Indulásunk óta úgy gondoljuk, a posztjaink alatti kommentek munkásságunk szerves részei, ezért is van, hogy bár kesztyűs kézzel, de irtjuk a durván ide nem illő tartalmakat. A Fehérvár EBEL-szereplése kapcsán nagyon sok probléma halmozódott fel az olvasói vélemények vonalán egy-két hét alatt, amivel immár foglalkoznunk kell. Persze nem szabad abba a hibába esnünk, hogy a kommentekből kirajzolódó képet egyszersmind többségi véleménynek tekintsük, de már az előző mérkőzés után is eljutottunk az íráshatárig. A Klagenfurt legyőzése utáni alaphangulat aztán végképp cselekvésre késztetett. Íme se nem szent, se nem sérthetetlen véleményünk a kialakult helyzetről.
A múlt szezon végén pótolhatatlan veszteséget szenvedett az Alba Volán és a magyar jégkorong. Nyáron aztán soha nem látott mértékben erősödött meg a csapat magyar játékosállománya, ám a légiósok Európa élországainak másodosztályából érkeztek. A felkészülés sikerei ráerősítettek a szurkolók várakozásaira: reszkess, EBEL, jövünk!
Némileg szem elől tévesztődött, hogy nem az EBEL-győzelem a cél, hanem a rájátszás, azaz kimondva-kimondatlanul a 8. hely. Ez a klubvezetés terve, ez lehet a reális elvárás, semmi más. Öt forduló után ott tartunk, hogy mindenki rájött, ez a szezon sem lesz diadalmenet. Öt forduló után vannak jó és rossz tapasztalatok, de az edzők által felállított rövid távú cél, a hat meccs, hat pont is elérhető még. A jégkorong Mohácsa tehát még messze van, ennek ellenére sokan már annak sem tudnak örülni, ha nyer a csapat. Pedig annak feltétel nélkül örülni kell. A kritikának is helye van, persze, de az még sincs jól, hogy amikor jó, az ellenfélénél jobb játékkal veszítenek Palkovicsék, akkor az a lényeg, hogy veszítettek, amikor meg nyertek, akkor az, hogy nem játszottak jól.
Leegyszerűsítve hatféle típusú mérkőzés létezik:
– az ellenfélnél jobb játékkal nyer a csapatunk
– az ellenfélnél jobb játékkal veszít a csapatunk
– az ellenfélnél rosszabb játékkal nyer csapatunk
– az ellenfélnél rosszabb játékkal veszít csapatunk
– nagyjából egyforma játék mellett nyer csapatunk
– nagyjából egyforma játék mellett veszít csapatunk
Az EBEL 54 meccses alapszakasza elég lesz ahhoz, hogy mindegyik fajtában legyen részünk. Mi több, az eddigi öt meccs alapján is kellően sokat tapasztaltunk ez ügyben. Hogy e tekintetben mennyire nincs folytonosság a mérkőzések között, az abból is látszik, hogy az utóbbi négy Fehérvár-csata négy különböző kategóriába sorolható.
Tudomásul kell venni, meg kell emészteni, fel kell fogni, hogy a magyar jégkorong jelen generációja eljutott teljesítőképessége határáig. És bár a múltban néhányszor annál is tovább ment, nem lehet állandóan ezt várni tőle. Bátran mondjuk ki, amit látunk is minden héten, az EBEL-csapatok nagy része jobb, mint a Sapa Fehérvár AV 19. Szeretnénk, ha nem így lenne, de mit tegyünk, ha egyértelműen ez a helyzet. Ezért van, hogy csak akkor nyerhet a magyar bajnok, ha megfeszül, és emellett sok körülmény és még a szerencse is mellette áll. Amiért persze kőkeményen meg kell harcolni, mint például kedden tették Vas Jánosék. Nem láttam az összes Fehérvár-meccset, de nem volt pillanat, amikor azt éreztem volna, hogy nem hajtanak a magyar csapat játékosai. Tették dolgukat.
Jobbak az ellenfelek, elsősorban azért, mert jobb húzójátékosok alkotják a kereteiket. De míg másoknál ezek a húzóemberek csak kis részben hazaiak, Székesfehérváron magyarok. Ez nyilván nem hazafias vállalás Ocskay Gáborék részéről, vagy nem elsősorban az, hanem az anyagi korlátok manifesztálódása.
A Klagenfurtban több olyan légiós játszott kedden, akik több száz, esetenként 4-500 NHL-mérkőzés tapasztalatával érkeztek ide. Ezt ne tekintsük pusztán száraz ténynek, elemezzük röviden, mit jelent ez. Ha valaki ennyiszer lépett jégre a világ legjobb ligájában, az nagyon tud hokizni. Az a játékos több százezer kanadai honfitársát és a világ egyéb részeiről származó jó néhány tízezer jégkorongozót legyőzte a nagy álomért folytatott harcban. Erősebbnek, jobbnak találtatott szinte mindenkinél, ha bőven számoljuk, akkor is a hokisok felső egy százalékába tartozik. Az ilyen játékos harmincon felül, Európába szerződve is kiemelkedő tudású.
Márpedig EBEL-beli ellenfeleink Brownokkal, Craigekkel vannak teletűzdelve. Persze nem kell állandóan arra hivatkozni, hogy legalább háromszor annyi pénzből gazdálkodnak a többiek, nem is teszik ezt a játékosok egy-egy vereség után – és jól teszik. De a szurkoló sem tévesztheti ezt szem elől, amikor jogosnak vélt kritikáját megfogalmazza. És azt sem feledheti, mennyire hasznos, hogy a magyar bajnoknál túlnyomórészt magyar jégkorongozók vannak jégen, mert érdemes lenne kiszámolni, az osztrák bajnokcsapatban hány percet töltött jégen osztrák játékos mondjuk az utolsó 25 percben.
Igen, ezek mellett a játékosok mellett Tokaji Viktor kicsi, Horváth András lassú, Benk András nem lő gólokat, és még folytathatnánk, az utóbbi két hétben mindenkire jutott jelző. Ámde mondjuk ki akkor azt is, nem a felsoroltak, valamint a most fel nem soroltak tehetnek arról, hogy ezzel együtt is ők a legjobb magyar játékosok. Arról viszont igenis tehetnek, hogy a legjobbakká lettek, ezért rengeteget tettek és áldoztak, ezért megbecsülés illeti őket akkor is, ha náluk jobb játékosokkal kell küzdeniük. Kiváltképp akkor, ha mindezt sikerrel teszik, mert vagy jobban játszanak, vagy nyernek. Eddig jutottak, mert eddig juthattak. De ezt már számtalanszor átbeszéltük.
Ne keressük állandóan az igazságot, mert akkor hosszú távon szomorú emberekké válunk. Gondoljunk inkább arra, amiben szerencsésnek vallhatjuk magunkat. Én például örülök annak, hogy ilyen szintű jégkorongot láthatok rendszeresen hazámban, és annak is, hogy látom a fejlődési potenciált. Ráadásul az alapszakaszból is van még 49 meccs.
Ysbryda 2009.09.23. 11:57:01
bdan 2009.09.23. 12:00:50
HAJRÁ VOLÁN! :)
ob4 2009.09.23. 12:07:49
És még egy pozitívum: nekem tetszett a Mihály Árpád és a Palkovics összjátéka, legalább három jó passz volt. És milyen védők ellen. Aki már hokizott az tudja, hogy az összjáték nem egy hónap edzés után fog jönni, hanem inkább 10-20 éles meccs után.
munkagep 2009.09.23. 12:07:54
pic2 2009.09.23. 12:09:59
BÖFFÖCSKE 2009.09.23. 12:16:16
csatoimi 2009.09.23. 12:24:13
Horiko 2009.09.23. 12:27:41
Számomra ez a kulcsmondat! Most szembesültünk azzal, hogy mennyivel is mentünk tovább...
Gratula a cikkhez!
uprmedia 2009.09.23. 12:32:50
Atti74 2009.09.23. 12:37:51
Raon 2009.09.23. 12:38:13
A "nem inge" részen pedig elgondolkodom (van min).
hockeymonkey 2009.09.23. 12:39:27
lakota 2009.09.23. 12:40:46
yeti2 2009.09.23. 12:42:44
miki78 2009.09.23. 12:46:11
A játékosokról meg annyit: a csapat jelentős része óriási alázattal volt/van a hoki iránt, azért jutottak el ide. Reméljük, hogy minden fiatal hasonló alázattal van/lesz és akkor ők még magasabb szintre juthatnak!
exL:1 2009.09.23. 12:52:34
vladiv 2009.09.23. 12:56:56
Az akarassal nem lehet gond. A Graz elleni meccsen volt szerencsem a "23-ik" jatokos lenni. A vegen, a pacsizasnal lattam Godo szemet... Lehet nem ment ugy, ahogy terveztek, de az biztos, hogy mindent beleadtak...
Hajra Volan!!!
alpec 2009.09.23. 12:58:45
hajrá, Volán!
barney's 2009.09.23. 13:02:14
Annyit még hozzátennék, hogy azt a lécet, amit a sok szurkoló már már alapnak tekint ezek a srácok helyezték maguknak ilyen magasra azzal, hogy sokszor a vágyainkat is túlteljesítették. A magyar hoki azért tart itt ma, ahol tart, mert a játékosok is ilyen kritikusak voltak magukkal szemben és törekedtek az állandó fejlődésre.
juliusbond 2009.09.23. 13:04:40
MecKenna 2009.09.23. 13:09:24
@yeti2:
ne feledd, h ez a "többre képes" soxor nem jöhet ki a legfelső 1%-kal szemben, eccerűen nem engedik!
Egy ide tartozó kedvenc, butácska mondatom egy vmikori labdarúgó szöv.-i kapitányunktól, aki mentegetni próbálta a magyar focistákat anno: "Ezek a fiúk mindent tudnak a fociról, mint a nagyok, csak lassabban"
Mert ez a lassabb a lényeg...
Ritmo 2009.09.23. 13:11:30
Nekem ez jött le.
Hajrá Volán!!
vaze 2009.09.23. 13:17:45
Nekem még egy majdnem hasonló cikk járt a kezeim között a minap, kicsit tágabban szól rólunk (erdélyi szemmel), de nem hosszú és érdemes átfutni (elég az első öt bekezdést és az utolsót):
www.es.hu/?view=doc;24002
a Zamboni nem egy tészta 2009.09.23. 13:21:04
2009.09.23. 13:28:05
Az elvárás megfogalmazódott, cél a rájátszás elérése, de szerintem ezt a szintet idén semmivel sem lesz könnyebb elérni, mint az elmúlt 2 évben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az Ebel is rohamosan fejlődik, megfordítva, ha úgy tetszik rohamos léptekkel zárkózik az európai elithez. A kiváló/jó esetenként még mindig klasszis játékosok (Craig,Banham,Elik,Fox,Bouchard,Brandner,Kalt,2xRodmann hadd ne folytassam….) koncentrálódnak (lásd. HCI kiválása), új tőkeerős csapatok lépnek színre (lásd.Medvescak).
A fejlődés tényét igazolják az Ebel csapatok felkészülési eredményei is. Esetenként már vernek BL győztes csapatokat, svájci bajnokot, szoros, gyakran győztes meccseket vívnak erős DEL, svéd, cseh csapatokkal...
Nyilvánvaló, nem csak a Volán fejlődik és ez így van rendjén, amit mi szurkolók nehezen emésztünk egy-egy vesztes meccs után... Én tegnap speciel azon túl, hogy nyertünk annak is örültem, hogy 60 percig csodálhattam a KAC”döcögős” játékát, amely így is élményszámba ment. (pláne, hogy mindezek ellenére még ki is kapott)
kapusLaci 2009.09.23. 13:29:50
kovacsistvan · http://www.khl.hu 2009.09.23. 13:33:28
szeméremajax 2009.09.23. 13:41:36
Szóval összegezve, tudom hogy F.Kapus nem a kritikus kommentekről akar lebeszélni, hanem inkább talán egy reális helyzet vázolásával újra világossá tenni a jelenlegi valóságot és kímélni mindnyájunkat az alap nélküli álmoktól.
miki78 2009.09.23. 13:43:20
Azt az elkényeztetett hokiszurkoló mindenségit! 2009.09.23. 14:07:01
AV19!!! 2009.09.23. 14:09:55
Uteapu 2009.09.23. 14:12:28
Egy kiragadott idézet,amely mellé oda lehetne tenni még hasonlókat.
Nagyon nem értek vele egyet!
Nem vagyok Volános de nem vagyok semleges.
Nem végigszenvedtem ,hanem végigizgultam a meccset.
Ha nem is a szánk ize szerint alakult a meccs,(kivéve az eredményt)a "hokikezdőket" nem rettentette el, sőt!
A szurkoló 200 feletti vérnyomással nem lehet objektiv,de ne is legyen mert akkor nem szurkoló.
Másnap,vagy egy sörözés után viszont figyelembe lehetne venni a realitásokat.
Amire gondoltam azt F.Kapus tökéletesen leirta,nem kell ragozni.Állitom,hogy a Volán még nincs teljesen összerakva.A csapat és az egyének szigorú birálatával még várni kéne,észrevételezni lehet és kell is,de módjával.
A Volán-UTE döntőn voltam hasonló helyzetben mint ahogy néhányan most éreztek,de én egy picit sem voltam elégedetlen.Ezek a fiúk már sokszor bizonyitottak,és fognak is! Türelem.
(én még mindig tartom a 4-6-ot)
eurocat 2009.09.23. 14:21:50
Tegnap a TV-n neztem a meccset, es kozben ugyanezek a gondolatok (ezek toredekei) fogalmazodtak meg bennem. Az e, amit latok aminek hinni szeretnem, vagy messze a realitasok stabil talapzatan tuli, eron feluli tenykedese annak a csapatnak amelyet annyian szeretunk, tisztelunk...a cikk is csak megerositese a masodik verzionak. igen, ezek vagyunk, ennyit tudunk. De azert meg tavolrol sincs vege mindennek. Biztatni kell, es szeretni a csapatot - mindegyiket amelyik jatsza a hokit. Igy mondhatni a sportot szeressuk (respektaljuk) ne csak embereket akik uzik azt - tegyuk inkabb ezt egyutt veluk (a sportot mindenestol).
meg egyszer, jo cikk volt. jo lenne, ha lenne foganatja!
ulrik · http://ulrik.blog.hu 2009.09.23. 14:23:08
Egy kis saját emlékkel kezdeném:
Néhány évvel ezelőtt (10-15 éve...) elmentem egy játékvezetői tanfolyamra. Majd 1 évig partjelzősködtem. Az egyik meccsen állt mögöttem egy idő bácsi, 70 év körüli lehetett. Egész meccs alatt üvöltözött velem. Kiabált, szidott. Megállás nélkül. Abban a pillanatban, amikor a bíró lefújta a meccset, az "öreg" odajött hozzám. Bocsánatot kért, elmondta, hogy egyáltalán nincs baja velem, de egyszerűen szüksége van kéthetente kiadnia magából a feszültséget, és ne haragudjak rá :) Aranyos volt.
Szóval most is kicsit így érzem a helyzetet: sokunknak kell (néha) kicsit kiadni a feszültséget, a gondolatokat azzal kapcsolatban, amit látunk, ami fontos nekünk.
Akik olvassák a kommenteket, abból is azokat, amiket én írtam, tudhatják, hogy nem vagyok ilyen szempontból a vehemensebb típus, sőt, inkább csitítani szoktam a feszültséget. De most nem érzem, hogy komoly gond lenne. Persze, jó elejét venni a dolgoknak.
Mindenki másképp néz egy mérkőzést. Mindenkiben két személyiség jelenik meg:
1. néző: amikor a játék szépsége, a megoldások, a gólok, a cselek élvezete jelenti a fő szempontot. Tapsolok, ha szépet látok, üvöltök, ha bosszantó hibát látok (akár szidok is egy-két embert)
2. szurkoló: amikor a csapat sikerbe hajszolása a szempont, tapsolok, ha rosszul megy a játék, hogy ösztönözzem a hőseimet, hogy éreztessem velük, itt vagyunk, szurkolunk, kiállunk mellettük jóban-rosszban.
Természetesen egyszer ez, máskor meg az jön elő mindenkiből jobban. Aki temperamentumosabb, az hangot is ad ennek. Mindkét irányban. Szerintem ezzel nincs gond. Sőt, jelzi, hogy sokan vagyunk, akiket a jégkorong "éltet".
De, egyik sem ad jogot, felmentést az esetleg megjelenő mocskolódásra, személyeskedésre. Mindennek megvan a maga módja. Lehet kritikát megfogalmazni, lehet "húzni" az ellenfél drukkerét, de mindezt emberi keretek között.
Úgy vélem, lehet saját elvárásom a csapatommal szemben. A türelmem, habitusom szintjének megfelelően fogalmazok meg kritikát. (pozitívat és negatívat egyaránt)
Az, hogy kinek mi a fontosabb, mármint a szép játék, vagy a győzelem (eredmények) szintén emberenként eltérő.
Nem hiszem, hogy bűn, vagy rossz dolog negatív kritikát megfogalmazni egy győzelem után, ha valami nekem nem tetszőt láttam. De el kell ismerni a jót is.
Istenem, nekünk ez az első számú sportág. Természetes, hogy elkap a hév, figyelek mindent, van (amatőr) véleményem, adott esetben osztom az észt. Mert ez éltet.
Csak maradjunk meg emberi keretek között, ne alacsonyodjunk le primitív szintekre...
M.Lac 2009.09.23. 14:23:17
alvering 2009.09.23. 14:26:30
Sosem szerettem az egyszer mennyország másszor pokol véleményeket sportolókkal kapcsolatosan - ettől függetlenül lehet örülni úgy, vagy sírni - de kell egy kis józanság.
Igenis higyjük el, hogy a fiúk akarnak, hajtanak - vhogy a bizalom most nem divat nálunk - scak sokszor nem jön össze. Nem tudom más hogy van ezzel, de nekem a munkámban, sportban, ... sem sikerül minden nap 100% ot hozni, de nem gondolom, hogy ezért kirúgnak, vagy a csapattársaim nem játszanak többet velem, mert tudják, hogy nem jöhet össze minden, mindig.
medvid 2009.09.23. 14:50:06
Morgó Muki 2009.09.23. 14:55:18
brunzwik 2009.09.23. 15:22:30
A cikk nagyon jó.
Sokat gondolkoztam én is azon, hogy leírjam ezt a pár sort,de végül is megtettem.
A lentebb leírtak nem bántásból születtek, hanem mert aggódok a csapatért.
Így vagyunk ezzel mindannyian akik kijárunk meccsekre. lehet, hogy néhányan kritikát fogalmazunk meg, még azt is elismerem, hogy én nem mindig szalonképesen, de ez mind csak azért van mert aggódunk a csapatunkért. Ki így ki úgy fejezi ki magát.
Ami az én véleményem :
Igen nincs még itt Mohács, de 1453-ban Nándorfehérvár, 1463 Jajca után gondoltuk volna, hogy lesz Mohács?? Ugye nem..
Szóval nincs Mohács, de sok minden van amit én nem értek(saját vélemény) .Mindenki tudja, hogy az első sorunkat fel kellet bolygatni az okok sajnos ismertek, ezzel nincs is semmi baj.
A jelenlegi 3-as nem szokott össze ez rendben is van, de a felkészülési meccseken olyan szép összjátékot mutattak, hogy az élményszámba ment, ezt sajnos valami miatt az utóbbi meccseken nem látom. Érdemes lenne szerintem Tóth A. kiprobálni az első sorban Mihály és Palkovics mellet, tavaly is nagyon jól mozgott közöttük.
Most próbálkozunk az sorok kevergetésével, de ezzel megint csak azt érjük el, hogy az amúgy se összeszokott sorokat ismét megkeverjük.
Gondolom nem tévedek nagyot ha azt írom , hogy a Ladányi a Vas Márton és a Peterdi mellet érzi jól magát, ez többször bebizonyosodott, hogy így eredményesek ennek ellenére idén nem sokszor vannak együtt pedig szerintem egy próbát megérne.
Így vagyok ezzel akkor is amikor Ladányi emberelőnyben nem a kék vonalon várja a pakkot, tudjuk jól ez az ő igazi posztja innen nagyokat tud(na) lőni.
A fiatalok tavaly bebizonyították, hogy hárman(Sofi, Nagy, Hegyi) az ellenfél idegeire tudnak menni, meccs végére az erőjátékukkal szétzilálják az ellent. Ezt idén szintén nem látom.
A védelmünk sokak szerint is kicsit szellős, a kapunk előtt rendre lemaradunk, nem takarítunk rendesen. Nem egy meccsen van úgy, hogy a kapusunk kezére 3-4 szer oda tudnak ütni miközben ő már fogja a korongot mire odaér az egyik védőnk.
Van egy-két játékosunk akinek idén valami miatt nem megy, viszont alternatíva lenne bőven mint védelemben(Flinta Maklári, mint támadásban (Tóth Adrián). Nem állítom, hogy jobbak lennének, de egy próbát mindenképpen megérne.
A küzdőszelemmel nincs bajom, mert azt látom , hogy mindenki mindent megtesz a pályán a győzelemért.
Viszont sajnos úgy látom, még nem vagyunk CSAPAT, nekem kicsit úgy tűnik mint anno a Real Madrid amikor egyénileg klasszisok játszottak ott, de mint csapat megbuktak.
Szóval még nincs Mohács, de........
Üdv:Zoli
csaboti 2009.09.23. 15:25:59
A Volán szurkolók a csapatot szeressék és ne (csak) a sikereket!
A semleges szurkolók a fejlődést és a jó játékot ismerjék el!
Mindemellett, igen, a cikk nagyon értelmes és higgadt, mint az összes többi F. kapus cikk vagy hozzászólás.
csaboti 2009.09.23. 15:30:44
Csak, hogy a lényegről beszéljek. :) bocs
F. Kapus 2009.09.23. 15:30:46
M.Messier 2009.09.23. 15:38:19
Őszinte elismerés jár érte!
A szerző nem szorul rá, de talán jólesik neki.
Minden tisztelt olvasónak kéretik elővenni és újra átrágni, ha éppen aktuális.
Igen, vegyük tudomásul, óriási dolog hogy a magyar bajnok egyáltalán részt vehet ebben a ligában! A nyáron az igazolásokat látva néhányunkkal kicsit elszaladt a ló, ám az igazság az, hogy a többi csapatnál sem ültek karbatett kézzel, lásd pl. ami Grazban történt.
Jobb ha szembenézünk azzal, miszerint valamennyi osztrák gárdának erősebb a játékosállománya mint a Voláné. Miért is? A megfejtés egy négybetűs szó.
Vagy azt gondoltuk, az újonc zágrábiak úgy járnak, mint mi az első szezonban, nos nézzünk csak a tabellára!
Úgyhogy szerintem óvatosan azzal a playoffal.
Nem lehetetlen, de nem is adják ajándékba.
Az meg butaság hogy baj van a hozzáállással, már bocsánat!
bedipapa 2009.09.23. 15:52:14
Ez ennek az országnak a legfőbb baja, a megközelítés és a gondolkodásmód.
És ha belegondolunk, hogy ezeket a hsz-ket olyan emberek írják akik tényleg szeretik a magyar hokit....
brunzwik 2009.09.23. 16:02:38
sutyi2 2009.09.23. 16:12:26
jojo22 2009.09.23. 16:51:43
Szinte nem hiszem el, hogy mi sosem tudunk igazolni valakit aki el tud hozni egy bulit, vagy edzőt amelyik meg tudná tanítani a csapatot emberelőnyben felállni. Az idén sajnos a Cortina féle fegyelem sem jellemzi a csapatot idáig. Persze ezzel együtt szeretjük ezt a csapatot.
Az osztrákoknak több a pénzük, jobb a játékoskeretük, de sokszor egy adott meccsen csak a bírókkal együtt jobbak. Én ebből az EBEL-ből 3 éve hiányolom a FAIP PLAY-t az EBEL vezérkar és a bírók részéről. Hogy csak a tegnapi meccset nézzük. Kultúr helyen az utolsó 5 percben már nem állítanak ki. Itt megtörtént, pedig ez a bíró még a többihez képest korrekt volt.
Azt a hozzászólást mondjuk nem értem, hogy a Volán szurkolók a csapatukat szeressék ne a sikereket. Aki ezt irta valószínüleg még nem járt Fehérváron. Itt 4 vereség után sem üres a csarnok mint máshol. Itt azért van tele a csarnok mert ezek az emberek úgy gondolkoznak mint a blog írója. A csapatukat szeretik, a hokit szeretik és persze szeretik azt is, ha győz a csapat.
Hakami 2009.09.23. 17:01:17
edudus · http://albavolanszurkolok.com_http://hajramagyarok.eu 2009.09.23. 17:59:50
Szoljanka 2009.09.23. 18:06:38
HAJRÁÁÁ VOLÁÁÁN!!!
BLL
brunzwik 2009.09.23. 18:39:49
brunzwik 2009.09.23. 18:46:41
Hát erre nem lehetek büszke.
PMilan83 2009.09.23. 20:16:08
PMilan83 2009.09.23. 20:18:10
banyszi 2009.09.23. 20:39:57
sutyi2 2009.09.23. 21:05:58
ardea 2009.09.23. 21:16:04
Első alapvetés: a szurkoló rajongó is egyben, imádattal csüng a csapatán, kísérgeti ide-oda, énekel neki, bereked, ilyenek. De bántani SOHA nem akarja azt a csapatot!
Második alapvetés: A meccsen vannak ugye a hirtelen hangok a lelátón. Utána meg a nagy kibeszélések, a napokig tartó elemzések. A szurkoló egy kicsit edző is. Mindig mindent jobban tud, taktikákat talál ki, esélyt latolgat. Így van összerakva. De bántani SOHA nem akarja a csapatát, akit elemez, akivel taktikázást játszik, akinek az esélyeit álmodja.
Egy mondat egy gyengébb széria után öcsitől:
"Gyerekek! Ez nem ugyanaz a Volán, akinek összeborulva tapsoltunk tavaly, amikor lenyomta a KAC-ot, vagy OB döntőt nyert?"
Naugye! ;)
cuceró 2009.09.23. 22:19:09
Nagyon nem!
Mai nap folyamán épp az járt az eszemben, hogy amíg a mieink nyitott jégpályán bóklásztak évi 6 hónapot (15-20 meccsen), addig a KAC húzóemberei az NHL-ben, vagy annak előszobájában játszottak évi 60-80 meccset!
Oszt jópáran igen elégedetlenek voltak az egyébként valóban igen nyögvenyelős GYŐZELMET követően!
Nem tudom közülük hányan voltak már hóesés, esetleg szurkolói hógolyózápor miatt félbeszakadt jégkorong mérkőzésen, nem túl régen, kis Hazánkban (én speciel nem voltam, mégis sejtem honnan jöttünk)!
fabot 2009.09.23. 23:49:28
1. A "hatféle típusú mérkőzés" kategorizálásotokat védjétek le, legyen belőle US Patent! A Tokaji, Pálinka, Túrórudi és Unicum örökbecsű négyes mellett ez lenne az ötödik Hungarikum :)
2. "Ne keressük állandóan az igazságot, mert akkor hosszú távon szomorú emberekké válunk." - ezt nagyon sok ember, menedzser, tanár, politikus, nyugdíjas minden reggel jó hangosan, legalább tízszer fel kellene olvassa. Magyarország kivirágozna.
3. Mégegyszer kösz a cikkért :)
lakota 2009.09.24. 08:57:12
Uteapu 2009.09.24. 10:31:58
Madách szavait küldöm a játékosoknak:
Karod erős-szived emelkedett:
Végtelen a tér,mely munkára hiv,
S ha jól ügyelsz,egy szózat zeng feléd
Szüntelenül,mely visszaint s emel,
Csak azt kövesd.
....
Tégy bátran hát,és ne bánd,ha
A tömeg hálátlan lesz,
Mert ne azt tekintse célul,
Önbecsét csak,ki nagyot tesz,
Szégyenelve tenni másképp,
És e szégyen öntudatja
A hitványat földre szegzi,
A dicsőet felragadja.-
ulrik · http://ulrik.blog.hu 2009.09.24. 12:03:17
Biborkalap 2009.09.24. 16:56:56
facsipesz 2009.09.24. 20:22:29
szeszter 2009.09.26. 08:43:32
670511 2009.11.24. 09:58:09
medvid 2010.01.18. 14:58:20