy hasonló témájú, de jóval átfogóbb elemzés.

Egyébként meg általában igaz: a viták (nem a vitatkozásra gondolok) szokták a legjobb ötleteket hozni. Ami ki tudja mikor, hol és kinek lesz hasznos, ha olvassa :) Talán Marosi Zolinak is :)))
@Thomas_AV: En is erre gondoltam,habar most egy kicsit gyengebb keretunk van azert szivesen megneznek egy Volan-Sportklub meccset min.2000 szeredai szurkolo biztos elmenne Pestig s ezenkivul kivulallo is lenne biztos.Persze a Volan-Medvescak-nak realitas alapja is tobb lenne es a szinvonal is masabb.Azert Hajra Sportklub!Es Volan is termeszetesen...
Nekem a mely csapatokat látná szívesennél kapásból a 2 klasszikus párosítás ugrott be kettős rangadó formájában:

Újpest - Fradi
Alba Volán - Dunaújváros

ez utóbbinál az EBEL kissé (nagyon) nehezíti a dolgokat
Nyílván saját kényelmemből kiindulva arra szavaznék, hogy minden évben Budapesten legyen megtartva, de szerintem talán így lenne kinnt a legtöbb szurkoló (a 10 000 főt sem tartanám elképzelhetetlennek), ha a négy csapatot összességében nézzük.
@wincent: akkor nem jó téma... nehogymá ezen vitatkozzunk.
@sakic: én nem érzem vitatkozásnak, de nem szeretnék arról sem vitatkozni, hogy ez vajon vita, avagy vitatkozás :)

Egyszerűen csak másképp látjuk a dolgokat. Ez pedig így van rendjén :)))

Arról nem is beszélve, hogy totál irreleváns, hogy mit gondolok, hiszen nem én írom.
Ha építő jellegű kritikánál tartunk... Épp töltöm a kérdőívet és most az a kérdés: "Ha vidéken lakik, elkísérné csapatát?" Egyrészt az elején meg kellett adni, hogy hol lakom. (Bp.) Másrészt ezek után mit válaszoljak? Valamint volt egy olyan kérdés, hogy melyik a kedvenc csapatom, de nekem nincs olyanom. Igaz, volt legalább Egyéb verzió, így oda beírtam, hogy nincs ilyen, de talán jobb lett volna egy külön ilyen megnevezésű mező.
@wincent: igen, ezért nem értem a küzdelmet:) szerintem ez egy megfelelően szűk témakör ahhoz, hogy alaposan körbe lehessen járni. amiről te beszélsz, az nem szakdolgozatnyi terjedelem, hanem 3 gyűrűs dosszié.
@szorgalmas: amiből majd úgyis születik egy max. 3 oldalas összefoglaló, hogy a mánágerek is megértsék :)))
@vaze: Készülj fel a legrosszabbra, egy kocsiban fogunk utazni.
kedv, remények, lilák... :)
@vaze: Azért rendes vagy, hogy nem folytattad. Magadhoz is és hozzánk is :) .
@Leslieke: alap, hogy mester :) kár, hogy az akadémiai tagságra nem kérdez :))
@celebesz: boldog névnapot :) jöttök ma? ja, és igaz, nagyon igaz, de hát ez is benne van :)
@F. Kapus: halkan jegyzem meg, a Dab kapcsán és a dunaújvárosi csapatra fókuszálva született már szakdolgozat a jégkoronghoz kapcsolódó kommunikációs struktúrákról (csoporton belüli, csoport és edző, csoport és nyilvánosság ect.) a Dunaújvárosi Főiskolán, egy székesfehérvári hallgató (alap, hogy Volán-drukker!) írta, nagyon korrekt történeti résszel, jó elemzésekkel, interjúkkal, kérdőívvel :) a külső konzulens id. Azari Zsolt volt, a belső konzulens nevét közmondásos szerénységem tiltja nyilvánosságra hozni :)
@vaze: igen, a szakdolgozatból pedig egy egyoldalas summázat, hogy a bíráló is képbe' legyen :)
Kitöltöttem én is. Sok sikert a szakdolgozathoz.
Múltkor néztem nhl-t az espn.en sima alapszakasz meccs.

Szünetben sorsolás, kihúznak egy számot, ráközelítenek a nézőre és átadnak neki egy 50x100 cm-es csekket rajta 10.000.- dollárral.

Jó napja volt.:)

Kitöltöttem.
Sziasztok.
A magam részéről már többször, több helyen kifejtettem hogy milyen winter classicot szeretnék.
Magyarország-Székelyföld (vagy legalább Ausztria stb)derbit a megújult Városligeti Műjégpályán.
Ilyen opciót pedig nem választhattam, (úgyhogy ide írom).
Lenne népszerűsítő hatása, és nyereséges is lehetne...csak meg kéne csinálni.
Üdv.
Csak kérdezem (jó szándékkal), hogy ha valaki kimenne, az mit írjon a "Megnézné-e tv-n" kérdésre?

Igen, de kint leszek
Igen, mert otthon meleg van
Nem, mert kint leszek
Nem, mert nem érdekel....

: )
süti beállítások módosítása