HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Kangyal és Majoross befejezte

2011.07.11. 08:39 F. Kapus

"Szerencsés vagyok, hogy 42 éves koromig az élvonalban jégkorongozhattam, és 40 évesen A csoportos vb-n játszhattam. Ezzel kimerítettem minden lehetőségemet. Persze ha megmaradt volna a Vasas, egy évet még biztosan lehúzok, de így is elégedett vagyok pályafutásommal" – mondta blogunknak Kangyal Balázs, aki nemrég elvállalta a MAC szakmai igazgatói posztját, és egyúttal befejezte aktív élvonalbeli pályafutását. Ugyanígy tett a nála tíz évvel fiatalabb Majoross Gergely, aki annak ellenére hagyja abba a versenyszerű hokit, hogy kapott ajánlatot Miskolcról. Ezentúl ő is a MAC szakmai stábját erősíti. Közel 400 válogatottság tapasztalatával lesz kevesebb a bajnokság, és a szapporói csodát megvalósító 22-es keretből immár hárman hiányoznak.

"Mindig is érdekelt az edzősködés, tavaly nyáron már foglalkoztam a MAC-os fiatalokkal – avatott be a részletekba Majoross Gergely. – Az elmúlt pár évben már nagyon figyeltem az edzőim munkáját, nemcsak játékos-, hanem edzői szemmel is. Összeírtam a gyakorlatokat, magamban véleményeztem, mi a pozitív, mi nem az. Remek trénerekkel dolgozhattam együtt, sokat tanultam.

Az előző szezonban menet közben váltottam csapatot, nagyon jól éreztem magam Miskolcon. Szerették volna, ha maradok, és azt már korábban eldöntöttem, vagy ott játszom, vagy abbahagyom, mert éreztem, a fővárosi hercehurcához nincs kedvem. Néhány hetem ráment arra, hogy kitaláljam, mi a legjobb döntés, és végül az új feladatot, az edzősködést választottam. Kangyal Balázzsal és Marton Tiborral a két serdülő és az újonnan indított ifjúsági csapatot fogom edzeni, hogy pontosan milyen felállásban, azt még kitaláljuk."

Mióta nemcsak játékos, hanem sportvezető is, mindig komoly terveket sző Kangyal Balázs. Ezúttal sincs másképp: "Egy olyan utánpótlásklub szakmai igazgatója lettem, ahol 230 gyerek játszik, és a junioron kívül jövőre minden korosztályban indul. Ezenkívül vannak együttműködési megállapodásaink további utánpótlás-nevelő egyesületekkel. Háromlábú bázist építünk fel. Első éves ifikkel és másodéves serdülőkkel elindulunk az U18-as bajnokságban, még két év, és juniorcsapatunk is lesz. Ez új és nagy feladat, velük már komolyabb terveink lehetnek. Eddig jellemzően 16-18 éves korban elmentek a hokisok a MAC-tól. Megpróbálunk ezen változtatni, komoly bázist csinálni egy OB I.-es csapatnak. Hogy ez melyik csapat lesz, a jövő zenéje. A jelen sem rossz a kicsiknél, de fejleszteni is megpróbálunk. Majoross Gergelyen kívül még egy-két új név a pakliban van edzői vonalon, sok függ a társasági adós pályázatok eredményétől. De az edzői gárda máris kifejezetten jó, tetszik az a családias légkör, ami a MAC-ot jellemzi.

Jeleneg a MAC leggyengébb pontja, hogy nincs saját létesítménye. Nem titok, hogy sok nagy lépést tettünk egy új, saját jégpálya felépítése felé, ez lenne a második láb. Területileg különböző lehetőségeink vannak, Glen Williamsontól, a Vasas korábbi edzőjétől sok technikai segítséget kaptunk, kis költségekkel üzemeltethető pályát szeretnénk építeni, amelyben esetleg megújuló energiát is hasznosíthatnánk. Bárhol is építjük fel a csarnokot, az önkormányzattal mindenképpen szoros együttműködést kell kialakítani.

A harmadik lábat egy kooperáció jelentené. Tárgyalunk egy Toronto környéki kanadai hokiakadémiával az együttműködésről. Ez egy olyan műhely, ahonnan sok játékos NHL-szerződéshez jutott. Franchise-rendszert alakítanánk ki, mindkét fél nyitott az együttműködésre."

A jégkorongozással kapcsolatban Kangyal Balázs hozzátette: "Nagyon szeretek játszani, a játék az életem. Szerencsés vagyok, hogy 42 éves koromig az élvonalban jégkorongozhattam, és 40 évesen A csoportos vb-n játszhattam. Ezzel kimerítettem minden lehetőségemet. Persze ha megmaradt volna a Vasas, egy évet még biztosan lehúztam volna, de így is teljesen elégedett vagyok pályafutásommal. Tisztában vagyok azzal is, hogy csak azért játszhattam ilyen sokáig, mert kevés igazán jó hátvéd van Magyarországon, és nem volt, aki a helyemre lépjen. A gyerekek között is kevés hátvéd van, és idehaza még mindig nem fektetnek kellő hangsúlyt a bekkekre a képzés során. Ezen mindenképpen változtatni szeretnénk a MAC-nál."

Szólj hozzá!

Címkék: mac miskolc edző vasas marton kangyal majoross

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása