HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Az ostobák háborúznak, a bölcsek boroznak

2010.01.21. 10:41 F. Kapus

Egy kör, kilenc mérkőzés maradt az EBEL alapszakaszából. A Sapa Fehérvár AV19 még nem teljesítette ugyan a feladatát, de nagyon közel áll hozzá. A playoffhoz két csapatot kell megelőznünk. A Jesenice már matematikailag sem érhet utol bennünket, a Ljubljana hátránya pedig 13 pont. Talán nem vall elbizakodottságra, ha már azon morfondírozunk, mely csapat lehet az ellenfelünk a rájátszásban. És főképpen azon, mi várhat a Volánra hosszabb távon. Olvasóink megszokhatták, időről időre megírjuk véleményünket a dolgok állásáról. Az alábbiakban tehát a székesfehérvári jégkorongról lesz szó. Jelenről, jövőről, jó érzésekről, magas színvonalról, lelátói hangulatról, rózsaszínű szemüvegekről. A magyar jégkorong szempontjából ugyanennyire fontos Mol Ligáról sem feledkeztünk meg. Megvárjuk a hétvégét, utána internetre vetjük összegyűjtött gondolatainkat arról is.

Ahogy tavaly, idén is az volt a klubvezetés elvárása, hogy jusson a csapat a rájátszásba. Tudvalévő, ehhez két riválist kell megelőzni. Könnyűnek hangzik, korántsem az. Két szezonon át nem sikerült, a harmadikban összejönni látszik. Megállapíthatjuk, a feladat felét egy körrel a vége előtt teljesítettük. A Jesenice már nem tudja ledolgozni 19 pontos hátrányát a magyar bajnokkal szemben.

Volt egy másik cél is. A csapat szakmai stábja azt tűzte saját maga és játékosai elé, hogy szerezzenek mérkőzésenként átlagban legalább egy pontot. 45 mérkőzésen 48 pont gyűlt össze eddig. Ez azt jelenti, hogy a részteljesítés stimmel, a hátralévő időben hat pont megszerzése a minimálterv. Öt hazai meccs van, vállalhatónak tűnik.

EBEL, 2009/2010, az alapszakasz állása

H
csapat m gy hgy hv v g p
1
EC Graz 99ers 45 25 5 5 10 164-110 65
2
Vienna Capitals 44 23 6 3 12 164-125 61
3
EHC Liwest Linz 45 24 2 7 12 149-123 59
4
Red Bull Salzburg 44 21 6 4 13 171-129 58
5
EC Villach SV 45 20 4 2 19 133-146 50
6
Sapa Fehérvár AV19 45 16 5 6 18 140-151 48
7
KHL Medvescak Zagreb 45 14 7 5 19 133-157 47
8
EC Klagenfurt AC 45 14 6 2 23 134-144 42
9
Olimpija Ljubljana 45 14 1 5 25 122-168 35
10
HK Acroni Jesenice 45 7 4 7 27 125-182 29

A Jarmo Tolvanen–Énekes Lajos páros másik elképzelése szerint az ifj. Ocskay Gábor Jégcsarnok hazai vár kell legyen, amelyben mindig meg kell mutatni, ki az úr. Fontos, hogy ne szeressenek ide jönni az ellenfelek. 22 hazai mérkőzésen négyszer maradt pont nélkül maradt a csapat. A hazai tabellán a vesztett pontok tekintetében harmadik a Fehérvár, kevesebbszer csak a Graz és a Vienna Capitals kapott ki a rendes játékidőben.

A Fehérvár teljesítménye összességében messze felülmúlja az előző szezonokban tapasztaltakat. Ezzel együtt tisztában vagyunk vele, hogy vannak hiányosságok, van, ami nem úgy megy, ahogy szeretnénk. Nézzük az árnyoldalakat. A csapat emberelőnyös játéka impotens. Vannak mérkőzések, mint a legutóbbi, amikor az előnyök beltartalmi értéke magasabb, de eredmény ilyenkor sem jön. Szembetűnő, hogy zavarja a csapatot a létszámfölény, megtöri a lendületünket, számszerűen is kevesebb helyzetet dolgozunk ki, mint öt az öt ellen. A csapat alapjátéka viszont jól működik, a megteremtett helyzetek alapján minden mérkőzésen megadjuk magunknak a győzelem esélyét, csak az a kérdés, hogy a speciális és a védekező játék milyen. A találkozókon sorozatban gyönyörű megoldásokat produkálnak játékosaink. És ami nagy öröm ebben a mezőnyben, mindez egyáltalán nem azért van, mert egykori NHL-esek viszik a prímet a csapatban. Bár örvendetes, hogy a légiósok kiválasztása idén minden eddiginél jobban sikerült, főként a hazai hokisokra építhetünk, ezt szinte csak mi mondhatjuk el magunkról.

Olyan ligában küzdünk az 5–8. helyen, ahol pontokban kifejezve nem sokkal áll előttünk a Kontinentális Kupa-győztes Salzburg. Hogy milyen ez a Salzburg? Az említett kupa döntőjének legeredményesebb csatára öt kanadai juniorszezon és három AHL-idény után nem fér be az első csapat keretébe, az osztrák másodosztályban játszik. Hihetetlen jó játékosok, nagyszerű csapatok érkeznek hozzánk. Ezt nem szabad megszokni. Ennek minden héten örülni kell. És bízni abban, hogy mindez még jó ideig így marad. A hiányosságokon, hibákon tehát sopánkodhatunk is, de mi még mindig csodának tekintjük ezt az egészet, aminek részesei lehetünk. Ha ez rózsaszín szemüveg, hát legyen. De hadd gondoljuk mégis azt, hogy amikor optimisták vagyunk, akkor vagyunk realisták.

Muszáj beszélnünk arról a hangulatról, ami Székesfehérváron, az Ifj. Ocskay Gábor Jégcsarnokban kialakult. Ahogy a csapat felépítése, ez is hosszú folyamat eredménye. A prioritás természetesen a fehérvári drukkereket illeti, azokat, akik évek, évtizedek óta ott vannak csapatuk mellett jóban-rosszban. De nem lehet nem észrevenni, hogy az ország minden részéből és határainkon túlról is érkeznek a meccsekre a hokiszurkolók. A magyarázat egyszerű: errefelé korábban soha nem látott minőségű játékot láthatnak garantáltan. Ne legyünk bátortalanok kimondani: a liga magyarországi mérkőzései mind színvonalukban, mind izgalmukban hazánk talán legnívósabb sorozatává váltak, minden sportágat beleértve. Budapestről is több százan utaznak Fehérvárra hetente többször is, hogy segítsenek hizlalni a nézőszámot. Külön öröm, hogy az OB I.-es riválisok drukkerei közül is sokan magukénak tudják érezni a csapatot. UTE-, Dab- és Stars-szurkolók tavaly is voltak, idén megjelentek a miskolciak, a csíkiak, a Fradi-pályáról ismert arcok is. Közülük többen együtt szorítanak a Fehérvárnak. Az is remek fejlemény, hogy a szeredai szponzor és a székelyföldi város nevének felbukkanása kis túlzással hárommillió odaadó hívet szerzett a csapatnak. Ez mind jó dolog, nagyon is. Palkovicsék, Ladányiék az EBEL-ben Magyarországot és a magyarságot képviselik.

Szívet melengető az a sportbarátság is, ami legutóbb kedden mutatkozott meg a Fehérvár- és a Medvescak-hívek között, és ami egyre gyakoribb. A mérkőzés után tíz percig ünnepelte, éltette egymást, valamint az est nagyszerű játékát a hazai és a vendégtábor. Ez látható és hallható a háttérből az alábbi videón is. Cikkünk címe innen származik: a Blue Brothers szurkolócsoport horvát közmondással készített drapériát zágrábi barátainak, a Sektor B-nek. Eredeti nyelven – ludi boj biju, a mudri vino piju –, ahogy őket is magyar transzparens várta Zágrábban. Jó érzés előre tudni, hogy február 19-én ismét nagyszerű dolog lesz hétezer horvát mellett néhány tucatnyi magyarnak lenni. Ez az, amiért nők és családok is egyre nagyobb létszámban jönnek. Olyan a hangulat és a színvonal, aminek egyszerűen jó részesévé válni. Betonlépcső ide, hideg oda, büfé előtti várakozás amoda.

Érdemes elgondolkodnunk, mit hoz a jövő. Ahhoz, hogy versenyképes legyen a magyar bajnok, sok pénz kellett eddig is. Bár már az idei színvonal tartása is elfogadható lenne, az alkotó ember szeretne mindig feljebb lépni. A szakmai előrelépés, amit helyezésekben is ki lehet fejezni, szinte kizárólag pénz kérdése. Ha jól gondoljuk, a székesfehérvári csapat működésének anyagi hátterét a város, a Volán, továbbá néhány közepes és sok kis cég szponzorációja jelenti. Magyar szinten tetemes, ligaszinten alacsony összeg jön így össze. Ezenkívül a jegybevétel lehet még számottevő a költségvetésben. Hiányzik egy roppant fontos láncszem, ami nélkül nehéz lesz továbblépni. Egy tőkeerős, a csapattal hosszú távon számoló jelentős cég. Magyarul: nagyon fontos, hogy a tőke végre-végre észrevegye, itt olyasmi történik, ami mellé érdemes odaállni.

A csapat fejlődése hosszú évek óta töretlen. De a csarnokba lépve egyértelművé válik, van hová fejlődni, vannak perspektívák a szakosztályvezetés előtt. Állítható, hogy a kornak megfelelőbb körülmények, a 21. századi körítés biztosítása esetén a mai átlagnézőszám jelentősen emelhető lenne. Hosszú távon gondolkodva, a város egyéb létesítményeit is látva a helyzet egyre inkább új sportcsarnokért kiált.

Összefoglalva: a Sapa Fehérvár AV19 történetét a nagyon kevés magyar sikertörténet egyikének véljük. Az ember olyan, hogy a múltat általában szebbnek látja, mint a jelent, a jövőre gondolni pedig nem tud, nem akar, nem mer. Mi azonban úgy véljük, csak az út elején járunk. Szerintünk a jelen rendben van, a jövő ígéretes. Ahhoz persze, hogy az ígéretek valósággá váljanak, iszonyúan sokan kell dolgoznia mindenkinek. Lehet, hogy nekünk is. Legyen hozzá elég erő és kitartás, ez a legfontosabb.

107 komment

Címkék: fehérvár ebel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úgy legyen!!
Csak merjünk fiatalítani!
Nagyon jo a cikk! Hajra Volan, kapjatok el a Gracot!
Respect a blognak!!!
Hajrá Volán!
Merni kell nagyot gondolni
Hajá Volán Hajrá jégkorong és hajrá blog.
Jó cikk, bár van egy szó, ami azért bántja a szemem...
Hajrá Volán!
Persze nem a Dab ellen és kárára!

Egyszerűbb: Hajrá Fejér!!! :)
Bakker F.Kapus nagyon jól írsz! Nincs könyved véletlenül?
@Pentele: Már így túl sok a dunaújvárosi játékos, bár szívesen támogatnék egy cserét 3at 3 ért :):)
Remek cikk. Remek blog. Remek csapat.
Hajrá Volán, hajrá Magyar Jégkorong!

Azért tényleg érdemes megnézni a harmadik harmadokat egy-egy ebel meccsen. Osztrák/szlovén/horvát játékos nem is igen van jégen. Kanadai légiósok ellen játszanak a Magyarok. És hogyan!
Csak így tovább!
Nagyon tuti post. Gratula.
Hihetetlen, amit meccsről meccsre átélünk, átélhetünk. Bizok benne, hogy ez így is fog maradni és lesznek, mintahogy eddig is voltak olyanok, akik ezért tettek is.
Köszönjük!
@ulrik: Mindenképpen érdekel az az egy szó.
Nem szoktam mostanában kommentelni, de ez annyira jó cikk lett, hogy úgy éreztem írnom kell! Szóval minden elismerésem F.Kapus! Egyet értek minden szavaddal! Ami a csarnokot illeti, úgy látom, itt már csak az új csarnok a megoldás. Természetesen úgy, hogy ezt meg kell tartani. Így is, ha vet az ember agy futó pillantást a jégbeosztásra látja, hogy szinte napi 24órában foglalt a jég. Kell egy új nagyobb, modernebb, a Volánhoz méltó jégcsarnok. Mondjuk az ami a hockeyarenán fent van látványtervben.
A másik dolog ami még szerintem előre vihetné a Volánt, az állandó TV közvetítések bevezetése. Az, hogy megszokottá váljon, hogy minden egyes hazai meccset ad a TV élőben és hogy minél több idegenbelit is közvetítsen.
@tom40: A szép szavak jól esnek, köszönjük. Ég a pofám, mert bár általában az én nevemmel jelennek meg az értékelős posztok, ezek legalább 50%-ban AG2.0 munkái is (a szövegeimből kihúz néhány mondatot, átír, igazít benne sok mindent, hozzátesz egy-két gondolatot, és így máris kétszer olyan értékű lesz a poszt), de sajnos a blog.hu nem enged csak egy nevet, személy nélkül pedig nem akarunk szubjektívet közölni.
bevezetoul hajra Volan, hajra az egesz magyar hokinak! de,....

akaratlanul is az a - nyilvan elitelheto, es leegyszerusito allaspont korvonalazodik bennem amely szerint nincs jol megoldva a hazai sportelet tamogatasa.

milliardok mennek olyan helyekre, ahol nincs igazan felmutathato eredmeny (szandekosan nem sorolok peldakat), masutt meg rohejes 10-12 euros napidijazassal kepviseltetjuk magunkat nemzetkozi megmeretteteseken (Nagy Lacit idezve szabadon) az egyeb - tehat a mukodesi koltsegeket, es azok fedezetet tekintve messze rangjukon alul finanszirozott sportagakrol van szo, igy a hokirol is.

ami - hala a _magassagosnak_ - tomegsportta kezd alakulni idehaza (rosszul latom?). ezt, es az egyre masre erkezo eredmenyeket (a szurkoloi tamogatast sem kihagyva) latva, felmerul bennem a kerdes, hogy azok (tokesek - nem csak emberek, de szervezetek is cegek stb.) akik ilyen-olyan megfontolasbol _aldoznak_, jotekonykodnak mondjuk a korabbiakban nem nevesitett, de erdemeiket tekintve messze alul teljesito sportagakat tamogatva, vajon miert teszik ezt?

miert jo valahova kionteni egy valag penzt, aminek szemmel lathatoan semmi foganatja nincs - leszamitva egy-egy botranyos lelepti-dijazas korul kiborulo bili latvanyat? milyen erdek, vagy _bilincs_ kotelezi ezeket a jozan belatas sugallta tenykedesek megtetele ellen?

ugy is kerdezhetnem, hogy akkor most mi lesz? rettegve varjuk az ido eljottet, amikor a jelenlegi tamogatok felteszik a kezuket es azt mondjak, _sajnos nincs tobb amit adhatnank, kesz ennyi volt_?! ez mondjuk elegge bevett gyakorlat felenk, de tan nem lenne itt az ideje vegre valtoztatni az ugyvitelen?!

hogyan kepzeljuk el az elithez tartozast - hokirol beszelek most - ahol az utanpotlas nevelesehez a szulok zsebeben lapulo bankokon tul rendszeres es a merteket tekintve jelentos tamogatas nem igazan erkezik?

tisztelet, nagy tisztelet a kiveteleknek!!!!

szoval tenyleg, hogyan tovabb magyar hoki?
@F. Kapus: Ennek fényében gratulálok mindenkinek, aki érdemben hozzájárult a cikkhez. Annyit tennék még hozzá, hogy hasonló hangvételű cikk születhetne a jegkorong.blog.hu-ról is. Nagyon kíváncsi lennék, hány embert tesztek jégkorongszurkolóvá blogotokkal, de biztosan jelentős számról van szó.
OFF: Satosaari mekkorát nyilatkozott! VÁÁÁ az "... idióta Bornhammar..."
@F. Kapus: "impotens"... Persze ez csak az én saját véleményem. Ne érts félre, értem én mire utal, csak valahogy ez a stílus nem illett az eddigiekhez. Természetesen ez már csak "szőrözésnek" hat, mert egyébként tényleg remek cikk, mint ahogy itt a blogon általában is rengeteg jó írás jelenik meg.
@eurocat: "felmerul bennem a kerdes, hogy azok (tokesek - nem csak emberek, de szervezetek is cegek stb.) akik ilyen-olyan megfontolasbol _aldoznak_, jotekonykodnak mondjuk a korabbiakban nem nevesitett, de erdemeiket tekintve messze alul teljesito sportagakat tamogatva, vajon miert teszik ezt?"
Csak találgatok, de azt tippelem, a szponzoráció a cégek egy részénél inkább pénzmosás. Attól tartok, a zavaros viszonyú sportoknál erre több az esélyed. Kívülállóként úgy tűnik, a jégkorong nem ilyen.
@Morgó Muki: egyetertunk, a hoki nem ilyen!
nem nagyon követem a jégkorong sportot, de ide be-be nézek. biztos megkereshetném, de kényelmeseb itt megkérdezni :) mekkora a hazai átlagnézőszám ebel meccseken?
Szia@F. Kapus: !Gratula a cikkhez tényleg nagyon jó!Egy NEM RÓZSASZÍN szemüveges!
@eurocat: Sajnos tudomásul kell venni, hogy Magyarországon a sport alulfinanszírozott. (Amit te valószínűleg kivételnek tartasz (milliárdok) azt ne nevezzük sportfinanszírozásnak, mert az a mutyi legalja, ahol politikai és üzletpolitikai érdekek mentén jönnek-mennek pénzek csapatokon keresztül, innen nézve haszontalanul, de bőségesen jövedelmezve a szálak mozgatóinak). Igaz ez a jégkorongnál népszerűbb és könnyebben elérhető/űzhető és talán sikeresebb sportágak esetén is (kézilabda pl.). Ha ezt nézzük, a Volán jelenlegi helyzete bőven meghaladja a realitásokat.
Országszerte 2-3 olyan példa van, ami nemzetközi szinten is értelmezhető és valószínűleg közép-hosszú távon fenntartható. Ez pedig az MKB Veszprém, és az Audi ETO példája, ahol a város+nagyszponzor+közepesszponzorok+nézők megteremtik a megfelelő bevételeket. Persze a túloldalon ott van a nemzetközi szinten is vállalható eredmény, ami szimbólummá/reklámértékké teszi a csapatot. Ördögi kör: jónak kell lenni, hogy megérdemeld a támogatást, de kell a támogatás, hogy jó maradhass.
A Volán esetén ez annyit jelent, hogy meg kell találni azt a szponzort a város és az AV mellé, amelyik nem csak egy-egy szezonra, hanem hosszú távra tervez a csapattal, mint branddel. Nem tudom a Sapa ilyen-e, ha igen, örülünk.
Hosszú távú szponzor nélkül sajnos a dicsőség múlandó, mert finanszírozhatatlan. Reméljük nem így lesz.
@Káosz Professzor: "Igaz ez a jégkorongnál népszerűbb és könnyebben elérhető/űzhető és talán sikeresebb sportágak esetén is (kézilabda pl.)."

Mármint, hogy alulfinanszírozott.
Pompás cikk! Köszönjük!
@rezsi777:
És az mekkora volt, amikor a 44-es zágrábival ütközött a kapu mögött és kiállítatta. Utána meg kivigyorgott hátra a kamerába!:-)
Eszméletlen csóka!néha a sok kijövetel és indítási kísérlet megbosszulta már magát, de legalább nagyon él és pörög a meccseken!
@ulrik: Az impotens szó kizárólag a rózsaszín szemüveg nélküliekkel és a NEM RÓZSASZÍN szemüvegesekkel való összekacsintás miatt került a cikkbe, merthogy őket is szeretjük :)
minden alakalommal izgatottan várom a meccset, nézem vagy ha nincs közvetítés az interneten.
nekem nagyon sokat ad, élményben, izgalomban, büszkeségben
Az a betonlépcső hozzátartozik a hangulathoz. :) Nekem akkor is hiányozna, ha 5000 főre, de csupa ülőhelyessé bővítenék a csarnokot. (Na meg akkor hogy taposnánk össze az üres sörös dobozokat? :))
@Morgó Muki: teljesen egyetértek a blogértékelő cikk szükségességével: engem is ez a blog tett hokirajongóvá!
A cikk rendben van, de néhány dolgot nem értek.
A cím mit akar kifejezni, hogy kapcsolódik a cikkhez? Ki az ostoba, ki a bölcs?
Aztán: azt írod: "nézzük az árnyoldalakat", leírod, hogy az előnyjáték nincs rendben, de rögtön utána már arról írsz, hogy milyen szépen tud játszani a csapat, mintha több árnyoldal tényleg nem is lenne. Később még szóba kerül, hogy kicsi a csarnok, de hát ezt árnyoldalként a csapatnak felróni aligha lehet. Szerintem árnyoldal (hiányosság) még a gyakori idegenbeli pipogya játék, ha egy csapat otthon tényleg bárkit meg tud verni, annak idegenben is önbizalommal telve kéne pályára lépni. Az pedig egyenesen bámulatra méltó és követendő, ahogy a szükségből (kevés a pénz minőségi légiósokra) erényt kovácsolunk (magyar srácok a húzóemberek), ezen nem is lenne szabad változtatni még egy esetleges főszponzor hozta pénzbőség esetén sem. Amennyire tudom, a csapat előre menekül, most is hiányzik a költségvetés jó egynegyede, hülyeség lenne erőn felül kanadai csatárokat venni és játszatni mondjuk a Vas testvérek vagy Nagy Gergő helyén, csak hogy mondjuk két hellyel előrébb legyünk a playoff előtt. Az osztrákokkal (és a Zágrábbal) úgysem tudunk büdzsében versenyezni.
Amúgy egyetértek, szerintem is ez ma Magyarországon a legmagasabb szintű, legélvezetesebb, könnyen hozzáférhető bajnoki sorozat (én a vízilabdát nem tartom különösebben sokra), örüljünk neki, élvezzük minden pillanatát, és ha csak öt évig még így marad, már megérte. Sokkal több a jelenleginél nem hozható ki a dologból, de nem is kell, bárcsak minden magyar csapatsport és csapat így a helyén lenne.
"Voltak szép idők és lesznek jobbak
ne adjuk fel a városunkat!
Tartsatok ki , tartsatok ki,
Szurkoljon hát ,most Mindenki!"
@doszy: A rengeteg szemétnek nem feltétlenűl a lelátón a helye!
a SAPA-val hany eves szerzodese van a Volannakmert most ok a nevado szponzor ha jol tudom ok svedek nem lehetne hosszu tavra tervezni veluk ? amugy meg milyen nagy cegek vannak Fehervaron? a MOL vagy az OTP nem szallna be esetleg?
gratulalok a szerzoknek nem hazudtoltak meg onmagukat es nem csak hogy hoztattok a szinvonalat hanem meg emeltettek is egy kicsit a lecet nagyon jo cikk :D
Nagyon jó a cikk, élmény volt olvasni!
@Rex: nem hogy a kommentelésről leszoktál, de a saját blogot is abbahagytad...:-(
Jó lenne többször hallani felőled!

A fehérvári büfé meg az ország egyik logjobbika, főleg ami a hagymát és a sebességet illeti!
@F. Kapus: De hiszen nem is impotens, hiszen az utóbbi időben azért a felállás megy. Csak betalálni nem tudunk... ;)
@qx92: Philips van még Fehérváron, ami nagy, de ők nem az a fajta cég, akik ilyenbe áldoznak.

MOL-tól pedig elég az, hogy a Mol ligát támogatja. Ne essünk a kisujj-egész kar esetébe :)

OTP ??? elengethetnék a hitelemet :)

A Sapa egyértelműen hosszú távra tervez Fehérváron és tudtommal olyan cég akinél fontos a társadalmi felelőségvállalás. Hogy a hokival milyen távon terveznek, azt nem tudom, de benne van a lehetőség, hogy sokáig főszponzor lesz. Nem mellesleg egy stabil cég. Van benne ráció, hogy egyre nagyobb összeggel támogasson.
Nagyon komoly, jó cikk, tanítanivaló arányérzékkel és érzelmi töltettel, élmény olvasni. És nemcsak azért, mert a mi csapatunkról szól.

(Ma a MOL Liga-döntő sajtótájékoztatóján hallottam egy mondatot egy magyar játékostól arról, hogy sosem szurkolna a Volán ellen az osztrák play offban, de személy szerint örülne, ha a magyar bajnokság végébe beszállnának, mert nélkülük nem az igazi, ahogy mondta: "akkor sem, ha mindenkit megvernek hat góllal". Nekem nagyon tetszett ez a hozzáállás. Pedig jobban örülnék, ha a Volán akkor még az EBEL-ben lenne érdekelt.)) )
Remek cikk, remek kommentek, hajrá Volán!!!
Köszi a keddet fiúk:)
@lakota: Ezt a komoly áthallást, nem is gondoltam erre, amikor írtam, ó be kár. :)
hopp a videóban 1:04-nél ki az a két fanatikus sálas személy? :)
HAJRÁ VOLÁN!
Jó cikk! Benne van az a nagy igazság, hogy itt minden pénz kérdés. Mivel nekünk az feltehetően nem fog lehullani az égből, így meg kell próbálnunk még többet kihozni magunkból. A jövőre nézve, be kell építeni a fiatalokat, még akkor is, ha jövőre nem tudunk helyezésben előre lépni. Inkább legyünk 3x 8. helyen magyarokkal, mint 3x 4. helyen a drága, öreg NHL, AHL játékosokkal.

A másik a csarnok! Egy új építése sajnos szinte elkerülhetetlen. Ez a jelenlegi semmilyen szempontból nem méltó a csapathoz és a vezetéshez. A ligában, amit láttam, azokhoz képest is a legeslegrosszabb. Nincs hely, nincs fűtés, nincs rendes büfé stb.. a játékosoknak is kényelmetlen az egész és kicsi!
3-4 ezer ember kedvéért simán lehetne egy új csarnokot felhúzni. Ezt be kell vállalni, akármi is is lesz!

Hajrá Volán!
Gratulálok a cikkhez, remek a blog,fantasztikus
a csapat.Tényleg már csak egy 'NAGYSZPONZOR'hiányzik.A leendő miniszterelnök
hatalmas sportbarát, ráadásul Fehérvár sem áll messze a szívétől.Dobják be magukat a hozzáértők, hogy segítsen oda egy OTP v. MOL szintű szponzort, szerintem pár milliárd azoknak meg es kottyanna, az AV 19-nek meg óriási tőke lenne.
OCSKAY GABI FOREVER!
@gödi hokirajongó: mi lesz a név? OTP Sapa Fehérvár Alba Volán 19.....?? :DD
@gödi hokirajongó: Ha a jövendő m.elnöknek azt gondolod akit gondolok, hogy gondolsz, őt leginkább a foci érdekli... :(
@Rex: Jó lenne,ha már csak a jó elnevezés lenne
hátra...
@Rex: FOS AV19 - Fehérvár OTP Sapa Alba Volán 19
@Thomas_AV: Jó ég :)
Egyébként szerintem az OTP-ben felesleges gondolkodni, mert az Erste nem hiszem hogy más bankot beengedne a buliba. Én úgy tudom, hogy anno az Allianzzal is ez volt a baj. Bár lehet hogy ez csak pletyka.
@Thomas_AV: Hmm.. ezt jól átgondoltad?
@Uteapu: @nagypi: legyen a neve Alba Volán King'S City Devils :D
@Uteapu: végülis úgy vagyok vele hogy inkább nem kreálok hülyeségeket...tényleg mindegy hogy mi a név, ami mögötte van az számít! :)
@Thomas_AV: Én is a King'S- re gondoltam amikor az alakulásról irtam! Valóban a teljesitmény a lényeg, a név másodlagos, bár az sem mindegy.
@F. Kapus: először is grat a cikkhez, a szubjektív részéhez, jól összeszedted. Viszont az objektív oldal hagy némi kivánnivalót maga után.

Ezt írod:

Ha jól gondoljuk, a székesfehérvári csapat működésének anyagi hátterét a város, a Volán, továbbá néhány közepes és sok kis cég szponzorációja jelenti.

Nos, rosszul gondolod. Kihagytad a Sapa-t, ahol szerintem most ordítanak elég rendesen, hogy az egyetlen nem állami főszponzort hogy sikerült nem megemlíteni... A Sapa tőkeerős, hosszú távra tervez, és nem pusziból adja a pénzt.
@Atisss: Dehogy hagytam ki a Sapát, a néhány közepesbe vettem bele. És persze hogy ne pusziból adja a pénzt, tartsa meg jó szokását, de a liga többi csapatának főszponzorához, de még inkább költségvetéséhez képest bizony elenyésző ez az összeg. Persze nagyon-nagyon fontos a jelenlétük.
Békesség testvérek!

"Az is remek fejlemény, hogy a szeredai szponzor és a székelyföldi város nevének felbukkanása kis túlzással hárommillió odaadó hívet szerzett a csapatnak."

Adja Isten, hogy a jövőben 3 (vagy akár 5-10) millió magyar ajkút számoljunk Székelyföldön!
Kedves Blogszerkesztők! Ismét le a kalappal! :)Nem tudjuk elégszer megköszönni, hogy vagytok nekünk! :)

@nagypi: Jól látod a dolgokat, az OTP ha akarna se jöhetne...

Hatalmas erőkkel kutatom a RÓZSASZÍN SZEMÜVEGEM!!! :DDDDDDDDDDDDDDD
@gödi hokirajongó: A következő miniszterelnök focimániás. A jelenlegi is focikapus, de őt már láttam mutogatni a hokimezét.
@főtisztelendő s/s atya: Adja isten, bizony! Többet, mint románt.
@wooba: Húúúúú ezt nem is láttam... :DDDD Tegnap pedig mennyit nézelődtem a neten ezügyben.. :D
@F. Kapus: Nagyon jó poszt! Szeretek itt olvasni is, mert érződik az, hogy alázattal és körültekintéssel írsz/írtok. Csak így tovább és persze hajrá Fehérvár, hajrá Magyarok!

Amennyiben még senki nem írta:

Az egynickes posztolással kapcsolatban annyit, hogy mivel én is blog.hun írok, belenéztem adminba. Van ott egy olyan hogy Beállítások fül, azon belül meg egy Szerzők fül. Ott beírod az email-t, kiválasztod milyen hozzáférése legyen (tag-szerkesztő-admin) és már küldöd is a meghívót. A már meglévők hozzáférését pedig alatta állíthatod.

Remélem segítettem, s ezentúl már közösen (saját nickkel) fürödhettek az osztatlan sikerben, akik ezt a blogot jegyzitek! :)

Üdv,
Ricsman
@lakota: Nem vagyok a téma nagy teoretikusa, de szerintem attól még lehet valaki impotens, hogy föláll neki... A hsz-ed ezzel együtt is 10 pontos, persze! :)
@vaze: Jelentem, a fölállással az egész szezonban nem volt gond. :)
@vaze: Majd belejössz idővel;-), de még rosszul tudod: "Impotencia (lat. erőtlenség, képtelenség, gyengeség) a hétköznapi nyelvhasználatban az, ha egy férfi erekció ra képtelen."
:-)
Csányi AV 19, 3-4 millió eurós éves költségvetéssel. :)
Többet lehet mondani, újat nem, ismét egy remek olvasnivaló, itt a jegkorong.blog.hu-n :)
Az egyetlen baj vele csak az, hogy csütörtökön jelentettétek meg, márpedig a szerda nálunk bulinap, így majd' széteső fejjel olvastam végig...
@Thomas_AV: Úgy néz ki, hogy azok mi vagyunk...:)
@F. Kapus: a Viagra light hatása vicc jut eszembe. A strandon jól mutat, de használni nem lehet :)
@Ricsman - HóStrucc: köszi a segítő szándékot, de sajna nem igazán ezzel van a gond :)
@AG 2.0: ájvééé! :) Pedig én megpróbáltam :P
@Ricsman - HóStrucc: az a helyzet, hogy egy posztnak tudomásunk szerint nem lehet több szerzője. egyébként van itt szerző annyi, hogy dunát lehetne velünk rekeszteni
@AG 2.0: regeljetek egy új szerzőt "F. Kapus és AG 2.0" néven
@sziszi_15: éppen ezt akartam javasolni... :)
Szep osszefoglalo, es remelem hogy lessz es kell hogy legyen ennek jovoje, a sportert, a jegkorongert, es mindanyiunkert, mert ez egy nagyon szep es igeretes dolog.
Hajra Volan!!! hajra Pire!!!
@F. Kapus: Bárki írta a cikket, mintha a szívemből szólna. Köszönöm, mert sok klaviatúra használattól kíméltél meg.
@Thomas_AV: A "King" nekem is tetszik, nagy megtiszteltetés lenne, ha részben rólam neveznék el a CSAPATot.

A pénteki meccsről belső infóm van. A Graznál első fokú katasztrófavédelmi riadót rendeltek el cunami veszély miatt.
Reszkess Graz, jön a FEHÉRVÁRI CUNAMI!
Hajrá AV19! Hajrá Magyar Hoki!
Gratula, F. Kapus, szép és mélyen igaz cikket írtál, Fehérvár éppen úgy büszke lehet a hokicsapatára, mint minden magyar hokirajongó a Fehérvárra (meg mi itt Dunaújban persze a dunaújvárosi Fehérvár-játékosokra, Tokinak is csak a Dab-Fehérvár meccsen szoktuk és fogjuk ordítani, hogy áruló, mentségünkre legyen mondva, előre szóltunk neki, hogy így lesz). Az összegzés egyetlen téren tanulságos a "belügyeken" túl is - mégpedig a pénzkérdés terepén: nekem a "Magyarul: nagyon fontos, hogy a tőke végre-végre észrevegye, itt olyasmi történik, ami mellé érdemes odaállni." lett a cikk tételmondata, már csak azért is, mert ez már aztán tényleg minden ízében az egész magyar jégkorongra érvényes állítás. Hajrá Fehérvár - és ha most hétvégén megnyerjük a MOL Ligát is (amitől rettentően cidrizek egyébként), illetve az EBEL-es csillagállások is úgy alakulnak, akkor persze: reszkess Volán a döntőben :) Alig várom!
@mannisenmaki: mentségemre, már előre szóltam, hogy nem vagyok a téma szakértője! :) már csak az segíthet rajtam, ha nem népnyelvileg mégiscsak van valami igazam! :)
az a King`s dolog szerintem mar csak azert sem hulyeseg mert Fehervar koronazo varos ill volt ha nem tevedek es ha nem tul dragak a dabtol kolcson lehetne kerni a grafikusokat hogy egy kicsit ujitani a logon stb
@qx92: igen, és majd azt is eláruljuk, mit mondott Jörg Jörgensen svéd vasutas, amikor elvitte két kezét és két lábát a stockholmi gyors...
@Nyuszí O_o: Hát nem akarlak elkeseríteni, de én kedden voltam Fehérváron, és az alapján amit láttam, azt kell mondanom, reszkess bármelyik Mol ligás csapat! Még Dab is! :) Nagyon nagy bravúr kell a legyőzésükhöz. Az első két sorunk tarthatja őket, de a többi sajnos kevésnek tűnik. De ne legyen igazam!
Sziasztok! Nagyon jó a cikk, de ezzel nem írtam újat.
A pénzről csak annyit, biztos jót fog az tenni?Valahogy az mindig vonzza azokat az embereket akik - szerencsénkre és a helyi jégkorong szerencséjére - többet segítenek, ha megsem közelítik ezt a sportot. Tehát csak óvatosan a pénzzel.
Élmény volt olvasni ezt a cikket. Az utóbbi idők egyik legjobbja. Gratula mindkét szerzőnek!
@Nyuszí O_o: És háromszoros hurrá azoknak az embereknek akik anyagilag padlóra tették ezeket a srácokat-annakidején (kb 1 éves pénzzel még mindig lógnak a legtöbb volt újvárosi játékosnak) és majdnem sikerült nekik az egész jégkorongsportot tönkretenni a városba! Jó szurkolást mindenkinek!
Ahhoz képest, hogy szinte egy ország szorít a csapatért-valahogy ez mégsem tükröződik az anyagiakban-kár.
Örök hálám a blognak, a szerkesztőknek, a kommentelőknek, a jégkorong barátoknak (kiemelve M.Lac "bandáját"), a CSAPAT-nak és mindenkinek, akinek köze van ehhez az egészhez. Öröm esténként fáradtan betérni hozzátok, a színvonal példaértékű! Köszönet érte.
Köszönet mindenkinek aki ezt sportélmény lehetővé tette nekem, nekünk.
A több pénz sosem baj ,de ha valóban a magyar hoki fejlesztése a cél, akkor a játékosok képzése kell legyen a fókuszban, ami nem csak pénz kérdése, annál sokkal több.
A stadion építéssel csínján kell bánni, hiszen egy 5-6 ezres stadion ugyanennyi milliárd forint, ami a volánnál 10-12 éves költségvetés, ha pedig ennyi pénzt kap szfehérvár akkor félő ,hogy a napi működésre már nem jut önkormányzati támogatás.
Az új aréna tervei túl sterilek a "katlan" jelleg még nem jött át belőle, egy emeletes, bujtatott lelátós lehet, hogy jobb lenne akkor a két oldal közötti tér szűkebb volna.
A légiósokról kevés szó esett pedig a két svéd és finn igen jó igazolás volt, ők teszik stabillá az előre játékot, +- mutatóik magukért beszélnek.
@banyszi: belőlem szóltál, köszi.
A színvonal tényleg példaértékű, minden téren!
Köszi nektek, és minden hokiszerető embernek!

Hajrá Volán! Hajrá Magyar jégkorong!
@Thomas_AV: nem nagyon ismerhető fel az a két sálas ember:)
nagyon jó írás! Köszi!!
@hüjeliba: tudod ez az 5-6 milliárd olyan, mint 2 km autópálya. Egyébként most nem azért, de én a szomszéd városban lakom, és naponta jártam be Fehérvárra az összes év alatt amikor az autóutat csinálták, és az egyik falut (Csór) elkerülő utat is több mint 5 milliárdból nyomták, amiből 2 milliárd volt csak a két felüljáró, ami a falut köti össze 4 düledező birkahodállyal. Most nem okoskodni akarok és tényleg tőlem is inkorrekt hogy útépítéssel mérem össze a jégcsarnok építést, de ha véletlenül arra jársz, nézd meg, hogy igaz-e amit mondok.

Szóval szerintem kicsit állami akarat kérdése is a dolog, hogy mire van pénz.
OFF @ReignOfdark: hát szerintem autópályaépítésben nehéz lesz überelni az M6 Dunaújváros-Pécs közötti szakaszát, a Mezőföldet átívelő és lényegében egybefüggő híddal, a löszbe fúrt alagúttal és a többivel... :)
ON
Sajnos az új csarnok építésére néhány éven belül nem látok reális esélyt... még akkor sem, ha a valószínűsíthető jövendő miniszterelnök egyszer azt találta mondani hogy "a hoki VB döntőt akkor is megnézem ha balták potyognak az égből"
De ha belegondolunk hogy a veszprémi kézicsapat nem is olyan régen a BL meccseit egy iskolai tornateremnél alig valamivel jobb csarnokban játszotta, nem is biztos hogy (csak) ezen múlik...
A cikk minden gondolatával egyet lehet érteni.A játékbeli erényeket , hibákat már sokat elemezgettük, maradjunk annyiban most, sokat fejlődtünk, és még soha nem volt ennyire kiegyensúlyozott a csapat, a fiatalok jövője biztató, csak egyben kellene tartani őketés persze soha nem volt ennyi élvezetes , jó meccs Magyarországon, sorozatban!!!

Ami viszont a szponzorokat, meg az anyagi hátteret illeti már nem vagyok optimista, és nem csak azért, mert soha nem látott gazdasági válság tombol.
A magyar hoki aktív /szurkolói/ tábora sajnos alig nagyobb annál, mint ami megjelenik a Volán pályán,vagy leül a Sport Klub tv. elé, vagyis jó esetben tízezer ember, aki viszont majdnem kivétel nélkül fanatikus.
Ez szép, megható dolog /Svácban pl. hátborzongatóan jó volt/ de a "big bizniszhez" édes-kevés. És az is marad, amíg nem lesz legalább 8-10 Volán képességű magyar csapat /behálozva az országot benne egy erős Fradival és Újpesttel!!!!/ és ehhez egy erős regionális bajnokság vagy a Volán nem indulhat el a KHL-ben.... Ugye azt senki nem hiszi, hogy belátható időn belül ez bekövetkezik....
Ennek megfelelően nem lesz pénz új csarnokra /mellesleg ennek nem un. multifunkciónálisnak, hanem igazi jégcsarnoknak kellene lennie,mindenki érezte már a különbséget?!/, és nem lesz erős szponzor sem, mert a magyar elit nem ennyire gazdag és főleg nem hokiőrült /szemeben lásd a Red Bullos pacákot, vagy a Zágráb mögötti csoportot pl./

De ne keseredjünk el, inkább imádkozzunk Ocskay Gabi bácsiért, hogy még sokáig tartson ki, mert azt tudni kell, hogy nélküle csak a Miskolci Jegesmedvék elleni derbi tanulságait értékelhetnénk, már elnézést a miskolciaktól, nem őket akartam bántani!!!!!!!
Aztabetyár, F.Kapus, ez jól sikerült cikk lett, elkaptad (elkaptátok)! Olvassa az ember, és közben azt érzi, hogy frankó magyarnak lenni, kösz.
(A Stars-fanok nevében is:))
boccs a késői reagálásért, azt hiszem igaz lehet
az, hogy az Erste bank az OTP-t nem engedné be a ligába.Jöjjön tehát a MOL vagy valami egyéb magyar
multi.tutti jobban bejönne rövid távon , mint a foci.
Valaki írta délután, hogy ez a legnagyobb sikertörténet csapatsport szinten, könnyen lehet, hogy igaza van, persze a Győr meg a Veszprém kézilabdája azért idekívánkozik.Illetve a Debreceni BL is kiváló volt/főleg azért, mert ennyi rengeteg nézőt megmozgatott.
Ocskay Gabi forever!
Sok hoki rajongó hangulatát feldobta ez a jó írás, mert egy kimagasló teljesítményt úgy elemzett, hogy a realitás minden oldaláról igyekezett képet adni. Gratulálok nagyon tetszett.
@gödi hokirajongó: A debreceni focit, majd akkor nevezzük sikernek, ha a következő néhány év egyikében legalább még egyszer eljutnak a BL-ig. Addig ez csak a vak szerencse. Megkűzdöttek érte, gratulálok hozzá, de egyelőre ez még nem az a fejlődés, amit Csicsó bá vezetésével a Volán bemutat.
@bebe rebozo: a cím éppenhogy telitalálat. Amint az a csatolt videón - meg a jegkorong.tv felvételén is látszik - ez egy kiírásról van. Igazából egy horvát közmondás, ezt írta ki a Volán szurkolótábor a Zig Zag barátoknak, cserébe a korábbi, december 27-ei zágrábi kedvességükért (Sector B -> Übvözlöm... kicsit elírták, de kedves volt). Nagyon ritka és értékes valami, ami a két csapat szurkolótábora között történik, meg kell becsülni!

Csak, hogy mindenki értse, mekkora dolgok ezek: ha a Volán tovább jut a play off-ban, mint a Zágráb, néhány zágrábi szurkoló jó eséllyel el fog jönni/menni a Volánnak szurkolni!

A cikkhez! Gratula F.Kapus, és Albert gazda, ezt tényleg öröm volt olvasni!

Hajrá Volán!

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
@gogosz: Illúzióim persze nincsenek, és nem mernék egy ujjamba fogadni, hogy nem söpréssel nyerne a Volán, de egy ujjpercembe majdnem. Még azt is megmondom, miért: mert újra az ömlik rájuk mindenhonnan, hogy a magyar mezőnyben verhetetlenek. pedig ilyen - sokszor bebizonyosodott ebben a sportágban - nincs. És pont ezért cidrizek a MOL Liga FF esetében: ha három, esetleg négy nyert meccs döntene, akkor 90% fölé tenném a Dab végső sikerét. Ilyen lebonyolítási rend mellett még jósolni sem merek, pedig nagyon bízom a fiúkban. Csakhogy ilyenkor jön az a bizonyos de: mi van, ha az első körben lecsapják Sevelát?; mi van, ha kapunk két olasz gólt (potyolínó), és kivételesen mi futhatunk az eredmény után? (volt már felállás vert helyzetből, tudom, de ez más szitu, más meccshelyzet; mi van, ha ezek a srácok - mert az összes többi csapat átlagéletkorához képest azok! - mentálisan mégsem akkora teherviselők, hogy elvergődjenek a sikerig? Lehetne sorolni még, de inkább befejezem: az első 45 perc dönt majd a Stars ellen :)) - mondjuk ha Lali 0-0 után 45.17-nél bikkant be, akkor se sírok :)
Csak annyit fűznék az "impotens témához" a szerző védelmében (megjegyezve, hogy nagyon tetszik, amit kihoztatok belőle, hogy maga Mr. #24 egy meccs utáni nyilatkozatában is ugyanezt a szót használta, sőt emlékeim szerint Toki is megtette ezt már azóta, így ennek "idézése" szurkolók részéről abszolút elfogadható.
Remek írás volt, gratula a szerzőnek, s őersze mindenek előtt az "alanynak", mert a csapat nélkül nem lenne miről írni. :)

Azzal értek leginkább egyet - bár mindennel egyetértek :) - hogy az egész magyar sportban, minden bajnokségot és minden sportágat beleszámítva ez a legkomolyabb színvonalú mezőny, amit hétről hétre láthatunk. Bárcsak kéziben a Veszprémnek meg a Győrnek iylen ellenfelei lennének hetente, és nem csak a BL-meccseken. Más sportágakban sajna még az is illúzió.

A Volánnál Ocskayék megmutatták, mutatják, hogy a magyar sportra általánosan jellemző, persze nem indokolatlan, de mégis túlzásba vitt sírás helyett melózni is lehet, alázattal, szétszakadva, és akkor lesz eredmény meg öröm is benne, nem is kicsi.
süti beállítások módosítása