HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Három terv a Winter Classic-logóra

2009.12.11. 11:01 F. Kapus

Arra kértük kedves olvasóinkat két napja, tervezzék meg a Winter Classic logóját. Már eddig is szép számban kreatívkodtak, de még mindig van idő, szombat éjfélig lehet elküldeni a terveket a fenti link alatt olvasható módokon. Ízelítőül, egyszersmind kedvcsinálóul három jól sikerült munkát megmutatunk tovább után.

 

83 komment

Címkék: logo winter classic

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az első nagyon gáz! A szovjet hoki rendben van, de a szovjet "felszabadítás"... Márpedig az a szobor annak emlékéül állíttatott.
Esetleg, ha átalakítaná az alkotó úgy, hogy pálmaág helyett egy hokiütőt tart a kezében, akkor nem mondom, egy kis humorral igenis elfogadható.
@laszla: a katonaság meg nem szálljon fel szovjet helikoptereivel árvíz idején és a kék metró se járjon többet mert ott meg szovjet kocsik futnak... jó dolog ez a politika
@laszla: Ez igy nem egészen pontos.Nem annak készült, hanem azzá lett.Inkább "szocreál" és csak a felirat köti a hokihoz, amit viszont ebből sokan nem is tudnak mivel azonositani.Mi tudjuk mi a Winter Classic de sokan nem és ebből nem is tudják.Ez hiányzik a másodikról is,ami viszont nem rossz.Kis kiegészitéssel tetszetős.A harmadik "hokis", egyszerű de ide is kéne hiánypótlás. Persze ez csak az én véleményem.
Most épp Szűz Mária a divat, csodálkozom hogy még nem került be a logótervek közé. Na de ami késik, nem múlik :)
Az csak engem zavar, hogy mindegyik logón annyiféle betűtípus van, ahányféle felirat? Ettől mindegyik úgy néz ki, mintha különböző szimbólumokat egymásra másoltak volna.
Hozzáteszem, magam nem tudok még csak hasonlókat sem készíteni. Kritikám a jobbítás céljait szolgálja, nem fikázás.
Szerintem mind jó, de az első tetszik legjobban
@eradam: Nem ugyanaz a műfaj egy politikai szinezettel bíró emlkémű és egy metrokocsi. A szovjet hokit pl. megdícsértem. Természetesen Szűz Máriát sem kell belekeverni a hokiba. Ne forgassuk ki egymás szavait.
Hokibottal a kézben az elsőre szavaznék!
@laszla: Ha ez gond, akkor az angol nyelvű felirat miért nem az?
@laszla: :)))

nagyonkirály az első, gratula!
@ecs: Mert kiforgatjátok a szavaimat. De ne kelljen megmagyarázni, hogy mi a különbség egy angol nyelvű felirat és egy szovjet időkre emlékeztető emlékmű között. De ne ragozzuk túl, nem gondolom, hogy a logó készítője egy bolsevik ávéhás. Egyébként egy másik cikk alatt már javasoltam, hogy találjunk frappáns magyar nevet az események, de senkinek nem jutott eszébe épkézláb ötlet. Mindazonáltal nem fog álmatlan éjszakákat okozni nekem a Winter Classic elnevezés sem. Ennyi.
Szerintem messze a második a legjobb!!!

Csak egy hiányérzetem van úgy általában: én beleraknám a két klub címerét is (a jégkorong szakosztályok címerét természetesen).
@laszla: Igen, igazad van, és nyilván jobban jártunk volna, ha az amerikaiak szabadítanak fel, de valójában nem törték össze magukat Értünk (jaltai konferencia, 1945). A mai felirat: "Mindazok emlékére, akik életüket áldozták Magyarország függetlenségéért, szabadságáért és boldogulásáért." Szerintem ez szép, és az én felfogásomban az említett csoportba nem tartozik bele egy másik megszálló hatalom. Mindig felviszem a külföldi vendégeimet a szoborhoz, akik meghatódnak, hogy náluk ilyen miért nincsen. Próbáljuk mi is szépnek látni! Kérlek!
Amúgy tök feleslegesnek tartom a Winter Classichoz a Szabadság-szobrot. Hokis embléma meg hiányzik belőle. Nem telitalálat. :)
@svensk: Igazad van és tartsd meg ezt a jó szokásodat.
Ha van még több is, tegyétek fel azokat is!
Ha már próbálkoznak, legalább kerüljenek ki a munkáik, még ha nem is olyan jól sikerültek. Szerintem.
Istenem, de utálom az ilyen sírós kommenteket. Az a szobor Budapest egyik jelképe, jól mutat a Gellért hegyen, kivitték háta mögül a szovjet katonákat, mi itt a probléma?
Jól mutat a logón, de nekem akkor is a második tetszik legjobban a három közül. Egyszerű, de nagyszerű
@svensk: Oké, zárjuk le, mert már így is több szót vesztegettünk erre, mint amennyit megér. Egyszerűen csak ez volt az első, ami eszembe jutott a szoborról. De megismétlem, szerintem jó ötlet, mert mégis Bp. egyik jelképe, csak tartson hokibotot a kezében.
Talán meow társunk volt az, akinek a szlogenje a legütősebb: "JÉGEN - AHOGY RÉGEN!"...talán így illik is az emlékműhöz...kicsit megszórni a régi logókkal, no meg a jelenlegi hokiszakosztályokéval, hokibotot a pálmaág helyére, és egy betűtípust használni!...
@Uteapu: "Mi tudjuk mi a Winter Classic de sokan nem"...akkor talán lehetne az angol mellé egy magyar szlogen "WINTER CLASSIC 2009 - Jégen, ahogy régen!"
@Ringleader: Egyetértek.Gazdag a nyelvünk és vannak okos gondolatok, éljünk vele.
"WINTER CLASSIC - BULI A SZABADBAN"
szerintem a 2. a legjobb. Egyszerű és úgyis a retró a lényeg, szerintem az is.
Én is az elsöre szavazok.
Ceterum censeo: hokibotot a pálmaág helyére!
Első zsírkirály én azt mondom! Ne csak a pálmaágat cseréljétek ki, hanem az alakot egy hokikapus kontúrjára, így már a laikusok is vágni fogják milyen sportról van szó, és a felszabaduláshoz sem lesz köze.
@rezsi777: szerintem is nagyon jo otlet a szobrot kicserelni egy hokikapusra
@rezsi777: De már kiegyeztünk, hogy a szobor Bp. jelképe, nem pedig "felszabadulási" emlkémű. :) Ha hokikapusra cseréljük, elveszíti a várost jelképező jellegét. HOKIBOTOT a KEZÉBE! :)
Hát nem is tudom, talán legyen a 4. :)
A 2. rajzot jobban el tudnám képzelni a szalámi csomagolásán mint, a winter classic logójaként.
Na de inkább nem kritizálok, elvégre én se tudnék jobbat rajzolni.
Szerintem jó ötlet a kreatív szurkolókat bevonni, de szerintem felesleges Budapest jelképét belevinni az emblémába. Engem zavar ez a budapesti központúság, de úgy látszik csak engem.

@Horiko: képzeld csak el. Jövőre Winter Classic Szegeden és a bekapcsolódna egy újabb támogató. Mondjuk egy helyi szalámi gyár :) Én egy jó idejig biztosan mindennap szalámis szendvicset ennék :)

Nekem a szalámis csomagolás tetszik a legjobban!
az első hokibottal jó lenne, a második nem szalámi hanem sőr cimke:)
Nekem a második tűnik a legjobbnak.
Eléggé retrós, színhelyes, eccerű, szóval teccetős.
@M.Lac: Mit szólnál a korongméretre csomagolt szalámihoz? A téli szalámi is egy winter classic a maga nemében. :)
@M.Lac: Nem Budapest központúság a lényeg. Teszem azt, a következő mondjuk Dunaújvárosban, Fehérváron, akárhol másutt lenne, akkor én valószínűleg egy ottani jellegzetességet keresnék és azt picit viccesen felhasználnám a logóban. Ahogy az elsőnél is ötlet szintjén felvetődött, hogy pakkot/botot tartson, úgy tűnik nem kellett volna elvetnünk :) (írtam is a készítőnek, szerintem, ha ideje engedi, akkor lesz egy módosított változat).
Ezek után már nem is nehéz elképzelni a New York-i Szabadságszobrot, fáklya helyett hamburgerrel, a Rio-i Krisztusszobrot meg labdával a kezében.
@M.Lac: Miért nem jársz Volán busszal? :D
Szerintem az első nagyon jól dizájnolt,de a hoki ütővel ütősebb lehet!A politikáról,meg a történelemről meg annyit,hogy a múltunkhoz tartozik és akinek nincs múltja vagy nem tanul belőle,annak jövője sincs.Töri ide vagy politika oda,a város képéhez tartozik.Az amik se a francia imádatukat fejezik ki a Szabadság szoborral,pedig tőlük kapták!Még jó,hogy jézus ács volt és nem vízvezeték szerelő,mert a templom tetején az akvárium is elég szarul mutatna. Na szóval!Az első csapat semleges szinekből áll,jól megtervezett,a második se rossz,de gyanusan sok a zöld benne..:D
A harmadikért pedig szóbeli válonveregetés jár,mert dolgoztak vele és ezt értékelni kell,de kicsit gyemekded,a képeket beillesztőnek meg egy szóbeli picsánrúgás,mert kilógnak a képek..:D/de ez csak viccc/
ELNÉZÉST KÉREK!!A szóbeli picsánrúgás átirányítva a MÁJKROSZOFT fejlesztőknek!!!Bocsi!!
@peterszky:

Fehérváron Országalma, vagy más, de Újvárosban mi lenne, gyárkémény? : )))
F Kapus!
ki lett tolva a beküldési határidő szombat éjfélig?
@Von Siebenbuergen: fehérvári vagy? gondolom a gyárkémény rengeteg neked is az, ami maradandó élmény, mikor jössz meccsre.
Csak a kedvedért két ajánlat: "ufó" víztorony, martinász szobor.
Jó az első úgy ahogy van.
@Lazlee: A martinász szobor ütővel! :)
@laszla: úristen, de gáz amit írtál. Nekem az első tetszik a legjobban ezek közül...
@M.Lac: Winter Classic Szegeden? Lebontják a tetőt, vagy új pálya épül? :)
Mondjuk Szegeden is lehetne gála, csak "Retro Classic" néven. Fapalánk van, plexi nincs, drótháló a kapu mögött... Nem is értették a debreceniek a dolgot vasárnap, mert itt könnyű a korongkiemelés.
Alapban hülyeségnek tartom ezt a winter classicot. Mintha annyira kinőtte volna magát a nyitott pályás hoki... Én pl nyitott pályán hokizok sajnos. Pár éve még ob1 nagyja is ott nyomta,így oraiak ezek a winter classic rendezvények a jelenlegi helyzethez képest.
De legalább vmi rendezvény, csak lehetne más neve, mert ez így kicsit tulzás.
Szerintem mind2 gáz!!!!!!!!!!!!
@Von Siebenbuergen: Akár a Vasmű is lehetne, azért elég impozáns látvány :) De van a Római részen (remélem most nem írtam hülyeséget :D) az a nagy víztorony, akár az is lehetne.

Fehérváron a Háromágú is alkalmas lehetne :)
készül a hoki ütős változat :) az éjszaka folyamán (éjfél után) el lesz küldve, az remélem még belefér!
@mastamind: Kis helyreigazitás,Nem Jézus volt ács,hanem az "apja" József :-)
Egyébként a 2. logo a legjobb sztem.
@bandog: Mi volt Jézus foglalkozása? - Rendszergazda. 30 évesen még a szüleivel lakott, hosszú volt a haja, és ha tett valamit, az csoda volt.
@laszla:
Mi a lankadt kaki a baj azzal a sörnyitóval az elsőben?
:)
@stero: Szombaton 23:59 a hatéridő, igen. De szerintem korábban is szombat volt a határidő.
nekem mindegyik tetszik, kellemes retrós megjelenése van mindegyiknek, de főleg a 2-ikank (egy kis időbe beletelt, mire rájöttem, hogy a 2. és a 3. nem egy kép)

@laszla: én mondjuk úgy tudom, hogy a szobrot még
a II. vh idején terveztették annak emlékére, hogy Horthy fia meghalt a fronton repülőgép balesetben (egyesek szerint a németek lőtték le), csak aztán a megépítése már a szovjet megszállás idejére tolódott és kicsit átszabták ideológiailag, meg még hozzáépítettek a talapzatnál egy másik szobrot, amit aztán 90-ben elvittek a szoborparkba.
Ahogy sokan írták, szerintem is az első a legjobb, természetesen hokiütővel a kézben!

Nekem a felirattal van bajom: a "winter classic" helyett magyar szöveget raknák ki. Ha már HUNGARY-ből nagy nehezen MAGYARORSZÁG lett. Ringleader után szabadoon, a "Jégen - mint régen" az egy jó szöveg :)
@fabot: Hát, a "Jégen - mint régen" jól hangzik, és még igaz is lehet a rendezvényre, de hogy nem jó irány, abban egészen biztos vagyok.

Nem kéne ezt a kezdeményezést belefullasztani valami rossz ízű, múltba révedő nosztalgiába. hanem meg kéne ragadni a lehetőséget, hogy - mint pl. a Sportarénabeli látványos és impozáns rendezvényekkel - nagy tömegeknek felhívni a figyelmét arra, hogy ez a jövő sportja.

Sajnos ahelyett, hogy a jövőről lenne szó, a fejlődésről, az előre nézésről, már most csak arról van szó, hogy a magyar hoki kultikus helyének számító, szebb napokat is látott (lepukkant) stadionban retró mezekben megy majd a nosztalgiázás jégen és lelátón, öregfiúk-meccsekkel stb. Óriási hiba. Ezért szerintem a "Jégen - mint régen" jelszó teljes tévút.
Kcs, hogy neked mindennel bajod van, remélem magaddal is! :-)
Nagyon jó ötlet ez az egész Winter Classic! Kint is, és itthon is. Kiváló kezdeményezés és közösségépítő rendezvény! De lássuk be, ha a tengerentúlon nem találják ezt ki, itthon soha semmi nem lett volna belőle. Pedig szabadtéren játszani nagyon buli:) Van, hogy azért nem látsz semmit, mert a szemedbe süt a nap, vagy vakít a jég, néha köd van, néha az eső vágja szét az arcodat, és ha végre elkezd igazán esni a hó, akkor mindennek vége:) Ha kemény mínusz van, akkor lefagy az arcod, és a nyakad, stb... És mégis! Aki igazán szereti művelni ezt a játékot, az értékeli a szabadtéri hokit is!
Szerintem egyik terv sem alkalmas képviselni azt, amire hivatott lenne. El kéne dönteni, hogy koppintunk, vagy nem koppintunk. És ha koppintunk, akkor milyen mértékben. Valószínűleg kint lelkiismeretesen körbejárták a logo témát is. Nem hiszem, hogy a véletlenre bízták volna egy ekkora esemény és a vele együtt járó üzlet bemutatására szolgáló logo ábráját. Talán célszerű lenne egy hasonló felépítésű, témájú, eszköztárú logo nekünk is. Plusz egy hokibot meg egy korong:)
@Pallus: Ez nem a véleményezős topik a Winter Classicról logókról és a jelmondatokról?
A szobrot már oda-vissza megbeszéltük, meggyőztetek, hagyjuk...

A "jégen - mint régen" azért nem találó, mert hiszen most is jégen folyik a játék. E tekintetben "nincs új a nap alatt", hogy stílszerű legyek. (Ez akár szlogen is lehetne.) :)
Nekem is az jutott eszembe, hogy egy találó magyar jelszó kellene, egy hoki szójáték, amiben minden benne van ami a "winter classic" ról szól, hiszen koppintás is meg nem is, régen, a jégen kinn hokiztunk...
@KCs: Igen, lehet véleményt mondani.Lehetett volna jobb, alaposabb az előkészület.Lehetett volna hamarabb beinditani a logó tervezését.
Lehet, hogy az egészből nem lesz semmi, mert térdig járunk a hóban.Nem lehet viszont legyinteni azokra, akik lelkesen dolgoztak a logó készitésén.Nem lehet lefitymálni ezt a kezdeményezést, mégha elkapkodottnak is tünik.
Nem a Fradi és az Ujpest a mostani jégkorong zászlóshajója de ha tetszik ha nem, ez most rólunk szól.Nosztalgia? Igen, az is.Ha visszatekintünk a multba, nekünk van mire emlékeznünk. Megnyugtató, hogy nem Te vagy az iránytű.
Azt viszont ne felejtsétek el, hogy míg kint az NHL-ben a szervezés mögött komoly büdzsé és feltételek állnak, addig itthon kicsit más a helyzet. Nem hinném, hogy az NHL Winter Classic logóját is hokiszurkolók tervezték volna meg. Én úgy gondolom, azt profi dizájnőr cég alkotta kb. akkora summáért, mint amennyibe nálunk az egész esemény lebonyolítása kerül. De javítson ki kérem bárki, ha jobban ismeri a belső részleteket. Ahhoz képest, hogy ezeket a logókat lelkes amatőrök készítették, nagyon is jók! Gratula a készítőknek!
@Uteapu: Szóltam egy rossz szót a logókról? Nem. Csak azt a nosztaligázós jelmondatot nem találtam szerencsésnek.
@KCs: Összességében irtál róla kicsit lekezelően, amiben az is benne van.Bizonyos dolgok felelevenitése, mégha kölcsönvett is,nem jelenti azt, hogy nem a fejlődés a jövöbetekintés a jó irány és a cél.
elküldtem a javított verziót. megérkezett?
Nekem az első logó nagyon tetszik, és ha ráadásul egy hokiütőt tartana a kezében - amit már említettek páran -, akkor még jobb lenne.
@andre2: elkészült, el is lett küldve, csak még nincsen kicserélve :)
@KCs: nem értünk egyet, de hát ez van. Igazából egy alapos felmérés kéne erről, megalapozott számokkal. Mivel a "winter classic" nem egy bevezetett szlogen a magyar piacon, így nem kell feltételnül szó szerint átvenni mindent az NHL-ből. Bővel elég lenne a szervezettséget :) Ha még lehet valamit kérni, akkor még a csarnokokat kérném ;)

Persze neked, és még hozzád hasonló 1-2 ezer embernek, akik NHL-en csüngtök, fontos ez az angol mánia. De hát ti ígyis-úgyis eljösztök a meccsre :D
@Uteapu: Támogatlak a csörtétben :) Nosztalgia kell, az elmúlt XXX év hoki-történelme nélkül sose értünk volna el Svejcbe...
@fabot: Aki ismer, tudja, hogy ki nem állhatom az NHL-t. Nem követem, sose követtem. Engem az európai hoki érdekel, arra viszont nagy figyelemmel tekintek.
Szerintem jó, hogy kezdeményeznek ilyen rendezvényeket (tényleg, kik is írják ki, fizetik, rendezik?). És az is rendben van, hogy vannak, akik vitatják ennek az értelmeséggét. Majd a kilátógatók egészen pontos választ fognak adni arra a kérdésre, hogy lehet-e ilyen rendezvényekkel népszerűsíteni a jégkorongot. Ha jól sül, hatalmas gratula mindenkinek, ha kevésbé, akkor el kell gondolkodni az okokon és a további lehetőségeken. De semmi esetre sem megsértődni vagy élből lecsapni azt, aki kritizál.
már csak 3/4ed óra.. nagy a csend...
neked sem kellett több óra, hogy reagálj... :D
amúgy igen, mert kétszer küldtem újra a pályázatot és most nem jött reakció, hogy megkapták e... :S
@luckystriker: megnyugatásul tájékoztatlak, eddig 15 pályamű érkezett... de a szavazás csak reggel indul
@luckystriker: megkaptuk, persze, melyik indul a versenyben, a legeslegutolsó?
@F. Kapus: Lehetséges, hogy megkérdezzetek egy-két játékost is a logókról? Mint ahogyan a svájci szurkolói mezek kapcsán is.
süti beállítások módosítása