HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Olyan játékvezető nincs, aki nem hibázik

2009.12.27. 10:50 kerusz

A Ferencváros–Újpest Mol Liga-mérkőzésen búcsúzik az OB I-es kerettől Bellus László. A játékvezető 33 éve fújja a sípot, és most is csak az élvonalból lép ki, korosztályos és amatőr mérkőzéseken még találkozhatnak vele a játékosok és a nézők.

"A KSI-ben jégkorongoztam, és amikor kiöregedtem a sportiskolából, nem kerültem felnőtt csapathoz. Nemsokára kaptam egy levelet, nem akarok-e játékvezető lenni", mondja arról, hogyan kezdődött a játékvezetői pályafutása. "Az első mérkőzésem szokás szerint valami gyerekmeccs volt, Hrabák Károllyal fújtam, ő később a bírók főnöke is lett. Bár néha vezetőbíró is vagyok, igazából vonalbíró szeretek lenni, nekem valamiért ez tetszett meg. Régebben állandó vonalbírópárok voltak, így én legtöbbször Szajczcal dolgoztam. Sokat vonalbíráskodtunk Schell, Zsitva, Fodor, Tejfalussy vagy Moharos mellett. Ők már mind visszavonultak."

A játékvezető legnagyobb élményei közé a nyitott pályákon is gyakran telt házas mérkőzéseket sorolja. "A Kisstadionban és Jászberényben szerettem vezetni, ott tényleg óriási hangulat volt. Jászberényben gyakran a fákon is lógtak az emberek, hogy lássák a meccset. De nagyon jók voltak a rangadók az azóta sajnos leégett Budapest Sportcsarnokban is, volt, hogy augusztusban is tele volt a csarnok, ha a Fradi és az Újpest játszott. Akkoriban a fedett pályás mérkőzések igazi ünnepet jelentettek a hokisoknak, nem is beszélve arról, mekkora újdonság volt, hogy az augusztusi melegben is lehetett rangadókat játszani."

Úgy tartja, a játékvezetőkhöz hozzátartozik az is, hogy hibáznak. Ilyenkor a közönség nem zárja szívébe őket, de ezzel együtt kell élni. "Olyan játékvezető nincs, aki nem hibázik. Én is végighibáztam a teljes szabálykönyvet, az elsőtől az utolsó betűig. A közönség soha nem szimpatizál a bíróval, akár jól fúj, akár rosszul. Mindenesetre én mindig tudtam bocsánatot kérni. Azt hiszem, jobban el is fogadtak a játékosok. Talán ezt a közönség is megérzi, nekem soha nem volt balhém a nézőkkel. Érdekes, ha magam is nézőként vagyok egy meccsen, sokan felismernek, és kérdezgetik a véleményemet egy-egy ítéletről. Ilyenkor inkább nem válaszolok, kollégáról nyilvánosan semmit sem szabad mondani.

Csak az OB I-től búcsúzom el, a többit csinálom tovább. Vezetek még meccseket ifiknek, amatőröknek, gyerekeknek, ellenőr is vagyok. 57 évesen a fizikai felméréseken még mindig a mezőny közepén végzek. Rendszeresen járok konditerembe, szaunába, úszni és kerékpározni. Igazából akkor gondolkoztam el először a folytatáson, amikor egyszer Fehérvárra mentünk mérkőzést vezetni Léber Frigyessel és Tóth Lászlóval. Hárman együtt voltunk vagy 150 évesek, és id. Ocskay Gábor, akivel együtt játszottam a KSI-ben, félig tréfásan azzal fogadott bennünket, hogy ti a panoptikumból jöttetek?

A kezdő játékvezetők mindig tapasztaltabb kolléga mellett kezdik, így sokan vannak a fiatalok között, akik velem bíráskodtak első meccsükön. Úgy van ez, hogy eleinte ők tanulnak tőlem, de később én is rengeteget tanulok tőlük, például korcsolyatechnikát, helyezkedést. Vannak a fiatalok között nagyon tehetségesek, például Nagy Attila, vagy azok, akik játékosokból lettek játékvezetők. Igazából egyetlen dologban kellene sokat fejlődnünk, a játékvezetői szemléletnek kellene egységesebbnek lennie."

6 komment

Címkék: játékvezetők bellus

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Élő Winter Classic közvetítés:

hockeytv.hu/
@B. Surdilovic: Öregem! Imába foglalom a neved!
Kössz! :))) Holnap közig.versenyvizsgázom 200 kilóméterre innént Kaposváron, de most ezt nézem. Pedig fél 5-kor indul a vonat. Itt lakom a Kisstadiontól vagy 300 méterre. Nagyon kössz! :)))
@defó: Akkor viszont szégyelld magad h nem támogatod a jegy árával a magyar hokit :D
De jó, hogy nem erről szól a cikk...

Drága Bella!
Egy szakasz lezárult, viszont további sok sikert az alsóbb korosztályokban és új jv nebulók nevelésében, valamint jó egészséget kívánok valamennyiünk nevében!
Maradj továbbra is az a vidám és erős ember, akit megismerhettünk benned, még akkor is ha az élet hoz váratlan dolgokat... Jó példakép vagy a fiatalok számára.
Egy kollega
Szia Bella! Jo volt veled jegre lepni. Mindig orommel fogok visszagondolni azokra a merkozesekre, amin egyutt futyultunk. Remelem, azert idonkent talalkozok veled, es az edzotaborban is lesz meg lehetosegem meg egy par uveg Colat elnyernem. Balazs ;)
süti beállítások módosítása