Végre kiolvastam a Nemzeti Sport Jégkorszak című kiadványát. Röviden: jó, hogy ez a kiadvány van. Bővebben: egy kis savazás következik.
Nagy nehezen végigrágtam magam a Jégkorszakon. Furcsa öszvér. Nagyjából tavaly május végére készen kellett volna lennie. Éppen ma láttam Soros György friss könyvét a 2008-as hitelválság elemzéséről. Ennél gyorsabban össze lehetett volna rakni a régi Nemzeti- és Népsport-cikkekből ezt a füzetet. A félflekkes játékosinterjúkat gyorsan le lehetett zavarni, akár telefonon is. De végül is mindegy, nem rohanunk sehova. Ha hetven évet kellett várni, hogy a magyar jégkorong visszajusson az élvonalba, ez sem nagy késés.
A kiadvány koncepciója, hogy van egy omnipotens narrátor, aki mindenhol ott van: Pat Cortina fejében, az Alba Volán öltözőjében, együtt kel hajnalban Kercsó Árpáddal, buszozik Szélig Viktorral, interurbán telefonbeszélgetéseket rekonstruál, sőt ő maga Josef Voskar felszakadt szemöldöke. Néha sikerülebb ez a mindenható nézőpont, néha borzasztóan bosszantó. Főleg a dramatizálás, amikor ott kéne éreznem magam egy-egy mérkőzésen. Pattogó, rövid mondatok. Ahogy a korong repül. És mégsem? Vagy mégis! Ugyan, spori!!! Ahhoz, hogy ott érezze magát az olvasó a magyar jégkorong utóbbi húsz évében, több kéne a szerzők részéről, mint teljes hozzáférés az NS-archívumhoz. Tehetség. Forrásokkal amúgy nem sokat bíbelődnek. Hallottuk, olvastuk, láttuk, de azon túl nincs forrásmegjelölés, csak a mindent látó szem.
Budmil - For Successful Living
Sajnos a Jégkorszak ismét igazolja, hogy Magyarországon nem tudnak kiadványt szerkeszteni. Igazán akkor zavaró ez, ha úgynevezett igényes kiadványról van szó. A szerkesztő szemmel láthatóan utánanézett a trendeknek. Átlapozott egy-két The Hockey Newst, ESPN Magazint, de nem értette meg, hogy ezek mitől működnek. A képek többsége homályos, a színegyensúly esetleges. A nappaliban az asztalra dobott Jégkorszak címlapjára pillantva gyakran hittem hirtelen, hogy az egy Budmil-katalógus. A tördelés és a képszerkesztés fiatal korom Ifjúsági Magazinjait idézi. Az interjúk bézs háttérre nyomott szürke betűi olvashatatlanná teszik a szöveget. Ezért konkrétan verés járna.
Van egy alapvető gond, az összes ilyen "így jöttünk" alkotással. Az, hogy visszafelé olvasssa a történetet. Mindig minden azért történt, hogy idáig eljuthassunk. Munka, korán kelés, pofonok, fagyoskodás, bíróverés, Kercsó-Csicsó vetélkedés - mind azért volt, hogy 2009-ben ott lehessünk az A csoportos vébén. A szerzők visszafelé fűzik az oksági láncot, ahol nem igazán passzolnak a tények, ott jön egy kis kozemtika. És jön a mindent tudó narrátor, aki gyakran visszautal ebben a visszaemlékezésben, hogy ő már a hetedik oldalon tudta, hogy mi lesz a harmickettediken. Zseniális!
Így kéne kinéznie
A szerzők szerint a magyar jégkorong történetét a nyolcvanas évek óta Kercsó Árpi és Csicsó bá öntörvényű, konok menetelése és rivalizálása írja. Megbirkóznak párttitkárokkal, szocialista nagyvállalati vezetőkkel. Pénzt szereznek a tanácsról, ha kell. Megsértődnek, politikáznak, kijárnak. Mindezt azért, hogy legyen magyar hoki. Nekem a Jégkorszak legérdekesebb vonása éppen az a kirajzolódó történet, ahogyan a 70-es évek sportdiplomáciája, sportkijárása működik még ma is. Ahogyan Sárközy professzor, a kérlelhetetlen és következetes államreformer pragmatikus arcát mutatja. Ahogyan a sportdiplomáciában a turizmus kiemelt szempont, és költségtétel a szövetségnél. Hirtelen nem is értem, mitől is más a jégkorong, mint a foci. Ugyanaz a logika, csak kevesebb pénzzel. Követeket küldenek ravaszdi sportvezetők, hogy hol veres, hol narancs elnököt akasszanak le, aki kijárja nekik, ami kell. Szomorú történet ez. Szomorú, mint az országé.
A szerzők egyik legfontosabb kérdése, hogy kellettek-e Kercsó Árpád makarenkói pofonjai a div. 1-es győzelemhez. Ennyi év távlatából azért úgy tűnik, a felpofozott bajnokok többsége nem tartotta ezt elengedhetetlennek. Fehérváron, úgy látszik, ment fenyítés nélkül. És egyiküknek sem jut eszébe a saját tanítványait pofozni. Az egész visszafelé értelmezett történetből nekem az rajzolódik ki, hogy a hoki pont olyan, mint az egész magyar társadalom. Ha valami miatt jobban teljesít, az szerintem csak a játékosoknak köszönhető. A hokisokat nem érdekli ez az egész. Sokat dolgoznak, kiállnak egymásért, tisztelik a munkát, a teljesítményt. Megkapóan természetesen és alázatosan gondolkodnak. Ha valami miatt jobb a magyar hoki, mint amilyenek mi magyarok vagyunk együtt, akkor az az egészséges lelkű, a játékot rajongásig szerető sportolók miatt van. Ha szerencsénk van, ilyenek maradnak utánpótlás-nevelőként és sportvezetőként is. Megszállottságuk csendes alázatban ölt testet, nem pofozkodásban, furkálásban, primadonnaallűrökben. Ha a mostani játékosok hozzáállását nézem, a magyar hoki múltjánál szebb lesz a jövője.
Ha pedig mi, fogyasztók odafigyelünk, akkor a sportújságírás és a sportkiadványok is magasabb színvonalúak lesznek.
jágör68 2008.12.01. 09:34:21
freddyD 2008.12.01. 09:39:51
Köszönöm az elemzést. Vártam hogy ilyen lesz, ezért nem is vettem meg, egyedül a melléklet érdekelne, hogy mik vannak rajta
F. Kapus 2008.12.01. 09:46:59
Bár nem én írtam a kritikát, szerintem az írás korántsem arról szól, hogy ne vedd meg.
jágör68 2008.12.01. 09:48:21
A sztorik viszont jók benne:pl a '80 as években a komcsi jégkorongvezetés direkt ki akart esni újra a C- csoportba, hogy majd "egzotikus" országokba mehessenek Coca- colát szürcsölni, stb. Aztán a mostani válogatottak rengeteget játszottak egymás ellen klubcsapatokban meg egymás mellett ifi- és juniorként. A sztorik az egyetlen, ami miatt megéri megvenni
elike 2008.12.01. 09:49:24
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2008.12.01. 09:57:05
freddyD 2008.12.01. 09:57:29
Jó, persze, de én a szövegből levontam a következtetéseket ;) Ráadásul már ismerem az ilyen jellegű kiadásokat és nem voltam különösebben elragadtatva tőlük.
Egyébként megjelent egy másik ilyen összefoglaló is "Magyar hokisztori" néven. Azt olvasta valaki?
miki78 2008.12.01. 10:08:36
1. Tök jó, hogy van ilyen.
2. Baj, hogy sokan pont egy ilyen elfogult írásból fogják megismerni a magyar hokitörténelmet.
3. Kercsó az egekig van magasztalva. A kiadvány 3/4-e arról szól, hogy felmagasztalja. De pl. a dunaújvárosi "kirúgásáról" nem nagyon vannak információk, ill. félinformációk vannak csak.
4. Nem profik csinálták ez látszik. Egy ilyen kiadványban lehetett volna a harmadok végén egy összegző statisztika legalább. A kivitelezés, az elírások bosszantóak.
5. A DVD gyenge. Én azt hittem, hogy a múltból is lesznek rajta felvételek. Esetleg "backstage" jelenetek stb. Erre semmi, csak a szapporrói gólok.
6. Az a baj, hogy a Tejfalussyék által írt Magyar Hoki sztori még ennél is gyengébb...
Tatavs 2008.12.01. 10:24:30
Tatavs 2008.12.01. 10:26:15
munkagep 2008.12.01. 10:32:55
És egyébként az egyik válogatott játékos szerint (most nevet direkt nem írok) a kiadvány nagyon jó, legalábbis ő nagyon élvezte. Na jó, annyit elmondhatok, hogy védő és Kercsó tanítvány.
celebesz 2008.12.01. 10:43:02
"Ha pedig mi, fogyasztók odafigyelünk, akkor a sportújságírás és a sportkiadványok is magasabb színvonalúak lesznek." - én ezt csak úgy bírom érteni, hogy ne vegyük meg, különben sose tanulják meg, hogy ne szart csináljanak.... Mármint ha úgy fogy, hogy majd többször kell utánnyomni, akkor mitől is esne le a sportújságíróknak, kiadványszerkesztőknek az a bizonyos minőségi tantusz?
Rumcájsz 2008.12.01. 10:44:54
Az itt leírt kritikával is egyet tudok érteni, mégis úgy érzem, hogy egy kicsit túloz.
Ez a kiadvány egy sikersztoriról szól. Mert amit a magyar jégkorongsport az elmúlt 18 évben végigcsinált az egy sikersztori.
Saját erőből, rengeteg alázattal és odaadással, sok-sok munkával. Példaértékű lehet minden magyar embernek.
Nekem ez lejött a kiadványból. A stilisztikában, minőségben persze lehet kifogást keresni.
És még egy dolog.
Kedves quitz!
Te melyik könyvet is írtad a jégkorongról?
Szívesen elolvasnám azt is. :-)
miki78 2008.12.01. 10:45:48
Jó, lehet, hogy túloztam. Egyszer el lehet olvasni. Nekem felületesnek tűnik sok helyen. Olyan élménybeszámoló jellegű :)
Azért nem mondd le mint ajándékot! :)
Ja, és a Hoki Sztoriban is van sok hiba, azért egy olvasószerkesztő átnézhette volna..
kerusz 2008.12.01. 10:51:48
forestjr 2008.12.01. 10:59:43
kapusLaci 2008.12.01. 11:04:06
Hogy Kercsorol irnak többnyire a jégkorszakban,szerintem jogos,megérdemli mert eredményt mutatott fel,nemis akármijent!
Tudom rengeteg az ellensége vagy inkább mondhatnám sokan irigyelik a tehetségét.Ö bárhová megy eredményt mutat fel,és ne feledjük a tanitványai is hálásak érte.
Valamikor gyerekkoromba én is haragudtam rá,haragudtam arra az egy két pofonra amit töle kaptam,de idövel rájöttem hogy nem csak hokistát akart belölünk faragni hanem embert is.
Én ezt nagyon tisztelem benne!
Még a pofonokkal kapcsolatban annyi hogy annakidején megse mertem volna mondani otthon hogy kaptam töle,mert ha megmondom akkor még otthon is kapok.
Üdv.kapusLaci
Bari22 2008.12.01. 11:08:00
Ez a cikk azért jó,mert olyan mintha a saját gondolataim olvasnám,más által lejegyezve! :)))
Teljesen egyezik a véleményünk a kiadványról!
Nagy %-ban régi NS-ből lett összeollózva az anyag:
nekem pl. a cikkek nagy része eredetiben van meg.
(1990-től,kb.95-96 gyűjtöttem a Sport,Magyar Nemzet,Népszava,Népszabi stb. újságokból kivágott magyar hoki témájú cikkeket,A4-es méretű füzetekbe beragasztva őket,sajna költözés és egyéb dolgok miatt négy füzet maradt csak meg 90-94-ig! :-((()
Mintha ezeket olvastam volna újra színesben,utólagos kommentárokkal kiegészítve.
Mégis azt mondom megéri megvenni:igazi újdonságot csak azoknak nyújt akik kb.10 éve,vagy kevesebb ideje követik csak a magyar hokit,de a régi szurkolóknak is jó nosztalgiázni,végiglapozni színesben a régi NS fotóit(emlékeztek még amikor a buszon olvasva fekete lett a kezetek az újságtól,a fotók pedig élvezhetetlen maszatok voltak csupán?:-) ).
Ja, ami nekem is kevéssé tetszett,hogy:nagyon ráhúzták a vizes lepedőt a 90-es évek 3 nagy csapatára(Fradi,Lehel,Újpest),mintha ők tehettek volna az akkori állapotokról.Aki pedig akkoriban már járt hokimeccsre az emlékezhet minden pályán voltak balhék nem csak a Megyerin,Kisstadionban és a Hűtőgépgyári pályán voltak,hanem mindenhol:de, ez a kor sajátossága volt szerintem!(és nem csak a hokin...)
A dvd mellékletből többet is ki lehetett volna hozni!
Apropó!Keresek régi anyagokat VHS-en,vagy bárhogy régi Lehel és Újpest meccsekről átvételre(a berényi városi TV több meccset is adott anno...)
Minden megoldás érdekel!
Rumcájsz 2008.12.01. 11:12:34
De legalább quitz szerzett magának egy olvasót.
:-) Már megyek is a "Bodicsek"-re.
Azért ha segítenétek még egy kicsit, hol is találok még tőle publikációt?
F. Kapus 2008.12.01. 11:16:41
Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy megvettem (pontosabban, a kisfiam megvetette velem az Arénában) és elolvastam ezt a könyvet. Egyrészt néhány sztorival gazdagodtam, és még többet felidézhettem magamban újra. Másrészt mindenképpen hiánypótlónak nevezhetjük.
Mondjuk azért nagy kár, hogy nem kemény kötésű a füzet (tudom, az anyagiak miatt), mert nekem a felénél már ronggyá ment a címlapja, és ez jelentősen gyengíti az időtállóságát.
Nekem olyan ezt a könyvet olvasni, mint néhány gyermekkori kedvenc zenekaromat újrahallgatni mostanában. Tudom, érzem, hallom, hogy mennyire ciki, de sok mindent visszaidéz. Most írhatnám, amit mondani szoktam, hogy nem vagyok nosztalgiázós, de ezek szerint mégis...
Bari22 2008.12.01. 11:31:05
Ugyanaz a feeling...
Újra itt vannak az agyamban a régi élmények:a csípős,hideg szél,a havas eső,meccs közben elmegy a világítás a pályán,a forró tea ami szétégette a kezed,a hógolyózápor,a régi jól ismert rigmusok...
(Többségük sajna nem bírja a nyomdafestéket! :-( )
Jó volt,Na!
miki78 2008.12.01. 11:32:34
Én is tisztelem Kercsót, azért amit tett a magyar hokiért. Személyesen nem ismerem, de azt tudom, hogy személyes és emberi problémák játszottak közre az újvárosi "búcsújában"... és ebben nem az újvárosiak voltak a hunyók..
Amit tett 1985-től az pedig csodálatos, remélem Zegen is kinevel egy új generációt!
miki78 2008.12.01. 11:36:02
A többiek, főleg a Fradi, Újpest meg a visszahúzó erő volt. Mondom ezt annak ellenére, hogy én a fejér megyeiek "oldalán" állok.
+ arra ad példát, hogy csak pofonokkal lehet sikert elérni. Ezt elolvasva nem biztos, hogy a gyerekem Kercsóhoz küldeném hokizni...
vaze 2008.12.01. 11:47:24
1) ez a fajta egyetlen oksági láncra felfűzött, lineáris történetmesélés egész egyszerűen gyerekes, engem is roppantul idegesített
2) A kiadvány címe Jégkorszak - pedig inkább lehetett volna szapporói szamurájok vagy valami hasonlóan épületes szóvicc, ami jobban kifejezi a tartalmat. Annyira Szapporóra van kihegyezve a történet, hogy közben a magyar jégkorong szapporón kívüli halmazáról igen kevés szó esik. Pedig Kercsó is elmondja, hogy pl. Ladányiból 10 vagy 12 éves koráig semmi nem látszott, ehhez képest az összes csapatképen ki van emelve, hogy balról a második Horváth András (vagy valamelyik szapporói hős), ahelyett hogy leírták volna a teljes névsort, amit szerintem megérdemeltek volna a többiek is.
3) Ebbe a szerzői felfogásba természetesen olyanok nem nagyon férnek bele, mint a szuperhősök jellemrajzának árnyalása (pl. Kercsó), amin nincs is mit csodálkozni, de az már tényleg bosszantó, hogy a Fehérvár-Újváros tengelyen kívüli hokiélet nem is létezik (vagy ha igen, hát abban sincs köszönet), sőt, Dunaújvárost is azonnal "ejtik", mihelyst jönnek az anyagi gondok.
Ui: Sajnos nekem nem nagyon tűnt fel a stílbeli különbség, nyilván mert annyira dühített a koncepció, hogy erre már nem bírtam figyelni. Nosztalgiázni persze azért én is bírtam, csak azt se mindegy, milyen színvonalon teszi az ember. És ez nem színvonal, kisapám! - vagy hogy mondta anno Pierre a Megáll az időben...
kapusLaci 2008.12.01. 11:50:21
Mindenki a gyerekét ahoz a mesterhez adja hokizni ahol neki a legmegfelelöbb.
És ne feledd Kercso a pofozkodással már rég fennhagyott,az hogy szigoru az egy dolog,de itt sokan ugy lefestik mintha vérbeölné a gyerekeket.
Nem igy van,én személyesen beszéltem a Zalai gyerekekkel is,és többek között a szülökkel is,nem panaszkodott senki se.
Nem akarlak meggyözni hogy Kercsohoz add a fiadat,Magyarországon még vannak jo edzök,ez nem is vitás,de én azért elgondolkodnék rajta,ne feledd Kercso utánpotlásnevelésbe verhetetlen!
quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.01. 12:11:20
köszönöm a sok hozzászólást! Örülök, hogy nem újultak ki komoly hitviták a kritikával kapcsolatban.
Szerintem nem jogos elvárni valakitől, hogy egy saját hokitörténeti könyv után kritizáljon egy másikat.
Senkit nem szeretnék lebeszélni a Jégkorszak megvásárlásáról! A hazai jégkorongos kiadványok piaca annyira szűk, hogy nem nagyon válogathatunk. Albert O. Hirschman német közgazdász szerint korlátozott, szűk piacon három lehetőség van: kivonulás - tiltakozás - hűség. Én a hűséget választottam egy kis tiltakozással. Megvettem a Jégkorszakot, hogy lássák érdemes ilyet kiadni, és próbálok kritikai nyilvánosságot teremteni, hogy a blog olvasói elmondhassák, milyen lenne az a kiadvány, amit szívesen olvasnának a témában.
Már belekezdtem Tejfalussy bácsi könyvébe. Arról szól, hogy "kis hazánkban" hogyan ment végbe fejlődés a jégkorongsport "égisze alatt". Majd ha végzek megírom.
Szerintetek mi jönne ki abból, ha mondjuk az NS vagy az MTI a Jégkorong.blog rendelkezésére bocsátaná az archívumát?
F. Kapus 2008.12.01. 12:15:54
Bari22 2008.12.01. 12:23:20
Őrültek vagytok!De,ez így van jól! :-)))
Tejfalussy féle könyvet is olvastam már:az nekem jobban tetszett.
kerusz 2008.12.01. 12:24:37
Rumcájsz 2008.12.01. 12:34:40
Igazad van, és nem is várom el, hogy saját hokitörténeti könyvet írj. (Bár most, hogy gyorsan beleolvastam a "Bodicsek"-be akár meg is tehetnéd)
Én csak arra próbáltam utalni, amit az utóbb írt hozzászólásodban te is megemlítettél, hogy az elmúlt 18 évben bizony nem dúskáltunk a magyar hokit érintő kiadványokban. (Ahogy most gyorsan belenéztem a blogodba, nálad sincs túl sok bejegyzés a magyar hokiról.)
Épp ezért inkább örülni kell egy ilyen kiadványnak, még ha nem is sikerült túl jól (Látod, ebben egyet is értek veled).
Én pld. a jégkorong.blog-ban pont azt szeretem, hogy rengeteg pozitív hangvételű cikk és hozzászólás van. Nem egymás csesztetése, fikázása megy, mint oly sok más portálon.
Talán ezért éreztem egy kicsit túlzottnak a bejegyzésed hangvételét.
Nem volt szándékomban személyeskedni.
Bocs.
fabot 2008.12.01. 12:53:22
És ahogy a post-od végén írod, a Ringier-igát nyögő foci-lap sorozatos bénázásai előbb-utóbb kikényszerítenek majd egy adekvát választ a blog-közösségből.
Amióta személyesen tanúi voltunk a svejci-csoda kibontakozásának, hiszem, hogy AMI KÉSIK NEM MÚLIK :)
korongos4 2008.12.01. 13:36:13
miki78 2008.12.01. 13:58:16
ezzelkommentelek 2008.12.01. 14:42:39
Szerintem gyakorlatilag ennyi év nélkülözés után bármit megvettem volna, ami a hokiról szól. Volt bármilyen hasonló kiadvány az elmúlt 10 évben? Emlékszem, hogy pont lecsúsztam a Dunaújvárosban megjelent hokis könyvről, azóta nem volt szinte semmi. Dunaújvárosban volt egy magazin-féleség, de az sem bírta sokáig.
Szóval akármilyen a kiadvány, nagy-nagy örömmel vettem meg és olvastam el, le sem bírtam tenni. Ha nem lenne ez a blog, és nem lett volna a kiadvány, akkor gyakorlatilag a haknikon és a bulváron kívül nem sokat tudnék a hoki hátteréről,
A Hokisztori már a fa alatt lesz... Ránézésre, belelapozva az jóval igénytelenebb, de reméljük, hogy a tartalmával nem lesz gond.
A DVD-t (nem csak SVCD?) lecseréltem volna egy kemény kötésre, mert ennek azért ott van a helye a polcon. Adatbanknak örültem volna én is.
Szóval persze, lehet kritizálni, de bárcsak ott tartanánk, hogy megválogathassam, melyik hokis könyvet is vegyem mega sok közül.
Üvege$ 2008.12.01. 14:44:00
Quitz ír a hokiról, mert szükségét látja és szereti csinálni. Itt a jegkorong.blog-on írnak épp eleget a napi esményekről. A bodicsek-en pedig olvashatsz az érdekességekről amiket quitz meglát, lefordít és cikkbe foglal. Nem értem, miért fáj neked a másik véleménye és miért ítéled meg ahelyett, hogy leírnád mi az amivel egyetértesz vagy nem.
quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.01. 14:59:47
fabot 2008.12.01. 15:19:32
Ha nem haragszol quitz, a fordításod továbbfordítom románra - edukatív célzattal :)
quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.01. 15:26:30
Ha csak ez a fejezet érdekel, az benne van Bryan Urstadt The Greatest Hockey Stories Ever Told c. könyvében. A többi szöveg is elég jó ebben a válogatásban. Az angol-magyar-román fordításból még komoly diplomáciai félreértések lehetnek. Azzal vigyáznék.
I'm a Ranger! 2008.12.01. 15:37:30
1. Lehetett volna olvasmányosabb.. Bár ez nem könyv, és nyilván volt terjedelmi határ, de bennem maradt hiányérzet..
2: Valaki már említette.. Igen, egy posztert még hozzá lehetett volna csapni!
3: A CD melléklet lehetett volna DVD, régi felvételekkel!
fabot 2008.12.01. 15:59:24
Amúgy [szvsz] a Székely Himnusz éneklése jobban csípi a szemüket diplomáciai értelemben. De lassan ahhoz is hozzászoktak. Szerintem néhány öreg Steauasnak pályafutása befejezése után egyenesen nosztalgiája lesz a himnusz iránt :)
Már elindítottam a beszerzést a rögös útján, ha megjön valamikor januárra az eredeti, legfeljebb majd javítom a javítanivalót. De látva áldásos dokumentarista tevékenységedet, első körben megbízom a szöveghűségedben.
D. Gromov 2008.12.01. 16:18:55
laszla 2008.12.01. 16:30:16
banyszi 2008.12.01. 18:38:19
Tatavs 2008.12.01. 18:55:13
rangers64 2008.12.01. 19:37:16
Bari22 2008.12.01. 20:27:42
Maradjunk inkább az "elszármazott jász" kifejezésnél! :-)
A 90-es években komoly skizofrén helyzetek adódtak nálam a Lehel-Újpest derbik kapcsán...:-)))
szerencsételen 2008.12.02. 01:27:53
Quitz kritikája magas szinvonalú, s ahogy ő is megjegyezte, elsősorban a készítők számára hordoz fontos üzeneteket. ;)
miki78 2008.12.02. 07:40:24
lakota 2008.12.02. 15:43:18
Annak idején a Center Ice tetszett, elő is fizettem, bebuktam, de ha megint lenne, talán megint előfizetnék.
A Tejfalussy-t most kezdtem, nem vcegyétek el a kedvem. ;)
kori, mint korong 2008.12.03. 16:06:07
Sportkönyv dedikálás az Alexandrában
"Vegyen részt Ön is egy beszélgetéssel egybekötött dedikáláson a jégkorongélet és a hazai futball jeles képviselőivel, a Nemzeti Sport és az Alexandra Könyvesház jóvoltából!
A jégkorong válogatottunk eddigi sikertörténetét bemutató Jégkorszak című kiadvány sztárjainak részvételével december 10-én dedikáló esten vehetnek részt a sport iránt érdeklődők a Nyugati téri Alexandra Könyvesház pódiumán. A könyv szerzőpárosa Szuper Leventét, Ocskay Gábort és Palkovics Krisztián látja vendégül egy kötetlen beszélgetésre. Hokisainktól bárki kérdezhet, s dedikáltathatja velük saját példányát."
Itt be lehet szólni... :)
quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.03. 16:10:08
Aki aláirat egy példányt a Jégkorszak szerzőivel fenti cikk kinyomtatott változatából, az kap egy üveg nagyon finom bort tőlem.
kori, mint korong 2008.12.04. 12:03:35
De ha egyszer Ocskayék szívesen dedikálják a Jégkorszakot...
kori, mint korong 2008.12.05. 11:27:45
Egyébként meg vicces mindenki fejében lenni...:)
D. Gromov 2008.12.05. 11:43:16
celebesz 2008.12.22. 08:34:13
A "koncepció" nekem sem jön be, de ez nyiván ízlés kérdése. Nem csak a fejekben lakó kis manó, de a többi csapat és játékosok kezelése sem tetszik, no és a rendkívül elfogult nézőpont: az én fülemnek nagyon fals, alig-alig hiteles, ehhez képest nagyon megmondós/ítélkezős. De ez TÉNYLEG ízlés kérdése.
Hanem a nyelvhelyesség, helyesírás (betűk, toldalékok, néha egész szavak hiányoznak...) kifejezetten botrányos.
Szóval az ötlet jó és hiánypótló, a feladat pedig nagyon szép volt - és ennyi elég is volt a sikerhez. A megvalósítás viszont nem kevés kívánnivalót hagy maga után. Ha az én kezem közül jött volna ki ez a kiadvány, pirulnék rendesen.
lakota 2008.12.26. 20:09:43