HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Nagy verést kaptunk a lengyelektől

2008.08.25. 10:29 F. Kapus

Négy Nemzet Torna-döntőt játszottunk Lengyelországgal. A cseh és a szlovák serdülők után olyan csapattal találkoztunk, amely ellenfelünk lesz 2009 áprilisában a fehéroroszországi világbajnokságon. Reméljük, ott erősebbek leszünk.

10-2-es vereséget szenvedni nagyon rossz érzés. Kedves olvasónk, Hokikori beszámolója szerint teljesen szétesett magyar válogatott játszott vasárnap. A lelkesedéssel az elején nem volt gond, de a lengyel ifik ellen ez kevés volt. Mint azt az eredmény is mutatja, ellenfelünk a játék minden elemében fölénk nőtt. Kiderült, még nem tudunk divízió 1-es színvonalon jégkorongozni. Mindazonáltal ne felejtsük el, ez volt ennek a magyar csapatnak az első komoly felmérője.

A lengyelek első két mérkőzése előrevetítette, hogy az első harmadban belekezdenek, és utána már csak futhat az ellenfél az eredmény után. Erre a mi csapatunk láthatóan nem készült fel. Szinte minden párharcból a lengyelek jöttek ki győztesként. A korongtartásban és a forgolódásban nem tudtuk felvenni a versenyt, a lövéserősségben pedig mintha korosztálynyi különbség lett volna a két csapat között. A kapusuk remekül fogta nem túl erős lövéseinket.

Veszíteni sem tudtunk szépen. Amikor az utolsó játékrész közepén nyomasztóvá kezdett válni az eredmény, a mieink elkeseredésükben verekedésbe kezdtek. A felesleges kiállítások végigkísérték a tornán csapatunkat, ezen a meccsen szinte végig egyes vagy kettős emberhátrányban telt a maradék idő.

A sors fintora, hogy a torna legjobb kapusa Rajna Miklós lett. Egyszerűen azért, mert ehhez a díjhoz legalább a mérkőzésidő 40 százalékát kell jégen tölteni. A lengyelek mindhárom kapusuknak egy-egy meccset adtak, a szlovák és a cseh kapusnál pedig jobb volt a Bp. Starsé. A pontkirály is magyar játékos lett, Somogyi Balázs hat pontot szerzett, három gólz és három gólpasszt.

Elkeseredésre mindazonáltal nincs ok. Egyenes vonalú fejlődést mutat csapatunk mozgása. Két éve ugyanezen országokkal játszottunk, érdemes megnézni az eredményeket. Tavaly a lengyelek helyett a franciák jöttek, ahhoz képest is javítottunk, végül is másodikok lettünk egy számunkra erős mezőnyben. Egyértelmű, ilyen kemény mérkőzésekre van szükségük a fiataloknak, ezekből lehet tanulni. Sok munka vár a csapatra, de jövő áprilisra kell készen lenni. Akkor lesz a divízió 1-es világbajnokság.

30 komment

Címkék: magyarország ifjúsági válogatott felkészülési mérkőzések visegrádi négyes torna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon kritikus voltam, de nem látom olyan borúsan a jövőt.Pakkk felhívta a figyelmünket egy igen fontos momentumra.Zalavári Bence és Ványi Gergő megsérültek.Mind a csehek ellen, majd a lengyelek ellen hiányzott a talán két legrutinosabb védőnk.Sőt ha jól emlékszem Zalavári a legutóbbi korosztályos vb egyik ha nem a legjobb védője volt!!!Itt azonban felmerül bennem egy igen fontos kérdés:Zalavári Bence a csapat egyik sztárja a jegyzőkönyv szerint 2001.03.15-én született.Ő tagja lehet az áprilisi vb-n az U-18 csapatunknak???Nem kekeckedésből, de ha nem akkor nem lenne jobb beépíteni egy olyan srácot aki valóban részt vehet a vb-n?
Németh Attila a bajnokságban a sok pontot gyűjtő játékosok közés tartozik és biztos vagyok benne, hogy ő is be fog indulni.Nem szerepelt még egy-két rejtett külföldön játszó nagy ászunk sem!!!
Mult évben az évközi felkészülés során többször is óriási zakókat kaptunk a lengyel U-20 csapattól, majd a legfontosabb eseményen a világbajnokságon legyőztük őket.
Én most ezt a meccset úgy veszem, hogy bejött a "vezércsel" és jól megtréfáltuk a lengyeleket.:)
korrekció:Bocsánat a multévben nem a lengyelek hanem a franciák U-20-asai döngöltek több felkészülési mérkőzésen a sárba minket, majd az nevet aki utoljára nevet alapon legyőztük őket a vb-n.
Hardi-Németh-Nemes-Bereczki-Nagy
Hokikori: megnéztem, hogy az IIHF statutes & Bylaws mit ír a részvételi feltételekről. Egyelőre a 2003-2008-as kiadása van meg a neten, így abból kell kiindulni.

Ezek szerint:
"900 IIHF CHAMPIONSHIPS JUNIOR MEN’S
901. Junior Age for IIHF World U20 Championships
Juniors for the IIHF World U20 Championships are ice hockey players who are not over 20
years of age and not under 17 years of age, which is for the season:
2003/04 players born in 1984 maximum age, in 1987 minimum age
2004/05 players born in 1985 maximum age, in 1988 minimum age
2005/06 players born in 1986 maximum age, in 1989 minimum age
2006/07 players born in 1987 maximum age, in 1990 minimum age
2007/08 players born in 1988 maximum age, in 1991 minimum age
902. Junior Age for World and Continental U18 Championships
Juniors for the IIHF World and Continental U18 Championships are ice hockey players who
are not over 18 years of age and not under 15 years of age, which is for the season:
2003/04 players born in 1986 maximum age, in 1989 minimum age
2004/05 players born in 1987 maximum age, in 1990 minimum age
2005/06 players born in 1988 maximum age, in 1991 minimum age
2006/07 players born in 1989 maximum age, in 1992 minimum age
2007/08 players born in 1990 maximum age, in 1993 minimum age"

Értelemszerűen arra gondolnék, hogy, a 2008/09-es évben a 2007/08-ashoz képest egy évvel későbbi születésűekre vonatkoznak a korhatárok. Ennek megfelelően Zalavári játszhat szerintem.

Forrás: www.iihf.com/fileadmin/user_upload/PDF/The_IIHF/IIHF_Statutes_and_Bylaws-_July_2003.pdf
A hír pompás most már csak az kell, hogy mielőbb épüljön fel a remek játékos.Amennyiben igaz, hogy az UTE interliga mérkőzéseken a nagyok között is beveti akkor a kemény védőnktől nem csak a lengyel U-18 remeghet, de az U-20-as ellenfeleink is, mert ha nem tévedek a srác ott is erősíti majd a csapatunkat.
10:2, szerintem az eredmény magáért beszél...
Kedves Hokikori!
Egyetértek veled, valóban nagyon kritikus voltál!
Bevallom, elfogult vagyok a csapattal, de én egészen másként láttam a meccset. Persze nem az eredménnyel vitatkozom, csak rossz olvasni ezeket a sorokat. Úgy gondolom, a srácok mindent megtettek, megpróbáltak fordítani, és a második harmadban közel is voltunk hozzá, hogy megingassuk az ellenfelet. Sajnos a harmadik harmadban korán jött az első gól és ez megtépázta az önbizalmukat. Azért bízom benne, hogy nem keserednek el, és kemény munkával behozzuk a lemaradásunkat a lengyelekkel szemben.
Bereczky Gergő miért nem volt ebben a csapatban ??? 10 gól a védelemről is, a védekezésről is mond valamit.
Arra van esély, hogy a vb-n Galló, Nemes és Hardi is szerepeljen ???
Az utolsó 3 játékos csatár, 2 serdülő korú!
Amúgy én még hiányoltam Szabó Renátót a csapatból. Vele biztos "megvertük" volna a lengyeleket.:-(
Ice cube
Esélye minden srácnak megvan arra, hogy a korosztályos vagy esetleg nagyobb korosztály VB szereplésén résztvegyen.
Az, hogy végül ki lesz ott az a jövő zenéje, pontosabban 2009. áprilisban kiderül, az még több mint 7 hónap. Addig is lesz még sok lehetősége mindenkinek arra, hogy bizonyitsa, ott a helye az IFI VB-n. Vagy esetleg a Junior VB-n???
Keves gm!Akkor a kritikáról:
Az építő jellegű kritika és az elkeseredett megnyilvánulás - mint pl botrányos volt a teljesítmény,két ballábas banda stb...- nem ugyanaz
A következő azaz harmadik kategória a hazánkban főleg a futbal berkekben szokásos akreditált szakvezetői értékelés:
Nem ezt beszéltük meg a srácokkal, nem tudom mi volt ma a fiukkal, enervált volt a csapat, nagy volt a nyomás, csúszott a pálya, nagy volt a hőség,túlzottan akartak a fiuk,botrányos volt a bíró....

Szükség van a kudarcokra, mert abból lehet építkezni.Ez a kudarc jókor jött, de tudni kell jól feldolgozni.
Amennyiben a hazánkban szokásos külső körülményekkel és nembaj lesz ez még máshogyan is típusu argumentumokkal nyugtatozzuk be magunkat akkor ébredés után ugyanabba a szituációban fogjuk találni magunkat. Biztos vagyok abban, hogy a cseh szakvezetők nem az utólag magas botosnak ítélt és a dudaszóval kb egyidőben ütött két meg nem adott találattal nyugtatják meg magukat, hogy tulajdonképpen ők győztek ellenünk hanem kielemzik a meccset töviről hegyire, majd akcióznak.

Szubjektíven és laikusan, mert én csak így tudok, de ahogyan láttam a meccset.

Amiben a lengyelek meggyőzőbbek voltak

nagy külömbséggel:
Lövő erő, kapusteljesítmény,párharc a szabadkorongért,támadóharmadban adogatás, forgolódás, korongbirtoklás,

kis külömbséggel:
Korongkezelés, korongbevitel a támadó harmadba,letámadás a védőharmadban,emberhátrányos védekezés

nincs jelentős külömbség:buliból korong elhozatal,
korcsolyázó tudás, kreatív megoldások

Na ezt a fenti elemzést objektíven, szakszerűen és bizonyára sokkal korrektebben és a helyes szakkifejezéseket használva tudná elvégezni a szakvezetés.

A javítandó területeket definiálják és a résztvevő játékosokra szabják.
Minden srác és a klubjában a szakedző megkapja
a házi feladatot azaz nem több mint max. 3 játékelem ami mérhető és amiben 4-5 hónap alatt mérhető javulást kell tudni felmutatni.
Az összetartások során felmérik a házifeladatok készültségi fokát és visszacsatolást küldenek a játékosnak és a klubnak.

Az biztos, hogy munkásabb és izzadság szagubb ez a válasz, mint az elcsalták a meccset reakció, de szerintem hosszú távon eredményesebb és ez illik a stábhoz mint ahogyan írtad is kedves gm "kemény munkával behozzuk a lemaradásunkat a lengyelekkel szemben. "
Ezek a srácok ügyesek és éppen ezért alkalmazom az "érted haragszom nem ellened" gondolatot.

A kritika olvasása nem a jó dolgok közé tartozik,mint ahogyan reggel felkelés után tűkörbe nézni sem, de attól mert nem nézek bele a tükörbe még benne marad a csipa a szememben.

Tillasz!
Neked mi a véleményed Bereczky Gergőről ?
Szerinted 10 gólt kapni, jelez-e valamit a védekezésről ?
Nem hangsúlyoztam ki, most megteszem. Külön téma, támadó játék : Gallónak, Nemesnek és Hardinak lenne esélye életet lehelni a támadásainkba ?
ps: Véletlenül tudom ki csatár, ki védő és ki melyik évben született.
Ice Cube!
Nem az én tisztem megítélni tudását. Mivel '92-es gyerekről van szó, lesz ideje bebizonyítani, hogy ott a helye, vagy sem az U-18-ban.
Nekem nem a 10 gól a bántó, hanem az, hogy a 3. harmadban 5-0-át sikerült produkálni, 24 perc kiállítással. (És ebben nem csak a hátvédek és a kapus ludasak.)
Szerintem Nemesnél és Hardinál jobbak is vannak a jelenlegi csapatban. Galló kérdés meg már unalmas. Nézz vissza, miért nem játszott.
Egyébként az én véleményem: az általad hiányolt hátvéddal is 10-et kaptunk volna. (A lengyelek 7-2-re verték a cseheket.)
Kérdésem hozzád:
Miért a 2-10 után jutott eszedbe a felvetés? Miért nem írtál az 5-4 és 4-3 után?
Mi a véleményed Szabó Renátóról?
Más és talán többeknek: Ez egy előkészületi torna volt, amely megmutatta miben vagyunk jók és miben kell még fejlődnünk. Azaz szerintem tök mindegy az eredmény, sokkal fontosabb, hogy kikre lehet számítani és kikre nem éles helyzetben. És talán ez nyitja meg az utat a többi favorit - vagy annak vélt - játékos előtt.
Ha van bajusza az a baj.
Ha nincs bajusza az a baj.
Az a baj.
hokikori,
nekem tetszik amiket írsz! És remélem tényleg lehet tanulni a vasárnapi vereségből.

Mindemellett, azt kell mondjam én sem láttam ekkor a különbséget a 2 csapat között. A 2. harmadban és a 3. elején jobban játszottunk. Azonban kétségtelen, hogy ezt önmagában nem lehet értékelni, mert addigra már 3 gólos hátrányban voltunk. A kapusok között most nagy volt a differencia, de nem lesz mindig így!
Azt is lehetne vizsgálni, hogy ténylegesen uazon évjárat játszoot-e! A magyar csapatban több 16 éves játékos játszott (persze lehet uez igaz a lengyelekre is).
Kedves Hokikori!
Ha valaha sportoltál valamit, akkor visszaemlékezhetsz, hogy milyen érzés volt egy kudarcnak megélt teljesítmény utáni kritika. Főleg, hogy nem csapattárstól, klub-, vagy válogatott edzőtől érkezik. El kell fogadnod azt a tényt, hogy szurkoló vagy, a csapat pedig nem a profisport része, hanem kiemelkedő képességű fiatalokból áll. A szakmai értékelés a csapat belső kommunikációjának része. Nem a médiába való. Ha szurkolói kommentként írtad volna, nem is reagáltam volna. Igaz, hogy a kívülállók számára is érdekes lehet, de ezeknek az értékeléseknek tényszerűnek és előrevivőnek kell lenni. A sportkommunikációt ma már tanítják, a csapattagok is tanulják. Ezért jön ki kicsit furcsán ez a cikk.
Kedves gm!
Csak azért szólok bele a diskurzusba, mert van közöm a cikkhez. Nem is kevés. Valóban hivatkozom benne hokikori élménybeszámolójára, de én írtam, és kb. a 2/3 úgymond az én szellemi termékem.
Nem állítottuk, hogy hokikori vagy én szakemberek lennénk. Leírtuk véleményünket. Hokikori azt, amit látott, én azt, amit gondoltam erről a vereségről és a tornáról.
Többekkel beszéltem, akik kint voltak, köztük hozzáértőkkel is, ők azt mondták, ennél pozitívabban erről a meccsről nem lehetett írni.
Szerintem optimistán álltunk a témához, és a fejlődést hangsúlyoztuk. Soha nem szidunk senkit egy vereség miatt, keresd vissza a spanyoloktól elszenvedett vereség utáni cikkünket például. Most sem tettük.
Szurkolunk a csapatnak, és nem bántjuk őket. Az első két mérkőzés után is ezt tettük, most, a harmadik után is. Hülyén jön ki, hogy magamat idézem, de ez a lényeg: "Sok munka vár a csapatra, de jövő áprilisra kell készen lenni. Akkor lesz a divízió 1-es világbajnokság."
Amúgy pedig a szakmai értékelést holnap olvashatja mindenki, Ancsin László szövetségi kapitánnyal készítettem értékelő interjút.
Továbbá az általad hivatkozott, vagy elképzelt szakvezetői értékelések (vagy hogy elcsalták a meccset) nem hangzottak el, ezért furcsa, hogy a véleményedet szembe állítod vele.
Lehet, hogy késő van, de nem értelek.
Köszönöm F.Kapus! Sajnálom, ha megbántottalak, a nézeteltérés oka, hogy a kommunikáció a sportszakemberek számára nem cél, hanem eszköz. A tornán elkövetett hibákban pedig pont az a jó, hogy egy felkésuülési tornán fordultak elő, és nem világbajnokságon, így javításukra még rengeteg lehetőség van.
Dehogy bántottál meg, engem még KCs sem tud megbántani (bocs Kcs), ebből a szempontból nagyon edzett vagyok. Szerintem az utolsó mondatodban van a lényeg. Tavaly két fronton is sikerült ez, mindenki abban bízik, hogy idén sem lesz másként.
Kedves F. Kapus!
Szerintem Mária az én bejegyzésemhez szánta a legutóbbi észrevételét és azért nem érted.
Idézet a fenti egyik bejegyzésemből:
"A következő azaz harmadik kategória a hazánkban főleg a futbal berkekben szokásos akreditált szakvezetői értékelés:
Nem ezt beszéltük meg a srácokkal, nem tudom mi volt ma a fiukkal, enervált volt a csapat, nagy volt a nyomás, csúszott a pálya, nagy volt a hőség,túlzottan akartak a fiuk,botrányos volt a bíró...."
Szerintem spongyolán fogalmaztam és félre van az én értésem.Próbáltam általam nem szeretem példákat hozni a sportvilágból a kudarc értékelésére, de nem sikerült eléggé kihangsúlyoznom, hogy a példa a hazai futbal életből lett lopva és nem a szeretett sportágunk berkeiből.
Valóban nem történt ilyen jellegű értékelés.
Máskor a hangsúlyos részt valamilyen módon kiemelem.
Én építő módon egy a nyugati világban szokásos sport teljesítmény elemzés és fejlesztés algoritmust próbáltam felvázolni, de sajnos nem sült el jól. A bejegyzésemet is optimistára próbáltam alakítani humorral megfűszerezett csattanóval, de ez sem jött össze.
Kedves geriszu!
Szerintem a lengyelek is az U-18 vb-re készülő csapatukat hozták el, de tény hogy kinézetre idősebbnek látszottak mint a mi fiaink.
Sajnos a jegyzőkönyvből hiányzik a születési bejegyzésük, de én kutattam egy kicsit az IIHF legutóbbi lengyelországi U-18 vb összeállítások között és a lengyelek akkori csapatából több játékos nevére is rátaláltam az itt játszók összeállításában.Ezek főleg 1991, de néhány 1992 születésűek. A 2008 áprlisi vb csapat 1990-es születésű játékosai közül egyetlen egy nevet sem találtam az idelátogatók között.
Már Stasny-tól kaptunk egy leszúrást ezügyben, úgyhogy feltételezzük a becsületességet az ellenfeleinkről.
Ha már szóba hoztad P. S.-t, annyit üzenjünk neki innen, hogy azért a szlovákok is foglalkoznak a mi kis tornánkkal.
Ha más nem is, de a szövetség honlapja beszámol, egész részletesen.
www.szlh.sk/clanok/32180-Visegradsky-turnaj-tri-prehry-slovenskej-sestnastky
Pár szó a lengyel csapatról. Volt szerencsém az edzőjükkel beszélgetni. Ez a csapat 2 éve együtt készül, az edző egy helyi hokisuli vezetőedzője, és ebből a csapatból 12-en nála játszanak. Mesélt arról, hogy 2 éve folyamatosan ugyanazt a szisztémát követik és átlagosan 5 ember cserélődik egy-egy ilyen felkészülés során. Továbbá náluk ez a 91-es korosztály elég jó eresztés. Csapatuk csak a meccsekre koncentrált, a délelőtti edzéseket le is mondták, helyette a hotelben pihentek.

A magyar srácokról pedig annyit, hogy előtte két kemény meccset játszottak. Sajnos a 3. napra nem jött ki a lépés és még 2 játékos sérült is volt. Túl kell lépni ezen, és majd a VB-n bizonyítani.
Nem baj fiuk. Majd 2 ev mulva kell jonak lenni! Hirtelen mindenkiböl hokis lesz. Igy van ez
hokikori,
kösz a reagálást. Akkor kb egy korosztály. Amúgy én célzást sem tettem, hogy idősebb garnitúrával jöttek, csak arra gondoltam, hátha ők tényleg 17-18 évesekkel jöttek.
Nálunk azért több olyan játékos volt, akik jövőre is U18-asok lehetnek.
2001.03.15-én született?:)
1991-ben a nemzeti ünnepen :)
süti beállítások módosítása