Az utóbbi Dab.Docler–Vasas Bp. Stars mérkőzéseken történtek miatt Kovács Csaba, a szövetség szakmai alelnöke egyeztetést kezdeményezett. Jövő hét elején minden csapat képviselőjével és a játékvezetőkkel is találkozik. Célja, hogy megelőzze a hasonló helyzeteket. Vele és a két elsődlegesen érintett klub vezetőjével értékeltük a helyzetet.
Kovács Csaba blogunknak elmondta, szeretné, ha újra rend lenne a jégkorongszövetség és a sportág életében. "Nem visz előre, ha nem sportszerű keretek között folyik a bajnokság. Az utóbbi mérkőzések alapján azt mondom, változtatni kell a dolgokon, mert a tét miatti ideges hangulatba egy-egy verekedés belefér, de padról induló tömegverekedés és a többi nem. Ehhez szükség van az edzők, a vezetők, a játékosok és a játékvezetők hozzáállásának megváltozására.
Hétfőn átbeszéljük a helyzetet a két csapattal, és remélem, egyet fogunk érteni, hogy a következő mérkőzéstől kezdve a játékvezetők is sokkal szigorúbban büntessék a kirívó szabálytalanságokat. A szabályok nem változnak, de mérlegelésre lehetőséget adnak. Szeretném, ha a jövőben eltolnánk a határokat, a szabálytalanságok megítélése szigorúbb kell legyen. Célom, hogy konkrétan határozzuk meg, egyes durva, sportszerűtlen cselekedetek milyen szankciókat eredményezzenek. Meg kell előznünk, hogy ebben a hangulatban folyjanak tovább a dolgok. Mindenképpen el kell kerülnünk, hogy durva kép alakuljon ki rólunk, mert ez nem egy ilyen sportág."
Azari Zsolt, a Dab.Docler ügyvezetője az elején egyértelműsíti, nem Dab–Stars konfliktusról van szó. Véleménye szerint a fővárosi csapat nemcsak ellenük, hanem másokkal szemben is durván játszik. "A Miskolc elleni cselekedete miatt Gergely Csaba kapott négymeccses eltiltást, amit a fegyelmi bizottság érthetetlen módon felfüggesztett. Ugyancsak egy Miskolc-mérkőzésen Ennaffati Omart állították ki. Mindez a Stars szisztematikus taktikájának köszönhető. Felismerték azt a környezetet, amelyben a bírók megengedik ezeket a durvaságokat, és még többet engedhetnek meg maguknak, mert a játékvezetők képtelenek különbséget tenni kezdeményező és kikezdett között, mindkettőt ugyanolyan büntetéssel sújtják.
Amit a Stars játszik, nem új, régi taktika, csak azt hittem, ezen már túl van a magyar jégkorong. Olyan jelenetekre, ami az utolsó meccsünkön lezajlott, tán húsz éve nem olt példa. Nem véletlen, hogy a starsosok az ellenfél leggólerősebb csatárait nézik ki maguknak. A Starsban van több olyan játékos, aki azt hiszi, többet engedhet meg magának, mint az átlag. Természetesen minden játékos hibázik, de nem mindegy, hogy valaki jóindulatúan vagy a rossz szándéktól vezérelve, szándékosan cselekszik.
Amikor Fodor Szabolcs elsőként beugrik a kispadról verekedni, és szisztematikusan három játékosunknak nekimegy, az nem hiba, hanem tudatos cselekedet. Amikor Gröschl hátulról a jégre löki Galanisz Nikandroszt a kapu mögött, amikor már nincs is ott a korong, akkor ő nem hibázik, hanem tudatosan, fizikailag akarja megsemmisíteni az ellenfelet. Sok év tapasztalata alapján azt mondhatom, Gröschlnél ez tendenciózus, szándékosan gázolja el hátulról azokat, akik az ellenfélből képesek meccsek eldöntésére.
Ezzel szemben Magosi nem fizikailag akarja megsemmisíteni az ellenfelét, nem hátulról támad. Szemből megy annak, akinél a korong van. Rá azt mondhatjuk, hibázik, mert csak tanulja ezt a játékstílust, ezért nem volt tökéletes és kifogástalan a mozdulata. Amit Gröschlék csinálnak, az nem fér bele a szabályokba, Magosinál viszont a finn játékos követte el a nagyobb hibát, nem volt fent a feje, és ez fájdalmas következményekkel jár. Mi is el szoktuk követni ezt a hibát, sokat lehet tanulni az ilyen esetekből."
A dunaújvárosi sportvezető hozzátette, a megbeszéléssel kapcsolatban szkeptikus. "Úgy gondolom, ha a fegyelmi bizottság nem tud mit kezdeni ezekkel az esetekkel, akkor nincs miről beszélnünk. Megvannak a videók minden egyes vitatott helyzetről, meg lehet nézni, mi és ki miatt történt. Glen Williamson cinikus nyilatkozatokat tesz, szerinte azért történt a verekedés, mert a dunaújvárosi játékosok bejöttek a jégre, miközben objektíven megállapítható, hogy Fodor Szabolcs érkezik elsőként provokálni. Ha valaki azt mondja a feketére, hogy fehér, és utána nevet az egészen, akkor vele nincs miről beszélnünk.
Amikor Haszonits játékvezető azt nyilatkozza az ellenőrnek, nem vette észre Galanisz súlyos sérülését, mert a korong már elkerült onnan, és ő a játékot követte, miközben a videón egyértelműen látszik, hogy végignézi a szeme előtt zajló eseményeket, akkor azzal nem tudok mit kezdeni. Tizehat olyan videót tudok mutatni, amikor hasonlóért kétmeccses eltiltást kaptunk. Érthetetlen az is, hogy a fegyelmi bizottság kilenc nappal az első kiállítás után tárgyalja az ügyet, amikor már semmi értelme, mert addigra minden eldől, kialakul a rájátszás mezőnye. Így nincs erejük a szankcióknak, ez az a környezet, amiben a Stars edzője által tudatosan gerjesztett helyzet és Williamson taktikája érvényesülhet."
Mindezekkel együtt Azari Zsolt leszögezi, játékosai nem vesztették el a fejüket, a Dab.Docler a legutóbbi mérkőzésnek is ugyanúgy állt neki, mint a korábbiaknak. "Nem dolgozott bennünk a düh az előzmények miatt. Hogy a dolgok idáig jutottak, abban a vezetőknek nagy felelősségük van. Ez mindenkire vonatkozik. A szövetségre, a Starsra és természetesen ránk is. Az a vezető, aki nem képes kontrollálni a csapatát, ne vállaljon munkát. A Dab csapata mindvégig kontroll alatt játszott."
Kangyal Balázs, a Vasas Budapest Stars klubigazgatója és játékosa az elején tisztázza, hogy a játékosok között semmiféle helyzet vagy háborúskodás nincs. "Eddig minden mérkőzés után egymás szemébe néztünk, kezet fogtunk, az öltözőfolyosón rossz szót nem mondtunk, és mindenki hazament. Az egymás közötti meccseken mindkét csapat keményen, harcosan küzd a szezon eleje óta. Végre újra van a magyar bajnokságban két közel egy szinten lévő csapat, amelyek komoly játékerőt képviselve a végsőkig küzdenek egymással. Senkiről sem feltételezem, hogy eközben szándékos sérülést akar okozni a másiknak, Gröschl Tamásról, Magosi Bálintról és Kiss Ákosról sem.
Ellenfelünk akkor vitte el ebbe az irányba a hangulatot, amikor Gröschl Tamás leütközte Galanisz Nikandroszt, aki a rossz esés miatt megsérült. Gröschl valóban hátulról lökte el a Dab centerét, de látszik a felvételen, hogy nem az ellenfél vezetői által hangoztatott megsemmisítés szándékával érkezik, és Galanisz nem a lökés miatt sérül meg, hanem mert a jégen maga alá gyűri a vállát. Magosi nagy lendülettel találta el finn csapattársunkat, kicsit hevesebb volt a megengedettnél, kicsit feljebb volt a keze és a botja, Svasznek ezért vett revánsot rajta, de nem mondjuk azt, hogy a fiatal dunaújvárosi ki akarta nyírni Kluuskerit. Nem véletlen, hogy ezekből az esetekből nem is lett tömegverekedés. A balhé akkor alakult ki, amikor Kiss Ákos szabálytalanul támadta Holéczy Roger térdét.
Hallottam és olvasom, hogy Kiss Ákos furcsa, egyéni stílusban korcsolyázik, és ennek következménye, hogy ez már a sokadik ilyen szabálytalansága. De mégiscsak körbe kellene néznie annak a klubnak a saját háza táján, amelyik minket vádol brutalitással. Kiss Ákos az előző szezon elején hasonló térdeléssel szakította szét csapattársunk, Bobby Davis térdét, aki emiatt több mint három hónapot hagyott ki. Aztán ugyanez történt Holéczy Rogerrel is, de ő a mostanihoz hasonlóan fantasztikus szerencsével megúszta azt az esetet is. Sajnos nem járt így Jánosi Csaba, aki Dunaújvárosban szenvedett térdszalag-szakadást a furcsa korcsolyázóstílus eredményeképpen. A Stars és a Ferencváros nem fenyegetőzött rendőrségi meg ügyészségi eljárással, mint most Azari Zsolt teszi, és erre nem is kívánok reagálni. A videót mindegyik esetről meg lehet tekinteni, azokon egyértelműen látszanak a szituációk. Mutasson valaki hasonlót tőlünk.
Valahogy úgy tűnik nekem, mintha a blogon a szurkolók gerjesztették volna a hangulatot, és ezt vették át a sportvezetők. Aki látta a mérkőzéseket, a videókat, és ért a jégkoronghoz, az tapasztalhatta, a pályán teljesen más történt, mint amit a dunaújvárosiak állítanak. Megmagyarázhatatlan az a támadás, amit edzőnk, Glen Williamson ellen intéz a Dab vezetősége. Amerikai edzőnk tanárember, pedagógus, aki eddig a szezonban egyszer sem hallatta hangját. Bármit belemagyarázni az elmúlt meccsekbe balgaság és nem tisztességes. Williamson állandóan visszafogja a játékosokat, nem engedi a szabálytalanságokat, sőt kifezetten tiltja például a bottal ütést és a lábkihúzást. Egyetlenegyet enged meg, ebben viszont szabad kezet ad, a kemény testjátékot. De ezzel a Dab is így van ebben a szezonban."
A klubigazgató visszautasítja azt a vádat, miszerint a Stars-edző kezdeményezésére vagy beleegyezésével kezdődött volna a tömegverekedés. "Épp ellenkezőleg, ő tartotta vissza játékosainkat. Csak akkor engedte el a csapatot, amikor már az egész Dab a jégen volt. A videón mindenki láthatja, hogy Fodor Szabolcs a kérdéses pillanatban nem a padról ugrott be, hanem a játék miatt a pályán volt. Hogy verekedni akart, az az ő dolga, ez része a hokinak, amiért mindenki megkapja a maga jogos büntetését. Miért nem állt ki vele olyan ellenfél bunyózni, aki éppen bent volt? Miért kellett Fodor miatt az egész Dabnak beugrania a jégre? Amikor a szezon elején Fisera nekiment Fodornak, nem mentünk be mindannyian verekedni. A Starsból mindenki elviselte, ami történt. Nem volt jó kintről nézni, de ez benne van a hokiban, az ilyen esetek miatt nem kell harminc játékosnak bemenni a pályára és összeverekedni.
Vagy hogy egy másik esetet említsek. Emlékszik-e arra valaki, hogy napokig tiltakoztunk, amikor a Mol Liga négyes döntőjében Szappanos Dávid olyan ütést kapott a sérült vállára, hogy a beépített tízcentis fémdarab meghajlott? Nem tettük, de bárkinek meg tudjuk mutatni a felvételeket és a röntgent.
Pályafutásom alatt 1750-szer fordult elő hasonló eset, mint az utóbbi Dab-meccseinken. Ezelőtt tíz évvel csapatom edzésein több verekedés volt egy szezonban, mint az idei bajnokságban együttvéve. Ezért nem is értem, miért ez a hatalmas felháborodás. Megértem, hogy Galanisz sérülése és kiesése fáj a Dab.Doclernek, de senki nem akart sérülést okozni. Ha ilyet tapasztalnék, én lennék az első, aki eljárnék az ügyben. És itt szeretném elmondani, hogy az öltözőben is azt beszéltük, mennyire sajnáljuk, hogy ellenfelünk megsérült, az ilyen esetet minden játékos átérzi, mert bárkivel bármikor történhet hasonló. Hogy mást ne mondjak, nekem is vissza van varrva a vállam, mint ahogy a mi öltözőnkben még öt-hat társamnak. Minden Vasas Bp. Stars-játékos azt kívánja Galanisz Nikandrosznak, hogy mihamarabb épüljön fel és folytassa a játékot, mert részvételével színvonalasabb a magyar jégkorong, ez teljesen egyértelmű. Egy remek játékos, aki jobbá teszi a bajnokságot és aki hosszú távon a válogatottat fogja erősíteni.
Összefoglalásképpen az a véleményem, hogy kemény, sportszerű küzdelem zajlik az OB I.-ben, öröm, hogy a Mol Liga után a magyar bajnokság is ilyen színvonalú és izgalmas. A tömegverekedés nem amiatt volt, mert egymással bármi bajunk lenne. Egy lefutott, izgalommentes mérkőzésen Kiss Ákos belépője nyomán alakult ki ez a hangulat, nem volt ez a meccsre végig jellemző. Sokan nem örülnek annak, hogy a Bp. Stars második felnőtt szezonjában megnyerte a Mol Ligát. Senki nem mondta azt nekünk, hogy azért, mert mi voltunk a jobbak a final fourban, mindenki szerint igazságtalan volt ez.
Azóta sokat támadnak minket, pedig a szabályokat nem mi találtuk ki, nem is mi kezdeményeztük, hogy ilyen legyen a lebonyolítás. Persze nyilván jó lett volna a rendszer, ha sima hazai siker születik január végén. De a jégkorong ezért is szép, mert néha a gyengébbnek tartott csapat le tudja győzni az esélyest. Tudomásul kell venni, minden magyar csapat érdeke, hogy minél erősebb ellenfelekkel játsszon itthon. Jó a magyar hokinak, ha erősödik a Fradi, ha versenyképes a Miskolc, és ha van egy új csapat is a régiek között. Idén már a negyedik és az ötödik helyért is meg kell küzdeni a bajnokságban, és előre megjósolhatatlan volt, melyik négy csapat jut az elődöntőbe."
1885* 2010.03.05. 09:12:40
csatoimi 2010.03.05. 09:21:46
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2010.03.05. 09:26:14
forestjr 2010.03.05. 09:29:56
forestjr 2010.03.05. 09:30:48
andrej84 2010.03.05. 09:31:13
Pártatlan drukker vagyok, de az tényleg szánalmas amit a DAB művel.
Kiss Ákos meg, ha így játszik, akkor meg kell, hogy kapja a jogos büntetését...
Amúgy ez az egész tömegverekedés nem volt egy nagy szám, inkább egy kis tumultus, ahol páran bunyóztak, fel van fújva ez az egész.
A legviccesebb a kis Azarinak az a nyilatkozata volt, amikor kifejtette, hogy 5-1-nél nem kéne ennyit huzogatni, hanem gyorsabban kéne passzolni :D:D:D ű
Az a gyerek egy vicc, értem is már miért rühelli a Csató Imi :D
tolsztoj 2010.03.05. 09:31:29
tolsztoj 2010.03.05. 09:32:24
andrej84 2010.03.05. 09:33:31
Más kérdés, hogy maga az esés miért történt meg..
Lazlee 2010.03.05. 09:36:08
www.dh-online.hu/sport-orszag_vilag/20100305_ezuttal_tomegbunyo
@durex26: a cheapshot az nem a hátulról fejre? mert az Roger volt.
Theutus 2010.03.05. 09:39:05
az elmondottakból nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem csak a szurkolók látják teljesen másképpen ugyanazt a videót:)))
régóta tudom és hangoztatom, hogy kis hazánkban a vizuális kultúra alacsony szinten helyezkedik el
mostantól legyen a játéké a főszerep
durex26 · http://www.youtube.com/watch?v=GXDch9MnG9o 2010.03.05. 09:39:15
Utaz(gat)ó 2010.03.05. 09:48:44
Aztán pedig "Tizehat olyan videót tudok mutatni, amikor hasonlóért kétmeccses eltiltást kaptunk."
Ezzel lényegében a DAB főnök beismeri, hogy ők is csinálnak bőven ilyesmit. Itt csak annyi történt, hogy a spori nem állította ki a Stars játékost, hibázott.
Raon 2010.03.05. 09:51:24
Van itt egy vontakozás, amit még sehol nem láttam említeni. A Volán temető az egyik fajta megfogalmzása ennek a jelenségnek - de szerintem inkább onnan érdemes megközelíteni a dolgot, hogy volt itt nálunk pár játékos, aki a rossz forma, a mellőzés és a korlázotott lehetőségek miatt nem kevés frusztrációt szedett össze, amit a jelek szerint mintha teljes lendülettel kiélnének. Enyhén röhejesnek tartom pl. Svaszi verekedéseit, hogy az OB1-ben ő akar lenni a korlátlan úr a pályán - főleg annak tükrében, hogy a Volánban egy tisztességes öklösre nem futotta tőle, illetve mikor beleállt ilyen helyzetbe, akkor szépen beleverték a jégbe. Az tudható, hogy nálunk az öreg egyenest megtiltotta a verekedéseket, tehát nem volt szabad engedni az indulatoknak (mondjuk ez sem volt normális, aláírom), de az összkép nekem ezzel együtt is visszás, Svaszi ugyanis a hátvédektől joggal elvárható keménykedésekbe sem igazán ment bele, amíg nálunk játszott. Puha vagy Bence, az ismerős rigmus, ugye... érdekes lesz, ha a Stars kerül a döntőbe, és mert ebben az esetben szerintem simán lesz tőlük ellenünk is pár ilyen jelenet, a Volán közönség az egykori játékosokat fogja teljes erőből verbális törődésben részesíteni...
Gröschl kb. ugyanez a kategória, csak nála még erősebben dolgozhatott a mellőzöttség, hiszen a tehetsége sokkal inkább megvolt, és sokkal elkeserítőbb volt látni, mennyire nem tudott élni vele.
Fodorról én mindig is azt mondtam, hogy ha nálunk játszik egy ilyen játékos, az jó, de ha ellenünk, akkor az alapjáraton is határeset... Én őt is sajnálom, amiért nem tudott a Volánban megkapaszkodni, emlékszem arra az Interliga szezonjára, amikor az ikrek előtt ő volt a gólkirály a csapatban. Talán azt a játékot kellett volna többet erőltetni, és nem ilyen pályát fut be.
És persze ezeket a "vehemenciákat" sokféleképpen lhet magyarázni, de ez a lényegen nem változtat - azt nyilván Kangyal Bazis sem mondhatja, hogy "jó, hát tudjuk, hogy pár játékosunk az ilyen szituációkban nem teljesen százas, de ezért szeretjük őket". Pedig szerintem ő is nyilvánvalóan tudja, hogy erről van szó, csak hát egy csapat, egy család, talán még barátok is, a védelem így összezár.
Gond csak akkor lesz ezzel, ha pl. velünk kerülnek össze a döntőben, és nálunk is lesz pár játékos, akik azt fogják érezni, amit ők éreztek/éreznek a magyar bajnokságban - hogy ők egy erősebb bajnokságban edződött valakik, akik kétségbevonhatatlan tekintélyt akarnak, szándékaik szerint érvényesülni akarnak. Mert ha így lesz, várható pár parázs jelenet, és borítékolható, hogy ebből nem a Stars fog jól kijönni (és akkor még igen finoman fogalmaztam). Őszintén remélem, hogy erre nem kerül majd sor, mert akkor menne ám itt a nagy sírás-rívás...
Ami pedig az újvárosiakat illeti, egyrészt sajnálom őket, mert valahol igazuk van, és ők is pontosan tudják, hogy lehetetlen bizonyítani az igazukat - ugyanakkor sajnos apróságokon is elcsúszhat a megítélésük, főleg a semleges/rivális szurkolóknak. Zsófi nyilatkozata pl. egyértelműen közröhej tárgya, ha hallgatott volna, bölcsebb maradt volna, és talán a szurkolók is jobban elismerik a Dab igazát, és nem arról beszélgetnek, hogy a nagytudású szerint itt az a probléma, hogy öt egynél nem kellene húzogatni...
Galanisznak jobbulást, Magónak kitartást!
üdv,
Raon
Fehéervár Ördögi Kör
csatoimi 2010.03.05. 10:04:58
brunya 2010.03.05. 10:05:26
Azt hiszem Gröschl, Svasznek és Fodor "munkásságát" nem kell senkinek bemutatni. Kár volt Kangyalnak mosdatni őket, hiteltelenné vált az egész mondandója. Igazat adok Azarinak, ők valahogy minden "eseményben" benne vannak, ha épp nem ők robbantják ki, egy kicsit továbblendítik. Talán ennyit beismerhetne Kangyal is. És hogy történt egy sajnálatos esemény a dunaújvárosi meccs 1. (!) percében? A sorok közt olvasva ők is elismerik, hogy szabálytalan volt. Az ellenfél legjobb játékosa emiatt fél évet ki fog hagyni. És mit csinál erre a Stars? A gyerekek példaképévé emeli, hőst csinál a vétkesből, aki semmilyen büntetést nem kapott az esetért, hanem megteszik csapatkapitánynak! Na ez a cinizmus! A DAB-ban Kiss Ákos soha nem volt és nem is lesz kapitány. Erdélyi se, meg Magosi se.
mindighc 2010.03.05. 10:12:33
Lassan kozkorcsojazast is lehetne rendezni hokimeccsek helyett, hogy nehogy valaki vagy valakik megsertodjenek.
Szerintem Azari-apuci egy picit elvette a sulykot, elismerem nem lehetett konnyu nezni a fiat ilyen helyzetbe de hat ez jegkorong emberek es o is tisztaba van ezzel remelem.
Ami pedig az alattomos jatekosokat illeti, szereny (lelatoi)tapasztalatom szerint is Kiss Akos viszi a palmat, nem tudom hogy kinek tetszik a stilusa de vagyunk egy paran akiknek nem igazan.
Annak kellene orulni hogy van 2-3 igeretes csapat es kezd szinvonalas bajnoksag lenni ugy a Mol liga mint az OB1, nem pedig ilyen dolgokon egymas veret szivni.
kerusz 2010.03.05. 10:16:32
hokipapa 2010.03.05. 10:18:36
Köszönjük a tudományos igényű értekezést a hoki fővárosából!
Jó érzés, amikor valaki megmondja a frankót a többi hülyének, akik csak ugatják a hokit.
brunya 2010.03.05. 10:19:35
bakker81 2010.03.05. 10:20:23
Tehát vegyem tudomásul,ha kilépőben vagyok a pressó ajtón és hátulról valaki leüt az elítélendő.
Viszont ,ha szemből kapok egyett és lemegyek hangyát számolni azt boccsássam már meg!
Mind a kettő aljas és sunyi!
Egyébként nagyon jó cikk! Köszi!
Raon 2010.03.05. 10:23:35
De várom az érveket, hogy mi volt számodra sértő a véleményemben, és ha igazad van, el fogom ismerni, hogy hibáztam.
faithzhmts5 2010.03.05. 10:25:05
a témát.
csatoimi 2010.03.05. 10:25:46
Raon 2010.03.05. 10:27:26
nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.03.05. 10:30:35
freddi 2010.03.05. 10:33:38
Kedves Azari úr! Mutasson példát! Tiltsa el Kiss Ákost fél évre, mert az ob1 leggusztustalanabb játékosa. Utána mehet az ügyészségre, és mondhatja, hogy a saját háza táján már rendet tett...
brunya 2010.03.05. 10:35:48
1. Jégkorongmérkőzésről van szó, ahol a fizikai kontaktusnak van megengedett módja (egyébként a pressóban is van rangsora a pofonoknak, és a hátulról érkező ott is a legalja).
2. Magosi meg is kapta a mindenki által jogosnak elismert büntetést. Ez nem minden alkalommal történt így.
mindighc 2010.03.05. 10:39:13
Most sem igazan ertem es akkor sem ertettem a Mol liga dontoinek a lebonyolitasat de ez is kozrejatszik ezekben a feszultebb pillanatokban.
Nagyon rossz dontes volt es egyertelmuen a dunaujvarosiak jartak vele a legrosszabbul ezt mar senki nem tudja visszaforditani de legalabb tanuljon belole mindenki es vegezze mindenki a dolgat legjobb tudasa szerint, hogy a vilag legszebb sportja helyett ne az egymasra mutogatas maradjon meg az emberekben.
brunya 2010.03.05. 10:40:03
Elmondhathjuk ugyanezt a Starsről és Gröschl-ről? Igen, a Stars-ban az ominózus esemény után Gröschl lett a csapatkapitány.
Melyik klub döntése a szimpatikusabb?
kerusz 2010.03.05. 10:41:30
kiralyfi 2010.03.05. 10:48:37
kiralyfi 2010.03.05. 10:49:28
hokipapa 2010.03.05. 10:51:18
Nem szermélyes: az eddigi (szurkolói) hozzászólások kb. annyira látták fehéren-feketén a dolgot, mint a klubbok hivatalos nyilatkozói, de a hozzászólók többsége nem is látta a mérkőzést (én sem és szerintem Te sem).
Nincs Volán fóbiám, sőt minden sikerüknek örülők. A hozzászólásoddal pedig annyi bajom volt csak, hogy a Volán nyilvánvaló fölénye a MOL csapatokkal szemben minden Volán szurkolót felruház szakértelelmmel és elfogulatlansággal. Másrészt egy Volán vs Stars/Dab bunyónak valószínűleg nemcsak Staros/Dabos sérültjei lennének, ami után azt írnátok, hogy frusztrált emberek vertek értékes játékosokat ...
csatoimi 2010.03.05. 10:52:01
Ha szereted ha nem, ezek leteznek. Harabin szlovak extraligas jatekos volt es most is az, szerinte Szlovakiaban Groschl sem jatszhatott volna tovabb. Ez meg erosen kisertetiesen hasonlo eset, de lehet, hogy szegeny Groschl tenyleg artatlan es ezek a jatekosok mind rosszul esnek, vagy csak nincs szerencsejuk.
Theutus 2010.03.05. 10:53:43
korábban valamelyik posztban ezzel kapcsolatban írta valaki, hogy pl Godó ma teljesen másképpen nyilatkozna az ominózus Caja ámokfutással kapcsolatban, mint akkor és ott
szóval nyilatkozni is meg kell tanulni...
@mindighc: Azari-apuci pedig azt teszi, amit ilyen helyzetben tennie kell (nem azért teszi, mert 2 nappal a történtek után a fia verekedésbe keveredett egy mérkőzésen)
kerusz 2010.03.05. 10:57:01
Uteapu 2010.03.05. 10:58:42
Amit a Stars csapatának többsége elért a hokiban, azt tisztelni is lehet de azért el kéne fogadniuk,hogy a pályán eltöltött idő nem előjogokkal, hanem korral jár. Ez az egyik, amit nem igazán tudnak elfogadni.
Kicsit túl van lihegve ez az egész és ha ez igy megy tovább, hoki helyett jégbalettet fogunk látni.
csatoimi 2010.03.05. 11:01:40
mindighc 2010.03.05. 11:04:34
kerusz 2010.03.05. 11:18:23
Nem is beszélve arról, hogy már csak azért is jó lenne kinek-kinek elővenni a józan eszét, mert Williamson és JP is a válogatott stábjához tartozik, és a keretben vannak Vasas és Dab-játékosok is.
Fulike1 2010.03.05. 11:19:02
Nohát ezt mondom én évek óta, hogy aki öreg az nem kap jogot arra,hogy szétüsse a fiatalt!
LÁttuk ezt a Volántól az első Ebel szezon utáni "hazatéréskor" is, Svasznek akkor sunyi módon Ferjo-t csapkodta fehérváron, akkor is ott volt a bíró 3 méterre és semmit nem ítélt... nekem meg elment a hangom a kiabálástól :)
Attól félek Godóék is átvették ezt a stílust, amit nyugodtan nevezhetünk nagyképű tahónak.
Lehet rosszul nyilatkozni, mint Zsoca, lehet félrebeszélni mint Kangyal, de a kemény játék nem egyenlő az alattomos durvasággal.
Kiss Ákos valóban volt már letiltva a saját edzője által, szóval nem tudom miről beszél az aki szerint újvárosban kéne rendet rakni...
csillagoség 2010.03.05. 11:20:17
Ami a Magosit illeti ő durvább volt, telibe szemből úgy ment neki a Kuueskeri-nek mint a Tank, még jó hogy a finn egybe maradt ... Akkorát eset akkor szerintem a finn azt se tudta hogy hol van hirtelen ..
Raon 2010.03.05. 11:20:24
@Theutus: ez igaz, ehhez is kell tapasztalat. Én őszintén remélem, hogy majd levonja a megfelelő tanulságokat. Nekem mondjuk valószínűleg soha nem lesz a kedvenc játékosom (ritkán kezdek neheztelni, de cserébe nehezen felejtek, ő meg tett ezért pár dolgot sajnos), de azt még én is látom, hogy az idei évben a hozzáállásában sokat sikerült előrelépnie. Kívánom neki, hogy ezen az úton menjen tovább, és ez a nyilatkozat is csak egy félrelépésnek számítson. Kellenek a jó játékosok a magyar jégkorongnak, kár lenne minden eltékozolt tehetségért - így érte is.
@Uteapu: köszi :)
@hokipapa: igazad van, nem láttam a meccseket, de én nem is azokról írtam. A vitatott esetekről volt sok videó, az előzmények meg sokat nem segítenek a megítélésen.
Örülök, ha nincs Volán fóbiád, és így utólagosan is elnézést ezért a szövegért, de ez meg nálam vörös posztó - ha valaki csak azért söpri félre az érveimet, mert Volán szurkolóként írtam, akkor az elég bosszantó. Azért viszont külön respect, ha örülsz a Volán sikereinek is.
Akkor szerintem nincs itt nagy félreértés, csak a netes közegben szokás szerint máshogy mennek az efféle beszélgetések, mint élőben.
> A hozzászólásoddal pedig annyi bajom volt csak, hogy a Volán nyilvánvaló fölénye a MOL csapatokkal szemben minden Volán szurkolót felruház szakértelelmmel és elfogulatlansággal.
Az a helyzet, hogy ez olyan sztereotípia, ami ellen egy Volán szurkoló a legjobb jószándékkal sem tud semmit tenni. Én már csak tudom, éveken át próbáltam. Ez a hendikepp már azelőtt megvan, hogy az illető megszólalna - csak mert Volán szurkoló. Innentől aztán mindegy is, mit ír az ember... Viccet félretéve, a lehető legkomolyabban mondom: kb. fél éven át próbáltam azt, hogy minden hozzászólásomat egy kisregénnyel kezdtem, miszerint mennyire tisztelem a többi csapatot, és mennyire nem szeretem, ha valaki nagyképűsködik a Volán sikerei miatt... Tudod mi történt? A lelkesebb tagok rendre átugrották ezt a részt, és elkezdtem ugrani arra, hogy Volán szurkoló vagyok...
Szóval én egy ideje leszoktam erről, és marad az utólagos magyarázkodás.
Annyit tudok tenni, hogy kijelentem, azután vagy elhiszik, vagy nem: én NEM nézek le egy Mol liga szurkolót és egy Mol liga csapatot sem.
> Másrészt egy Volán vs Stars/Dab bunyónak valószínűleg nemcsak Staros/Dabos sérültjei lennének, ami után azt írnátok, hogy frusztrált emberek vertek értékes játékosokat ...
A helyzet az, hogy teljesen egyetértünk, csak akkor talán nem voltam egyértelmű. Ha a válogatott akármelyik ikonja megsérülne egy ilyen szituációban, abból nem bunyó lenne, hanem vendetta a jégen. Ezért írtam, hogy remélhetőleg erre nem fog sor kerülni, mert egy ilyenből a Stars szerintem nem nagyon tudna jól kijönni... a jégen se biztos, de a jégen kívül meg egyértelműen nem...
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
check 2010.03.05. 11:21:27
@brunya: Ezzel is egyetértek. A másik posztban is írtuk ketten is, hogy a meg nem torolt (jv által) szabálytalanságok vezettek a balhé kirobbanásához.
Én a magam részéről azt tartanám korrektnek, ha a jv mindig minden egyes alkalommal kegyetlenül és következetesen eljárna a kirívó szabálytalanságok elkövetőjével szemben. A Holéczy-Kiss Á. esetre emlékszem, 5+20 volt a büntetés, Jánosinál nem érzékeltem még video alapján sem a szándékosságot, de a sérülés miatt ott is 5+20 volt (jogosan), ezúttal a mozdulat határeset (élőben én is benéztem), de nyilvánvaló szabálytalanság, meg kellett volna torolni és akkor nincs balhé. Viszont Gröschl esetében nem volt következmény és mindenki Kiss Ákost kárhoztatja, pedig szerdán szintén volt egy sérült, Berta Korolt bontotta meg egy sima 2 percért (itt felmerül a kérdés, hogy ha Jánosi esetében lehetett várni x percet a diagnózisra, akkor most miért nem, ugyanaz a jv volt). Szóval nagyon nem egyértelmű a helyzet.
Valamilyen szinten lehet azonosulni Azari nyilatkozatával, miszerint a stílus tendenciózus, és nem régóta alkalmazott. Kangyal magyarázkodása komolytalan, azonban nagyon beleillik a Stars keretei közé.
Raon 2010.03.05. 11:25:23
Ha fociztál, biztos tudod, milyen az a labda-baba stílus... én nem vagyok valami nagy játékos, és csak kispályán nyomtam, de még én is megtanultam (rámragadt), hogy kell valakit úgy szerelni, hogy egyrészt az szabályosnak tűnjön, másrészt az illetőnek pár hónapig csak néznie kelljen a meccseket. És az itt a fő kérdés, hogy valaki él ezzel az eszközzel (tudással) vagy nem.
Raon 2010.03.05. 11:29:40
A "szándékos" jelző ilyen esetben lehet indokolatlanul erős, de pl. a "fegyelmezetlen" és a "túlzottan vehemens" a végeredmény szempontjából ugyanazt jelentheti.
brunya 2010.03.05. 11:30:19
Magosi durva és szabálytalan volt, de legalább nem alattomos, és kitudja hányadszor újra leírom: megkapta a büntetését (Gröschl nem), nem lett belőle sérülés (Gröschlnél igen). Megspórolok egy viszontválaszt: gondolom azért nem sérült meg a finn, mert jobb a fizikuma, tehát Magosi tudta, hogy meddig lehet elmenni sérülés nélkül.
csillagoség 2010.03.05. 11:35:35
mannisenmaki 2010.03.05. 11:38:41
Csodálkoznék erősen
csatoimi 2010.03.05. 11:42:42
eszel59 2010.03.05. 11:44:28
- (az akaratlagos sérülés okozás szándékát nem vizsgálva és figyelmen kívül hagyvahagyva)Gröschl-nem véletlenül- úgy nyomta le hátulról a felkészületlen játékost,mint paraszt a poloskát,ez a tény vitathatatlan és félremagyarázhatatlan
-az pedig nevetséges védekezés a játékvezető részéről,hogy nem észlelte a konkrét történést,mert látszik a felvételen,hogy szinte szemben volt az esettel és nem a korong útját követte,így azonnal ki kellett volna állítania a vétkest.
Nem óhajtok belekeveredni a DAB-Stars vitába,de egyetértek azokkal a véleményekkel,hogy a játékvezetői respekt nem jó írányba terelte sem a Vasas játékosainak önbizalmát,sem a lejátszott mérkőzések történéseit és felfokozott légkörét.
Sajnálom a DAB-ot,de remélem ma legyőzzük őket.(Direkt nem azt írtam,hogy megverjük..!)
HAJRÁ MACIK,HAJRÁ MISKOLC!!!
Theutus 2010.03.05. 11:46:07
még akkoriban kezdtünk el neheztelni irányukban, amikor nálatok játszottak és azóta sem sikerült ezt az érzésünket feledtetniük
mentségünkre legyen mondva nem igazán törekszenek rá:)
Nika sérüléséről meg annyit, hogy nem csak a DAB-nak, de meggyőződésem, hogy a válogatottnak is szüksége lett volna rá a szezon hátralevő részében (ami a válogatottat illeti ezt már sajnos nem tudja bebizonyítani)
még egy gondolat: Azari fellépése szerintem pont idejében történt és bízom benne, hogy a szövetség határozott állásfoglalást fog adni a sportszerűtlenségek megtorlásával kapcsolatban a klubok és a játékvezetők felé egyaránt
az már egy másik kérdés, hogy Gebein kívül melyik magyar játékvezető tudja azt megvalósítani (itt utalnék Nyuszi monológjaira korábbi posztokból a hazai játékvezetéssel kapcsolatban)
Fulike1 2010.03.05. 11:48:48
Ezeknek a srácoknak nagyrésze játszott már egy csapatban, de legalább a válogatottban :)
Nézted te az olimpiát, minden szívbaj nélkül bontották egymást azok akik amúgy egy csapatban játszanak :) és amíg ez nem balesetveszélyes nincs is vele gond, ez a hoki része, még amatőrként is szoktunk ütközni, és nem szoktam megsértődni, ha az 1 fejjel magasabb 20 kg-val nehezebb csapattársam fellök edzésen, mert benne van. Csak az nincs benne,hogy széttörnek...
rihiranta&rantasila 2010.03.05. 11:48:54
Nekem is van olyan érzésem,hogy NÉHÁNY Fehérvár drukker mi vagyunk a kanadaiak stílusban nyilatkozik a halandók bajnokságáról.
vaze 2010.03.05. 11:50:41
Zsoci nyilatkozata meg olyan, amilyen, mondjuk hogy fésületlen, de miután ketten ütik hátulról, míg ő, aki sosem verekedett még, próbál egy harmadikkal szembemenni, hát nem tudom, ki vár ezek után akadémiai székfoglalót... Tudni kell nemet mondani ilyenkor.
Kerusznak meg nem tudom, hány videót kell belinkelni különböző tétmeccsekről, hogy merjen hinni a szemének! :))) Azzal védekezni, hogy a legponterősebb, több okból sántít, hiszen nem volt ez mindig így (alapszakasz: 16 meccs, 7 pont, 8. hely a házi tabellán), másrészt senki nem küldi, egyszerűen ilyen, és abban igaza van a Zsazsának, hogy megteheti, mert a bírók engedik. Én sem értem, hogy mit akar Kovács Zoli (bocs, a per Zoli-ért) tisztázni, minden le van írva a szabálykönyvben. Az meg remélem, nem pénzkérdés, hogy Halacska (az első számú OB1-es bírónk, Retyét ebel-esnek vettem) azt mondja egy tömegbunyó után, hogy nincs nálam papír meg ceruza, mondjatok két-két számot, hát az ilyet nálunk áltiban mindközönségesen hazazavarták, most sem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.
Az meg kimondottan szánalmas, hogy akkor bújik belőlük elő a rettenthetetlen ketrecharcos, amikor már nincs Fisera. Előtte meg fogócska-bújócskáztak "ellene", mindenesetre szemből egyik sem mert odaállni. (Nem úgy, mint mondjuk Hüfi, aki kihozta egálra.) És itt tényleg nem a durvasággal van baj, Beau a Fradiból megnyerte az alapszakasz büntetésperc-versenyét, mégse fújnak rá úgy, mint erre a pár játékosra, akik addig-addig voltak fiatal tehetségek, mígnem 40 évesek lettek! :)
kerusz 2010.03.05. 11:52:04
A határ betartatása a játékvezetők dolga. Ha direkt úgy intézi valaki, hogy a másik hetekig harcképtelen legyen, az pedig kőkemény fegyelmi kérdés, de megkockáztatom, büntetőjogi is.
De még egyszer: Itt az is felmerült, hogy Williamson instrukciói alapján történik a hentesmunka. Én azt azért elég életszerűtlennek tartom, hogy a Stars edzője a legponterősebb játékosát küldje mészárolni, mert előre sosem lehet tudni, milyen büntetést kap egy akcióért, és ez elég sokba kerülhet a csapatnak.
tolsztoj 2010.03.05. 11:54:48
Az NHL-ban is vannak verekedések, de én ilyen tömegesre és hosszúra nem emlékszem (legalábbis ami az általam látott meccseket illeti)- egy kis "felüdülés" lehet - tessék parancsolni - aki emiatt (is) nézi a hokit, az az ő problémája, engem inkább a játék firkássága és eleganciája érdekel (na meg az általunk lőtt gólok).
Szóval énnekem igazán nem hiányzik az efféle hosszan tartó tömegbunyó, mert a végén már unalmas volt...
tolsztoj 2010.03.05. 11:55:36
pirgosz 2010.03.05. 11:58:41
rihiranta&rantasila 2010.03.05. 12:01:49
Khrys84 2010.03.05. 12:02:06
Kangyalnak a médiában elhangzó mondatai nem azonosak amit öltöző folyosokon mond.
Itt nem stars dabról van szo hanem a stars csapat szinten rossz felé megy miskolccal kezdödött mikor a hosszabbitásban gergely duda szo után palánkra lökte.
Ugy h fel lehet hozni kiss á térdes dolgait de azt hiszem ez 2-3 eset nincs egyensulyban amit a stars a miskolciak ellen elkezdett.
Bíráskodásra meg egy megoldás van Gebei péter mert ez a meccs olyan h az ő magas szintű tudása kell ehhez.
Haszonitsék ehhez csak asszisztálnak
ultra viola 2010.03.05. 12:02:58
kerusz 2010.03.05. 12:08:25
Lazlee 2010.03.05. 12:10:08
brunya 2010.03.05. 12:15:21
Ha ezt Gröschl egyedül találta ki, akkor ő a valódi stratéga a Starsnál, mert a Galanisz-féle meccsből látszik, hogy ez már tendencia, a taktika része, a legelején kivenni valakit.
És hogy miért a legponterősebb? Nagyjából 3 ember van a Starsba, akik az ilyen aljamunkát elvégezhetik, abból az egyiknek valószínűleg nem fűlik a foga hozzá (és hátvédre nagyobb szükség is van), a másik meg nyúl.
Kész is az összeesküvéselmélet (ha csak ennyit tudnánk, az is lenne, de ennek azért már évtizedes előzménye is van).
qx92 2010.03.05. 12:17:38
kiralyfi 2010.03.05. 12:17:59
kerusz 2010.03.05. 12:20:59
Az a Gebei Péter pedig, akit most megváltóként vár mindenki, nem véletlenül nem hajlandó vezetni minden csarnokban. Talán lassan ideje lenne akkor a vele kapcsolatos dolgokat is helyre tennie annak, akit ez illet.
Lazlee 2010.03.05. 12:21:09
brunya 2010.03.05. 12:21:21
kiralyfi 2010.03.05. 12:22:25
brunya 2010.03.05. 12:23:42
check 2010.03.05. 12:24:10
kiralyfi 2010.03.05. 12:25:44
csillagoség 2010.03.05. 12:26:10
Nem kell nekem meg magyarázni , láttam a videón az esetet .
kiralyfi 2010.03.05. 12:26:57
brunya 2010.03.05. 12:28:04
kiralyfi 2010.03.05. 12:31:27
kiralyfi 2010.03.05. 12:32:18
Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2010.03.05. 12:35:37
csillagoség 2010.03.05. 12:39:41
redwhite2006 2010.03.05. 12:40:11
Pentele · http://ppm.powerplaymanager.com/hu/online-sport-menedzser-jatek.html 2010.03.05. 12:41:52
check 2010.03.05. 12:42:27
kiralyfi 2010.03.05. 12:42:40
check 2010.03.05. 12:43:15
kiralyfi 2010.03.05. 12:43:33
csillagoség 2010.03.05. 12:47:02
bocs a tévedésért ... És Galanisznak jobbulást kívánok
foma 2010.03.05. 12:47:05
check 2010.03.05. 12:47:44
foma 2010.03.05. 12:49:00
kiralyfi 2010.03.05. 12:50:41
foma 2010.03.05. 12:56:25
1885* 2010.03.05. 12:59:02
a korábbi esetleges sérülések más csapatok ellen Macik, UTE, szintén a véletlen műve.
Lazlee 2010.03.05. 13:02:42
Akarod mondani a blogosok miatt volt.
1885* 2010.03.05. 13:05:45
Miért nem??
icelion 2010.03.05. 13:05:49
Nekem kicsit erős,hogy szegèny Fodornak azért kellett odamenni,mert. Tudjuk,hogy minden balhéban benne van (persze csak gyengébbek ellen) és könyörgöm: jégen volt?! ...
Zsocit nem kell bàntani,nem kioktatni akart ő,csak így sikerült. Tovàbbà Holéczy nyilatkozata is korrekt, màrcsak azért is,mert sztem jogosan ment a kakaskodàs KETTEJÜK között,ha màr a bíró nem tette meg a szívességget Rogernek,h kiàllítsa Àkost.
Lazlee 2010.03.05. 13:08:09
icelion 2010.03.05. 13:08:29
Nekem kicsit erős,hogy szegèny Fodornak azért kellett odamenni,mert. Tudjuk,hogy minden balhéban benne van (persze csak gyengébbek ellen) és könyörgöm: jégen volt?! ...
Zsocit nem kell bàntani,nem kioktatni akart ő,csak így sikerült. Tovàbbà Holéczy nyilatkozata is korrekt, màrcsak azért is,mert sztem jogosan ment a kakaskodàs KETTEJÜK között,ha màr a bíró nem tette meg a szívességget Rogernek,h kiàllítsa Àkost.
1885* 2010.03.05. 13:10:49
bakker81 2010.03.05. 13:15:53
Elszámoltam magamban 1713 -ig ,hogy ne méregből írjak!Volán drukker vagyok,így próbálom objektív nézni ,mind a meccseiteket,mind a hozzászólásokat.
Mint volt játékos ,mondatja velem azokat a dolgokat amit leírok.
Szerintem van rajtam kívül még itt egy pár.
Én őket kérdezném! Számítottak -e valaha arra,hogy szemből,lendületből érkező játékos,könyékkel beleszáll az arcába?
Másik kérdésem az lenne ,számítottak -e arra ,hogy amikor a palánk melett folyt a harc a korongért ,érkezhet még valaki hátulról?
Mind a két fajta ütközés iszonyú sérülésveszélyes!
Ebbe kár belemagyarázni bármit!Még tanulni kell ezt a fajta ütközést stb.
Kint voltam a meccsen!
Szemben az állórésszel a büféfelőli oldalon.
A Nika eseténél már csak annyit láttam ,hogy Niká lent van.
Mint utólag a videón kiderült,hátulról ellökték!
Járt volna a büntetés ,de ez nem a Stárs hibája,hogy a bíró nem fújt.
A videó alapján egyértelmű,hogy a levadászásos teória megdőlt!Bárki lehetett volna ott!
Csak halkan jegyzem meg,amit ti tényként kezeltek ,hogy válogatott!NEM! Válogatott aspiráns volt.
Magosi ütközését viszont tisztán láttam!
Na az cimbora levadászás volt! Tisztán ,könyökkel,lendületből,szembe!
Ha elhiszed ,ha nem ,szinte éreztem a könyököst az arcomon.Igaz az is ,hogy ő megkapta a méltó büntit.
@vaze: " de miután ketten ütik"
Tudod ,ha nem lenne ez a videó,akkor el is hinném amit mondasz!Sajnos én azt látom ,hogy a Dab-osok,vagy hárman mennek egyre,vagy kettő az egyre.
Amit pedig a Dab szurkerek művelnek ,hát az kritikán aluli!
A szürke mellényes gyerek,hogy minden kiállításnál,odamegy a büntető pad főlé ,mutogatni és kurvaanyázni...!!! HÁÁÁT???
De gondolom ez megent csak azért van,mert tivagytok az áldozati bárányok.
Ez az egész túl van lihegve!
lakota 2010.03.05. 13:20:02
De nagyon..! :(
check 2010.03.05. 13:26:31
bakker81 2010.03.05. 13:30:43
ÉÉÉÉÉSSSS
A döntőbe kerülést viszont elbuktátok a harmadik helyért is rezgett a léc!
Viliamson kitalált egy szisztémát ,.Kitalált?
Ütköznek,mint az amcsik az olimpián.Ez nem fekszik a Dab-nak.
A holdba kilőtt JP-én a sor .Találja ki ennek az ellenszerét!
Lazlee 2010.03.05. 13:31:32
Theutus 2010.03.05. 13:38:18
másképpen: máshogy illatozik a szerelmeseknek a széna, mint a lónak
brunya 2010.03.05. 13:39:13
Azt is pont én írtam, hogy a legjobban a bírókra haragszom, amiért ilyen történhet a pályán. Van, aki évtizede csinálhatja, van aki 2-3 éve. Ha kiváncsi vagy, olvasd el.
És bocsánat, de hadd kezeljük tényként egy válogatott sportolóról, hogy válogatott. Játszott a magyar válogatottban, nem vonult visza, nem mondta vissza a szereplést, nem tiltották el, nem halt meg, tehát válogatott. A te logikád szerint valószínűleg nincs is válogatott játékos, hisz épp nem játszik a válogatott. Ez is egy elmélet, még ha nem is túl sokan vallják. Tiszteletben kell tartani az ilyet is.
brunya 2010.03.05. 13:42:39
bakker81 2010.03.05. 13:54:43
Na akkor érthetőbben!! A te kedvedért!
Tavaly megvolt adva a lehetőség neki ,hogy bekerüljön?
MEG!
Elvitték a vébére!NEM!!
Így csak aspiráns a szememben.
Lehet még válogatott? Igen (Tokaji példája)
Nem gondolom ,hogy kár volt hozzászolnom!
Már meggyőződésem,hogy túl van lihegve ez az egész.
Legjobban Azari úron vagyok meglepődve,mert idáig egy korrekt úriembernek néztem.
Mind a magatartása,mind a nyilatkozatai alapján!
Meggyőződésem mostmár az is ,hogy rossz emberek sugallatára cselekszik.
Mind a kettő nyilatkozatot elolvastam ez alapján próbálom ,no és a látottak alapján megítélni a helyzetet.
Tisztelt Brunya ,ha te mellettem állnál egy volán meccsen nem hinnéd el ,hogy én a volánnak szurkolok!!Próbáljátok már objektíven,minden ,hülye elmélet nélkül nézni a jégkorongot,még ha nehéz is!
bakker81 2010.03.05. 13:56:20
Na akkor én itt be is fejeztem!
szia!
bakker81 2010.03.05. 13:59:59
Nincs miről beszélnünk!!!
Szia
qx92 2010.03.05. 14:05:49
brunya 2010.03.05. 14:09:34
Ha egy csapat "ütközős" hokit játszik, azzal senkinek semmi gondja, legálibbis nekem, nekünk. Maradjanak egy határon belül, ha meg átlépik, a bíró torolja meg. Vonatkozik ez Kiss Ákosra, Gröschlre, Magosira.
Megértettem, hogy nálad csak az válogatott, aki a vb-n is játszik, bár remélem azt meg te érted meg, hogy egyrészt ez nem is a hivatalos definíció, másrészt az emberek többsége se így vélekedik.
bakker81 2010.03.05. 14:10:15
Mi az értelme? Semmi!!!
bakker81 2010.03.05. 14:14:11
"hogy ez a Stars zseniális taktikája,"
Ezt te írtad!
"kitalált egy szisztémát"
Ezt írtam én!
Befejeztem!
check 2010.03.05. 14:20:41
kiralyfi 2010.03.05. 14:43:10
kiralyfi 2010.03.05. 14:45:24
tiriakos 2010.03.05. 14:46:15
"máshogy illatozik a szerelmeseknek a széna, mint a lónak"
Nagyon jó! :D Még nem hallottam... :)
Más, a témához:
Ha a bírók ugyan úgy figyelnének és fújnának Gröschlre meg Fodorra, mint ahogy tették Fiserával, akkor most semmi szájtépés, meg "többszázkomment", meg MJSZ egyeztetés nem lenne. Ennyi.
bakker81 2010.03.05. 14:58:47
Bali Attila
" Megy a sírás a sportban, a hírlapban... Mint a kislányok bakker. Hamar felejtenek mifelénk!? Bár néhányan akkor még súrolták a 6-ot alulról. De én még élénken emlékszem amikor a Sió-Füzi páros péppé gyalulta a Szélig rácsos babapofiját a sarokban. Akkor még rácsban, tehát 19 évesen! De a fradi meccsek sem voltak különbek. Szajlai, Miletics, Hudák, Dobos ...tovább »stb., balhé és "terror" nélkül nem múlt el meccs! Vagy a fehérvári Fradi-Dunaferr szuprkupa:-ahol még a Vargyast is hárman aprították egyszerre, a jégen fekve... És ott tényleg voltak plenyós megmozdulások. És ezért max 2 perc járt! De senki nem sírt, és nem rohangált mindenfelé, hogy légyszi ne bántsatok minket, legyetek már korrektek! Bár akkor a világ is más volt!? Nem a tanár volt a hibás ha hülye a gyerek, és nem az edző és az ellenfél volt a fütyi, ha ÉN szar voltam! Ráadásul az akkori lehetőségeket sem lehet egy lapon említeni a mostaniakkal!!! Tehát arányaiban sokkal szarabb pénzért, rosszabb körülmények között, jobb hoki volt! Ez nem meglepő, hisz a mai egy cefetül félrenevelt generáció sajátossága! Kicsit nagyobb az arc a kelleténél, NEM ÁRTANA FELCSERÉLNI EGY KIS ALÁZATRA ÉS TISZTELET"
Akármilyen hihetetlen ez bizony Bali Attila szösszenete az iwiw-en.
@kiralyfi: Ebben jók vagytok! Kiforgatni,másképp értelmezni,elferdíteni a tényeket!
Tényleg nem írok ebbe a bejegyzésbe többet!
check 2010.03.05. 15:06:49
Igazából ott borul az álláspontja, hogy szerencsére az utóbbi években úgy tűnt, hogy teljesen kinőtte a magyar jégkorong azokat kemény időket jellemző viselkedésformákat. És nagyon nem kellene visszatérni oda, mert ahoz a viselkedéshez emlékeim szerint C csoport tartozott...
check 2010.03.05. 15:07:45
Fradi-Mate 2010.03.05. 15:11:34
Kluuseri eseténél meg mindkét játéks hibás volt. A finn feje le volt hajtva,alacsonyan volt az testsúlya, míg Magosi /igaz, a keze szerintem nem volt annyira fent/ rosszul érkezett. Azon, viszont meglepődtem,hogy Magosi olyan ütéseket vitt be Svaszinak, hogy vérzett az orra meg talán a homlokán is felrepedt a bőr :)
Kiss meg tényleg hülye dolgokat tud csinálni néha... Főleg tavaly volt jellemző,hogy nem nagyon tudta kontrollálni magát, sok végleges fegyelmit kapott. Idén szerintem szolidabb.
A búnyok meg érdekesek voltak :)
bakker81 2010.03.05. 15:11:59
vaze 2010.03.05. 15:13:31
Henry The Navigator 2010.03.05. 15:15:31
Henry The Navigator 2010.03.05. 15:25:00
kiralyfi 2010.03.05. 15:25:43
kiralyfi 2010.03.05. 15:26:11
mannisenmaki 2010.03.05. 15:26:14
Én láttam játszani, ezt a két szót nem ismerte, az biztos.
Bali kecskeeeee:-)
mannisenmaki 2010.03.05. 15:39:48
Henry The Navigator 2010.03.05. 15:43:11
Theutus 2010.03.05. 15:49:10
bocs, hogy vulgáris voltam
Lazlee 2010.03.05. 15:54:43
Zsolt különben maga szerint egy nagyon jó lakatos lett különben.
Ő gondolja így.
benö51 2010.03.05. 15:56:33
benö51 2010.03.05. 15:58:25
Hajrá Volán
Üdv Benő
benö51 2010.03.05. 16:00:22
facsipesz 2010.03.05. 16:02:30
A témához csak ennyit:
"Valahogy úgy tűnik nekem, mintha a blogon a szurkolók gerjesztették volna a hangulatot, és ezt vették át a sportvezetők."
Az előző két cikkhez írt majdnem 1000 komment kicsit alátámasztani látszik ezt az "összeesküvéselméletet"...
suomi 1995 2010.03.05. 16:10:06
Ui.: Ugyan mondja már meg valaki, hogy mondjuk egy Palkó, Süti, Godó vagy drága +Ocskay Gabi vagy bármelyik meghatározó játékosunk -aki valóban előre viszi a magyar hokit-mikor tett ilyet? Hát ez a különbség, ez tesz többek között valakit kiemelkedő JÁTÉKOSSÁ vagy éppen hentessé. Mint most gröschl (akinek a játék már jó ideje nem megy)!!!
tiriakos 2010.03.05. 16:11:06
"Ha a bírók ugyan úgy figyelnének és fújnának Gröschlre meg Fodorra, mint ahogy tették Fiserával, akkor most semmi szájtépés, meg "többszázkomment", meg MJSZ egyeztetés nem lenne. Ennyi."
vaze 2010.03.05. 16:11:57
Theutus 2010.03.05. 16:12:17
Henry The Navigator 2010.03.05. 16:13:03
Másik kérdésem az lenne ,számítottak -e arra ,hogy amikor a palánk melett folyt a harc a korongért ,érkezhet még valaki hátulról?" Erre azért megpróbálok válaszolni: Számítani akkor lehet ilyen esetre, ha ismered, hogy milyen típusú az a játékos aki ellen játszol éppen. A legjobb ilyenkor szerintem ha gyorsan elfordítod a fejed, persze lehet lehajolni vagy felugrani. Azt hozzátenném, hogy a könyökkel való ütközés nehezen kivitelezhető egy hokis számára,nem olyan egyszerű véghez vinni. Másiknál egyértelműen igen a válasz, én is kaptam jó kis vesést, de nem volt akkora gáz. De itt is fontos, hogy tudjad, kiktől mire számíthatsz.Ennyi.Azt pedig a pályákon mindenki tudja, hogy Gröschl nem egy tiszta játékos.
suomi 1995 2010.03.05. 16:20:48
Ps. Írhatnál többször, én pl. szívesen venném!
Theutus 2010.03.05. 16:21:12
ha már elméleteket kell gyártani
18+33+49=100 ez most véletlen?:DDDD
valszeg ez a baj:)))
rosi02 2010.03.05. 16:23:22
rosi02 2010.03.05. 16:35:19
Ha volna két életem 2010.03.05. 16:35:59
benö51 2010.03.05. 16:35:59
benö51 2010.03.05. 16:38:17
Hajrá Volán
Üdv. Benő
emilio 2010.03.05. 16:42:41
Ha volna két életem 2010.03.05. 16:45:31
vaze 2010.03.05. 16:53:30
"A videón mindenki láthatja, hogy Fodor Szabolcs a kérdéses pillanatban nem a padról ugrott be, hanem a játék miatt a pályán volt."
Illetve értem én, csak megkérdezném, hogy 1.53-nál ki a mézes lófasz ugrik a honnan a hová ezen a videón?
jegkorong.tv/index.php?video_id=100303vd
Hát, kb. ennyit a Bill-interjúról... :)
rosi02 2010.03.05. 17:01:43
Henry The Navigator 2010.03.05. 17:04:03
Henry The Navigator 2010.03.05. 17:04:59
check 2010.03.05. 17:06:44
vaze 2010.03.05. 17:07:09
ennyi
bakker81 2010.03.05. 17:19:40
Köszi!
Olvastam .Vélemény a megnevezettekről :U.A.
qwertzuiop05 2010.03.05. 17:23:15
Ketten szedik le egy újvárosiról a mezt, hajat tépnek (óvodás szint...), csodálatos társaság, na.
qwertzuiop05 2010.03.05. 17:25:00
emilio 2010.03.05. 17:46:38
rosi02 2010.03.05. 18:11:35
gogosz 2010.03.05. 19:13:52
Nagyon fontos amit leírtál! Azt mond meg nekem, hogy miért nem mindegy, hogy KIT kaszálnak el? Miért ér többet egy stabil válogatott mint a másik aki még a pályájának elején jár? Vagy itt mondhatnám Szappanost is! Ha vele ilyen csúnyán szabálytalankodtunk, akkor miért nem jártak el a Stars vezetői? Akkor lehet, hogy megúsztuk volna ezt a sok incidenst, és sérülést. Az utolsó mondatod különösen elgondolkodtató. Én senkit nem tarok másnál többre amikor sérülésről van szó.
Minden estben korrekten járjon el a fegyelmi bizotság!
qx92 2010.03.05. 19:25:12
gogosz 2010.03.05. 19:30:42
kiralyfi 2010.03.05. 19:30:56
sziszi_15 2010.03.05. 23:55:45
Ezt nem Gröschl védelmére írom, mert a hátulról lökés úgy is szabálytalan (és elitélendő), ha nem sérül meg senki. De ha számít rá Galanisz, akkor nem lett volna ilyen súlyos.
rosi02 2010.03.06. 00:30:59
sziszi_15 2010.03.06. 00:52:09
gumikigyo 2010.03.06. 16:56:00
Túl sok sírást azért Stars részről nem nagyon olvashattál, mint ahogy arra a Balázs is utalt
"Emlékszik-e arra valaki, hogy napokig tiltakoztunk, amikor a Mol Liga négyes döntőjében Szappanos Dávid olyan ütést kapott a sérült vállára, hogy a beépített tízcentis fémdarab meghajlott? Nem tettük"
Max mi szurkolok írogatjuk a véleményünket, de csak a blogra.
bakker81 2010.03.06. 17:24:35
Az NBH megvizsgálta a felvételt a sok komment miatt Stop
Szuperlassításban ,egyértelműen látszik,hogy viperát húzott elő és azzal ütötte le Stop
Azért volt ez alaptomos,mert ezeken a felvételeken ez nem látszik ,csak szuperlassításban Stop
gröss -t további játékát megfigyeljük stop
Következő ilyen eseménynél ,karóba húzzuk Stop
A karóba húzásról a videót felrakjuk stop
Ha nem látod a videón a műveletet a gépedben van a hiba stop
gumikigyo 2010.03.06. 17:57:02
"A magyar játékosok nincsenek felkészülve az ütközésekre. Komoly bajnokságokban a játékosok nagyjából tudják hogy hol vannak az ellenfelek, amint elpasszolják a korongot, már állnak bele az ütközésbe."
Ezt akartam én is írni, és ami nagyon lényeges adat az ez
Gröschl Tamás 189cm / 95kg
Galanisz Nikandrosz 180cm / 72kg
9cm 23kg különbség
Szerintem ha szabályos az ütközés ha nem, pusztán a különbség miatt is benne van a sérülés esélye egy ilyen találkozásba. Továbbá ha idevesszük Nika nyilatkozatának egy részét ( "Hátulról jött az ütközés, és egyáltalán nem is voltam felkészülve rá, így esélyem sem volt arra, hogy annak akár a mértékét, vagy például a lökést követő esést koordinálni tudtam volna. Sajnos rosszul estem, ez is tény" ) akkor szerintem le is zárhatnák a DAB-osok a STARS elleni boszorkány üldözésüket.
Raon 2010.03.06. 18:07:22
> Nagyon fontos amit leírtál! Azt mond meg nekem, hogy miért nem mindegy, hogy KIT kaszálnak el?
Félreértesz mester, szerintem is mindegy kellene hogy legyen...
> Miért ér többet egy stabil válogatott mint a másik aki még a pályájának elején jár?
Ilyen helyzetben nem ér többet...
> Vagy itt mondhatnám Szappanost is! Ha vele ilyen csúnyán szabálytalankodtunk, akkor miért nem jártak el a Stars vezetői?
Erre is lehet magyarázatot találni, és az még ennyire sem hangzana szépen, és ez már a szövetség bűne...
> Akkor lehet, hogy megúsztuk volna ezt a sok incidenst, és sérülést.
Teljesen egyetértek...
> Az utolsó mondatod különösen elgondolkodtató.
Hidd el, ennek én sem örülök, de nem véletlenóül lett az az utolsó mondat...
> Én senkit nem tarok másnál többre amikor sérülésről van szó. Minden estben korrekten járjon el a fegyelmi bizotság!
Most nem nekem mondtál ellent, hisz ezekkel én is teljesen egyetértek, illetve sehol nem írtam, hogy nem, ezt te képzelted bele a szövegembe...
de hozott Isten a Magyar Abszurdisztánban, ahol nem feltétlenül az igazság számít, és nem is az érvek. Ha arról kellene beszélgetnünk, hogy mi lenne az ideális állapot, egy pontban nem vitáznánk össze semmin, mert ugyanúgy látjuk a lényeget.
Amit leírtam, az a nem túl szép valóság. Ez van.
@gumikigyo: ez innentől véleményes, és nem vitázni akarok, de ha valaki egy olyan nyiévánvaló videóra egy olyan nyilvánvaló butaságot nyilatkozik, mint Bill tette pl. Fodor jégveledje kapcsán, akkor az nálam már bőven a sírás kategória. Csak épp diplomáciai semmitmondással, hisztivel, csúsztatással.
@kiralyfi: ne bántsd az urat, még olyan fiatal. Kell az utántlás. :)
üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
csatoimi 2010.03.06. 18:30:21
gogosz 2010.03.06. 18:57:11
Szoljanka 2010.03.06. 21:06:47
csatoimi 2010.03.06. 21:13:19
Szoljanka 2010.03.06. 21:31:59
csatoimi 2010.03.06. 21:46:53
Szoljanka 2010.03.06. 21:58:39
Fibonaci 2010.03.06. 23:25:22
Jan Fisera visszatért a DAB-DOCLERHEZ
bakker81 2010.03.06. 23:58:48
Írtam a másikra is választ.
Soha nem kívánom senkinek a játékosok közül az egész bajnokságban,hogy bármilyen sérülése legyen!!
Isten óvjon minden játékost ettől!
Viszont ,még most sem látok benne semmilyen összeesküvést,hogy a Nikára mentek volna.
Nyilván ,nagyon fájna ha a Volánból bárki lesérülne ,de egy sérülés a jégkorongban benne van.
Hogy megértsd!
Nálam ma Magyarországon Szilasi a legkiemelkedőbb játékos.Minden Volán játékos előtt.Így csinálni ezt a sportot ahogy ő teszi? Erre lehet valamit mondani?
FEJET HAJTOK ELŐTTE!!!NÁLAM Ő A KIRÁLY!
Egy szó nem volt arról,hogy mert direkt,mert szándékosan,meg stb.Benne van a jégkorongban.
Volt részem ,olyan játékban,hogy a palánk mellett ment a harc.Véletlenül az egyik játékos a nagy hadakozásban felszurt az ütővel.A másik azonnal abbahagyta.Később kiderült a Retinája sérült meg,majd egy hónapig betegállományban volt.
Nem szóban,gondolatban sem fordult meg ,hogy direkt volt.
Lehet furcsa ,vagy én vagyok naiv.Edzőtől ilyet soha nem hallottam,magam pedig szándékosan soha nem csináltam volna.
Szándékosan likvidálni egy játékost!!!
Ebben benne van ám az is ,hogy a következő meccsen én kapom.
Gondoljatok már bele,de őszintén .Neked ,ha egy edző ezt mondaná,törd ki a nyakát.TE MEGTENNÉD?
Mert a levadászásos teória erről szól.
Biztos vagyok benne,lehet az amatőr,lehet az profi,ilyen edzői utasítást nem hajtana végre.
Saját magadtól ,meg aztán végképp nem csinálsz ilyet.Akármilyen bunkó vagy,ha eljutsz a felnőttbe tudod ,hogy ott nem csak adsz,hanem kapsz is.
Leírom .Nem szeretem Grsöhl-t.Nem szimpatikus abszolút.Nálam soha nem volt akkora játékos ,mint amennyire ajnározva volt az elején.
Mégsem feltételezem ezt róla ,mint amit bigott azaz spigott tele tüdővel ordibált itt a blogon és dunaújvárosi onlinén.
bakker81 2010.03.07. 00:17:23
Az NBH elfogott egy bécsi beszélgetést is.
Ember hátránytól , nem kell félnetek Stop
Ebből még gólt is üthettek a Volánnak Stop
A sorok 60 mérkőzés után nincsenek összerakva Stop
Bírókat mi fizetjük Stop
Viszont a következő szezonban vigyázzatok,mert ha ,komoly edzőt kap ,nem tudunk semmit tenni Stop
gogosz 2010.03.07. 09:35:08
vaze 2010.03.07. 09:42:31
Nem akarok ünneprontó lenni egy ilyen könnyfakasztó coming out után, de azt kell mondjam, Cica kortársai egy manósapkányit másképp vélekednek erről a témáról! De tényleg hagyjuk, mert már rettenetesen unalmas. Szerencsére a fegyelmi eljárás során nem kell az intenciók felderítésének ingoványos talajára tévedniük a döntéshozóknak...
bakker81 2010.03.07. 10:13:23
@vaze: Tényleg hagyjuk.:)
Henry The Navigator 2010.03.07. 10:55:01