Új névadó szponzort keres a magyar bajnokcsapat, akitől 70 millió forintot szeretne kapni a következő szezonra, fogalmazott konkrétan Ocskay Gábor szakosztály-igazgató az Alba Volán fehérvári sajtótájékoztatóján. Az eseményen elhangzottakról közleményt kaptunk, abból szemezgettük ki köszönettel a szerintünk fontos momentumokat.
"Továbbra is várjuk a szponzorokat, támogatókat, akik fantáziát látnak a csapatban, mert az anyagi támogatásukra feltétlenül szükségünk van. Úgy gondolom, egymillió-kétszázezer euró kell minimálisan ahhoz, hogy esélyünk legyen bejutni az EBEL-ben az első nyolcba, s egy névadó szponzortól 70 millió forintot várunk. Ha ez nem jön össze, akkor kétséges az irány" – mondta tehát a szakosztály-igazgató.
Aki kifejtette, annak is örül, hogy kevés légióssal érte el eredményeit a csapat, mert jövőre változik az EBEL-szabályzat, és különösen fontos lesz, hogy bekerüljenek a legjobb nyolc közé. Egyrészt a nevezhető 22 játékos pontértéke 65-ről 60-ra csökken, másrészt 36 helyett 54 alapszakasz-mérkőzést vívnak, és az utolsó négy között nem lesz kisdöntő. A 9. és 10. helyezett befejezi a bajnokságot, csak a többiek playoffolnak.
A jövőt Ted Satorral képzelik el Székesfehérváron, akivel szakmailag és emberileg is rendkívül elégedettek. A vezetőedző kétéves szerződést és fejlődést hozó célirányt kért, sőt neveket is mondott, hogy kikkel dolgozna szívesen a jövőben, s kikkel nem.
Ocskay külön kiemelte a klub négy fiatal játékosát, akik úgymond "a tízemeletes épület lépcsőházában óriásit léptek felfelé. Hetényi, Sofron, Vaszjunyin és Kovács Csaba fejlődése iránymutató lehet, s bár még messze a tizedik emelet, jó úton járnak. S ez a követendő út, hiszen a magyar bajnokságban is van olyan elképzelés – amit eddig senki sem támadott –, hogy egy meccsen csak 5-6 külföldi játékos szerepelhessen egyszerre. Márpedig akkor a saját nevelésű tehetségekre is nagy szükség lesz."
A sajtótájékoztatón részt vett Tóth István, az Alba Volán Zrt. vezérigazgatója is, aki az EBEL-szereplés apropóján egyebek közt ilyeneket tartott fontosnak kifejteni: "Az anyagi feltételrendszer biztosítása nem sikerült tökéletesre. Székesfehérvár legeredményesebb csapatsportágáról van szó, mi pedig azt hittük – kissé talán naivan –, hogy újabb és újabb szponzorok állnak a csapat mellé. Az EBEL-ben pénz játszott pénzzel, s amíg a többi gárdánál a jobbnál jobb légiósok húzták a csapat szekerét, nálunk a Palkovics–Ocskay duó. Más út viszont nem volt, ezért azt mondom, helyesen döntöttünk, mert hatalmasat fejlődött a csapat. Ám a tanulóévet mindenkinek meg kell fizetnie, s mi megfizettük."
Tóth István tévhitet is akart oszlatni, miszerint: "Korábban mindig azt hittük, egyre közelebb vagyunk az európai él- vagy középmezőnyhöz, de a játékosaink nem tartottak ott, ahol az álmodozásaink. Vissza kell szállni a realitások talajára, akkor, amikor A csoportos világbajnokságról beszéltünk, nem voltak adottak a feltételek. Most viszont talán eljön a pillanat, mert 15-18 játékos is alkalmas nagyobb feladat megoldására."
Lazlee 2008.04.01. 16:10:16
orion66 2008.04.01. 16:40:57
És a fenti cikkel párhuzamosan egy Origo.hu cikk is megjelent:
www.origo.hu/sport/jegkorong/20080401-alba-volan-van-esely-az-osztrak-ligara-sokan-vinnek-ocskayt.html
Elképesztő, hogy a sportág vállogatott és a Volános sikereit, nézőszámát látva nem érdekli a hazai vállalatokat a támogatás lehetősége! Ausztriában, vagy akár a kis Szlovéniában miért látnak ekkora lehetőséget a cégek a hoki finanszírozásában?!
Szégyelje magát az összes!
ekanai · http://www.hangositas.com 2008.04.01. 16:51:48
ekanai · http://www.hangositas.com 2008.04.01. 16:54:20
Neveket nem mondanék, senkit sem akarok megbántani a csapatból.
D. Gromov 2008.04.01. 17:01:52
azért a fent belinkelt egyik cikkből kiderül, hogy Ftorekkel, Allennel, Sihvonennel például nem. Ez a rész sajnos kimaradt az általunk hivatkozott közleményből.
ekanai · http://www.hangositas.com 2008.04.01. 17:12:04
KCs 2008.04.01. 17:38:20
Nem is tudom, hogy adhat ki úgy sajtóközleményt a klub, hogy nincs belefogalmazva a honlap URL-je... :)
D. Gromov 2008.04.01. 18:53:40
Téged tényleg azért fizetnek az Alba Volánnál, hogy idegesítsd az egész hokiközösséget?
(Innen most egy bekezdést kihúztam.)
Ekanai, neked teljesen igazad van, csak hát az Origo cikke szerint az említett három légiósról, azaz a távozásukról konkrétan szó volt a mai sajtótájékoztatón.
kössabetonba 2008.04.01. 18:58:42
kössabetonba 2008.04.01. 19:00:02
KCs 2008.04.01. 19:03:34
Voltak témák, amelyekben vita volt közöttünk, de kérlek, ne keress ott is feszültséget, ahol nincs. Amúgy nem is értem, mit értesz idegesítés alatt. Szerintem teljesen normális hangvételű hozzászólásokat írtam és normális válaszokat is kaptam rájuk, dacára annak, hogy valóban volt véleménykülönbségem sokakkal.
hokikori 2008.04.01. 19:32:40
Egy kicsit visszazökkenve az írás eredeti üzenetéhez
javaslom egy "Akkor beszéljünk a szponzorációrol"
vitaindító jegyzet megírását, mert úgy tűnik ez is megér egy misét. Ahogyan minden korábbi témátokat számtalan értékes ötlettel támogatták a hozzászólók
biztosra veszem, hogy több felhasználható gondolat
gyűlne össze, amely a klubvezetők számára is hasznosítható lenne.
KCs 2008.04.01. 19:42:02
Na_jah 2008.04.01. 19:51:48
Jégkorong, vizilabda, kézilabda. Csak pár példa amiben még jobbak lehetnénk. Ami meg nem megy, azt nem kell erőltetni. Sajnos még mindig itt tartunk.
Viszont jó látni hogy vannak emberek akik hasonlóan gondolkodnak mint én. Reméljük a 'nagy embereknek' is hamar megjön az eszük.
hokikori 2008.04.01. 20:14:18
Nem kétséges, hogy a klubvezetők tele vannak jobbnál-jobb ötletekkel.Van a csapat munkának egy olyan mögöttes gondolata, hogy a csapat tagjai lehetőleg, mind kor, mind nem, mind szakterület tekintetében heterogén módon álljanak össze.
Egy új csapattag új használható gondolatokat tud szállítani. Ilyen kis csapat gyűlt össze ezen a blogon is. A zárt csoportnak egy idő után van egy tehetetlensége, ami nem a szakmai képességek leértékelődése, hanem a csoporton kívüli világ megismerésének a korlátozott voltábol adódik.
Mi laikusok, vagy a Te terminológiád alapján szurkolók nem vagyunk ám egységes homogén massza.
Lehet közöttünk más sportág PR képviselője, marketinget oktató tanár, potenciális szponzor,
vagy akár jó ötletekel teli diák, vagy melós.
Ártani nem árt ha mindenki hozzátesz egy-két gondolatot, maxiumum a klubvezetők konstatálják, hogy nem jutottak ötről a hatra.
orion66 2008.04.01. 20:34:15
nigel 2008.04.01. 21:07:00
Sava18 2008.04.02. 00:16:14
Szanee · http://www.bluebrothers.eu/ 2008.04.02. 07:55:07
orion66 2008.04.02. 09:17:46
"...az egyetlen légiós, aki tovább dolgozna a Volánban, az a lett Galvins, ám a játékos maga menne tovább, még erősebb csapatot keresne."
Tóth István: "Az egész magyar sport becsapja önmagát, mert máshová képzeljük magunkat, mint ahol vagyunk, Az a néhány kimagasló teljesítmény, amelyet a magyar sport felmutat, nem normális, hanem erőn felüli, ritka teljesítmény."
Na, ez igaz a magyar hokira is teljes mértékben.
Ocskay bá': "...ezért az a tervünk, hogy az U20-as és az U18-as vállogatottakban már bizonyító játékosoknak egy-két éven belül teret engedünk a nagycsapatnál is. Annál is inkább ,mert akár marad nekünk az itthoni bajnokság, akár újrael tudunk indulni az EBEL-ben, nagy változások lesznek a keretben."
" Kurkó János, a HC tulajdonosa a bajnok csapat teljes első sora plusz Ladányi szerződtetésére is ELKÉPESZTŐ összeget áldozna. Persze, ha elviszi a Volán legjobbjait, nem biztos, hogy a ligaülés ismét megszavazza majd OB1-es jelentkezését..."
Kb. ennyi volt, ami nem szerepelt még sem az Alba honlapján, sem az origo.hu-n.
Izgalmas napok vannak tehát a Volán életében mostanság, de szurkolok nekik, hogy jelentkezzen vmi. nagy szponzor! Ez a MOL dolog tényleg elgondolkodtató. Pedig most nyitották meg tudtommal első osztrák kútjukat és terjeszkedni szeretnének. Ebben sztem segíteni a Volán szponzoráció az EBEL-en keresztül, hiszen rengetegen nézik a meccseket odakinnt.
Bárhogy is lesz: Hajrá Magyar jégkorong!!!
verado 2008.04.02. 10:07:33
Sava18 2008.04.02. 10:17:21
KCs 2008.04.02. 10:17:39
Sava18 2008.04.02. 10:26:24
orion66 2008.04.02. 11:01:52
hokikori 2008.04.02. 11:34:27
Nem előremutató a Kurkó félékre haragudni.
Haragudott a Fradi Várszegire, haragudott az MU szurkolótábor az új amerikai tulajdonosokra és elmult.A potenciális befektető nem ellenség, legfeljebb ellenfél és komoly kihívás az ALBA VOLÁN-nak arra, hogy megfelelő választ találjon a játékosai elcsábításával szemben. Ez nem Kurkó specialitás, hiszen erről vitáznak az olasz szakedzők a fociban és bírálják az angol profiligát a tehetségek iparszerű elcsábítása miatt.Ezen vitatkoznak az európai jégkorong klubbok az északamerikaiakkal stb.
Ez üzlet és nehéz lenne a folyamatot megállítani.
A székelyeknél ez a nemzeti sport ezért könyebb mecénást találni. Kevesebb időt energiát a szitkozódásra, búslakodásra, tanuljunk meg néhány "axiomát" elfogani és a potenciális befektetők agyával gondolkodni.
Jó lenne látni egy olyan elemzést amely a jégkorongsport európai szponzorálásainak tapasztalatait gyűjti össze. Mely ágazatok, mely cégek a legaktívabbak? Melyek a sikersztorik?
Mit és kit keresnek a szponzorok? Mi a szponzorok elvárása?
A fenti hozzászólásokban már sok értékes apró szilánk összegyűlt!!!
Sava18 2008.04.02. 18:41:47
Sajnos tény nem vagyok tisztában a jégkorong jogi részével, főleg nem a román részével. Eleinte szimpatizáltam Kurkóval, nem értettem mi a gond vele. A legjobban az Adorján eset döbbentett meg. Két évre tiltották el, csak mert megkísérelt átmenni a HC-hoz. Nem hisze hogy Kurkó nem tudott erről a szabályról, azt viszont el tudom képzelni hogy Adorján nem, különben nem csinált volna ilyet. Ezen az eseten mindenki, köztük a jegkorong.blog.hu is simán átsiklott, pedig mégis egy kiváló játékos pályáját törte ketté. Azari is kikelt egyszer ellene hogy év közben csábítgatja a DAB játékosokat. Erről sem lehetett nagyon hallani semmit. S mint már mondtam, nem tenne jót a magyar jégkorongnak ha több magyar játékos Csíkba szerződne.
F. Kapus 2008.04.02. 19:08:29
Ajánlom figyelmedbe:
jegkorong.blog.hu/2008/01/15/hokihaboru_csikszeredan
Sava18 2008.04.02. 19:16:27
F. Kapus 2008.04.02. 19:35:27
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.04.02. 19:44:11
,,S mint már mondtam, nem tenne jót a magyar jégkorongnak ha több magyar játékos Csíkba szerződne."
Ez miért lenne így, nagyon kereken, igaz? Én úgy gondolom, hogy például egy eleget nem játszó fiatal, ha ott lehetőséget kap, akkor bizony fejlődhet! Nem?
Sava18 2008.04.02. 22:38:00
Ebben igazad van, fiatal játékost fejlődés szempontjából vinni lehet. Na de akkor meg nekik nem éri meg ez. A cikkben az első sorról volt szó, vagy legalábis nagy nevekről. Véleményem szerint nekik az EBEL-ben a helyük, nem szabad hogy gyengébb színvonalon edződjenek. Ha Csík meg innen szerezné be a fiataljait akkor az ottani fiatalokkal mi lesz? Elvileg a HC ezek megsegítésére alakult. Elvileg, hisz Kurkó stratégiát váltott, s valamilyen serleget akar már, szinte bármi áron. Ezt jól mutatta akár a Magyar Kupa döntője is. Persze ez az én véleményem, s tiszteletben tartom másokét is.
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.04.02. 23:01:53
Értem, amit mondasz és az rendben is van, de szerintem egyben még lehet engedni: lehet edződni alacsonyabb színvonalon! Sok sportágban elengedik a fiatalt tanulóévre, aztán eldől, hogy lesz-e belőle gálickő!
kerusz 2008.04.02. 23:24:44
emlékező 2008.04.04. 15:02:06
hokikori 2008.04.04. 15:15:36
Megalománia, vagy sem ebben nem foglalnék állást, abban viszont tökéletesen megfogtad az igazságot, hogy megteheti. Fociban a Chelsea tulajdonosa is megtehette, de hogy maradjunk a mi sportágunknál az Olimpia Ljubjana is megtehette.Sokminden kisülhet abból, ha valaki megteheti.Jó lenne egy-két anyaországi csapatunknak is olyan szponzort találni akik megteheti azután majd együtt szurkolunk, hogy hármasával vegye a fejlődés lépcsőfokait.
emlékező 2008.04.04. 15:36:48
hokikori 2008.05.13. 08:23:39
Sajnos még a cimkefelhőben sem találtam beszédes postot így elnézést, de jobb híján ide írom a gondolataimat.Összeokoskodtam már egy postra valót, de különböző helyeken.
A jégkoron támogatása terén jelentős hangsúllyal szerepelnek azon országok vállalatai akik a csapatai az elitben képviseltetik magukat.
A skandináv az orosz és az északamerikai nagyvállalatok.Magyarországon hoz létre konzorciumot két egyenként is óriási északamerika energiaipari cég.
www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20080513-csokkentheti-a-makoi-gaz-az-energiafuggoseget.html
Amennyiben a terveknek hinni lehet 3-4 éven belül az AUDI-t és a MOL-t is megelőzve hazánk legnagyobb cége lesz.Az orosz bajnokság legnagyobb szponzorai a hasonló ágazatban szereplő mamutok.
A kanadai és USA cégnek nem igen kell bemutatni a jégkorongot.Ezek a cégek hazájukban több tízmillió dollárt költenek támogatásokra.
Hazánkban 4-5 millió dollár éves támogatással olyan csapatot tudnának létrehozni amely nem csak az EBEL-nek, de még az újonnan létlejövő "Bajnokok Ligájának" is évről-évre sikeres szereplője lehetne, mert azt ugye senki sem hiszi, hogy az OB I-re bukna a szponzor.Javaslom megdolgozni a célpontot mielőtt a vetélytárs sportágak lecsapnának az új jövevényre !!!
hokikori 2008.05.31. 09:00:00
www.erstebankliga.at/8f234634abc92fd30763c1e63b89d9bf.html?arrSave[ArticleID]=3030