HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

A Fehérvár-farm kiütötte a Steauát

2010.10.19. 21:37 Hblog

Nem várt magabiztos győzelemmel hozta le a bukarestiek elleni hazai mérkőzését a hat EBEL-essel megerősített Fehérvár. A lejátszók kitettek magukért, Fodor Szabolcs 3, Vaszjunyin Artyom 2 gólt lőtt, míg Nagy Gergő 4 gólpasszt adott. A hiányzó két találat Tóth Adrián érdeme. A 7-0-ás hazai győzelem további érdekessége, hogy a jegyzőkönyv szerint a kapura lövést a vendégek nyerték, nem kis fölénnyel, 56:28 arányban. Az biztos, hogy a 16 éves Vay Ádám remekül helyt állt. Ez volt Ondrejcik Rastislav első győzelme edzőként. Budai Krisztiánra sem lehetett panasz, a Ferencváros kapusát csak egyszer lőtte át a Dab.Docler támadósora, Magosi Bálint kettős előnyből egyenlített. Szerbia legjobb hátvédje, Branko Mamic ismét fontos gólt szerzett, az 56. percben az első találatot jegyző Borbás Gergely passzából megszerezte csapata második gólját, így 2-1-re nyert az FTC. A Vasas Szirányi és Pavlis góljával az 53. percig 2-0-ra vezetett a Miskolc ellen. Ezt követően néhány percen belül egyenlítettek a vendégek, Láda Péter és Bartzen egymást szolgálta ki, előbbi előbb előnyből szépített, majd utóbbi hátrányból egyenlített, ezzel pontot mentettek a borsodiak. A büntetők során az első sorozat nem hozott döntést, majd Berta Ákos másodszor is betalált, ezzel lett 3-2. Így a Vasas végül csak egy pontot vesztegetett el gyenge végjátéka miatt. A tabella itt található. A HSC Csíkszereda a múlt heti kisiklás után nem bízta a véletlenre román bajnokiját, a Progym ellen minden légiósát játszatta Franzen mester, a vége 13-0 lett.

149 komment

Címkék: mol liga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A gól/nemgól itt:
www.telesport.hu/ --> közvetlen id nincs, a jobb oldali menüben kell keresni, TeleSport, 2010. október 20. 7:10 a cím, 2.37-kor kezd.
Gratula a Vasasnak a győzelemért, gratula a Maciknak a kitartásért, gratula a Fradinak az alázatos játékért. Nálunk meg...nem tudom, ilyen kétarcúnak utoljára a régi érában, konkrétan Ferber idején láttam a csapatot: mindenkit meg tudunk verni, mindenkitől ki tudunk kapni. Most a KontiKup rettentő necces lesz, de talán felrázza a Bikákat. Meglátjuk, azt viszont bajnak érzem, hogy már dühös sem vagyok.
Üdv.
@AG 2.0:
Mindig tisztellek nyugodt vélemény nyilvánvánításodért!:-)
Örülök, hogy Te említetted ezt a borzalmas zenét, külön öröm, hogy ezzel a Vasas szurkolók is egyetértenek. A barátaimmal egymásra néztünk, mi ez a szar!:-)
A mérkőzés számomra inkább nézőriasztó volt, bár kétségkívül izgalmas. Gyakorlatilag a csapatok végig - de főleg az első harmadban - a káosz elmélet szerint játszottak. Amikor 3* egymásnak adták a korongot, abból már szép akció kerekedett ki, de ez kevés volt. A Miskolc - általam - látott mérkőzései közül messze nost játszott a legrosszabbul.
A 2. gólt egy pillanatra én bentláttam, a videót megnézve 3:05 v 3:06-nál van egy helyzet, amikor a korong nagyobbik része a vonal mögött helyezkedik el, de hogy teljes terjedelemben vagy sem, azt én nem tuodm eldönteni.
Megjegyzem, hogy a Vasas is "csak egy gólt lőtt", mivel Szirányi Dani lövése nem ment volna be, ha a miskolc játékosa nem szur bele botjával a korongba. Így csodálatos lett, az eset szépséghibája, hogy ezt a másik kapunál kellett volna csinálnia!:-(
Bonar három napja beteg, így vélhetően nehezebben kezelte le, hogy egy percen belül 2* verték ki a botot a kezéből, és még vissza is húzták büntetlenül. Ennek ellenére azért meg kellene érteni, hogy felesleges dumálnia a jv-nek. Babic különben sem szereti a tengerentúliakat.
Értő kollegák véleményére azonban kíváncsi vagyok. Szabályos-e a palánkra szorítani a mozogni kivánó játékost - akár 4-5 mp-ig is - úgy, hogy a korong a közelben sincs?
@funbasten: A gólok után hallott dalocskához mi azért már hozzászoktunk és megszerettük (főleg azért mert egy kicsit Breyer Zolira emlékeztet). A kislányaim például kifejezetten szeretik, erre táncolnak a góloknál.
@Tillasz:
"Értő kollegák véleményére azonban kíváncsi vagyok. Szabályos-e a palánkra szorítani a mozogni kivánó játékost - akár 4-5 mp-ig is - úgy, hogy a korong a közelben sincs? "

Természetesen nem.
@AG 2.0: igen, elég furán hat a Vasas-góldal. Amúgy az egész meccsen a Vasas volt jobb, eltekintve azt a kb. negyed órát amikor feléledtek a macik. Saluga viszont nagyon jó volt, meg akár gól volt a második miskolci, akár nem, a harmadik harmadban benne volt az egyenlítés, szóval kb. megérdemelték.
amúgy ha egyszer lenne csapatom, biztos ez lenne a gólnál:
www.youtube.com/watch?v=zxj7IxPmoIw
úgyis elég az első 20 mp.:)
@Tillasz: Szirányi Dani egyenlőre nem ebben a korosztályban szerepel, akiről Te beszélsz, Ő a Bence!!!
@razi:
Jé nem volt show elem?!:-)
Azért nyugtassatok meg, hogy a Progymnek nem ez a két kapusa. Mert döbbenetes amit nyújottak a kapuban.:-(
@Tillasz: Szirányi Dani még nem ebben a korosztályban játszik, akiről Te irsz, Ő a Bence!!!
@908665:
Fraudi elszólás. De a gólt nem Bence ütötte, ez a lényeg!:-)
Nem lennék meglepve hétfőn egy JP-Weinstock cserén...
@Tillasz: Nem volt, mert 2 harmad után a vadászok és az evezősök is elmentek zuhanyozni:-))))
A Progymnek ők a kapusai, a kezdő Molnár Szabolcs 2-3 éve a romániai válogatott első számú kapusa volt.
@eszel59: "Azért a farm is adott a Stelinek-még akkor is,ha az EBEL-esekkel felturbózták őket-a miskolci teljesítményük alapján nem gondoltam,hogy a bukarestiek ilyen simán és ekkora különbségű vereséggel kullognak haza Székesfehérvárról!"- csak hogy értsük, kinek a teljesítménye alapján nem gondoltad?

A kisvolán nagyon jól ment, és nem csak az un. EBEL-esek miatt. Az un. EBEL-esek közül azért kiemelkedett rutinjával Foci, és a Gergő. A fiatalok közül csak néhányat kiemelni nem lenne jó, mert mindenki maximálisan odatette magát.
Csak még egy apróság, a jelenlegi MOL ligából csak a kisvolán tudta idáig 0-ra verni a Stelit! A többiek erősen megszenvedtek ellenük!!!!
@funbasten: grat a Vasasnak a Miskolc elleni győzelméhez
és a klubvezetésnek is a C/A betűkhöz:P
utólag tán elismerik, hogy nem olyan nagy dolog
@Tillasz: nem volt, mert gyenge volt az ellenfél. de megígérte Novak a tegnap este, hogy még lesz. :)
@drukker60: A Steaua Miskolcon nagyon összeszedetten és jól-sőt még szimpatikusan is- játszott.Az akkori teljesítményük alapján úgy gondoltam(többekkel együtt: gondoltuk)hogy minden csapatnak erős ellenfelei lesznek-ahogy írtad- mások is megszenvednek majd ellenük.Elismerem a farmcsapat győzelmének értékét,a mértékét fogadtam meglepődve!Ettől erősebbnek gondoltam a Stelit az itteni produkciójukat látva!
HAJRÁ MACIK!!!
@eszel59: Itt is jól mentek,csak Vay Ádám lehúzta rolót, és a többit leírtam.
@Theutus: Nem a klubvezetés érdeme:)Egyébként már nem is ritkán írsz gratulációt a vasasnak, egy napon belül ez volt a második:)Ha jönnél hozzánk meccsre, a vendégem vagy.
@funbasten: biztosan nem vagyok teljesen beszámítható:P
szerintem megyek még hozzátok meccsre
@Tillasz: 2010.10.14-én 18:13:22-kor kelt beírásodban az alábbiakat közölted velem:
"...A hokiban sincs ha. "

Fentebb meg ezt írod:
"...ha a miskolc játékosa nem szur bele botjával..."

Ismételt „Fraudi elszólás”, vagy a mai naptól kezdve van "ha" ?

Más. Az alábbi kérdéseidre választ nem kértél, én mégis leírom gondolataimat, amelyeket ismételten nem vitattam meg a környezetemben lévőkkel.

"... Ha Te véletlenül leütközöl valakit az utcán, aki még a földön is fekszik, mi a reakciód?..."

Nem értem a kérdést. Hol ütközöm le ? Az utcán, a földön, az utcán lévő földön, vagy az utcán a földön fekve ? Bíztos bennem van a hiba, hogy nem tudom értelmezni....Nem illik, de visszakérdezek. Hogyan lehet valakit úgy leütközni az utcán, hogy még a földön is fekszik ?

"1. Elküldöd a qva anyjába?" Én nem, de van aki igen, mert adott esetben megbotlott benne.

"2. Felsegíted, és elnézést kérsz tőle?". Én igen, de van aki nem, mert adott esetben, miután megbotlott benne, dühében odanyom egyet.

„A másodfokú ítéletet az MJSZ Elnöksége hozza, és ott azért nem minden esteben a tény számít, hanem egyéb érdekek is!”

Úgy tudom, hogy az elnökség döntést fog hozni, és nem ítéletet. Továbbá én személy szerint nem tartom inkorrekt magatartásnak, ha az elnökség tagjai saját csapataik érdekében lobbiznak. Biztos vagyok benne, hogy id. Ocskay sem örül a történteknek, nem büszke a tettekre, és azok várható következményeire. Az lenne az etikus magatartás a részéről, ha az ülésen hallgatna, bólogtatna, nem lobbizna, hosszabb időtartam kiszabását kezdeményezné, és végezetül „igennel” szavazna az MJSZ döntése kapcsán ? Én a helyében ismételten kiállnék a vétkes(ek) mellett, „nemmel” szavaznék, és folytatnám a már vélelmezhetően korábban elkezdett beszélgetést az érintettekkel. Hidd el, ez utóbbinak is lesz nevelő hatása, nemcsak az eltiltásoknak. ( Az, hogy ez utóbbi meddig fog tartani, az egy másik kérdés...)
@funbasten: nem tetszett a gólzenejavaslatom?

:(
@AG 2.0: mire gondolsz ? Zártkörű lett a blog ?
@Jégkorong:
1. Valóban nincs, ha..mint ahogy öngól sincs jégkorongban. Sehol nem olvastam, sehol nem hallottam, hogy Szirányi - kétségtelen nagy erejű - bombája megpattant és utána került a hálóba. (Gyakorlati jelentősége nincs, mert gól az gól, Szirányi gólja, de a korong láthatóan megpattant a mikolci játékos ütőjén.)
2. Kérdéseimre adtál választ, hogy TE mit csinálnál, ennek örülük. Ha vannak olyan emberek akiket leírtál, az Őket minősíti.
3. A fellebezés ügyében meg természetes, hogy mindenki védi érdekeit.
@MJ01:
Kösz a választ, én is erre tippeltem. A költői kérdésem elmarad...:-)
@Tillasz: a tegnapi miskolci mérkőzést is sikerült megtekintenem. A gólt én is bent láttam, igaz, nem tenném rá a fejemet. Összeségében Babic nem volt rossz, többször tévedett, és a mérkőzés végkimenetelében részt vett. Azért jobb volt mint Varjú...
@AG 2.0: Csak most hallgattam meg. Szoros a verseny, de egy hangyányival tényleg jobb a Te javaslatod :)Egyébként, ha csak a klub indulókat nézzük, senki sem áll sokkal jobban. A stíliust és hangzást tekintve mintha Fásy Ádám kizárólagosságot szerzett volna ebben a műfajban...
@funbasten: Az aranykorban készült az összes Dunaferr szakosztálynak valamilyen indulója. A legrosszabb kategóriban ez azért elég esélyes induló (csak erős idegzetűeknek):
www.youtube.com/watch?v=GCfxNZ0xJng

Szerencsére nyilvánosan soha nem játszották, legalábbis én nem hallottam :)
@OliBLOOD: Hát ezt nagyon mélyre el kéne ásni vmi atomtemetőben dadadada dadadada :)
@Jégkorong:
nem blogot, szívem, hanem posztot. tudod, a blog az, amit mindennap olvasol, amihez pedig kommentet fűzöl, az a poszt. úgy tűnt nekem, hogy egy máshol kezdett vitát folytattál itt, ami általában nem szokás. offolásnak is nevezhetjük amúgy, szívesen megmagyarázom, hogy az mit jelent, csak szólj
@funbasten:
hát ha máris vezetek, akkor remélem, nyerek is. szóljatok, ha meglesz a változás, mert amíg nem, addig nagyon fogok szurkolni, hogy ne legyenek vasas-gólok :)
@OliBLOOD:
Nem véletlenül mondják Újvárosra, hogy posztkommunista város!:-)
@Jégkorong:
Ha idézel, hogy én mikor írtam, hogy meg voltam elégedve a jv-kel Miskolcon megköszönöm. Babic jobb volt, egyetértek, de azért ez még nem nagy szám. :-)
@OliBLOOD: Azért az új Vasas induló sem kutya, amit nem hittem volna korábban, de rosszabb lett mint az előző.

www.youtube.com/watch?v=THO20siOL-4
@Theutus: Nagy volt az iram, Budai is jól védett! A DAB-nak állt a meccs, de akkora - két kapuvasas - gólt vágott a Fradi, hogy még Peterszky is megnyalta a szomszédja 10 ujját! :)))
Ez van , Nektek meg gyors gyógyulást... :D
Nem tudja valaki, hogy ki az a két légiós, akiket a Vasas igazolt?
@OliBLOOD: csehekről hallottam, de az is lehet, hogy csak pletyka.
A Vasas indulója se semmi, de ne menjünk el a zöldek által oly sokat kiabált " a fű, a labda, a pálya" sor hokihoz való viszonya mellett sem - mindig röhögök rajta a jég mellett.
@AG 2.0: Eltértem a szokásjogtól, és egy helyen leírtam gondolataimat. Posztot tévesztettél kérdésed azt predesztinálta, hogy már olvasni sem lehet akárkinek. Amúgy köszönöm a sofizmata in verbist, amit a blog, a poszt, és az offolás kapcsán írtál. Ha eddig nem volt világos, most már az lett...

@Tillasz: Én nem mondtam, hogy meg voltál elégedve, ilyet nem állítottam.
@Jégkorong: bárki annyit olvashat, amennyit csak bír.
@mannisenmaki_: azok a fránya gombák.
@mannisenmaki_: Most melyik sorra is gondolsz?
@mannisenmaki_: ebből csak az látszik, hogy nem ismered az indulónkat. :D

és van jégkorong indulónk is:
www.youtube.com/watch?v=jNm5okHM9AM
@peterszky: Mindegy, legközelebb csak spontán eltolok egy " a fű, a labda, a pálya" dalt.
Remélem, a nóta többi része is ismert lesz előttünk.
Én inkább az osztrák sípályák hüttéiben bömbölő sramlihoz tudnám hasonlítani, de legalább van, 5-8sör kellene persze a telitorokhoz.:)

A Telesport miniatűrje nem mérvadó, a korong a vonalon megállt, de mivel én szurkolói szűrővel néztem, ezért egyedül a jegyzőkönyv objektív..

Kiss Tamást kicsit megviselte ez a "gól", féltem is, hogy a hosszabbításban hibázik, de a büntetőkre klasszul összekapta magát. Berta pedig nagyon rendben volt: a büntetőknél a harmadik sorozatban 0-1-él belőtte, majd az azt követőt is.
@KrisztiFTC: szerintem követve vasasékat, mehetne a go west dallamára. többi rész nem kell, ezt a három szót kell tolni 3 harmadon keresztül, és akkor maki barátunk is boldog lesz.
@szorgalmas: Ezt még rappelni is lehet.
@KrisztiFTC: a múltkor majdnem leköptél, mert a kocsiban "valami rap" szólt, pedig arra volt mentségem.

szóval nekem ne, jó? én is ebből élek.
@szorgalmas: Majd, ha királylinda feketepákóval az ertéelklub szilveszteri műsorában előadja a "a fű, a labda, a pálya" című slágert, akkor azt hallgatsz a kocsiban, amit akarsz:-)))

Rohadjak meg, szólok valami ultrának, hogy hegesszen ebből egy közönségkedvencet!
@budapestijeti: DAB-nak állt a meccs??? A körülöttünk álló vendégszurkolók (nem is értem minek tartunk fent vendégszektort :))) )szerint sem volt reális esélyük. 48-30 volt a kapuralövési arány. Az első és a harmadik harmadban jobban játszott a Fradi, a középsőben Haszonits segítségével talán valamivel veszélyesebb volt az újváros.
ennyire lehet érteni, mit gajdoltok:)
de most utánanéztem, tényleg nem az a szövege, amit írtam; de az eredeti sűvit a labda a hálóba varrva az jobb a hokira?
@mannisenmaki_: Nézz utána még egyszer, vagy fülelj jobban a jég mellett.
Gondolom, te sem akarod, hogy belemenjünk a "milegalábbszurkolunk" témába...
@mannisenmaki_: ezt úgy oldjuk meg, hogy labda helyett korongot énekelünk. :)
@mannisenmaki_: tehát utánanéztél, hogy min szoktál röhögni. hm.

nekem nincs több kérdésem.
@szorgalmas:

jók a szövegek, na, csin-bumm gól :)
hogy senkinek ne kelljen ezentúl utánanézni:
www.aprotuti.hu/index.php?oldal=tippek_reszletesen&kategoria=1012&tipp=2336&ugras=true#cikkek
www.aprotuti.hu/index.php?oldal=tippek_reszletesen&kategoria=1012&tipp=2337&ugras=true#cikkek

a kedvencem nincs benne, persze asse tudom, van-e még. hogy aszongya:

szeresd a fradit, és boldog leszel
de ha bántod a fradit, halott leszel
szeresd a fradit, és maradj velünk
de ha bántod a fradit, agyonverünk

ebbe is van még valami finom báj :)
@AG 2.0: báj-báj.... irányt mutat, és ez a lényeg:)
@szorgalmas: aranybányát nyitottál nekem, most épp a wukovicsos a kedvencem, kár, hogy egyelőre nincs meg a dallama. rápróbáltam a pet shop boysra, de nem működik :)

egyébként tényleg, tud valaki olyan indulót-dallamot, ami szurkolói elfogultság nélkül sem ciki?
@AG 2.0:

az esik eső karikárával sem megy rendesen, pedig ha jól értem, azzal kéne, laci vezetéknevénél nagyon megbiccen a prozódia
@szorgalmas: a múltkor válaszod nem volt:)
ilyen kis szótlan fajta lehetsz, de nem baj, nem veszít sokat a világ
@mannisenmaki_: miről beszélsz? ülsz egy vidéki panel 8. emeletén, és arról győzködöd magad, hogy a jelenlegi Fradi-Újpest a jégkorong Inter-Milanja. és őszintén csodálkozol, hogy nincs kint 3000 néző. most erre mit kéne reagálnom, őszintén?
@AG 2.0: nem ciki egyik linkelt sem. egyszer ének órán csak az "élesebb legyél a késnélt" voltam hajlandó énekelni, nem volt sikerem a tanárnál, az ellenőrző miatt otthon sem:)

amúgy ez a szűk 4-5%, vagy annyi sem. egyszer tényleg érdemes lenne összeszedni az összeset.
@szorgalmas: nem talált, bár egy budai villából biztosan hitelesebb lennék:)
Terelsz, csúsztatsz, visszakérdezel - még egy vitához is kevés vagy.
@mannisenmaki_: ha megérted, elfogadod, hogy te okosabb vagy a többieknél (így nálam is, jóval), akkor a világ majd rád mosolyog. higgy magadban.
@mannisenmaki_: Te meg egy vita alapjához az icehockey.hu-s jegyzőkönyvi adatot veszel (otthonról , a fotelból), ami köztudottan nem hiteles.
@peterszky: Te ennél értelmesebb vagy: kérdés volt tőlem a nézőszámra, amire akkor is visszakérdezés volt a válasz.
@szorgalmas: köszi:)
Ha a hülyeség szorgalommal párosul, az viszont veszélyes kombináció, ikszdé.
@szorgalmas: Anélkül, hogy nagyon bele akarnék menni a ki szurkol, ki nem szurkol témába, a múltkori poszt alatt nem válaszoltatok érdemben egy-két konkrét(!) dologra, simán tereltetek...
jó napom van. tegnap bejöttek a fogadásaim, hajnalban megnéztem a car-la-t, munkába jövet megszívattam egy köcsög citroenest, szóval minden klappolt.

legyen. konkrét kérdésekre konkrét válaszokat fogok adni. szóval mik voltak azok?
@szorgalmas: 1. konkrét kérdés: a Carla egy új szappanopera címe?
@szorgalmas: Mondom, nem akarok belemerülni a témába, sehová nem vezetne...
A Galati legyőzte... című poszt alatt megtalálsz mindent, ha annyira jó napod van, vedd a fáradságot, keresd vissza.
Ott nem csak az én kommentjeim-re nem reagáltatok érdemben, olvass csak figyelmesen...:))

perverz kisdobos (törölt) (törölt) 2010.10.21. 12:03:30

@F. Kapus: igen, a főszerepben esmeralda kopitar, a szegény árvát pedig az elsőgólós rodrigez loktionov alakította:)
@szorgalmas: 2. konkrét kérdés: ennek az Esmeraldának nincs véletlenül egy jégkorongozó unokaöccse a kontinensen északi részén?
@F. Kapus: ezért is szeretek idejárni, mert a megszokottól eltérően, itt a portásnak van a legjobb humora:))))
@mannisenmaki_: na, hová ez a hirtelen előléptetés? én itt a felmosórongy vagyok
F. Kapus: megnéztem a szinoníma szótárban:
kapus - portás
Ha így folytatod őrkutya is lehet belőled, ikszdé
@szorgalmas: téged a hozzászólásaid alapján korrekt embernek tartalak, ezért neked szívesen felteszem azt a kérdést, amelyre annak idején nem kaptam választ. Remélem ki tudunk indulni abból, hogy részemről nem a további vita generálása, hanem a félreértések tisztázása, és az esetleges megoldáskeresés a vezérlő elv. Szerintem ez legrosszabb esetben is azt jelentheti, hogy meghallgatjuk egymás álláspontját, majd megállapítjuk, hogy nincs konszenzus, és minden marad a régiben.

Két apróság, hogy tavaly óta miért nem szeretjük Fehérváron a jégkorongos Fradi tábor keménymagját, és a nyilvánvalóan elismerésre méltó fanatizmusuk ellenére miért nem tartjuk őket remek szurkolóknak:

- az a Zágrábos kiírás-zrikálás szerintem az ultramozgalmak efféle dolgait nézve még bőven belefért volna... Kemény, kissé parasztosan vaskos, de valahol érthető reakció volt, így ha megpróbál objektív lenni az ember, a létjogosultságát minden ellenérzése ellenére sem érdemes megkérdőjelezni. Ezért én még véletlenül sem azzal jövök elő, hogy nem kellett volna.
A gond ezzel inkább ott volt, hogy a kiírást elkészítőknek halvány lila (hehe) fingja nem volt arról, miért alakult ki ez a baráti viszony a Sector B-vel.
Ocskay Gabit talán nektek sem kell bemutatni, és remélem azt sem kell ecsetelni, hogy mit jelentett a fehérvári szurkolóknak. Azt nyilván senki nem várta el, hogy a hazai táborok egyenként járuljanak a csarnokunkba kifejezni a gyászukat, de azt talán nem nehéz belétni, hogy ilyen tragédiánál bármilyen apró gesztusnak óriási értéke van.
Szóval ha így nézzük, kvázi egyetlen tábortól kaptunk efféle ajándékot - és nem hazaiaktól, hanem a zágrábi Sector B-től, akik az Interliga alatt megismerték, elismerték, riválinként is szerették Csicsót és velünk együtt gyászoltak. A molinójuk azóta is ott lóg a vendég szektor felett - épp alattuk álva sikerült a fradistáknak azt a szépséges kiírást elkövetniük.
Értem én, hogy a "becsicskulás" miért necces az ultraéletben, de íme az első kérdés: a fentiek tudatában szerinted becsicskulás volt a zágrábiakkal kialakult jó viszony, illetve szerinted korrekt volt ezt tőletek ilyen kiírással a tudtunkra hozni?

- a második téma számomra még elfogadhatatlanabb, mert míg az előző betudható információhiánynak, ez nálam már az alpári bunkóság kategóriája. Minden klubnál vannak szent dolgok és szimbólumok, és ezek kifigurázása szerintem buta, csőlátásos, minden észt és stílust nélkülöző, szánalmas dolog. Szóval lehet tele szájjal röhögni a nagyorrú zsidó ördögünkön (élőben és a neten is), de helyett talán el kellene gondolkodni, hol van az a bizonyos határ (és ezt egészségesen nemzeti radikális beállítottságú férfiként mondom).
A kettes kérdésem az: szerinted ezt csak úgy figyelmen kívül lehet hagyni... illetve fordított esetben ti mit tennétek?

Az érintetteknek előrebocsátandó: értelmes vitára mindig nyitott vagyok, de ennek alapfeltétele egymás értékrendjének elismerése, a másik tisztelete. Értelmetlen vitára szerintem semmi szükség, ezért ha ilyen irányba akarjátok elvinni ezt az egészet, tőlem ne várjatok választ.

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
Tyű, ekkora szöveget gond nélkül átengedett az új motor is... úgy látszik, van még remény, ha nem szorosan a jégkorong a téma. :)
@mannisenmaki_: vagy halász, úgymint hálóőr :)
@mannisenmaki_: Nem, a hülyén feltett kérdésedre megkaptad a választ, csak utána jöttél rá, hogy nem is arra gondoltál :)
@F. Kapus: gondolom a hal-ász ban is a második szótag a lényeg :)

perverz kisdobos (törölt) (törölt) 2010.10.21. 13:18:24

@Raon:
1. nem feltétlenünl "becsicskulás". a zegiekkel pl. legendásan jó a viszonyunk. a haladás a dózsának nyal, kapják (kapták...) is az ívet rendesen. de azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy dózsacsicska (sokszor leírom ezt a szót, mert ha jól tudom AG szereti) hali tábor tartalmú kiírás hetekig nettéma lenne.
ezt a dolgot Csicsóval összemosni baromság. meg hogy pont azon a helyen... ugyan már. semmi köze hozzá, sem ahhoz, hogy miből indult a barátság. nem kell túlreagálni. csicsó halála után mi is meg voltunk rendülve, én még mr. whiskytől is olvastam részvétnyilvánító hsz-t. ha megengeded ez ennyi, a kérdésed alapján úgy érzem, pontosan tudod, hogy mire akarok kilyukadni.
2. a zsidózás ma magyarországon olyan, mint a rendőr vicc. elszakadt az eredeti jelentésétől. ha most valaki komolyan azt gondolja, hogy az ördöggel való élcelődés lényege, hogy szemita kultúrkörben nőtt fel, és a globális cionista világhódítást próbálja elősegíteni a csokidobálással, meg a körbekorcsolyázással, az ferdít/téved/füllent. nagyon szarul sikerült az orra, ez tény. hogy a zsidózás ilyetén alakulását hogyan értékeljük, az szerintem egyéni, így az is, hogy kinek mennyire szalonképes. nyilván nem az. de egy dolgot fontosnak tartok: a nemzeti beállítottságnak ehhez semmi köze. nincs logikai összefüggés.

fontosnak tartom, hogy a táborok között legyen rivalizálás. igen, még jégkorongon is. mert ez adja meg a savát-borsát. az a helyzet, hogy a Fradinál egy túlnyomórészt stadionban szocializálódott réteg alakítja a hangulatot, akik közül én technikai okokból picit kilógok, viszont elmondhatatlanul tisztelem őket. a többi tábor kisebb/nagyobb mértékben eltérő mentalitású, és ez óhatatlanul súrlódásokhoz vezet. mégis furcsának tartom, amikor egyesek rendes szurkoló/szarházi felosztásban látják a jégkorong szurkolói társadalmat, arról nem beszélve, hogy ez óhatatlanul tovább fokozza az ellentéteket, szerintem jobban, mint egy frappáns, ne adj isten humoros válasz.

summa: nem kell figyelmen kívül hagyni, válasznak mindig helye van, mi is azt tennénk.
@peterszky: majd olvasd el újra, az a te értelmezésed volt, de nem hiszem, hogy nem érted - csak szarabb lett volna a valódi kérdésre válaszolni és el is maradt.
De ha még mindig nem megy, segítek: W(inter)C(lasic)-mint jelző szerepelt a többi jelző közötti felsorolásban, nem az volt a kérdés, hogy azon hányan voltak.
További jó okoskodást!
@Raon: @szorgalmas: Jól elbeszéltek egymás mellett. Jó lenne, ha két pohár vadász mellett elő szóban tudnátok ezt a témát megbeszélni. Mondjuk 10.31. Újpest jégpálya.
Üdv
Benő
Fehérvár Ördögi Kör
@szorgalmas: köszi a választ, így már egyértelműbb, hol húzódnak közöttünk azok a bizonyos elvi határvonalak.

Az első esetben úgy gondolom, hogy Csicsót előhozni ok-okozati összefüggés, nem összemosás. Azt értem, hogy titeket a dolgok ezen része nem érdekelt, csak a támadási felület, és azonnal ki is használtátok a kínálkozó lehetőséget. A fociban ismert szabályok szerint a válaszod teljesen rendben van, de a jégkorong szurkolói életben - szerencsére - nem teljesen ezek a szabályok uralkodnak.

A második esetben a nemzeti beállítottságot azért hoztam fel, mivel pechemre fültanúja is voltam egy részegen előadott nagymonológnak, amelyről azt gondolom, hogy elnézhető lenne, ha a részegség elmúltával újra van értelmezve a tanulsága. A zsidózás (ami eleve nem jó szó, csak nincs jobb rá) egy nemzeti beállítottságú számára általában nagyon konkrét dolgokat takar, amelyekhez képest pl. egy Ocskay maffiázás kb. szünidei matinének felel meg. Ha akarod, érted, ha nem nem - ez megintcsak elvi dolog, az én oldalamról nézve ez itt a logikai összefüggés.

Egy gondolatra külön reagálnék, mert szerintem ennek az egész beszélgetésnek ez a lényege.

> amikor egyesek rendes szurkoló/szarházi felosztásban látják a jégkorong szurkolói társadalmat

Szerintem itt van az alapvető félreértés. Ez ugyanis szerintem nem emberekre, hanem (igen helyesen) attitűdökre, megnyilvánulásokra vonatkozik. Tehát jelen esetben nem szarházi fradi szurkolókról beszélünk, hanem egyes fradi szurkolók egyes megnyilvánulásairól. Rivális csoportunk egyik vezértagja, Szóljanka testvér is ezt tette szóvá nektek: hogy a jégkorong meccsekre szerinte nem hiányoznak bizonyos, a stadionokból átvett elemek (hadd ne soroljam fel, miket írt, te is pontosan tudod).

Az egészséges rivalizálásban teljesen igazad van, csak szerintem ennek módját látjuk másképp. Én azt gondolom, hogy amit a fradi keménymag követ (nem tartom jónak ezt a megfogalmazást, mert vannak teljesen korrekt, fanatikus fradista ismerőseim, akikre ez most nem vonatkozik - ezért kellene tudatosítani, hogy hívják a csoportotokat), az a fociból átvett, avítt módszer. Sajnos nem biztos, hogy nem lesz célravezető, de őszintén remélem, hogy legalább a jégkorongban nem lesz az.
Erre szerintem az a tuti ellenszer, hogy az ember kikerüli, és még véletlenül sem ellenáll. Értem én, hogy szerinted inkább frappáns volt a kiírásotok, és az lenne a követendő és a normális, hogy válaszul mi is készítsünk nektek efféle kedvességet, de az a helyzet, hogy szerintem meg ezzel pont a ti célotok kerülne előtérbe - hogy így foglalkozzunk veletek, hogy lehessen minek ellenállni, hogy létrejöhessen a számotokra ismerős rivalizálás, és kezdetét vehesse az unalomig ismert, avítt szabályok szerinti játék.

Én azt gondolom, hogy ebbe nem érdemes belemenni, és ha rajtam múlik, ilyen irányból nem is fogunk soha.

A jégkorong szerintem nem erről szól. Azzal semmi baj sincs, ha a stadionok környékéről verbuválódott össze a keménymagotok (én is húsz év Vidi meccsezés után tértem át a jégkorongra, és ezzel nálunk nem vagyok egyedül), de akkor itt már az lesz a kérdés, ki alkalmazkodik kihez - ti az itteni közeghez, vagy az egész közeg hozzátok. Én úgy látom, hogy a közeg szerencsére erős, és itt olyan emberek, táborok vannak, amelyek már most felülemelkedtek a fociból ismert törvényszerűségeken, és inkább előrefelé húzzák egymást a felek, mint vissza (lásd a két évvel ezelőtti, fociban elképzelhetetlen újpesti-fehérvári összeborulást). Persze ezek csak elvi dolgok, az idő majd eldönti, kinek hogyan érdemes alkalmazkodnia. Én mondjuk nem szomorkodnék, ha úgy fejlődne az összes csapatnál a szurkolás, és lennének egyre többen a fanatikus, a csapatukat mindenhová elkísérő szurkolók, hogy a rivalizálás nem a fociból ismert módszerek felé hajlítódna. Lehet, hogy az öregedés teszi, de nekem a közös sörözésnél-borozásnál előadott ugratások/nagy beszólások sokkal szimpatikusabb verziók.

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör

perverz kisdobos (törölt) (törölt) 2010.10.21. 14:21:34

@benö51: nem hiszem, hogy elbeszélnénk egymás mellett, de majd Raon eldönti, hogy válaszoltam-e, vagy megint csúsztattam, ferdítettem.

sajnos nem biztos, hogy találkozunk újpesten. az még nem is lenne baj, hogy amikor mi full amatőr játékosokkal bérelt csarnokban, a világ vége mögött 8-10 gólokkal égtünk ellenük, akkor senki nem akart összefogni értünk. a gondom az, hogy most sokan remegve várják, hogy kipukkanjon a Fradi lufi. miközben a dózsa módszeres, kitartó dilettantizmussal kipukkantotta a sajátját. így pettyet képmutató nekem ez az egész.
@szorgalmas: Sosem voltam Fradi szurkoló, sőt. De ennek ellenére kifejezetten örülök, h elindult vmi a Fradinál és remélem felfelé indulnak (ezt itt is kifejtettem többször), nem érzem úgy a hozzászólásokból, hogy sokan "remegve várják" azt h ne így legyen.
A Dózsa önsorsrontó működésével kapcsolatban sok igazad van, de sztem az összefogás leginkább azt hivatott kifejezni, ami Raon is próbált megfogalmazni: elsősorban jégkorongszurkolók vagyunk és másodsorban klubszurkolók. Ebben más a hoki.
Hogy most épp az UTE kapcsán jön elő, csesztlavi. Ha két éve a Fradi hozza elő sztem akkor is lett volna fogadókészség. Bár tény, a fradi szurkolókról élő kép a jégcsarnokokban (néhány apró, de feltűnő megnyilvánulás miatt), negatívabb mint a bármelyik más magyarországi csapat esetében. Én azért is szurkolok, h EZ is változzon...
@szorgalmas: nem hiszem, hogy csúsztattál, vagy ferdítettél volna (ha így gondolnám, megírnám), csak máshogy látunk dolgokat.

@benö51: itt még az is kérdés, hogy én ott leszek-e. Bár eddig száz százalék volt, hogy nem tudok menni, most már legalább van rá némi esély.
Az ötlet ettől függetlenül jó, vagy ha nem ott, akkor máshol, máskor.
@szorgalmas: Mikor írtam akkor Raon viszontválasza, még nem jelent meg nálam. Ez a nap már nem csak az Újpest megsegítéséről szól. Annak indult tény és való, de mára inkább jégkorong szurkolók baráti találkozója, valamint a BLOGON NICK nevek mögé állt emberek személyes megismerése lehet.
@mannisenmaki_: Hát basszus, Te ismerted be, hogy rosszul fogalmaztál, azt még mi vagyunk a hülyék? :) Nem, egyáltalán nem kényelmetlen válasz van a kérdésedre, de mintha megírtuk volna már akkor is, hogy nem számoltuk meg a helyszínen, szerintem az idei meccseken ott voltunk tán a legtöbben, az oldali rész szemre szépen megtelt, hogy ez mennyi, döntse el mindenki maga. Okoskodni meg Te okoskodsz, akinek odatoltak a segge alá egy pályát.
@lakota: "Elsősorban jégkorongszurkolók vagyunk és másodsorban klubszurkolók. Ebben más a hoki."

Mi meg elsősorban fradisták vagyunk, másodsorban meg jégkorong szurkolók. Ebben más a Fradi.
@peterszky: Azt írtam "félreérhető voltam", nem azt, hogy rosszul fogalmaztam, ami sikerült, hogy a 3.300-at le lehessen írni :)
Persze utána, amikor már nem lehetett mellédumálni, jött a visszakérdés, mert kínos lett volna leírni, az oldali rész szemre szépen megtelt-et számként, és úgy tűnik, még most is az.
És a vita onnan indult, hogy a "Ebel meccsen teltház. Farmon senki."
Részemről lezártam, ha már ekkora király vagyok, hogy Sárközi személyesen nekem tolt a seggem alá pályát.
@mannisenmaki_: Mindjárt belepirulok, annyira ciki.
@Raon: Aki tud, ott lesz, majd bekötöm a szememet hogy ne lássam a lilát! Ez, VALÓBAN arról szól, hogy a hokiért képesek vagyunk kimenni és lehetőség szerint tenni, akár Újpestre is....Este majd szívből fizetünk!
@peterszky: Ezt valaki így érzi, valaki meg nem! A szurkoló onnan ismerszik meg, hogy akkor is megy a csapattal, ha az nem sikeres! Tudod, magyar narancs...kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk!
Tiszteletem minden fanatikus hokiszurkolónak!
Jó utat Mariborba Thetusnak és barátainak a KK meccsre
@budapestijeti: köszi, holnap reggel 9-10 között start
@szorgalmas:azt gondolom, hogy ez tényleg nem az Ute-ről szól, hanem általánosan a Magyar Fanatikus Jégkorong SZurkolókról illetve azok összetartásáról, még akkor is, ha közben van vita közöttük
azért elnézést kérek, hogy nem két éve jutott eszembe hasonló jelleggel beírni valamit a blogra
talán azért sem, mert két éve még nem voltam fenn a blogon
ha jöttök jöttök, ha nincs hozzá kedvetek akkor nem lesztek ott
szerintem aki eljön jól fog szórakozni, aki pedig nem lesz ott utólag sajnálni fogja - legalábbis remélem, hogy jó hangulatú találkozó lesz, amit jövőre reményeim szerint Miskolcon megismétlünk
@peterszky: Ezt elfogadom, akkor viszont nem kell csodálkozni, ha a Fradiért esetleg kevésbé mozdul meg a többi szurkoló (szerintem nem), vagy nem érzi magáénak a fradisták attitűdjét egyes esetekben.
süti beállítások módosítása