HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Sokat javult a védők teljesítménye

2009.11.02. 10:49 F. Kapus

Megleptük őket az első harmadban, utána voltak lehetőségeik, de jobbára csak Makrov vitte a Jesenicét a hátán, amennyire tudta. Így summázta a Jesenice elleni történelmi győzelmet Énekes Lajos, a Fehérvár edzője. Méltóképpen tudtunk megemlékezni a mi halottunkról, zárta szavait. Az értékelés közbülső része tovább után következik.

"Jól kezdtünk, gyorsan vezetéshez jutottunk. Az egész mérkőzésen jobbak voltunk, megérdemelt győzelmet arattunk. Ebben az összetételben a sorok is eredményesebben tudtak szerepelni. Igaz, a fiatal negyedik sor a harmadik harmadban már nem sok játékidőt kapott, vasárnap halványabak voltak, mint legutóbb. A másik három sor nagyon jó játékot mutatott, Satosaari kapus is nagy formában védett. A védőink kifejezetten magas színvonalon teljesítettek, ez nagyon jó fejlemény a legutóbbi fordulók után.

Kapura ők lőttek többet a házi statisztika szerint 32-27 arányban. Voltak lehetőségeik, de nekünk nagyobbak. Nem játszott jól a szlovén bajnok, a harmadik harmadban rendszeresen fütyülte őket a közönségük. Mi javuló tendenciát mutattunk. Épületes akcióink voltak, sok helyzetet jól oldottunk meg. Lehetett a védőinkre építkeznünk, sokat javult teljesítményük, nem lehetett senkire sem panasz.

Palkovics Krisztián és Mihály Árpád játékán meglátszott Nathan Martz érkezése. Az új partner mellett nőtt a játékkedvük, és a védekezésből is az eddigieknél hatékonyabban vették ki részüket. Fiatalabb játékosaink kedden, az idősebbek szerdán kapcsolódnak be a válogatott munkájába." Remek októberi szereplésének köszönhetően ezúttal Hetényi Zoltánra lehet szavazni az EBEL YoungStar des Monats játékán.

44 komment

Címkék: énekes fehérvár ebel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó ilyen sorokat olvasni, Köszönjük!
Makrov a fehérvári meccsen is kitűnt a jesenicéből.
Jót fog tenni a fiúknak egy kis pihenő még messze a szezon vége, remélem az "öregeket" pihenteti Sator mester, vagy kevesebbet játszatja majd a hétvégén.

Pár kép a tegnapi meccsről:
www.hkjesenice.si/default.aspx?SIid=158&ARid=2185&LAid=2&p=0
Video-összefoglaló várható?
@Horiko: ez a Makrov ha jól emlékszem ott volt Sapporoban az észt első sorban... az a sor nagyon jól kavargatott ellenünk, emlékszem.

Amúgy nagy győzelem, megérdemelt pihenő! Legalább az utazások elmaradnak egy ideig, az sem kis szó.

Hajrá fiúk!
@advocatusdiaboli: biztos, hogy nem :( Jégkorong TV nem volt kint, a Jesenice meg nem szokott összefoglalót gyártani... Muszáj elhinnünk, amit fentebb írnak :)
@M.Lac: maradjunk annyiban, nem biztos, hogy nem
@alpec: ha jól emlékszem jól emlékszel:)
@F. Kapus: mennyivel jobban hangzik a Te verziód :)
" vasárnap halványabak voltak, mint legutóbb."
Már a fiatalok:))) Mindkét gólt ők ütötték.Egy baromság ez a fiatal sor.Régen bekellett volna építeni az idősebb,játékosok soraiba.Szerintem hatékonyabbak lennének.A Satosaari kapus is védhet néha jól,mert én nem tartozom azok közé akik agyon ajnározzák.Mire,kérdem én??? Átlag 90% alatt teljesít. Más csapatban a kapu közelébe sem engednék. Itt Tolvonás mester kiemeli ,kapott 6 gól után.vicc!!!Aki pedig 90% felett van az ül a kispadon.Keményen kérdőjeles a szakmai munka!!
@bakker81: Még szerencse, hogy Te igazi szakmai zseni vagy, így ki tudod segíteni...
Egyenlőre az elmúlt évek tapasztalata alapján Ő az egyetlen, aki érdemben bele tudott nyúlni meccsbe, meccsekbe. Sajnos ez még az Általam igen tisztelt Cortina-nak sem sikerült...
Tommi szerintem jó, bár Zolika tényleg védhetne többet, olyan 50-50% arányban kellene...
@bakker81: rég röhögtem ilyen jót. Új feature javaslat a blogmotor fejlesztőinek: ne engedjen el egy kommentet egy - a posztíró által tesztőlegesen beállítható - helyesírási hibaszám felett :D
nem vagyok szakmai zseni. Én így látom.Annyi csak a külömbség közöttünk,hogy én próbálom akkor is reálisan nézni az eseményeket amikor nyerünk.Ti meg ha ,veszít a csapat fikáztok,ha nyer örömködtök. Minden hepy.Pedig neem.
Alpec!
Köszönöm a tanácsod,jobban odfigyelek a helyesírásomra.
TE PEDIG A TIÉDRE!!:)))) "tesztőlegesen"
@bakker81: Hát ezt a fikázós dolgot rám nem mondhatod. Szerintem egyáltalán nem tökéletes minden. Azt hiszem én voltam az egyik kommentező, akinek a hozzászólása miatt született a Mohács még nincs itt bejegyzés. Nem kis problémáink vannak, de ez nem elsősorban az edző miatt van...
@bakker81: ne haragudj, de összekeverted a két legutóbbi meccset
@bakker81:
> Régen bekellett volna építeni az idősebb,játékosok soraiba.Szerintem hatékonyabbak lennének.

Természetesen nem baj, ha máshogy látjuk a dolgokat, de elképzelni nem tudom, te az elmúlt másfél évben milyen meccseket néztél. A Fiatal sorunk pl. sebességben annyira más szinten játszik, mint a többiek, hogy ha valaki kihullik közülük sérülés miatt (vagy mint ahogy most pl. Hegyi), akkor közel lehetetlen megtalálni a megfelelő helyettest, mert a többi játékosunk Gergőből és Sofiból csak a kondenzcsíkot látja (ahogy erre nem egyszer volt példa). A korcsolyázás mellett - szerencsére - ütközésben is más sor, mint a többi, de rájuk is áll az, ami mindenkire, minden csapatsportban: csak annyira erősek, amennyire a leggyengébb láncszemük.
Ezért óriési dolog Kóger visszatérése - és azért vannak együtt, mert így sokkal de sokkal erősebbek, mintha szét lennének az örege közé szórva.
Hete más kérdés, ő szerintem is védhetne többet. Azt viszont nem elismerni, hogy Tomi átlagon felül jó kapus, elég nagy butaság, szvsz.
Én mint írtam a saját véleményemet mondtam el.Én így látom. Nyilvánvaló a sebesség külömbség ,igazad van.Viszont az sem jó mindig ,hogy rohannak a jégen,ezért gondoltam egy higgadtabb,rutinosabb idősebb sorban is kipróbálni a fiatalokat.
Mert biztos imered a viccet,az öreg és a fiatal bikáról.
"Nem ,nem rohanunk fiam.Lesétálunk és mindegyiket meg......k:))
Jégkorongra lefordítva ,ha nem is mindet,de sokkal többet nyerhetnénk.
Kógerrel kapcsolatban, szintén igazad van,ő viszont jelenleg sérült.
@bakker81: Licsimivel és Raonnal értek egyet ebben a témában egyrészt hogy az edző többször sikeresen nyúlt bele a meccsbe; másrészt a fiatal sornak így kell, ezen a sebességen kell maradni, annak ellenére, hogy az edző a harmadik harmadokban nem mindig ad nekik teljes jégidőt, inkább kiemel valakit közülük más sort erősíteni. A fiatal sor egyébként kombinatívan is játszik, nem csak erőből.
Hetével kapcsolatban az is indokolná a több védést, hogy - véleményem szerintem - az ellenfelek kicsit kiismerték már Tommit.
@Raon:" Azt viszont nem elismerni, hogy Tomi átlagon felül jó kapus, elég nagy butaság, szvsz."
Akikről beszélsz ,azok nem itt védenek:)) Tehát nem átlagon felüli.
Viszont ez is csak az én véeményem,no meg a statisztika nem hazudik.
Ebben sajna nem értek veled egyett!
Hete 90% fölött volt,miért vette ki? A sérülése előtt sem tudta hozni a 90%-ot. Biztos ,hogy én nem értek olyan magas szinten hozzá,de ha csak a statisztikát nézem,de néznem kell a látottakat is számomra akkor is hetényi a kapus.
Vagy a védőink figyelnek jobban ,ha a Zoli véd?
@bakker81: A Satosaari-val kapcsolatban nagyon mellé lőttél. Ő vitán kiváló kapus, és nem kizárólag a százalék számít. Ugyan 9. rangsorban, de előtte 4 kapus is harmadannyi jégidővel áll, köztük Hete is! Persze Zoli is nagyon-nagyon jó kapus, de ha megnézed szinte mindenhol van egy rutinos kapus, és mellette egy ifjú tehetség. Így is sokat tanulhat a rutinos finn kapustól!!!
@bakker81:
> Akikről beszélsz ,azok nem itt védenek:))

Vagy csak nem értünk egyet. :)

Nézd, ha már statisztika, szerintem ez is engem igazol. Eleve az idei védekezésünk valamiért ey eleven borzalom a tavalyihoz képest - ez egy másik téma, most nem is kapnék bele, csak megjegyeztem tényként, hogy emiatt nehezebb lesz összevetni a teljesítményt a tavalyival (de szerintem a védekezés kapcsán egyet nem is lenne közöttünk vita).

Íme az EBEL rangsor:
www.erstebankliga.at/eb7a97b5707d163f288509ea6c8324bd.html?playername=&nation=0&position=0&team=0&season=4i&report=4

Lehet azt mondani, hogy Tommi a 9. - de azt is, hogy csak négy kapus van előtte, akik 500 feletti lövésszámot kaptak, és hát se a Bécs, se a Graz, se a Linz, se a Villach nem olyan védelemmel rendelkezik, mint mi, úgy azért könnyebb jól védeni. Ami szeritnem lényeges: a konkurrens csapatok kapusai egyértelműen Tommi mögött vannak!

De arra kíváncsi lennék, szerinted mitől nem jó kapus Tommi. Szerintem pl. annyival jobb, mint Szuper (aki bárki bármit mond, jelenleg a legjobb magyar kapus), hogy kevesebbet nyel be távolról, kevésbé pattan ki előre róla a korong, és sokkal jobban tud indítani. Szóval szerinted milyen hibái vannak?

Ami pedig Hete védéseit illeti, szerintem nem lehet őket egy az egyben összevetni - egyszerűen Hete nem védett annyit. Mivel minden meccs más, és az egyes csapatok ellen teljesen más feladatokat kell megoldani a kapusoknak, az összevetés akkor lenne igazságos, ha ugyanazon csapatok elleni védéseket kezdenénk elemezni. Mivel ilyen adatunk nincs, csak spekulálni tudunk, amivel vagy beletrafálunk (erre van kisebb esély), vagy nem (tehát csak okoskodunk - erre van nagyobb esély :)) ).

Hogy Hete miért lett kivéve, azt nem tudom. Én arra tippelnék, hogy mivel Tommi rutinosabb, Hete jelenleg egyértelműen a helyettese, amivel csak akkor lehet baj, ha Tommi indokolatlanul sokat védene. Jelenleg ez határeset, én Hetének több bizalmat szavaztam volna, de hát nem én vagyok az edző.
Az viszont benne lehet a pakliban, hogy Hete még nem elég rutinos, és a ki-ki meccsekre az eredménykényszer miatt a legapróbb kockázatot sem akarja a vezetés vállalni. Szerintem ez egy nagyon nehéz helyzet, mert végősoron van, a játékosénál magasabb érdek is - de azt be kell látni, hogy ha harmadik évben sem jutunk be a rájátszásba, akkor annak a szponzorációs körre is kiható változásai lehetnek, ezért minden átkozott meccs számít. Ráadásul szerintem az idei évben sokkal-sokkal kiegyensúlyozottabbak a csapatok erőviszonyai, mint korábban, ezért még ádázabb csaták mennek, még kevésbé lehet az eddigi tapasztalatok alapján tervezni. Szóval nehéz kérdés ez, sok oldala van...
@bakker81: ki lettek próbálva a fiatalok, de nem emlékszem olyan meccsre, amikor ez látványosan bejött volna. Olyan meccsre azonban emlékszem, jóval többre, amikor a fiatal trió brillírozása hozta nekünk a pontokat.

> "Nem ,nem rohanunk fiam.Lesétálunk és mindegyiket meg......k:))

Persze, hogy ismerem - kispályás fociban már nekem is csak efféle lendület jut, de ez szerintem EBEL szinten nem alkalmazható. :))
Azt is kellett volna figyelni az edzőknek /finn-magyar/ duó, hogy válogatott meccsek jönnek....talán nem árt, ha a kapus Hete is szóhoz jut.Megértem a főedzőt, hogy neki a klub a lényeg,-de ilyenkor hol van a hazai lélek...vagy a Lalit az ilyenek nem ÉRDEKLIK??? Egyébként a sérülése óta ingadozik a Satosaari- 76-93 % között ilyen kilengés az ingán is sok !!!:):)
@üveg: Valóban Tommi teljesítménye erősen ingadozó az utóbbi időben, sajnos igazat kell adjak ...mostanában csak a duma megy neki jól :)

Ő és Bornhammer lóg ki jelenleg az EBEL csapatunkból , ha így lesz akkor Alén marad az pedig nekem egy Unicumba kerül majd karácsonykor :)
@FrankK: ezt nem egeszen értem. mi az hogy Alén marad?
Gratulálok a Csapatnak a szép győzelemhez! Az utóbbi időben - jogosan - sokat kritizált védekezésünk (21 fő) javulásának szintén örülök!

A kapus témához: Tommi szerintem is egy kiváló kapus. Egy másik kiváló kapus azonban rendre a padon csücsül, ráadásul fiatal magyar tehetség Ő. Az utóbbi meccsek tapasztalatai alapján amíg nem lesz sérülés - márpedig ne legyen - Hetényi Zoli nem is fog védeni a szezonban, mivel ha jól megy Tomminak nem veszik ki Laliék, érthető módon. Amennyiben kap 6 gólt egy meccsen (Bécsben ludas is volt benne, Bikák ellen magára hagyták), úgy azért kell neki védeni a következő meccsen, hogy magának bizonyítson, vagy a csapat bizonyítson neki. Tehát ha jól teljesít azért, ha nem akkor meg azért kapja a finn a következő meccset.

Kizárólag nekem furcsa ez egy picit?

HAJRÁ AV 19!
cuceró: Igen valami olyan eset..."ha van rajtad sapka..., vagy ha nincs rajtad sapka...!!?? Egy a lényeg külföldi edző-külföldi kapus = összetartás.
De magyar csapat, hazahozva a fél válogatott, és csak a fiatal tehetséget fagyasztják..-ok nélkül???-lehet, hogy már én sem értem....
Azon hogy ki véd,irhatunk itt 345kommentet, nem változtat semmit.Úgyis az edzők döntik el.Szerintem a sérülése óta Tommi kissé visszaesett,igaz az előtte levő "védelem " is vastagon ludas benne.Hetényi jó kapus,és az is lehet ,ha sikerül ( ne)állandósitani a formáját.1ik meccsen bravúrt bravúrra halmoz,majd a következőn igen halvány,igaz nem lehet könnyű úgy védeni,hogy tudja ő csak a 2ik.számú kapus.Ez olyan csuka fogta róka helyzet.Remélem a védelmet sikerül stabilizálni,és akkor még szebb eredményeket érhetünk el.
@exL:1: Nincs nekem az edzőkkel semmi bajom: hetedikek vagyunk, 20 meccs 20 pont, szerintem király.

Ami megütötte a fülemet az az elv: ha hibázott hadd javítson mindjárt a következő meccsen, ha a csapat védekezik gyengén, akkor meg ők bizonyítsanak a kapusnak.
Így mikor véd a másik kapus? Kérdem én...
@cuceró: Szerintem a 7.helynél több van ebben a csapatban,főleg hogy itt van Martz,és ha tényleg sikerül a védelmet stabilizálni,ki is jöhet egy jobb helyezés.Kapus kérdés azért nehéz,mert csak 1 lehet 1xre a jégen,elkell fogadni amit az edzők döntenek ez ügyben
@Raon: "arra kíváncsi lennék, szerinted mitől nem jó kapus Tommi. Szerintem pl. annyival jobb, mint Szuper (aki bárki bármit mond, jelenleg a legjobb magyar kapus),"
Abban egyetértek ,hogy Supernél jobb,ez ezer százalék.
Super nagyságáról ismét ne beszéljünk,inkább hagyjuk,mert ezen is csak felhúzom magam.:(
Lehet nem jól írtam,vagy fogalmaztam.Én azzal az elvvel nem értek egyet,hogy a Zoli jól védett,nem betlizett,fogott mint a zöldfesték és ennek ellenére kiveszik a kapuból.
A másik folyamatosan betlizik és mégis véd.
Nekem nem kell ,hogy olyan marha rutinos legyen,inkább védjen.Ami kapura megy fogja meg a 92%-át és befogom a szám! Tudod engem a Volán érdekel és nem más csapatok ,az legyen az ő dolguk.
Azért néha -néha figyelem az NHL-t.Ott nem csinálnak ilyet.Ez a kapussors.lesérül az egyik a másik bevédi magát ,nem fogják lecserélni mert az edző és a kapus földik.
Hete jó kapus? én inkább úgy mondanám a korához képest jó formát mutat, de sajnos az alázat hiányzik belőle és sokszor nagyon nagy könnyelműséggel oldja meg a helyzeteket, mondhatni flegmán. Tommi meg igenis egy nagyon jó kapus, nem csuklik össze 3 gól után mint a Levi. Hetével konkrétan az a bajom hogy olyan mint egy focikapus, mindenre kirohan. emlékezzetek csak tavaly hány gólt kaptunk úgy hogy kiugrásnál mellé nyúlt a korongnak. tudom már 2009-et írunk, de én azt mondom, ha beküldik 1-1 meccsre és ott hoz egy 90%feletti statisztikát, az nem ugynaz, mintha 2-3 meccsen nem véd és úgy hozza ugyanezt.

Nov 1. : Hiányzol Ocskay Gabi :S:(
Valaki meg tudná mondani hogy tavaly a bajnokság ezen szakaszán hány pontunk volt és azzal hányadik helyen álltunk?
@bojl: Van 1 fogadásom KCs-vel (már egy hónapja) , én azt mondtam Alén karácsonyig távozik...
@Yo: Tavaly 20. fordulóban 21 pontunk volt (1 ponttal több mint most)
viszont 21. fordulóban következett a "fight night" és utánna 13.fordulón keresztül csak 7 pont sikerült...
@FrankK: akkor lennénk igazán sz@rban, ha Juha itthagyná "bomba" védelmünket!

Ő és Oszi megbízható teljesítményt nyújtanak.
Inkább bukd azt az Unicomot, az a kisebb veszteség... :-)
@FrankK: szerintem buktad a zwack üditőt:-)
@exL:1: Én szerintem a 7. hely az reális, max. +/-egy helyet tud előre-hátra menni a csapat.
Előttünk lévő csapatok:
Egyrészt ezek kivétel nélkül "sógorok", (és ami fontos a bírók is csak bizonyos értelemben sógorok :-)) másrészt szerintem az osztrák csapatok kivétel nélkül jobbak, erősebbek nálunk -már csak a légiósok miatt is. Persze ezt lehet vitatni hisz szubjektív szempont, de a szerzett pontok inkább a mögöttünk lévő csapatoktól vándoroltak nem pedig az osztrákoktól.
--
Mögöttünk lévő csapatok:
Szerintem a Jesenice nem tud felálni, idén tényleg messze a korábbi szint alatt teljesítenek, és a Medvescak kipukkadása is várható, (hiába a 2sor az 2 sor.)

Viszont a szakik figyelmébe ajánlanám, hogy az Olimpija októberben megint vásárlásba kezdett, és ismét ex NHL-es játékosok érkeztek, ha jól emlékszem a DEL-ből. Ebből gondolom (nameg a vasárnapi RBS elleni győzelmükből), hogy az Olimpijával komolyan kell számolnia majd minden csapatnak, beleértve a Volánt is.
DE NE LEGYEN IGAZAM végezzünk előrébb :-))
@mike80: A Ljubljana tényleg jól erősített, de azért elgondolkodtató, hogy a 6 meccsen 9 pontot szerző csatárának -7 a +- mutatója.
@KCs: talán az lehet a +- mögött, hogy még nem álltak még össze a sorok, De a góllövés az valszeg tuti fix erényük lesz/marad.

Az elite Prospecten a Matt Higgins gyerek kanadai válogatott mezzel van fotózva, már ez is beszédes... Tényleg Te többet tudsz az Olimpijáról, ezek még mindíg ennyire tele vannak lével, Kelly elment, erre gyorsan berántottak helyette másik két ágyút?
@mike80: Annyirt szolnek hozza, hogy ne csodalkozz azon, hogy a birok ugy fujnak ahogy. Negy eve itt elek Ausztriaban es orulet, hogy mennyire korupt itt minden. Annyi a kulonbeseg mondjuk Balkaniahoz kepest, hogy az atlagember ezt ne erzi mert modjuk a kozigazgatas es egeszesegugy aranylag rendeben van, nincs halapenz stb...de barhol ahol partizezer euronal nagyobb penzek forognak ott van a korupcio is ezerrel.
Vasárnap kint voltam az Olimpija-Salzburg meccsen. Az Olimpija nagyon jól játszott, és nem csupán a légiósok. Védekezésükkel majdem az őrületbe kergették az ellenfelet, akit a játékvezetők is pofátlanul nyomtak. A kapus (egy fiatal szlovén srác) 97%-ot védett. Ezt az egyetlen meccsüket láttam eddig, de egy nagyon jó csapat benyomását keltették.
@bakker81: látod, ha ezt írod elsőre, csak bólintottam volna. Én sem értem, miért kellett Hetét leváltani, amikor elkapta a fonalat.
süti beállítások módosítása