HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Jobb: Jókor jött ez a kihagyás

2011.01.19. 15:53 F. Kapus

"Azon a héten arra gondoltam, elmegyek vagy abbahagyom a játékot" – vallotta be blogunknak adott interjújában Jobb Dávid, a Sapa Fehérvár AV19 hátvédje. A 16-szoros felnőtt válogatott bekk nehéz időszakon van túl, novemberben és decemberben előbb az EBEL-keretből, majd a válogatottból került ki, de az utóbbi hetekben a csapattársak és az edzők véleménye alapján is sokat változott jó irányba a helyzet. Ráadásul a 22 éves jégkorongozó vasárnap megszerezte első gólját a Fehérvárban. Vele és edzőjével beszélgettünk.

Jobb Dávid 130. EBEL-mérkőzésén lőtte az első gólt, igaz, ez egyből győzelmet jelentő volt. Pontja is csak kettő volt eddig, és fehérvári színekben még egyáltalán nem talált a kapuba, pedig több mint kéttucatnyi magyar bajnokin is játszott. 158 tétmérkőzés után megtört a jég, azonnal meg is kapta a csapattársaktól a korongot, amit a kék vonalról lőtt és egy vendégvédő lábáról pattant a Medvescak hálójába.

"Nem mondanám, hogy rosszul ment a szezon elején a játék. Ismét Oscar Ackeström mellett kezdtem, amikor Ulf Weinstock volt az edző, megsérültem, két hetet hagytam ki a vállam miatt. Ezalatt érkezett az új edző, és Kevin Primeau az elején nem vett számításba, egy ideig a farmcsapatban játszottam. Ekkor a válogatottból is kimaradtam.

Akkor még az is eszembe jutott, hogy eligazolok vagy abbahagyom a játékot. Nem tudtam hová tenni, ami velem történt, mert nem éreztem, hogy bármi nagyot hibáztam volna. Úgy gondoltam, hogy bár fiatal vagyok, de néhány éve már bizonyítok ahhoz, hogy legalább a bő keretbe beférjek. Még akkor is, ha éppen nem tökéletes a formám, és egy sérülés után vagyok. Egy hétig tartott ez a válság, átgondoltam, hol tartok, mit szeretnék, utána nekiálltam visszadolgozni magam klubomnál az EBEL-csapatba.

Úgy kerültem be először a kanadai edzőnél a keretbe, hogy egy sérüléshullám miatt elvitt hetedik hátvédnek. Azon a mérkőzésen nem is léptem jégre, végig ültem a padon. A következő meccsen aztán kaptam bizonyítási lehetőséget, és gondolom, éltem vele, mert azóta egyre feljebb tett Kevin Primeau, az utóbbi meccseken már ismét Ackeströmmel vagyok egy párban, és kellő jégidőt is kapok.

Megmondom őszintén, a novemberi eset óta jobban koncentrálok az edzéseken, keményebben küzdök, és a mérkőzésekre is igyekszem jobban odaállni. Lehet, hogy jól is jött ez a néhány hetes mellőzés, felbőszített, és néhány dolgot másképp látok azóta."

A fiatal hátvédtehetségeinket összefoglaló írásunkban volt már szó arról, hogy Jobb Dávid több évig az egyik legjobb cseh utánpótláscsapatban, a Sparta Prahában játszott. Egy finnországi IIHF-edzőtáborban figyelt fel rá egy cseh menedzser. "Amikor hazajöttem Csehországból, gond nélkül tudtam bekapcsolódni az OB I.-be. Mivel előtte a cseh ifjúsági és juniorligában játszottam, nem okozott gondot a magyar felnőtt bajnokság ritmusának felvétele. Dunaújvárosban nagyon fiatalon meghatározó játékos lettem, Vargyas László párjaként az első sorban játszottam.

Nagy kihívást jelentett, amikor 2008 nyarán a Volán hívott az EBEL-keretbe. Végre újra azt éreztem, hogy nagyon jó bajnokságban játszhatok, olyan tempójú játékban vehetek részt, mint amilyet Csehországban láttam. Az EBEL-ben nagyon jónak tartom, hogy sok kanadai edző van, így az európai és az észak-amerikai stílus keveredik, jó hoki lesz ennek a végeredménye." 2008-ban megfogalmazott komoly terve, az A csoportos vb-n való részvétel nem jött össze, sőt azóta sem szerepelt felnőtt világbajnokságon.

De hogy mi az igazán fontos cél egy jégkorongozó életében, azt is Csehországban tanulta meg. "Amikor Csehországban játszottam, egy fantasztikus menedzserem volt, a legnevesebb cseh szakember, aki sajnos tavaly meghalt. Több mint ötven játékost juttatott el az NHL-ig, komoly rálátása volt a jégkorongra. Sokat beszélgettünk, és sokszor mondta nekem, hogy egy játékosnak mindig az a legfontosabb, akárhol legyen, bármilyen csapatban játsszon, az első két sorba be kell verekednie magát, semmilyen más célja ne legyen. Ott lehet pontokat szerezni, ott olyanok a társak, akikkel jó együtt játszani, ott van megfelelő mennyiségű jégidő, és az első két sor tagjai szerepelnek a legtöbbet emberelőnyben, ahol a gólok nagy része születik.

A Volánban fiatalon sanszot sem kaptam erre, és még mindig nem tartok itt, de nem vagyok türelmetlen. Öt az öt elleni játékban is lehet gólt lőni természetesen, kellene is több pontot szereznem, de főleg egy hátvéd elsősorban emberelőnyben tud eredményes lenni."

Jobb Dávid idei szezonjáról klubedzőjét, Énekes Lajost is megkérdeztük: "Elégedettek vagyunk az edzéseken és mérkőzéseken mutatott munkájával is. A visszatérése óta folyamatosan szerepeltetjük. Nem titok, a keretből való kikerülése előtt teljesítménye alatta maradt az elvárásainknak, de úgy gondolom, a saját maga által elvárttól is. Emiatt a válogatottból is kimaradt.

Nem kétséges, azon az úton kell előrehaladnia, amelyiken most jár. Minél inkább az idősebb játékostársakra kell hallgatnia, akiknél az utóbbi időben pozitívba fordult Jobb Dávid megítélése. Fiatal hátvédünknek kellett egy jókor jött pofon, azóta egyre inkább jól teljesít, biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb a válogatottnál is újra bizonyíthat. Töretlen, sokáig tartó fejlődésében bízunk."

Szólj hozzá!

Címkék: énekes jobb fehérvár ebel sparta praha dab.docler jobb dávid

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása