HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Beleválasztott a Dunaújváros

2008.03.04. 20:27 F. Kapus

Fölényes, négygólos idegenbeli győzelmekkel indult az elődöntők sorozata. Ez még akkor is meglepő, ha az egyik vendég az Alba Volán volt. A HC sikere pedig egészen káprázatos.

 

 

 

 

 

 

Kurkó János jól mérte fel csapata hozzáállását, amikor a jégkorongblognak nyilatkozva azt mondta, óriási visszavágási vágy fűti játékosait. A mérkőzés végeredményéből is látszik, egy pillanatig nem lazsáltak a HC hokisai. A Kovac-Bosak-Harabin támadótrió megoldhatatlan feladatot jelentett a Dab-védelem számára. A hat gólból öthöz köze volt ennek a sornak. Tegyük hozzá, hogy a hazaiak egyik kulcsfigurájukat, Vargyas Lászlót nélkülözték, betegség miatt.

Sajnálatos módon egy komoly baleset is történt a mérkőzésen. Galanisz Nikandrosz, a hazaiak magyar válogatott csatára nehezen viselte a vereséget. Előbb magas bottal való játék miatt kétperces büntetést kapott. Ezt letöltötte, majd fél percre rá fejre irányuló támadás miatt öt perce állították ki. Mellékbüntetésként pedig húszperces végleges fegyelmi büntetést kapott. Az esetnél Galanisz és Patrik Scibran ütközött, ez utóbbi a palánknak esett. A video-visszajátszást megtekintők beszámolói szerint nem tűnt szándékosnak a mozdulat.

A játék hosszú ideig állt, mert a HC 33 éves szlovák védője nem tudta saját lábán elhagyni a pályát. Hordágyon, nyakmerevítővel szállították kórházba. Állapotáról részletesen beszámolni ez idő szerint nem tudunk. A Dab.extra.hu csapatának technikai vezetője, Kis Attila elmondása szerint kezét és lábát tudja mozgatni a játékos, remélhetőleg nem lesz súlyos és maradandó a sérülés.

Az Alba Volán megmutatta, milyen teljesítményre képes, ha koncentráltan jégkorongozik. Igaz, hogy a Sport Clubból sokan sérüléssel bajlódva léptek pályára, de ez a hokiban megszokott. Még az előzetesen hiányzónak jelzett Duda is vállalta a szereplést, orvosi tiltás ellenére. A fehérvári csapat sokat korcsolyázva, az ellenfelet letámadva játszott.

Erdélyi beszámolók megjegyzik, hogy az Alba Volán játékosai kézfogás nélkül távoztak a jégről. Ebből már a román döntő során is volt félreértés. Érdemes volna előre tisztázni, hogy, amerikai példát követve, csak akkor fognak-e kezet a küzdő felek, amikor a továbbjutás eldőlt, vagy esetleg a magyar hagyományok szerint minden találkozó után. Nekünk ez utóbbi szimpatikusabbnak tűnik, de a lényeg, hogy egység legyen, amiről mindenki értesül. Mert különben marad a rossz szájíz.

Folytatás szerda este.

negyeddöntő

HC Csíkszereda (2)-Miskolc (7)2-03-15-103.02.   
UTE (4)-Alba Volán (6)0-21-21-503.02.    
SC Csíkszereda (3)-FTC (5)2-07-32-103.02.    
A Dab.extra.hu (1) már elődöntős     02.21.02.24.02.14.02.14.

elődöntő

Dab.extra.hu (1)-HC Csíkszereda (2)0-12-603.05.03.09.03.10.03.12.  
SC Csíkszereda (3)-Alba Volán (6)0-11-503.05.03.09.03.10.03.12. 

A táblázatban a csapatnevek után zárójelben az alapszakaszbeli helyezésüket találják, vastaggal a két csapat párharcának összesített állása szerepel. A belinkelt eredmények a lejátszott meccsek végeredményei, rájuk kattintva a statisztika ugrik fel. A dátumok a várható mérkőzésidőpontok. 3 rubrika esetén 2, 5-nél 3, 7-nél 4 győzelemig tart a páros mérkőzés.

35 komment

Címkék: bajnokság dab alba volán ob 1 sc csíkszereda hc csíkszereda rájátszás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megjegyzem, a magyar hagyomány is az már évek óta, hogy a rájátszásban csak az utolsó meccset követően van kézfogás.

Márpedig ez a magyar bajnokság - elvileg.
Ejsze nem csak elvileg magyar bajnokság ez. Bökd csak ki bátrán mi fáj.
kcs-nak igaza van.
Láthatóan magyar bajnokság.
Görény játékvezetés, amely indulásból jelzi, hogy kinek kell győzni, színvonal alatti Volán. Ilyen színvonallal, így lenni magyar bajnoknak - szégyen.
Tavaly öröm volt a Volán - Szereda meccsen lenni - még akkor is, amikor vesztettünk.
Ma 5 perc után világos volt, miről szól az Ocskay-liga.
Szégyelje magát az, aki kiosztotta a bíróknak a feladatot.
Egyélbként az első harmad még arról szólt, hogy ki tud hokizni.
A folytatás arról, hogy mi a pártutasítás. Sajnálom, holnap nem ér meg nekem 3 eurót, hogy lássam, hogy aláznak meg itthon, a bírók :(
tavaly óta azért változott egy s más. A volán sokkal jobb lett az SK meg nem. Ezt vagy tudomásul veszed vagy ilyen és hasonló kellemtlenségek fognak érni, mint a mai meccsen.
Ha a bírókra fogod, akkor csak magad vered át.

Akik ott voltak felejthetetlen élmény volt az első SK-Volán meccs, de a közeljövőben nem lesz hasonló...

És mielőtt félreértenéd:
1. szeretem az SK-t
2. hasonló pofonokat kaptunk az Ebel-ben.
Ma este élőben látva azt a HC-t, akivel az SC azért elég szoros meccseket játszik a döntőben, azt kell mondjam, az SC-nek nem sok esélye van ennél szorosabb meccseket játszania a Volánnal. Szerintem akkora küzdésre, mint múlt szerdán az UTE ellen, idén már nem lesz szüksége a Volánnak.
5 méterrel előttem zajlott az a Gröschl-Moldován parti, ami arról szólt, hogy a Volános vadállat a korong bedobása után, korong nélkül, direkt, nekiment a szeredainak, aki nem akarta magát kitetetni s azt is elviselte, hogy a vadállat felszakítsa a szemöldökét.
Összekucorodott és védte magát, de nem ütött vissza.
A majom bíró nézte az egészet - 1 méterre volt - megakadályozta, hogy mások beavatkozzanak, majd boldogan kiosztott két meccsbüntetést.
Így kell megalázni a "nemmagyart".
Ja, ERvintől mindenki fél - a Volán is.
A bírók nem csak a mai meccsben - perspektívában is gondolkodnak.
Elárulom: láttam bukaresti bírókat görényebbül bíráskodni - de ritkán.
A Sportklub egyébklént másfél harmadban messze jobb volt.
MIkor rájöttek, hogy a meccs el van döntve Pesten, egyből leálltak, s attól unalmas és tétnélküli lett a játék.
A Volán viszon kevesebbet hokizik (tavalyhoz képest) s alattomos, sokat faultol.
Semmi gond. Jönnek még döntőre Szeredába.
S remélem, a fiatalok nem felnőttek módjára veszik tudomásul a konvenciókat.
Sajnálom.
Hát... nem tudom, olvasgatom a jegyzőkönyvet, azt látom, az első harmadban a Volán háromszor volt hátrányban, Ti egyszer. Azt látom, a Volán az első három góljából kettőt ütött egyenlő létszám mellett, egyet pedig emberhátrányban... Azt látom, a verekedés, mint minden megaláztatásotok alfája és ómegája, három perccel a vége előtt, 4-1-es Volán vezetésnél történt. Eddig ők kaptak 5, Ti pedig 4 kisbüntetést. Azt látom, hogy az első harmadban 12-11 volt a kapuralövések aránya az SC javára, a másodikban 10-12 a Volánnak, a harmadikban 5-12 szintén a Volánnak. Láttam továbbá nem egészen egy hete egy UTE-Volán meccset, ahol szintén valahogy így kerekedett felül a Volán az ellenfelén, ezért engedd meg, hogy kételkedjek abban, hogy csak leálltatok és nem pedig elfáradtatok... A perspektívát pedig keresem, de nem lelem. Elmondanád, mi volt itt a perspektívában gondolkodás...?
Attól tartok, hogy a DAB-nál előjött a meccs hiány. A kupadöntő óta nem nagyon volt komoly mérkőzésük a volán és az erdélyi csapatokról viszont ez nem mondható el.

Komolyan elkelletne gondolkodni a következő szezonról, az ob1 nem elég. Mióta megszűnt az Interliga 2 éve csak ob.1-ben indulnak még a riválisok 2 bajnokságban is lényegesen több meccsel. Az EBEL egyenlőre elérhetetlen, Interliga megszűnt, a szlovák másodosztály az UTE-nek sem sikerült viszont itt van a román bajnokság. Ha a Csíkiak tudnak indulni itthon akkor a DAB miért nem a román bajnokságban? Sőt, mehetne az UTE is! Persze csak akkor lenne értelme, ha egy meccs nem számítana bele mindkét bajnokságba.

Persze még nincs veszve semmi hiszen a HC ki is merülhet teljesen a végére, majd meglátjuk.

Újváros, Újváros!!!
A román bajnokság rosszabb színvonalú, mint a magyar. Alacsonyabb színvonalú bajnokságban elindulni nincs sok értelme. A magyar bajnokság színvonalát kell tovább emelni.
madefalvi:
A sportoldal.ro tudósítása szerint Gröschl lentmaradt a jégen, majd két percre rá trtént az eset, tehát valószínű, hogy törlesztett. Azt is írja az az oldal, hogy Ted Sator bement a jégre reklamálni, amit egy Volán játékos (aki ott volt) egy órával később megcáfolt. Ahogy látom, te ott voltál, most hogy volt a teljes ügy? Kerusz-nak meg igaza van - illetve én nem láttam a meccset, de a számok elgondolkodtatóak. Ahogy számomra az is, hogy a lilák egy-egy szurkolója éppen ezeket, éppen ugyanígy írta le rólunk, egy olyan meccsről, amikor a liláknak esélye sem volt győzni (azt speciel meg én láttam). Szóval amíg nincs részletes érvelés, én azt gondolom, hogy itt alapvetően nem a bíráskodással volt a gond, hanem a Volán egyértelmű erőfölénye az, amit nehezen vesz be a gyomrod (merthogy ez a jelenség szokta előhívni a legkülönbözőbb emberekben az efféle bejegyzéseket, erre évek óta látok példákat). Ha nem így van, ezt légyszíves ne vedd támadásnak, és érvekkel támaszd alá, miért nincs igazam.
Azért láttam olyan meccset, amikor a gyengébb Volán, úgy kapott ki az Ersteben, erősebb ellenfelétől, hogy a bíró is ludas volt. És ti?
Sziasztok! Raon teljesen igazat adok! Várom én is az érveket! Egyébként kedves medefalvi a bírók negyon kétlem, hogy a Volán javára fújtak volna! Nem most kezdtem a meccsre járást, de egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor húzott a bírók keze a Volán felé (szerintem)! A gólkülönbség pedig talán a jobb fizikai erőnlét és a magasabb iram miatt lehet, valamint elhangzott, hogy a Volán játékosok kori tudása jobb! - ezt nem foghatod a bírókra! Mindegy! Várom a magyarázatot... A DAB meccs pedig meglepő volt a számomra!- én Újvárosi győzelmet vártam :-( Viszont én sem sok értelmét látom a román bajnokságnak, hiszen nem véletlen, hogy a 2 Csíkszeredai csapat kérte a magyar bajnokságba való felvételét! Szerinem a szlovák bajnokság legyen a cél! És az a tény, hogy az UTE-nak nem sikerült egy dolog! - nem kell feladni egyik csaptnak sem az első visszautasítás után!
Remélem a tisztelt csíkszeredai hozzászóló nem komolyan gondolja, hogy a bírók szerezték meg a győzelmet tegnap. Ha mégis akkor olvassa el a sportoldal.ro honlapon a, tényleg nagyon normális, és tényleg reális csíkszeredai újságíró által írt kommentet.
szurkoljunk a jó jégkorongért együtt!!!
mbemba: ebben igazad van, de akkor azért a meccs részletes statisztikájából azt lehetett látni, hogy mondjuk sorozatban kaptunk kiállításokat, és az ellenfél azokból szerzett behozhatatlan előnyt, vagy eleve a kiállítási arány nagyon elbillent a mi kárunkra. Itt a csíkszeredai újságíró tényleg korrekt ismertetéséből nem ez látszik. Egy gól a jégkorongban nem túl nagy előny, és a lélektanilag valószínűleg sok mindent eldöntő kétgólos vezetésünket EMBERHÁTRÁNYBÓl szereztük meg. Ez nem arra vall, hogy a bíró velünk lett volna (illetve csak akkor, ha tudja, hogy a Volán első sora évek óta remekel emberhátrányokban, néha már több gólt szerez így, mint emberelőnyökben).
Persze tévedhetek is, mert nem láttam a meccset - csak a számok mást mutatnak.

Szanee:
Az Újvároson én is meglepődtem, de ne menjünk annyira előre, szerintem a mai nap sok mindent el fog dönteni. Részemről azt mondom, győzön a jobb. :)
Pentele:
Tényleg több élesebb meccs kellene, de szerintem sem a román bajnokságban kellene a DAB-nak és az UTE-nek indulnia, Ott csak egy plusz komoly ellenfél lenne. Szlovák 1.liga lehet cél, de szerintem, nem reális.

Szerintem két lehetőség lenne:

1. Lengyel Ekstraliga
10 csapat, eddig 46 meccset vívtak idén, az OB1-nél magasabb és kiegyenlítettebb színvonal. (a másodosztályok összevetésében meg pláne ordító különbség) (www.hockey.pl)
A 10 csapatból hét (a felsőházi 6-ból 5) dél-lengyel. Az utazás nem lehet probléma, ezek a városok maximum olyan messze vannak, mint Ljubljana (400-450 km), és közelebb, mint Jesenice (Bp-ről mérve). Nekik meg messzebb van egy gdanski meccs, mint egy magyarországi…

2. Interliga feltámasztása
Választék van: Pl. Dab, UTE, Slavija, Medvescak, a kis Jesenice, Maribor, dél-lengyel csapatok
Az előbbi ötletekhez:

Olyan megoldásokat kellene keresni, hogy a magyar bajnokságban MINDENKÉPPEN induljanak a nagycsapatok, csak további meccsterhelés és fejlődés lehet a cél.

A Miskolc (és esetleg később a Debrecen) meg elgondolkozhatna a szlovák 2.liga keleti csoportján. Ott hatan vannak, és nincsenek nagy távolságok. A Nagymihály (akivel a Miskolc nyáron 6:5-ös edzőmeccset játszott) a harmadik 35 ponttal (a Gyetva vezet 51 ponttal).
Elnézést.
A tegnap este ezzel kellett volna kezdenem: A volán megérdemelten nyert. A gólarány nem a bíróknak köszönhető.
A többi csak körítés.
A bunyó egyértelműen törlesztés volt, de a bodicsekhez Moldovánnak nem volt köze. Valószínű, valamit mondhatott... látható okot arra, hogy rátámadjon, nem láttam.
A kiállításokról: A Volán még többet kellett volna kapjon, a Sportklub láthatóan megpróbált nagyon korrekt lenni.
A bírói kompenzációk kábé úgy néztek ki, hogy két ingyen csíki kiállításra egy nemlétező offszájd a Volánnak.
:)
Lencsel bajnokság, Extra liga, ugyanmár ... amíg itthon nem vagyunk meggyőzőek, nem kell másban gondolkodni ... csakaezért mert megnyertk az alapszakaszt :) Másrészt a DAB épphogy kijön pénzügyileg, higyjétek el, nehezen lenne megoldható az a "rövid" lengyel utazás is ...
Tegnapi meccsről annyi, h nagyon gyengék voltunk, Kincses úr is rásegített, mi is bénák voltunk, mára sokkal jobb játékot várok, és sima győzelmet. Matejov remélem rendet rak a fejekben.
HAJRÁ KOHÁSZ !
hja, a hc játékosról, akit a mentő vitt el, tudo valaki valamit ?
El kellene felejteni azt a koncepciót, hogy a magyar csapatok közül mindenki, mint a kivert kutya, keressen magának még egy másik bajnokságot, lehetőleg különbözőt, mint a többiek. Ez Horvátországban azt eredményezte, hogy lett egy alapszakasz, amelyben összesen 6, azaz hat darab meccs volt. Nem csapatonként, hanem összesen (Ott ugye a Medvescsak a szlovén bajnokságban is játszik, a KHL és a Mladost pedig a szerbekkel közös Pannónia Ligában játszott). Idén volt minden csapatnak 36 alapszakasz-meccse, jövőre lesz egy nyolcadik csapat is, az alapszakasz-meccsek száma azzal 42 lesz. Ez egészen tisztességes szám, erre jön még rá a rájátszás, ahol pedig úgy kell alakítani a menetrendet, hogy minden csapatnak legyenek meccsei a rájátszás alatt végig, tehát pl. legyenek meccsek az 5...8. hely eldöntésére is.
kerusz:
Ez azért nem olyan egyértelmű, mert akkor meg nem várható, hogy emelkedjen (vagy megmaradjon) a színvonal. Lásd magyar focit, hogy a belterjes bajnokságban nagy nehezen megszerzett bajnoki arany az európai kupaküzdelmekben mit sem ér.
A magyar bajnokságban sajnos van egy paradoxon, amit nagyon nehéz feloldani:
- ha a Volán végigjátssza a magyar bajnokikat teljes csapattal, abban neki nem lesz semmi kihívás, fél és negyedgőzzel nyerhet sok meccset, csak néhány csapattal játszhat kiélezett rangadót, és kevésszer. Ilyen megoldással a Volánnal tennénk rosszat, aki egy ideje az ország legjobb csapata, és a válogatott gerincét adja.
- ha a Volán nem játszik a magyar bajnokságban, az a többi csapatnak rossz, mert kiesik egy sztárgárda, aki ellen mindenki felszívhatná magát, jöhetne sok néző, stb. Szakmailag sokkal többet lehet tanulni egy jó csapat elleni vereségből, mint egy rossz csapat elleni győzelemből, így a Volán idei kisebb szerepvállalása nyilvánvaló kára a többi csapatnak.

Na most az legyen az okos, aki itt igazságot tud tenni. Én nem is vállalkoznék rá - tény, hogy a magyar csapatoknak jó meccsek kellenek a fejlődéshez. Ennek jelen pillanatban egy más bajnokságba való becsatlakozás/közös szervezés az egyetlen elérhető módja.
Ha mindenki saját belátása szerint különböző külföldi bajnokságokba megy el játszani, akkor keresztet vethetünk a magyar bajnokságra. Egyszerűen nem lesznek időpontok, amikor a csapatok meccseket tudnának játszani egymással. Itt még azért lehet hová fejlődni, nem kell ehhez szlovák harmadosztály meg ilyen őrültségek... Nem lehet úgy bajnokságot rendezni, hogy közben huszonnyolc másik bajnoksághoz kell alkalmazkodni. Ha több éles meccset szeretnénk játszatni a magyar csapatokkal és úgy érezzük, ehhez kevés csapat van, akkor inkább ide kell behozni még egy-két versenyképes csapatot.
Egyetértek Raon-nal.
Én speciel sokkal jobban örültem egy-egy kiélezett, hajtós és színvonalas, de vesztes EBEL-meccsnek, mint egy olyan hazai meccsnek, ahol előre bekalkulálható volt a sokgólos győzelem egy unalmas, félgőzös meccsen. Meg lehet nézni a nézőszám csökkenését Fehérváron: az idei szezonig évről-évre csökkent (tavalyra 1000 fő alá), idén az EBEl-ben felugrott 2400 fő körülre az átlag.

Kerusz:
Vajon miért indult a Medvescak a szlovéneknél (és merült fel az OB1. is náluk)? Vajon miért szervezték meg a többiek a Pannónia Ligát? (és még lehetne néhány példát mondani, pl. kazah, lett, ukrán csapatokkal). A három zágrábi csapat (és a hozzájuk képest is rém gyenge Sziszek) sokkörös bajnoksága vajon milyen színvonalat jelentett volna és ez mennyire szolgálta volna a horvát hoki fejlődését? Mert szerintem a fejlődés a lényeg, klubszinten is és válogatott szinten is, a bajnokságszervezés (hazai és külföldi) csak eszköz ehhez.

A szeredai csapatok sem véletlenül indultak nálunk. Egy tulajdonképpen háromcsapatos bajnokságban nemigen lehet előrelépni. Így most fejenként legalább megduplázták komoly ellenfeleik számát. Le is nyomták mindketten a Steauát, amely szintén nem gyengült tavaly óta.
Vajon milyen lenne a magyar bajnokság a csíki csapatok és a nagyVolán nélkül? Az élcsapatoknak hány komoly ellenfele lenne? És a fejlődéshez szerintem nem az kell önmagában, hogy több meccset vívjanak a bajnokságban, hanem az, hogy több ÉLES meccset vívjanak (ez mindegyik csapatra igaz).

Gabberboy, megértem az anyagi problémákat, de a jelen helyzetben nem lesz több néző, emiatt több szponzor, és nem lesz több bevétel. A Volán példája mutatja, hogy ha minőségi meccseket láthat a néző, jóval többen fognak kimenni, akkor is, ha nagy eséllyel vereség a vége.
kerusz:
Lám a csíkiak is beneveztek hozzánk, de a saját bajnokságukat sem hagyták ott.

Mégis kik lennének konkrétan azok a versenyképes csapatok, akiket be lehetne hozni az OB1-be?
Úgy látom sokaknak benne van a bögyében az EBEL! Tagadhatatlan, hogy a Volánnak nagyon jót tett az osztrák szereplés. Megerősödtek, gyorsabbak lettek, hiszen ha el akarnak érni valamit fel kell venni a tempót. Nagyon sokan csak azt látják egyenlőre, hogy húúú 6-7-8 meccsel bajnok lehet újra... Hosszú távon viszont érezni fogják az OB1-ben is a hasznát, mert muszáj lesz erősíteni a többi csapatnak is ahoz, hogy fel tudja venni a versenyt. Ez csak pozitív hatással lehet a magyar jégkorongra! Én nem vagyok ellene a külföldi szereplésnek!Igaz az EBEL-ben utolsó lett a csapat (amit nagyon sokan az orruk alá is dörgölnek sjnos), de mint Volános szurkoló egyáltalán nem vagyok elkeseredve, mert ez a szezon a tanulás idénye volt. Jövőre meglátjuk! :-)
De a román bajnokságból egyedül a két csíki csapat játszik más bajnokságban és ők is ugyanabban. Ha a magyar bajnokság csapatai - ahogy itt az javaslatként elhagzott - különböző bajnokságokban játszanának (EBEL, lengyel bajnokság, szlovák másod- és harmadosztály), akkor azzal a magyar bajnokság szabad időpontok hiányában megszűnik. Ha ez a cél, ám legyen, de engedtessék meg nekem, hogy ezt ne tartsam jó ötletnek.
Ha előbb ébredünk, lehetett volna egy szlovénekkel közös ligánk is...
Minden szlovén és magyar csapattal, esetleg vmiféle alsó-felsőházas második félszezonnal...
Most már valóban nehéz ügy, bár a Zámky meghívása annak idején nem volt rossz ötlet, csak egyedül kevés...
Az a szlovén bajnokság, ahol az alapszakaszban a szerintem az Újpestnél és a DAB-nál is jóval gyengébb Medvescsak lazán lett második, szerintem már nem perspektíva. A Jesenice és az Olimpija csak a rájátszában száll be, abban viszont a Medvescsakot nem engedik indulni. Mint láttuk a múlt héten, a DAB is meg tudja verni a szlovák másodosztály második helyezett csapatát, és gyanítom, az az Újpest, amelyik rendes játékidőben döntetlenezett a Volánnal, szintén képes lett volna erre.

Szerintem az a hajó, hogy szálljunk be különböző külföldi bajnokságokba, már elment (az Interliga jó volt, ha lenne, most is jó lenne, de az EBEL miatt erre sok esély nincs), azt a húzóerőt kell kihasználniuk a többieknek, amit a jócskán megerősödött Volán jelent (a Volánnak meg indulnia kell az EBEL-ben), és egy olyan hátországot kell kialakítani a magyar hokiban, ami mellett lehet itthon is fejlődni (több csapat, az ifikor végén kiöregedő játékosok fogadóképes csapatokhoz terelgetése). Azt pedig meg kell valahogy oldani, hogy a nagy Volán játsszon itthon is, legalább korlátozott számú meccset, mindenki ellen. Egyébként pedig meggyőződésem, hogy az eredeti javaslattal ellentétben a Miskolc már rég kinőtte a szlovák harmadosztályt.
Kedves kerusz!
Tiszta sor, hogy szabad a vélemény, és lehet, hogy a Te álláspontodat támogatják többen (és az a jó, hogy itt a focival ellentétben kulturált vita folyik). Én máshogyan látom a helyzetet. A magyar bajnokság nagyon fontos, de úgy tűnik, valami plusz is kellene a fejlődéshez.
Sokan mondják a Volán ellenfelei közül, hogy nem jó az, hogy „hazajött” a nagyVolán és pár meccset játszva megnyeri a bajnokságot. Ezek szerint úgy látják, hogy ennyire kiemelkedik a mezőnyből és alig van esély ellen? Ha így van, abban az EBEL benne van, és az lenne a jó, ha a többiek is olyan ütemben tudnának fejlődni, hogy ne tűnjön előre lefutottnak egy-egy párharc vagy éppen a bajnokság (lásd Szlovéniát: tavaly még a Jesenice megkérdőjelezhetetlenül a legjobb szlovén csapat volt, idén az Olimpija is elindult az EBEL-ben és nem tudom, kettejük párharcát melyikük nyerné).
Egyébként én csak olyan ötleteket írtam le, amikkel szerintem érdemes foglalkozni, aztán kiderül, hogy hasznosítható-e valamelyik és ha igen, mennyire.

Az Érsekújvár amikor nálunk szerepelt, otthon a harmadik vonalban vitézkedett. Az alapszakaszban 2. lett, a play-offban nyert és feljutott a 2. vonalba. Szerintem az OB1 is segített nekik ebben (bár igaz, hogy bővítették a létszámot). Meg kell őket kérdezni.

Amúgy nem tudom, a Miskolc elérte-e már a szlovák másodosztály szintjét, örülnék neki, ha így lenne. De abban biztos vagyok, hogy nem érte le a 15 csapatos ligában az alapszakasz 12. helyén zárt HK FTC-NZ szintjét. Néhány jól megválasztott edzőmeccs segítene jobban belőni a szintjüket, nem?
Sziasztok!

Szeretnék egy észrevételt tenni ahhoz,hogy a Miskolc kinőtte-e a szlovák második liga szintjét.Lehet,hogy hihetetlenül fog hangzani,de évek óta játszottunk a bajnokság előtt a Nagymihály csapatával (lánykori nevén Michalovce),a Bártfával és ha jól emlékszem egyszer lett döntetlen a Nagymihállyal( a többit nyertük),míg a Bártfával 4 alkalommal meccseltünk.Ebből 3 döntetlen és egy alkalommal kikaptunk akkor is csak egy fával.Igaz abban az évben nagyon erősek voltak, fel is jutottak simán az első ligába és többek között Jaroslav Balaz (ex-Dunaferr) is ott játszott.

Üdv

Üdv
Kedves Ferences!

A Miskolc e szezon előtti edzőmeccsei:
aug. 14.: Miskolci JJSE - Spisská Nová Ves U-20 (SVK) 2:8 (1:2, 1:6, 0:0)
aug. 21.: HC Kosice (U-20) - Miskolci JJSE 3:3 (2:3, 1:0, 0:0)
aug. 24.: Michalovce (SVK) - Miskolci JJSE 5:6 (4:0, 1:3, 0:3)
aug. 28.: Miskolci JJSE - HC Kosice (U-20) 2:2 (1:0, 0:1, 1:1)
aug. 31.: Akuna Naprzód Janów (POL) - Miskolci JJSE 3-0 (1-0, 2-0, 0-0)
szept. 1.: MHC Martin - Miskolci JJSE 6-0 (2-0,1-0,3-0)
szept. 2.: HC Sareza Ostrava - Miskolci JJSE 3-1 (1-0, 0-0, 2-1)
Mint látható, a Miskolc szoros eredményű meccseket képes játszani szlovák extraligás egyesület csapatával (ez a Martin A és B vegyes csapat volt), cseh elsőligás és lengyel extraligás csapattal is. Ha elfogadjuk, hogy a Volán fejlődéséhez az EBEL-vereségeken keresztül vezet az út, akkor az áll a miskolciakra is.

Ide másolok még néhány eredményt az utóbbi időből:
jan. 27.: Ferencváros-Érsekújvár - Miskolci Jegesmedvék 3-4hu (1-1, 0-2, 2-0, 0-1)
febr. 10.: Ferencváros-Érsekújvár - Miskolci Jegesmedvék 3-2bü (1-1, 1-1, 0-0, 0-0, 1-0)
febr. 15.: Alba Volán - Miskolci Jegesmedvék 3-1 (2-0, 0-0, 1-1) Volán: Ftorek, Sihvonen, Allen, Ocskay, Horváth A., Sofron, Gröschl, Kangyal
febr. 17.: Miskolci Jegesmedvék - Újpesti TE 3-2 (1-2, 1-0, 1-0)

Én abban sem vagyok annyira biztos, hogy nincsenek sokkal közelebb a Fradihoz, mint ahogy az a bajnoki táblázatból elsőre lejön...

Na, mindegy. A lényeg az, hogy nem lehet úgy magyar bajnokságot rendezni, ha mindenki megy a saját feje után úgynevezett "erős bajnokságot" keresni. Ha ennyire elementáris igény van minden csapatban az erős ellenfelek iránt, akkor vélhetőleg pont egymásra van szükségük.
Kedves ferences!
Előrebocsátom, hogy nagyon nagyra tartom, amit Fehérváron elértek és dunaújvárosi szurkolóként egy csepp irigység sincs bennem, én örülök, hogy megvan a "csapatom"!
A következő az én problémám: a Volán nem indulna a magyar bajnokság alapszakaszában, mert neki fontosabb az EBEL. Az EBEL-hez kell egy pár idegenlégiós, plusz egy-két válogatott erősítés, mert a jelenlegi keret gyenge. Az egésznek a fenntartásához viszont kell a magyar bajnoki cím, mert anélkül nincs szponzor, ugyanakkor itthon nem játszik egy meccset sem (idén ma játszik negyedszer). Így viszont elég nehéz lesz bárkinek is levegőhöz jutnia a magyar mezőnyben, és nem csak a bajnoki címre gondolok, pl. mennyire eladható szerinted így egy bajnoki részvétel? Vagy menj ki egy Újváros-Volán meccsre azalapszakaszban (párszáz néző) és nézd meg, hányan vannak kint a nagy Volán ellen! A különbséget szorozd meg hatszázzal és kapsz egy számot, ami nem jelentkezik a kasszában... Én nyitott vagyok minden megoldásra, de az nem méltányos, hogy az egyik fél csak szív (rosszízű tréfák elkerülése végett: még véletlenül sem arra gondolok, hogy fizessen a volán)
Sajna be kell látni: a mygar hokiban nincs annyi zs, hogy 6-8 csapatot eltartson- legalábbis A- csoporthoz közeli színvonalon. Így én is azért vagyok- Szegedről- Volán drukker, mert az EBEL- meccseken igazi hokit láthatunk, mindenki végigizgulj a az egész meccset- és valljuk be- a többi idegenlégiósunkat kivéve- náluk látható a legnagyobb fejlődés. Hiába az utolsó hely sógoréknál- az "uzsonna- ellenfél" szerep-; sorozatterhelésben, hokitudásban rengeteget fejlődtek. Elég csak megnézni milyen emberelőnyt játszottak a válogatottal Miskolcon, milyen eltérített, belepiszkált lövések voltak és hogy mennyire bírták a 3. harmadot is. A HC meg SC pedig kinyírta a román bajnokságot, azért ez is valami; a DAB pedig itthon vált megkerülhetetlenné. Együtt kell az összképet nézni
Hajrá DAB ma este, visszavágunk a székelyeknek :) (gondoltam leírom, hogy a cikkel kapcsolatban is legyen vmi komment) :DD
Amúgy beszélhetünk róla még éveken keresztül, hogy így a Volán, úgy a Volán, mindenki tudja, hogy ez jó a magyar hokinak, csak az nem tetszik sok embernek, hogy így oldották meg a magyar bajnokságot. Ebben soha nem lehet igazságot tenni, részben jó az EBEL szereplés, részben nem. ennyi. de nem lesz olyan ember aki ebben igazságot tehet, mindig lesz vaaki akinek nem tetszik. HAJRÁ KOHÁSZ
Statisztika a DAC-HC két mérkőzéséről:

Úgy gondolom, hogy a DAC tud ennél jobban is játszani. A látottak alapján a HC mezőnyben meggyőzőbb játékot mutatott (bár ez szerintem igaz a Besztercebányára is legalábbis az első mérkőzésen)
Tudatosabban, szervezettebben játszott a HC.
Többet korcsolyáztak, több volt a sikeres korongtovábbítás, jól szűkítették a területet a védekezésüknél és emberelőnyben könnyen bevitték a támadó harmadba a korongot majd hamar felálltak és sikeresen forgatták a védelmet. A buliból a korongelhozatalnál sem tudta a DAC felülmulni a HC-t.
Álljon itt egy kis statisztika a DAC játékosai néhány mutatójáról a kiállítások és sok egyéb fontos info nélkül. A minusz mutatónál fontos megjegyezni, hogy Orsó és Jobb mutatóiba belecsúnyít, hogy ők gyakran tartják a frontot az emberhátrányos szituációkban !!!
Név Lövés G A + - +/-
Hüffner Adrián 4 3 1 2
Sekula Lubos 6 2 2 1 1
Peterdi Imre 4 1 2 1 1
Erdélyi Péter 3 1 1
Mestyán István 0 1 1
Klacansky Marek 4 2 2 1 1
Holló István 0 1 1
Pozsgai Tamás 0 0
Magosi Bálint 3 0
Galanisz Nikandrosz 6 1 1 1 1 0
Azari Zsolt 6 1 2 2 0
Kiss Tamás 0 0
Hegyi Ádám 0 2 3 -1
Lencsés Tamás 4 1 -1
Foltín Peter 8 2 3 -1
Szilassy Zoltán 1 2 -2
Borsos Attila 1 2 4 -2
Kiss Ákos 1 2 -2
Erdősi Péter 4 1 1 3 -2
Jobb Dávid 1 1 4 -3
Orsó László 6 1 2 5 -3
Ferjo Jaroslav 0 5 8 -3
Végösszeg 62 5 5 30 42 -12
süti beállítások módosítása