A csoportos jégkorong-világbajnokságra járni azért szeretek, mert van valami hihetetlenül barátságos és átütő nemzetközisége. Nem kérdés, mindenki a sajátjainak szurkol nagy-nagy lelkesedéssel, amíg ott vannak, de nem dől össze a világ, ha vesztésre állnak, és akkor sem, ha kiesnek.
A szombati elődöntők egyikében az oroszok kirakták a németeket, de az alapból sokkal gyengébb hazaiak látványosan helytálltak, ami pont elég volt ahhoz, hogy a vasárnapi bronzmeccsen a sokezres orosz tábor melléjük álljon. A legendás orosz–német barátság két héttel a nagy háború végének 65. évfodulója után szárba szökkent. Mindez simán belefér, és nem kivételes, hanem természetes: egy jégcsarnokban és környékén nincsenek huligánok, és az agresszív részegek aránya sem magasabb, mint egy belvárosi romkocsmában.
Amikor a legjobbak közé óriási teljesítménnyel feljutott magyar válogatott tavaly Szlovákiával került egy csoportba a svájci világbajnokságon, előtte eszünkbe jutott, kéne akciózni valamit. Hogy egy kicsit segítsünk megérteni, miben különbözik az ilyen rendezvények hangulata egy NB I.-es futballmeccsétől, egy angol–holland Eb-selejtezőétől vagy egy lokális háborúétól. Elindítottuk a sörözzünk együtt a szlovák szurkolókkal projektet, tűrhető sikerrel. Odaát legalábbis bejött. Itthon nem bírtunk kellően nagy feneket keríteni az ügynek – biztos azért, mert a jégkorongblog csak egy blog –, Szlovákiában viszont átvette a hírt a nemzeti hírügynökség, több országos lap, a hokej.sk c. hokiportálon meg huszonnégy órán át magyar zászló virított a címlapon.
Balhé nélkül nem bírt lemenni a meccs – ha ez a videó valahogy előkerül, még mindig szétvág az ideg –, de mindent összevetve nemcsak a csapat teljesített emberesen, az a három-négyezer drukker is, akik elutaztak Zürichbe. Igaz, együtt sörözésig nem jutottak.
Ahogy ez kinéz, egy darabig nem is fognak. Érdekes, hogy ami a románoknak vagy a szerbeknek sem fáj, mennyire irritálja a szlovákokat. Az idők változnak, a tempora mutantur, a 90-es években még a románokkal volt divat kölcsönösen utálni egymást, egy ideje Szlovákia van soron. Még szerencse, hogy kettővel egyszerre azonos hőfokon gyűlölködni nehéz. Nyilván senki sem tudja, ki ütött először, a magyarok-e, amikor kiosztottak két maflást Laborcnak, vagy a szlovákok, amikor volt pofájuk államot alapítani a komenizmus bukása után.
A kettős állampolgárság ügye mindenesetre jó sztorinak látszik ahhoz, hogy a viszony minden eddiginél lendületesebben romoljon tovább. Sose tudom, mindez csak politika-e, vagy rosszabb a helyzet. Amikor Kassára–Szakolcára megyek meccsre, vagy Selmecbányára ódon levegőt szívni, nem tűnik fel, hogy szívesen a torkomra tennék a kést. De hát az ilyesmit mindig csak azok tudják jól, akik ott is élnek.
Az tiszta, hogy egy Fidesz-kormánynak a kettős állampolgárságról szóló törvényt meg kell alkotnia, ha törik, ha szakad. A határon túli magyarok többsége igényli, és 2004. december 5. után jár is nekik. Az is tiszta, hogy Szlovákiában választási kampány van, és hülye lenne, aki nem játszaná ki a magyarkártyát. Mindegy, egyszer kikeveredünk ebből is.
Az A csoportos vb 2011-ben Pozsonyban és Kassán lesz. A magyar válogatott nem állt távol attól Szlovéniában, hogy visszakerüljön az elitbe. Az utolsó meccsünket buktuk, maradtunk a divízió 1-ben. Egyvalami miatt nem sajnálom a kudarcot: örülök, hogy jövő év májusában nem indul el néhány ezer önkéntes hős – akik zömének minimális köze sem lett volna a világ legjobb sportjához – visszafoglalni a Felvidéket.
Úgyhogy készen is van az egyénre szabott tervem: a divízió 1-es tornán, amely Budapesten lesz áprilisban, kiszurkolom a feljutást, Szlovákiában meg jó lesz kedvencnek Szlovákia. A sörözzünk együtt projektet pedig egyszer majd feltámasztjuk. Mondjuk Finnországban, 2012-ben.
(Ezt a szöveget az Indexre írtam, hiszen több bennne a politikai aktualitás, mint a – khm – sportszakmai, kedves szerkesztőtársaim azonban azt mondták, hozzuk le itt is. F. Kapus kiegészítése: tömeges együtt sörözés valóban nem volt Svájcban, de itt-ott előfordult, és főként azok a vélhetően szlovákiai drukkercsoportok tetszettek neki, amelyek tagjai közt magyar és szlovák mezesek egyaránt előfordultak, sőt a szlovák mez, magyar sapka kombináció – vagy fordítva – sem számított eretnekségnek.)
2002 2010.05.25. 14:17:11
2002 2010.05.25. 14:20:11
FRee · http://www.amatorhoki.hu 2010.05.25. 14:21:41
FRee · http://www.amatorhoki.hu 2010.05.25. 14:23:01
imr 2010.05.25. 14:28:21
Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2010.05.25. 14:46:45
don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.05.25. 14:55:15
Bár hozzáteszem, az egyszerű szlovák kispolgár és az egyszerű magyar kispolgár sosem utálta egymást, és bármikor leül egymással sörözni amúgy is. Ez az egész a politika akarata.
bagyula 2010.05.25. 15:00:08
Ha igy folyatatjak az osszmagyar tarsadalom elobb-utobb bojkottalni fog mindent ami szlovak, es en ezt nagyon sajnalatos dolognak tartom.
hüjeliba 2010.05.25. 15:00:35
Összenő ami összetartozik (Orbán is mondta ,de eredetileg nem tőle való)
Ami a sajátom az mondat folytatása; nem kell türelmetlennek lenni. Az idő megoldja magától.
A sokszínűség a térség velejárója, csak rajtunk múlik felülünk-e a provokációnak.
Nekem Ferenc József ebben példa : Tolerancia uraim, tolerancia. Csak úgy mellékesen 48-as honvéd tiszt veteránoknak életjáradékot adott alig tíz évvel Arad után és az sem érdekelte ,hogy ezért a saját főrendjei nevezték bolondnak,
1886 -os világkiállításon szűk 40 évvel 48 után a magyarok kedves uralkodója lett, elképesztő tisztelet övezte, Horthy Miklós személyes példaképnek tekintette.
bagyula 2010.05.25. 15:01:19
simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2010.05.25. 15:14:43
az meg h sikeresen mindkettőnknél a parlamentbe is bent vannak akik megoldások helyett még gerjesztik a gyűlöletet.... nevetségesen kispálya ez... focihuligántempobasszameg... 2010-ben ááááá
Káosz Professzor 2010.05.25. 15:19:23
Akinek még nem világos, Ficoék azért magyaroznak, hogy ez legyen az általános téma az országban, ne pedig a belpolitikai/gazdasági stb. teljesítményük. Ezzel jelentős számú szavazatot lehet szerezni. Nem kell olyan nagyon messzire menni hasonló példáért, de ebbe ne menjünk bele, ha nem muszáj.
Az teljesen normális, ha egy-egy országban van 5% olyan réteg, aki alapból szereti utálni a másikat, és kb 10% olyan, akit erőteljes munkával (média, politikai tematizálás) ebbe az irányba lehet tolni.
Ami szerintem hiba (de elfogadom a másfajta véleményt is): 1. ha egy országot az 5% alapján ítélünk meg 2. az ingadozó 10%-ot nem arról akarjuk meggyőzni (pl sörözéssel) hogy béke van, hanem arról, hogy utáljuk egymást.
Sportoldalról: a jégkorong valóban azért szép, mert általános béke uralkodik a lelátókon. De valljuk be, hogy ez azért IS van így, mert kicsi a népszerűsége az olyan országokban, ahol hajlamosak a szurkolók a huliganizmusra.
T1GRIS 2010.05.25. 15:20:05
- Röviden: mert ez az egyetlen lehetséges út, ami hosszú távon legalább kecsegtet némi eredménnyel? A másik út, ez könnyen belátható, sajnos rövid és hosszú távon is zsákutca.
A múltbeli sérelmeket megváltoztatni utólag semmi nem fogja, Felvidéket visszafogalni nem fogjuk, hiszen mindkét ország ugyanannak a katonai szövetségnek a tagja.
Ahogy bagyula írja, a vége az lesz, hogy bojkottálni fogunk mindent, ami szlovák (ők meg értelemszerűen viszont). ÉS? Ettől mi fog változni? Mi lesz jobb?
A másik útban, a kölcsönös közeledésben (mert nem igaz, hogy csak mi próbálunk közeledni, hálistennek a túloldalon sem csak egységsugarú futballidióták élnek, ott is vannak hasonló kezdeményezések - ld. a cikket: a közös sörözés ügyét is jobban felkarolták odaát, mint Magyarországon) legalább benne van a lehetőség, hogy valami megjavul. A másikban nincs, az ugyanezt a szart konzerválja. Ha ezt felismerjük, szükség van-e bármilyen egyéb indokra, hogy ezt a folyamatot támogassuk, ne amazt.
Másrészről pedig az, aki itthonról mélyíti vagy konzerválja az árkokat, és egy évben csak két-háromszor jár Szlovákiában, az nem a saját faszával veri a csalánt, hanem azokéval, akik ott élnek és magyarok.
ps. Nem az álláspontod bírálatának szántam, elfogadom, hogy úgy érzel, ahogy, csak kérlek, fordítsd meg a kérdést, hogy mindettől várhatsz-e bármi eredményt. Az meg, hogy ki kezdi a közeledést... ccc, nem tökmindegy? Ha ezzel valamit megjavíthatunk, és te részese vagy ennek a folyamatnak, nem lehetsz jogosan büszke magadra?
alvering 2010.05.25. 15:22:38
Bennem meg bennük lenne a hiba?
Morgó Muki 2010.05.25. 15:33:42
Jómagam Angliában laktam együtt szlovákokkal akikkel nagyon is jól elborozgattunk és bár tudják, hogy van magyargyűlölet Szlovákiában, ahogy itt is van szlovákgyűlölet, de ez marginális probléma.
Mindamellett megértem Rex álláspontját, de a sérelmek rendszeres felhánytorgatása nem vezet sehova. Hasonló kommentet egy szlovák is tudna írni, amiben mi lennénk a negatív szereplők.
djsanyi · http://borbanavigasz.blog.hu/ 2010.05.25. 15:55:29
2002 2010.05.25. 15:57:17
-- Nem értem miért kéne nekem együtt söröznöm egy olyan ország állampolgárával ahol magyar ellenes törvényeket hoznak, nem értem miért kéne szeretnem egy olyan ország állampolgárát aki Anti-Hungary csoportot hoz létre facebookon áthúzott magyar zászlóval! --
Most ne haragudj, de a magyar emberek szentek? Magyar hülye politikus nem létezik? Magyar trollok a neten nem neteznek? Én még eléggé emlékszem rá, amikor saját szórakozásomra csináltam szlovák jégkorongról videót, és naponta kaptam a fenyegető üzeneteket, hogy k*rva szlovákok, kiirtjuk a családodat stb. Svájcban szlovák haverokkal mentünk ki, jól elvoltunk a magyar szurkolókkal röhögtünk. Egyszer a városban odajön egy magyar szkinhed, és megmondja a haverjaimnak ha jót akarunk azonnal vegyük le a mezünket....
- már csak elvből sem sörözöm velük, SOHA!! -
Ezzel az erővel például egy angol vagy egy osztrák elvből nem sörözne magyarokkal, mert a móri bankrablásban magyar ember lőtt agyon csupa más embert, csak mert pénzt akart.
De ez a te véleményed, és nincsen semmi közöm hozzá. Nem is kelett volna hozzászólnom, csak krvára elegem van abból, hogy szlovákai magyarként szlovákok előtt magyar vagyok, magyarok előtt meg szlovák. Ez a gyulolkodés nem vezet sehova. Szeretnék még 1 olyan élményt mint svájcban, amikor én forditottam a két tábor között és jókat röhögtünk. Szóval egy év múlva találkozzunk! Üdv
bagyula 2010.05.25. 16:06:09
bagyula 2010.05.25. 16:09:01
bagyula 2010.05.25. 16:11:32
Fradi-Mate 2010.05.25. 16:12:29
hosszú lépés 2010.05.25. 16:18:45
Azért szerintem ha valaki nem "ezt a folyamatot támogatja" az még nem jelenti azt, hogy "amazt" támogatja.
Sajnos azt kell mondjam, hogy szerintem is az a helyzet, hogy odaát egy kicsit magasabbra csapnak a nem megfelelő hullámok.
A közös sörözést felkarolták? De "mi" találtuk ki... Náluk a kormánypárt és a miniszterelnök az, aki folyamatosan ekéz minket, nyíltan? Igen. Nálunk az a helyzet, hogy egy politikai erő jó időben és jó helyen volt, ellenzéki párt lett belőle a Parlamentben - de még ők sem fenyegetnek a Felvidék visszafoglalásával. És ha tudnék képet csatolni akkor látnátok itt egy szlovák óriásplakátot, választási kampány, ennyi a szöveg rajta egy fickó képe alatt: "Pozsony? Nie, Bratislava!". Ilyet sem látni nálunk...
Szóval nem olyan egyértelmű ez. Valóban nevezhetjük marginális jelenségnek mindkét országban de náluk ez a marginális jelenség kormányoz éppen és intézményesíti törvényekkel mindezt.
Ettől persze azok akik egy vb-n megjelennek mint szurkolók nyilván ugyanolyan emberek mint mi és én is ott voltam tavaly, balhé mentesen... De azért van amitől nehéz elvonatkoztatni.
bagyula 2010.05.25. 16:19:45
Az a 10% van 40-50% is, es ez meg egy konzervativ becsles volt.
Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2010.05.25. 16:30:37
@T1GRIS: Félreértettél, mert én nem a rég múlt sérelmekre gondoltam, és nem a Felvidék visszafoglalására, hanem az elmúlt 1-2évben történtekre. Azokra a dolgokra amiket magyarok illetve a magyarság ellen követtek el a NEM RÉG MÚLTBAN. Amúgy pedig a rég múltról nem ők tehetnek, hanem Trianon, és Trianonon keresztül pedig elsősorban a franciák, de ez egy másik történet.
Összefoglalva, mondhat bárki bármit, és nem érdekel mi hova vezet, én úgy tartom, egy férfinak a becsülete kell ill. kellene hogy az első legyen és az én becsületem nem engedi, hogy szlovákkal sörözzek mindaddig, amíg olyan dolgok történhetnek, mint a szlovák nyelvtörvény vagy Sólyom kiutasítása, vagy épp most a kettős állampolgárság ellen undorító módon való fellépés.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.25. 16:36:09
Tényleg kérdezem, nem kötözködöm...
hosszú lépés 2010.05.25. 16:41:38
A választ szerintem egyikünk sem tudja de tegyük fel van egy módszer amivel aránylag pontos válasz lehetne kapni:
Van-e szerinted olyan szlovák hokidrukker aki Slota/Fico pártjára és annak programjára szavazott vagy fog most szavazni?
A választ nem tudom de nagy összeget mernék tenni az "igen"-re.
djsanyi · http://borbanavigasz.blog.hu/ 2010.05.25. 16:47:24
simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2010.05.25. 16:48:16
szóval aki félni akar.. megtalálja h mitől tegye...
aki meg gyűlölködni az menthetetlen.. s mindíg ők a hangosak.. mindkét oldalon
ezért kellene minden felelős politikusnak a párbeszéddel foglalkoznia, nem pedig a feszültség gerjesztésével..
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.25. 16:49:06
Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2010.05.25. 16:53:10
hosszú lépés 2010.05.25. 16:54:38
De az is hozzá tartozik, hogy ők rendszeresen ott vannak az A csoportos vb-n (jó nekik), így egy magyar-szlovák meccs nem a régen várt alkalom a számukra, hogy hőzönghessenek. Megkockáztatom, hogy akik a mi oldalunkról ezt tették tavaly azok életükben akkor voltak először hokimeccsen és a balhé miatt mentek, nem másért.
bagyula 2010.05.25. 16:59:21
Te egy-ket hetet dolgoztal Bukarestben, en nyolc evet ELTEM ugyanott.
hosszú lépés 2010.05.25. 17:01:12
[i]"A szlovák parlament elfogadta a kormánypártok által benyújtott határozatot, ami elítéli a magyarországi, kettős állampolgárságról szóló törvénytervezetet. A szöveg szerint a szlovák törvényhozás ellenzi, és mélységesen aggódik amiatt, hogy a szlovákiai magyarok magyar állampolgárságot kaphatnak.
A parlamentnek kétségei vannak, hogy a magyar törvény összhangban van-e a nemzetközi joggal. Kifogásolják, hogy nem egyeztettek a szlovák kormánnyal a törvény benyújtása előtt. Szlovákia óva int a trianoni és második világháború utáni európai rendezés kétségbe vonásától.
Kormánypárti és ellenzéki képviselők is elfogadták a Magyarországot elítélő határozatot. A 150 fős parlament 113 igen szavazattal állt az aggódó tiltakozás mellé. A szavazáson a magyar képviselők nem vettek részt. Az MKP frakciója kivonult, a Híd képviselői pedig nem szavaztak."[/i]
Morgó Muki 2010.05.25. 17:01:38
hosszú lépés 2010.05.25. 17:02:44
bagyula 2010.05.25. 17:09:18
munkagep 2010.05.25. 17:09:25
bagyula 2010.05.25. 17:13:27
Ha mar szobahoztad Angliat. Keves orszag kapott negativabb sajtot a szigetorszagban az elmult idoszakban mint Szlovakia (na jo meg a gorog valsag elott), pont Solyom es a nyelvtorveny miatt. Ugyhogy, korantsem "egyik kutya masik eb" a felallas.
Meg mindig Angliaban vagy?
T1GRIS 2010.05.25. 17:18:50
Theutus 2010.05.25. 17:20:53
hidd el, hogy a legjobban hangoskodó állampolgáraink tótoznák vagy románoznák le először a felvidéken vagy erdélyben élő honfitársainkat
szóval nem alaptalan a félelmük...
hogy nem akarsz szlovák állampolgárral sörözni az a te bajod, de jusson eszedbe: amilyen az adjonisten olyan a fogadtatás is
mindkét országban van pár % idióta barom, de az még nem jelenti azt, hogy a többséggel ne lehetne normális kontaktust kialakítani
Theutus 2010.05.25. 17:26:10
ha ott megvan a megegyezés, akkor lehet állampolgárságot osztani
illetve enélkül is lehet, de ne csodálkozzunk, ha amott ezt a döntésünket a politikusok azonnal próbálják kihasználni
szóval mindkét országban politikusoknak és idiótáknak mélyen magukba kellene szállni és elgondolkodni azon, hogy ki mennyit árt a normális egymás mellett élés írott és íratlan szabályainak
csatoimi 2010.05.25. 17:43:24
kerusz 2010.05.25. 17:50:07
Az, hogy Te nem vagy hajlandó leülni (generálisan) szlovák állampolgárokkal sörözni, egyúttal azt is jelenti, hogy mondjuk Kiss István komáromi atyafival sem lennél hajlandó erre...
Mondjuk én azt ajánlanám ezeknek az idiótáknak a figyelmébe, hogy érdemes lenne bebizonyítaniuk (hogy maradjunk a hokinál), miért jelent egy Rastislav Ondrejcik, egy Vladimir Dubek, vagy például egy Sille Tamás nemzetbiztonsági kockázatot Szlovákiának. De ide sorolhatnám a hajdani veszprémi kézilabdakapus Lubomir Svajlent is, akinek a honosításáról szintén szó volt, emberi és sportemberi magatartása miatt mindenki imádta itthon is és Szlovákiában is. Szlovákiából érkezett Gergely István, a focista Pinte Attila is, és nyilván még hosszan lehetne sorolni a példákat...
Nem lett magyar állampolgár, de Magyarországon lett kiemelkedő játékos a vízilabdázó Roman Polacik (Eger, majd Vasas), játszott a magyar pólóbajnokságban a Kassa, játszik a magyar kézilabda-bajnokságban a Tatran Presov is. Talán ezeket a nemzetbiztonsági szempontból veszedelmes példákat kellene bemutatni északi szomszédainknak.
bakker81 2010.05.25. 18:01:15
Mindent leírtál ami az én fejemben is megfordult.
Káosz Professzor 2010.05.25. 18:13:54
Rexnek: szerintem az álláspontod teljesen érthető, egy nyilvánvaló és aljas provokációra reagálni kell. A mikéntben és a hatásokban van eltérés a te nézeteid és mondjuk az én nézeteim között.
Én azt vallom, hogy ha leülök sörözni egy jégkorongbarát szlovákkal, aki soha semmiben nem ártott se nekem, se a többi magyarnak, csak egyszerűen szlovák, azzal azt üzenem Ficonak és a többi hasonszőrűnek, hogy be lehet kapni a faxom, engem okostojás politikusok nem fognak összeugrasztani aljas indokból senkivel.
Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2010.05.25. 18:43:42
És nincs igazad, a románokkal más a helyzet, bár nem kedvelem őket túlzottan, de ők mégis különbül viselkednek. Bár már nagyon rég óta ott van az ellentét magyar és román között is, mégis úgy érzem, megvan a kölcsönös tisztelet. Pont ez az ami megkülönbözteti őket az én szememben, és ha bár szurkolni nekik sem fogok, de velük leülök sörözni és beszélgetni.
kerusz 2010.05.25. 18:48:19
Szóval, azért nem minden szlovák állampolgárt kellene kirekesztenünk a sörözésből azért, mert oda vetette a sors, ahová.
2010.05.25. 18:53:29
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.05.25. 18:59:07
mindig azt hiszem, hogy egy szöveg minden fontos részére odafigyelek, de aztán kiderül, hogy sosem. persze ez bizonyára nem is lehetséges
tehát csak a nyomaték kedvéért: nem, kicsit sem kellett volna előre egyeztetni a szlovák kormánnyal erről a törvényről. a jelenlegi szlovák kormány menjen a pokolba. eszembe sem jutna sörözni velük :)
Rettenet tábornok 2010.05.25. 19:06:39
2010.05.25. 19:07:04
ecs 2010.05.25. 19:24:41
Ettől függetlenül én biztos nem fogok konkrét esetben pusztán szlováksága miatt megítélni senkit, mint ahogyan cigánysága vagy románsága miatt se tenném.
De remélem nem tágít a magyar politika, nem hinném, hogy bármilyen más eljárás részünkről más eredményt hozott volna. Amit meg most összehordanak az amúgy is komédia. Leginkább Szlovákiának ártanának azzal ha tíz- vagy százezreket megfosztanának szlovák állampolgárságuktól. Akkor tényleg felmerülne a kérdés, hogy minek tartoznak ezek az emberek ahhoz az országhoz.
Káosz Professzor 2010.05.25. 19:48:05
Ahol különbséget érzek az én hozzáállásom/véleményem/nézetem és a tied között, az az erre a viselkedésre való szükséges reakció. Én úgy hiszem, hogy elsősorban politikusoktól szított, de történelmi okokkal alátámasztott ellentétről van szó, ami véleményem szerint feleslegesen gyűrűzik be a mindennapokba (pl. jégkorongmeccsre). Azzal, hogy támogatom az "ülj le egy szlovákkal sörözni" típusú felhívásokat, tenni szeretnék egy általam is megtehető lépést a béke helyreállítása felé.
Ahogy értem, a te álláspontod, hogy szlovákokkal szimbolikus jelentés miatt sem ülsz le sörözni, mert ezzel fejezed ki egyet nem értésedet a szlovák politika/viselkedés irányába.
Részemről a te álláspontod elfogadható és érthető, de nem értek egyet vele. Nem mondom, hogy nekem van igazam, mert nem biztos, hogy így van. Épp ezért szívesen olvasom véleményedet ezután is.
hosszú lépés 2010.05.25. 20:17:45
Ha képes vagy egy ilyen kérdés kapcsán magának Robert Ficonak az érvelését citálni akkor te sikeres agymosáson estél keresztül.
Ne haragudj meg a hangnemért de mégis mi a lankadt szart kell ezen bárkivel is egyeztetni? Mi a franc változik egy szlovákiai magyar életében attól, hogy lesz magyar állampolgársága IS? Mi a francos köze van ehhez a szlovák kormánynak? Ha én mint turista magyar állampolgárként semmilyen kockázatot nem jelentek amikor arra járok akkor egy ott élő bárki magyar állampolgársággal megspékelve miért? Nemzetbiztonsági kockázat? Revizionizmus? A 21. századi EU-ban? Betegek. És mindenki aki felül ennek a provokációnak.
Bocs mégegyszer ha bántó de egyszerűen elképesztő ilyesmit olvasni.
csatoimi 2010.05.25. 20:48:40
bush84 2010.05.25. 21:09:45
Eleget nyeltünk, valahogy el kell érnünk, hogy visszavegyenek. Ilyen 8 év után ez nem lesz könnyű, de nem szeretnék tovább mindenféle közép-európai nép lábtörlője lenni és mindenhol szarul érezni magam a környező országokban.
Morgó Muki 2010.05.25. 21:18:25
@csatoimi: Abban igazad van, hogy valakik megválasztották a jelenlegi szlovák kormányt, de elégedetlen tömegeket igen könnyű ostobaságokkal az urnák elé állítani. Szerintem te is tudsz sorolni példát a világtörténelemből, amikor nem a valódi problémákról szólt egy kampány, mert arra csak olyan válaszokat lehetett volna adni, ami senkinek sem tetszett volna. Ilyenkor könnyű előhúzni - jelen esetben - a magyar kártyát. Ezért volt butaság éppen most telekürtölnie a világot következő kormányunknak, hogy mi lesz az "első" dolga...
@AG 2.0: ... és itt nem egyeztetést hiányolok. Csendben kellett volna maradni néhány hónapig, mert ha Ficonak meg kellett volna magyaráznia Szlovákia jelenlegi gazdasági helyzetét, lett volna baja.
(Arra külön kíváncsi lennék, hogy más blogokon, kialakult volna-e ennyire higgadt beszélgetés egy ilyen kényes témáról. Újabb érv a jégkorong mellett! :))
lorinczpeter 2010.05.25. 21:19:49
qwertzuiop05 2010.05.25. 21:27:33
Aki a szlovák hokidrukkereket nem tudja elválasztani a szlovák politikusoktól, az gondolom ugyanígy tesz a sz. politikus/sz. jégkorongos témakörben is, bár utóbbiból (szinte) minden magyar klub alkalmaz párat.
Rock me Amadeus 2010.05.25. 21:30:02
Theutus 2010.05.25. 21:33:44
érdemes lenne meghallgatnod a véleményüket
csak azért mert nem lengetem a karomat eszetlenül valamilyen vezér láttán, még nem estem át agymosáson...
én sem szeretem ficot, ahogy pl funart sem, de nálam vona sem szalonképes politikus
tudod ezeket és a hasonszőrűeket kellene egy lakatlan szigetre összegyűjteni és ott lerendezhetnék egymás között a dolgot, a normális emberek meg ellennének itt közép-európában
peterszky 2010.05.25. 21:41:20
Ugyanez igaz a vízilabda bajnokságra, a Kassa Felvidékről és a Nagyvárad Erdélyből (plusz Partizán Belgrád és Vojvodina) az Interliga keretein belül játszott a magyarokkal, ezek végül edzőmeccseknél is silányabb mérkőzések voltak, mivel a magyar csapatok magasról lesz*rták. Sajnos.
Pinte Attila, mekkora kedvencem volt! Sajnos nagyon gyorsan beleszürkült az NBI-be :(
borszódával 2010.05.25. 21:46:42
Nagyra tartalak mint borászati szakírót, és bizonyára a jégkoronghoz is jobban értesz nálam.
Ezt a témát viszont nem kellett volna idecitálni. Értem én (sejtem) hogy mi ennek az oka, a jégkorong az egyetlen olyan csapatsport, amelyben a szlovákok előttünk járnak (még), ezért aztán időről-időre visszatérő témák ők itt.
Ezt viszont nyugodtan meghagyhattad volna csak index címlapnak.
De ha már így tettél tegyünk néhány dolgot tisztába.
1. A politikusok nem minden rosszak a forrásai, ez egy kényelmes állampolgári atitűd, amelyben felmenthetjük magunkat. A politikusok a társadalom leképeződései, pont akkora tényezők, amekkora réteget képez a társadalomban az, amit mondanak. Ausztriában, Horvátországban, nincs magyar kártya, pedig ott is vannak szélsőségesek. Próbáljon meg mindenki megbékélni azzal a ténnyel hogy a magyarfóbia a szlovák társadalom egy jelentős rétegét áthatja. Ezen nem változat az a tény, hogy bizonyára vannak jó fej szlovákok, akikkel jól el lehet sörözni.
2. A hokiban azért nincs balhé, mert a legszűkebb társadalmi bázisa van. Csapatsportok közül a legnagyobb anyagi áldozatot igényli játszani, akinek hokizik a gyereke tudja...Ebből következik hogy távol áll az erőszakjelenségektől. A társadalmi bázis növekedésével, ennek az esélye is nő.
3. Nem árt tisztában lenni azzal hogy a sportsikerek a legjobb társadalom, közösségépítő tényezők. Jelentős szívóhatásuk van tömegekre, lefordítva ez azt jelenti hogy az asszimilációban érdekelt szomszédos államok sportsikerének felelős magyar emberként nem szurkolok, mert gyöngíti azon közösség kohézióját amiért felelősséggel tartozom, és másfelé integrál.
Ezzel együtt természetesen lehetnek nagyszerű sportemberek, gratulálok a sikereikhez, de nem szurkolok nekik.
Mert anyaországi magyarként felelősségem van!!!
Ez természetesen szabad választás kérdése, nem kötelező.
ui.: Bor blogodat a jövőben is élvezettel olvasom.
Üdvözlettel:
István
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.05.25. 22:00:47
eláruljam, mennyit fizettek a libsik, hogy megcsináljuk ezt a blogot?
szittyavezír 2010.05.25. 22:01:44
Szóval, aki akar, az sörözzön! :)
Rock me Amadeus 2010.05.25. 22:19:10
kiralyfi 2010.05.25. 22:19:11
alvering 2010.05.25. 22:37:02
Énnem vagyok meggyőződve, hogy pl. női kosárban előttük járunk.
Dukla Trenčín 2010.05.25. 22:44:23
Lazlee 2010.05.25. 23:15:35
Rock me Amadeus 2010.05.25. 23:22:10
bush84 2010.05.25. 23:25:41
Ez a blog meg lassan kezdi kinőni egy blog kereteit, jó volna, ha fizetnének bővítésért is:P
Ha meg már itt tartunk, köszönöm a munkátokat, csak hogy ne ragadjunk le a "fasiszta fröcsögőnél".
ecs 2010.05.25. 23:33:24
Eddig Románia volt az egyetlen olyan ország, amit minden magyar utált és lenézett kivétel nélkül, Szlovákia most mindenáron át akarja venni ezt a szerepet tőle?
Egyébként nem tudom miért hallom nonstop hogy mekkora gondjaink vannak gazdaságilag Szlovákiához képest. Most a válság végén pont ugyanott tartunk, a versenyképességünk kb egyforma lett, a GDP ott egy nagyon picit több, itt a vásárlóerő nagyobb. A kétezres évek szlovák száguldása az utolérésünkről és nem a lekörözésünkről szólt, mint azt a szlovák politika hangoztatja.
zsolt007 2010.05.25. 23:38:18
Dukla Trenčín 2010.05.25. 23:53:58
Mr. Whisky 2010.05.25. 23:57:01
Azért a blogon is csodálkozom, hogy lehoznak egy ilyet...
Dukla Trenčín 2010.05.26. 00:04:27
Káosz Professzor 2010.05.26. 00:08:09
Ez a buli megdöglött. Jó éjt mindenkinek.
kerusz 2010.05.26. 00:08:29
Szlovákia is megtehetné, hogy rehabilitálja gróf Esterházy Jánost, akit a mai napig háborús bűnösként tartanak számon. Bűne az volt, hogy egyetlenként nem szavazta meg a Tiso-féle fasiszta Szlovák állam parlamentjében a zsidótörvényeket.
De azért csak beszéljetek barna esőről nyugodtan.
kerusz 2010.05.26. 00:10:50
TheGreatSPR 2010.05.26. 00:25:51
És erre emlékszel?
www.magyarnemzet.hu/portal/151724
sportgeza.hu/sport/magyararany/
lacikaSVK 2010.05.26. 00:27:03
T1GRIS 2010.05.26. 00:28:58
És ebben a harcban az egyik fegyverünk az, hogy nem sörözünk velük.
Á, világos, most már mindent értek...
kiralyfi 2010.05.26. 01:19:02
kerusz 2010.05.26. 01:42:03
kerusz 2010.05.26. 01:42:36
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.26. 06:19:34
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.26. 06:26:54
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.05.26. 06:30:38
csatoimi 2010.05.26. 07:04:31
ecs 2010.05.26. 07:15:43
Szerintem nem is velünk kéne vitatkoznod, hanem románokkal vagy szerbekkel, hogy ott miért nem verte ki a biztosítékot ez az ügy. Arra azért kíváncsi lennék mire juttok.
Theutus 2010.05.26. 07:49:08
én pl soha nem néztem le és nem utáltam Romániát
Afterforever301 2010.05.26. 08:40:07
Morgó Muki 2010.05.26. 09:15:19
Az hogy a jégkorong meccsen Ti senkivel sem balhéztatok, míg a magyar szurkolók megjelenésével lett balhé, még nem biztos, hogy azt jelenti, a mi szurkolóink voltak csak hibásak. Örömmel jelentem Neked, hogy a magyar szurkolókkal pozitív értelemben volt tele akkor a sportsajtó, mi sem balhéztunk senkivel. Amikor a szlovák válogatott itt járt Budapesten, teltház fogadta és nem emlékszem semmilyen problémára. Szóval a svájci VB-s balhé okait hozzuk le egy döntetlennek.
Magyarország gazdasági gondjai valóban nagyok, de azért egy újabb - jelentős - hitellel nem kell számolnunk. Ha jól tudom, akkor nálatok idén 7%-os lesz az államháztartási hiány a GDP-hez képest, itt 4%. Felétek sincs kolbászból a kerítés, de kétségetelen, most jobban álltok, de ne felejtsd el, hosszú évekig elfogadta volna Szlovákia a magyar gazdasági adatokat, tehát egy kicsit erős megfogalmazás volt részedről, hogy "Magyarország nem volt sehol", pláne hogy előtte egy órával azt mondtad, ne foglalkozzunk a múlttal, foglalkozzunk a jövővel. Azért ez így nehéz lesz.
Buta törvénynek nyilvánítod a kettős állampolgárságról szólót. Jogod van hozzá, bár szeretném látni, ahogy felsorolod, mi vele a problémád, hátha megértetjük Veled, nincs mitől félni. Mi tudunk mondani olyan európai országot, ahol hoztak hasonló törvényt, most kérlek sorold azokat az országokat, ahol a szlovák nyelvtörvényhez hasonlókat hoztak. Gyere át Magyarországra és nézd meg, hogyan élnek itt a tótok (az én nagyszüleim is azok voltak, jogom van mondani!), svábok, stb. Kérdezd meg őket, zavar-e bárkit, ha saját nyelvüket használják? Beszélhetnek-e, írhatnak-e bárhol bármikor saját nyelvükön?
Szlovákia és Magyarország közötti viszony rendezéséhez nem elég a jövőbe nézni. Tudomásul kellene végre vennie Szlovákiának, hogy ott jelentős számú magyar él. Területének jelentékeny részén 1000 éve ők élnek. A józan többség tudomásul veszi, hogy a történelem viharainak köszönhetően ők már nem Magyarország határain belül élnek. Azt viszont ne kívánd, hogy ne álljunk ki az érdekeikért, ahogy Te is joggal állsz ki a hazánkban élő szlovákok érdekeiért!
2010.05.26. 09:37:05
csak egy kérdés: neked mi a véleményed a szlovák-cseh kettős állampolgárságról?
(ééés most jött a hír sms, hogy elfogadta a magyar országgyűlés a kettős állampolgásrságot. jobb később, mint soha.)