HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Sok munkával igyekszem felzárkózni

2010.11.15. 17:48 F. Kapus

"Szombaton és vasárnap is egy-egy cserére küldött be a kapitány, nagyjából kétszer negyven másodpercet voltam a jégen, viszont mindkét pályára lépésem mozgalmasra sikerült" – mondta blogunknak Maklári Erik, a Sapa Fehérvár AV19 védője. Franciaország ellen tehát válogatottunk negyedik újonca is bemutatkozott a Telenor Hoki Kupán.

"Az első cserémben megtartottam hátul a korongot, mert cseréltünk, Vas Mártonék jöttek be utánunk  Franciaország ellen, másnap pedig egy ütközés során korongot szereztem az osztrák válogatottal szemben."

Az UTE-ban, az FTC-ben és a MAC-ban nevelkedett hátvéd 2007 nyarán igazolt a Megyeri útról az Alba Volánhoz. Ha van olyan, hogy szamárlétra, akkor Maklári Erikről elmondható, hogy fokozatosan lépdel felfelé rajta, egy lépcsőfokot sem hagy ki, a régi, klasszikus utat járja be.

"Igen, én is így érzem, és ezzel teljesen elégedett vagyok. 2007-ben az első farmmeccsen messzinek éreztem magam az akkori OB I. színvonalától. 18 évesen játszottam végig első fehérvári évemet, és kellett is ennyi idő, mire belejöttem a felnőtt bajnokságba. A második szezon jobb volt, már gólokat is lőttem, bátrabban mertem játszani is. Abban a szezonban félidőtől már a Ted Sator vezette EBEL-es csapattal is edzettem, ez nagyon sokat jelentett, sokat tanultam. Egy mérkőzésen be is állított az amerikai edző. Aztán tavaly megpróbáltam beverekedni magam az EBEL-keretbe, de nem sikerült, nagyon jókor jött a miskolci kölcsönadásom. Fél hetet a Fehérvárral, felet a Miskolccal edzettem. Nagyon jó volt Miskolcon, fontos volt, hogy nemcsak a juniorbajnokságban játszom, mert a rutint csak a felnőttek között tudom megszerezni.

Az idei évemmel eddig nagyon elégedett vagyok. Sokat játszottam az EBEL-ben, és a válogatottban is bemutatkozhattam. Többször is végig játszottam az EBEL-meccseken, de volt, hogy csak egy-egy harmadot, vagy összesen néhány cserét. Ezzel semmi gond nincs, az EBEL-keretben védőposzton végre tényleg komoly versenyhelyzet alakult ki, ha Hegyi Ádámot is bekknek számolom, kilencen vagyunk hét helyre. Így egy-két védő kimarad, és ez jó. Még akkor is, ha éppen én vagyok az.

Amúgy is, nekem még sokat kell játszani, a múltkor is megkérdezték tőlem az edzők, hogy mit választok, megyek az EBEL-meccsre hetedik hátvédként, de nem valószínű, hogy pályára kerülök, vagy maradok itthon a farmcsapattal. Természetesen a Mol Liga-mérkőzést választottam, mert úgy érzem, rutinszerzésre van szükségem, és ez csak játékkal jön. Ördögi kör ez valahol, mert az edző a rutinos bekkeket szereti, de ahhoz meg játszani kell, minél többet."

Testi adottságai miatt Maklári Eriknek a többieknél többet kell dolgoznia. "Azt szoktam mondani, hogy 175 centi mély vagyok, mert ezzel a magassággal bizony kicsi vagyok ebben a mezőnyben. Nehezebb dolgom van ezáltal, ez egyértelmű, de sok munkával igyekszem felzárkózni. Most 82 kiló vagyok, izom még jöhet fel néhány kiló. Az a helyzet, hogy ezért is sokat dolgoztam, néhány éve még 97 kg-ot mutatott a mérleg, nem izomban. A túlsúlyt leadtam, a sebességem jelentősen megváltozott, ez nagyon sokat jelent. A következő lesz az első nyaram, amikor tömegnövelésre tudok dolgozni, és nem fogyasztanom kell, igyekszem minél több izmot magamra szedni.

Látom a perspektívát, a mostani válogatottságot megelőlegezett bizalomnak tekintem, azt hiszem, még nem ez lesz az én évem. Sokat dolgozok, de azt gondolom, ebben a szezonban még a Fehérvárban sem fogok rendszeres játszó helyet kiharcolni. A rendesen játszók közé szeretnék kerülni itt is és a válogatottban is, de erre legkorábban a következő vagy az azt követő szezonban kerülhet sor. Ezt szeretném elérni, ez a célom, de ehhez még türelmesnek és szorgalmasnak kell lennem."

Szólj hozzá!

Címkék: válogatott maklári

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása