HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Ne azzal foglalkozzunk, ki véd ellenünk

2012.02.20. 22:27 F. Kapus

"Elég sok hülyeséget csináltam pályafutásom során, forró fejű játékos vagyok, bár sokat csillapodtam, de sokszor hoztam hátrányos helyzetbe csapatomat fölösleges fegyelmezetlenséggel – mondta blogunknak Horváth András, a Sapa Fehérvár AV19 hátvédje. – Rettentően büszke vagyok magamra, hogy sikerült olyat csinálnom vasárnap, amivel előnyt szereztem csapatomnak az ellenféllel szemben. Most végig fegyelmezett voltam, megnyertem a kapussal vívott csatát, mert ő megütött, amiért kiállították, én viszont elviseltem ezt, és nem csináltam semmit, odébb korcsolyáztam, ezért nem lehetett engem megbüntetni." A válogatott bekkel készült interjúból kiderül, Horváth András a jövőbe lát. Az EBEL fegyelmi bizottsága (FB) ugyanis meghozta ítéletét, Jean-Philippe Lamoureux ott lehet a jégen a keddi meccsen.

Az EBEL fegyelmi bizottsága megtárgyalta a Ljubljana kapusának végleges kiállításával járó esetét. Az amerikai kapus kétmeccses eltiltást kapott, melyet három hónapra felfüggesztettek, így már kedden is védhet a negyeddöntő első ljubljanai meccsén. Az indoklás szerint Lamoureux akciója nem volt fejre és nyakra irányuló támadás, ráadásul a gólt követően Horváth közvetlen közelről kiáltott az arcába, amit provokációnak értékelt a bizottság. Megállapították, hogy a bot nem volt a kapusnál és a botos kesztyűnek sem a kemény oldalával ütött. Az akciót egy játékos elleni tettlegességként lehet csak értelmezni, a vonalbíró elleni támadás nem történt. Mivel csak gyenge ütések történtek, közvetlenül egy bekapott gólt követő erős provokáció után, és mivel nem állt fenn sérülésveszély az ütések nyomán, ezért a FB a legenyhébb büntetés kiszabása mellett döntött.

Amennyiben a múlt héten nem hozott új szabályokat az EBEL, akkor kijelenthetjük, a fegyelmi bizottság arcátlan döntést hozott, amelyet nehéz jelzőkkel minősíteni. A mostani döntés minden eddigi határozattal és az azokban meghivatkozott szabályzattal szembemegy. Lássuk elsőként, miként ítélkezett ugyanez a FB jelenlegi hősünk, Lamoureux decemberi esetével kapcsolatban, amikor is a derék amerikai a játékvezető sípcsontján tesztelte a bárd szakítószilárdságát. A kapus jól láthatóan szándékosan megütötte a zebrát (az eset a 30. másodperctől látható itt), de a játékvezetők nem állították ki. A FB az esetet megtárgyalta, ám kiállítás hiányában nem büntették meg az amerikait, "mivel Lamoureux a meccsen kis fegyelmit kapott, az EBEL fegyelmi szabályrendszere szerint utólag nem járhatnak el vele szemben." A bírókat viszont a hiba miatt eltiltották.

Ugyancsak a pályán hozott ítéletek sérthetetlensége és megváltoztathatatlansága volt a hivatkozási alap 2010 októberében, amikor Mihály Árpád végleges kiállítást kapott. Ugyanez a FB megállapította, hogy túlzott volt a játékvezető ítélete, de amilyen döntést a bírók a jégen hoznak, azt nem lehet felülbírálni, állt az indoklásban, és a büntetéskatalógus értelmében négy mérkőzésre szóló eltiltással sújtották Mihályt. A végleges kiállítás mind ez ideig automatikusan egymeccses eltiltást és fegyelmi tárgyalást vont maga után, hiszen az V. fejezet 31. § (1) bekezdés értelmében ez jár a Match büntetés után. Felfüggesztésről nem írnak itt. Az eddigi tárgyalások során pedig eldöntötték, az egy mérkőzésen kívül további szankciókat alkalmaznak-e. Mindazonáltal mindenkinek azt javasoljuk, fontolja meg, amit Horváth András mondott blogunknak az eset kapcsán, órákkal a FB ítélethirdetése előtt.

"Már Dunaújvárosban is játszottam centert emberelőnyben, úgyhogy jó tíz éve szerepelek ezen a poszton. Nem egyfolytában, például Jarmo Tolvanen játszatott hátvédként is, és olyan is volt, hogy nem számított rám előnyben. Nehéz jól játszani ebben a szerepkörben, de fizikailag nem iszonyatosan fárasztó feladat ez, hiszen kis túlzással csak egy helyben kell állni. Valójában azért ennél nehezebb, mert folyamatosan ütnek-vágnak a hátvédek és a kapus is. Akkor fárasztó igazán, amikor egymás után egyszer-kétszer elveszítjük a korongot, mert ilyenkor azonnal vissza kell korcsolyázni a saját alapvonalig. Ha egy cserén belül kétszer is le kell nyomni ezt az oda-vissza szakaszt, akkor utána már elég nyűgös a kapu előtt várni az újabb pofonokat. Sohasem a gyorsaságomról voltam híres, de előfordult már többször, hogy ilyen korongvesztésnél hamarabb értem vissza, mint a kék vonalon álló csatárunk. Ilyenkor azonnal reagálok, nem gondolkodom.

Az viszont tagadhatatlan, hogy fájdalmas pozíció ez. Nem könnyű elviselni, amit ott kap az ember, mert valóban fáj. Ez az a poszt, ahol minden benne van, ahol szinte minden eszköz bevethető ellenem, és a nagy részét vagy nem látják a bírók, vagy úgy ítélik meg, hogy az még belefér. Nagyjából a kézilabdás beállóshoz tudom hasonlítani a helyzetet. De alapvetően semmi problémám nincs azzal, hogy ide rak az edző, hiszen ha ez a feladat hárul rám a csapatban, igyekszem itt is megfelelni.

A Ljubljana ellen is egy ilyen helyzetből indult ki a kapus kiállítása. Teljes mértékben nem emlékszem a szituációra, az rémlik, hogy a kapu előtt helyezkedtem, keményen támadtak, majd elkezdtek fejre ütni, és a fülemet találták el bottal, oldalra is billent a nyakam, ettől kerültem a jégre. Gondoltam, biztos hogy kiállítja a játékvezető a hátvédet, tudat alatt talán ezért is maradtam lent néhány másodpercig. Amikor meghallottam a játékvezető hangját, aki jelezte felém, hogy megy tovább a játék, akkor gondoltam, hogy jól van, akkor megyünk tovább, gyorsan összekaptam magam, és visszaálltam a pozícióba. Pontosan a kapus elő álltam, és jött Mihály Árpi lövése, ha jól láttam, a kapus hóna alatt ment be a kapuba, az biztos, hogy semmit nem látott az egészből, mert takartam. (Az eset az alábbi videón 4:10-től látható - F. K.)

A felgyülemlett düh meg az egész meccs feszültsége kirobbant belőlem, és közelről a kapus arcába üvöltöttem. Ezt nem tudta feldolgozni. Nagyot hibázott, mert azt mondom, ezt el kell tudnia viselni. Ha én el tudtam viselni azokat az ütéseket, akkor neki is túl kellett volna tennie ezen magát. Nem mondom, hogy könnyen, de ezért vagyunk profi sportolók. Remélem, hogy a kapus kiállítása megkönnyítette a csapatom dolgát, de óva intek mindenkit, hogy bármelyik meccsünket is előre lefutottnak tekintse. Nem szabad elbizakodottnak lennünk, amíg nem jutunk az elődöntőbe, addig nem győztük le a Ljubljanát.

Ők beleszaladtak abba a hibába már a salzburgi meccsen, hogy a dolgok könnyebbik oldalát akarták megfogni. Ez a sportban soha nem jön be, nekünk sem szabad ezt a hibát elkövetnünk. Nem kell azzal foglalkoznunk, hogy milyen kapus véd ellenünk, hogy milyen összeállításban állnak fel, ez mind teljesen mindegy. Kedden a legjobb Olimpija Ljubljana lesz az ellenfelünk. Arra kell koncentrálnunk, hogy mindvégig a saját játékunkat játsszuk, amely ebben a szezonban bevált, és amely elvezethet minket a továbbjutáshoz. Mi is megmutattuk ebben a szezonban, hogy nem számít, milyen összetételben játszik egy csapat. Teljesen mindegy, hogy kedden ki hiányzik a Ljubljanából.

Jégkorongban nem nagyon van olyan csere, amikor a szabálykönyv értelmében ne lehetne bárkit kiállítani. Folyamatosan megy a kommunikáció, van testre ütés, akasztás, kampó, akadályozás. Éppen ezért azt gondolom, egy játékos akkor sportszerűtlen, ha kiállítja a játékvezető. Amit én csináltam, az a négy bíró szerint a szabályok keretein belül maradt, és én is így értékelem. Ott álltam, amikor a korong a kapuba ment, tehát nem azért korcsolyáztam oda, hogy az ellenfél arcába üvöltsek, hanem egyszerűen csak örültem a gólnak. Az egy nagyon fontos találat volt, ezért a szokásosnál vehemensebben örültem, belátom, de nem léptem át a sportszerűség határát.

Ha pedig mégis sportszerűtlen voltam, az sem különösebben érdekel, mert a csapatomnak előnye származott a cselekedetemből, és éppen ezért megyek fel a jégre, hogy segítsem a klubomat. A szabályok keretein belül kihasználtam a lehetőséget. Elég sok hülyeséget csináltam pályafutásom során, forró fejű játékos vagyok, bár sokat csillapodtam, de sokszor hoztam hátrányos helyzetbe csapatomat fölösleges fegyelmezetlenséggel. Borzalmasan büszke vagyok magamra, hogy sikerült egy olyat csinálnom, amivel előnyt szereztem csapatomnak az ellenféllel szemben. Most végig fegyelmezett voltam, megnyertem a kapussal vívott csatát, mert ő megütött, amiért kiállították, én viszont elviseltem ezt, és nem csináltam semmit, odébb korcsolyáztam, ezért nem lehetett engem megbüntetni."

Szólj hozzá!

Címkék: fehérvár ebel horváth andrás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása