HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Fodor Szabolcs már nem EBEL-kerettag

2010.10.28. 17:03 F. Kapus

"Egyelőre fogalmam sincs, hol folytatom pályafutásomat" – mondta blogunknak a válogatott kerettag csatár. Eric Johansson érkezésével egyértelművé vált, egy hokisnak távoznia kell a Fehérvár EBEL-keretéből. Csütörtökön derült fény a vezetés döntésére.

"Egyáltalán nem számítottam erre a döntésre – folytatta az egykori gólkirály, aki nemrég mesterhármast szerzett a Mol Ligában. – Azt mondták, a teljesítményemmel és a statisztikámmal voltak problémák, de ezt nehéz értelmeznem, hiszen összesen három mérkőzést játszottam végig, a többin vagy ültem, vagy egy-két cserére raktak be. Le kell nyelnem a keserű pirulát, de egyet nem értek ezzel. Időt kértem, hogy eldöntsem, mitévő legyek. Ocskay Gábor felajánlotta, hogy a farmcsapatban folytassam a pályafutásomat, de még nem tudom, hogy mit tegyek.

Nagyjából egy hónapja egyszer már leültem beszélgetni a vezetőkkel, és jeleztem, úgy érzem, nem kapom meg a kellő bizalmat. Elmondtam, ha ez így marad, akkor máshol képzelem el a jövőmet. Utána néhány mérkőzésen többet játszhattam, ezért ez abbamaradt. A nyáron úgy igazoltam vissza a Volánhoz, hogy az EBEL-csapatnál számítanak rám. Ha rendszeresen játszom, és gyenge a teljesítményem, akkor elfogadom, hogy a farmcsapatba küldenek. De már a felkészülés alatt sem kaptam meg azt a játékmennyiséget, amennyit kellett volna, ami alatt bizonyítani lehet. Egyszer már voltak ilyen problémáim Fehérváron, nyáron nem gondoltam volna, hogy kétszer ugyanúgy járok itt. Nem tudom még, hogy pénteken játszom-e a farmcsapatban, és arról sem döntöttem, hogy ha nem maradok itt, akkor hová igazolok."

70 komment

Címkék: fehérvár fodor szabolcs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oops, nem Fodor volt a sztarsz Ebelszíntű nevelése?
Én azt nem értettem, értem ebben az egészben, hogy most jön az új edző, és az új center is egyszerre. Minek kellett ez a kapkodás? Vagy a center amúgy is jött volna és pont akkor küldték el a régi edzőt, és csak véletlen, hogy így alakult?

Mindenesetre nem érzem szerencsésnek a dolgot. Szerintem jobb lett volna várni míg az új edző belerázódik, lenyomnak pár meccset. Januárig vagy meddig lett volna még idő szerintem.

DE ahogy a Dab os cikk alatt is megjegyezte vki: Nem mi vagyunk az elnökségben, a kispadon, az öltözőben...
én csak remélem, hogy hova nem fog igazolni...
csatoimi: itt egy szabad csatár, mit szólsz befér a HSC-be?:)
@szeszter: Sz.rban van a csapat, látszott már, hogy kell egy ponterős center (Palkó mellé) és egy új edző. Elsőre egyik sem tűnik rossz fogásnak, és talán még nem is késő. Kár lett volna húzni az időt. Szerintem. Fociért kár, de valakinek mennie kellett.
@1885*: Játéktudásban vagy szerethetőségben?
Én Martz-ra tippeltem, nem jött be...
Azért ez mindenesetre fura, hogy valakit visszaigazolnak, majd három hónap múlva elküldik... Hacsak nem a hozzáállással vagy az edzésmunkával volt a probléma...
@kiralyfi: :D @peterszky: szerintem mindkettő, vagy nem?

best of Bill:"Jó munkát végezhetünk, ha egy EBEL-es csapat tőlünk erősít" – értékeli a helyzetet aktuális videónkon Kangyal Balázs, a Stars klubigazgatója, miután klubja eddig négy válogatott játékosát"
én sem értem, elvileg arról volt szó, hogy idén lesz átjárás a két csapat között, a lefele küldendőkre vonatkozóan rendszeresen hallani javaslatokat, de ki fog feljátszani?
@vaze: johansson érkezésével legalább 2,5 pontnak mennie kellett. fel csak 0 pontosok játszhatnak, ha nem tévedek.
@AG 2.0: biztosan nem tévedsz, köszi a magyarázatot, ez a félpublikus pontrendszer nekem kognitíve nem jön át, egyszerűen ignorálom! :)
Várható döntés volt,és nem teljesen igazságos.Mindenképp támadót kellett stornózni,a:mivel támadót igazoltunk, b :mivel( jó ) védők terén rosszabbul állunk,mint az ugandai gdp.Fodornak pechje volt,kevés lehetőséget kapott Weinstocktól,bár szerintem azokon nem okozott csalódást.Többen jobban megérdemelték volna hogy flying home,mert amit eddig nyújtottak az súrolja a nagy nulla kategóriát, de megúszták a nevük miatt,gondolok itt az 1es mezszámmal végzödő csatárokra ( Godó kivételével) :-))Kár hogy nem az új mester szelektált ki valakit ,de mivel holnap meccs idegenben és Johansson pályára lép, a szabály szerint megkellett válni 2,5ponttól.
ez para.szegeny Foci, imadom a stilusat. nekem Ő a magyar Sean Avery!:)
Azért még nem a világvége, hogy nem az EBEL-ben fog játszani - elvégre jövőben a célunk csak az lehet, hogy mibnél erősebb legyen a HAZAI bajnokság - egy ideig az EBEL jó, tanulásnak remek - de a végső cél mégiscsak a saját magasszínvonalú bajnokságunk.
Remélem nincs túl messze ez az idő - egy két csapat már mutatja az irányt (pl. a Miskolc)....
Miért nem Fekete,Vaszjunyin vagy Benk. Mindegyiknél jobb kár Fodorért.
Szerintem az Öreg most hibázott, Focinak feküdt volna szerintem a várhatóan kanadai sokat ütközős játék.
De majd az idő eldönti.
Én mindenesetre sajnálom.
Foci nem tudta felvenni a sebességet. Szomorú, de igaz. Nem azért játszott keveset, mert pikkeltek rá, hanem mert nem tudott (ő sem) maradandót alkotni.
Nem meglepő, hogy Fodort küldték el. Már vissza sem kellett volna hozni.
Sajnálom Fodort...
Volán farm ki fog nevelni a Telenor kupára egy válogatott játékost.
@exL:1: "..rosszabbul állunk, mint az ugandai gdp." :))) Kolosszális voltál!
Holéczyért sem lett volna kár...! A vezetés dolga és felelőssége, hogy ki menjen , ki jöjjön!
Erről érdekes dolgok jutnak eszembe:
1. ha egyszer elküldték, akkor miért igazolták vissza? Nem értem a Fehérvár vezetőségét, és respect Ocskay Bának, de őt sem. Mit gondolt, hogy majd egy év alatt Ebel szintű játékos lett Fodorból?

2.Én Fodor helyében azért sem mentem volna vissza a Fehérvárhoz. Utálom az olyanokat, akik képesek a kezdő csapatot feladni, egy nevesebb klub kispadjáért!

3. Ha a 2.-es nem igaz, akkor a nagy, csodálatos, és szerető AV 19 igazából nem is annyira korrekt?

4.Ha tényleg nem volt jó, akkor nem vele, vagy nem biztos hogy csak vele kellett volna kezdeni a sort...én Fekete Danit úgy tettem volna ki a csapatból, mint macskát sz....ni. Ha meg rossz volt a teljesítménye, akkor meg az 1.-es felvetésemhez kerülünk vissza...minek kellett leigazolni...mint már írtam, szerintem nem egyenrangú Fodor és Kóger, vagy más olyan játékosok akik tavaly ott voltak de már nincsnenek...

Akárhogyan is nézem, mindenképpen sántít a dolog számomra!
Pikáns részletek a Dallas paródia folytatásában:
"-Na tűnj a farmomról te, hülye buzi!
-Szarok a farmra bazmeg."

:D
"Egyelőre fogalmam sincs, hol folytatom pályafutásomat" - Dunaúj, Újpest vagy -Miskolc jöhet szóba. Mindhárom helyen közönségkedvenc lehet belőle!
@qwertzuiop05: csatlakoznék Királyfihoz, ha kérhetem szépen hozzánk SE.
Nem fogom bemásolni a szezon előtti hozzászólásomat és elég szánalmas mondogatni, hogy megmondtuk előre, de várni lehetett, hogy nem sok sót fog megenni az EBEL csapatban. Létszámfeltöltésnek kellett.

Mindazonáltal sajnálom, hogy így alakult, szépen fogalmazva is kib@szott az öreg vele rendesen, ebből sztem Fradi, vagy még inkább Vasas lesz. Habár Azari most beszélt a keret megerősítésén, hozzánk nem valószínű hogy jön, hisz akkor Ő lenne Újváros Kockája :))))

Bármelyik MOL csapatba is megy, erősítést fog jelenteni.
@a. Bárd: Szerintem olyan csapathoz megy,ahonnan van esélye bekerülni a válogatottba,emiatt volán farm , ute kilőve.Kérdés az a többi csapatnál ,hogy állnak csatárposzton
@1885*: Kapós lett a Szabi, na!:o)
Nem értem, hogy mért lett ő elküldve!? Teljesítménye? Nem is játszott, ha meg játszott nem mozgott rosszul. Artyom meg egy nagy k..., semmit nem csinál évek óta. Erre még a válogatottban is rendszeresen szerepet kap! Ezt nem értem. Foci legalább oda állt, ha kellet, nem úgy mint egy két kőkemény, folyamatosan új esélyt kapó játékos! Szabi hülye lennél itt maradni a farmban!
Miért nem ment olyan, aki megkapta a lehetőséget, hogy bizonyítson és bizonyította is, hogy nem ide való... van aki már évek óta.
Az a szomorú, hogy tudjuk miért.
@OTeR: na végre ugyanezt akartam leirni, hogy Artyom már évek óta egy nagy kalap ....., most beszéltem a Focival nem olyan régen 1-2 órája hát nagyon maga alatt van, és teljes joggal. Felsorolt 3 játékost akit még el lehetet volna küldeni.
Meglátjátok, a Fradiba megy!!! :)

Ők vásároltak össze mostanság mindenkit.
@[Roller]: és ezt a Foci is megmondta, hogy valakinek, itt nagy ismerőse van. Most duplaerővel készül, hogy legalább a válogatottba maradjon bent.
Mi a baj a farm csapattal? Ők is a MOL ligában játszanak, mint a többiek. Nem eligazolni kell, ha megkapja a fizetését, hanem itt helyben bizonyítani, mint a régi szép időkben, hogy helye van a válogatottban és jövőre a nagy csapatban. Ez a farm a lejátszókkal kiegészülve, ha komolyan VESZI MINDENKI A MOL ligát, akár a MK,-ban akár a MOL ligában meglepetést okozhat. Bár hova eligazolni FOCInak szerintem nem előre lépés, max magasabb fizetést lehet kiharcolni az új csapatánál.
FOCI ne add fel.
Üdv Benő
Fehérvár Ördögi Kör
Oh-kesztróóm is nyugodtan követhetné- no meg Krányic is- egyetlen mentségük, hogy a hazai hátvédek- Toki kivételével- még náluk is bénábbak...
Nem értem minek kell Hegyit játszatni Orbán helyett, az utolsó 3 meccsen jó pár gólt miatta kaptunk.
Szirányit kellett volna inkább elhozni, bár a VB-n még Hegyinek is jól ment.
Ezt most komolyan mondod?
A helyében akkor sem maradnék Fehérváron, ha több pénzt kínálnának, mint pl vmelyik Pesti csapatnál.
Idehozzák, kib@sznak vele (bocs, nem tudom szebben mondani) aztán még Ő tegyen szívességet?

És mégis? Szted mennyi esélye lenne a Fehérvár farmból bekerülni a válogatottba? Segítek: 0

Én még mindig azt mondom, játéktudása alapján bármelyik MOL ligás csapatba beférne, de szvsz Fradi vagy a Vasas lesz a befutó.
Vaszjunyin szerintem tuti nem 2,5 pontos. Ezért én számítottam arra, hogy Fodor megy. Szerintem még Roger és Jobb volt sanszos. Közülük én is Focit küldtem volna.
Az új centerrel végre lesz 3 komoly sorunk, ez a lényeg. Gondolom holnap Lajos beteszi Süti és Palkó mellé Johansson-t, aztán a Pire-Martz-Fekete sor mögött a Roger-Nagy-Benk negyedik sor is kaphat jégidőt végre.
Mostantól mindenki pörögjön ezerrel!!!!!!!!!!!!
@jágör68: Bocs, de ezt nagyon nem értem.

Melyik Hegyi és milyen VB-n?
@petyagergő: pedig 2,5 pontos, ezt biztos infóból tudom
@Norbee00: tényleg? Akkor sorsoltam volna köztük.:)) Artyomot sem sajálnám, nálam fix farm ember lenne.
@a. Bárd: igazad van csináljon, mért csinálna segget a szájából!
@OTeR: igazad van mért csinálna ... a szájából
A Vasasnál szívesen látjuk.
elsiklunk a lényeg felett. emberek!
erős b csoportosok sem leszünk, ha így folytatjuk. :(
szánalmas. mi ez a stílus ami itt folyik?
@LBogár: Ez így nem teljes idézet, egy pikáns mondat még hiányzik, ha jól emlékszem olyan 15 évvel ezelőttről.
Nekem nagyon nem áll össze, hogy egy játékost, akit behívnak a válogatott keretbe egy rangos tornára a teljesítménye alapján küldenek el a klubjától... Vagy csak nekem nehéz a felfogásom? Ilyenkor a válogatott érdeke nem annyira? Abba már bele sem megyek, hogy még milyen alternatívák lehettek, ezt a fehérváriak jobban tudják.
De könyörgöm, nehogy Újvárosba jöjjön, mert elsírom magam. Menjen csak a Vasasba, ahol valamit úgyis jól csinálnak...
@a. Bárd: Szerintem a mi Hegyi Ádámunk és a szlovén div1 VB lehetett
@orion66: igen, de a lufinkat a csúnyabácsik kilukasztották :)))
Nem értem mi ezen a meglepő. Védőt nem küldhettek el, mert abból hiány van, bár Jobb mehetett volna...
Fodor nem alakított semmit, amikor a jégen volt. Nem a pontjaival van a baj, hanem a mutatott játékkal. Nem láttam, hogy miért kéne maradnia! Igaz, ennyi erővel mehetne még más is!
Szerintem óriási szemétség volt ez Focival szemben, Artyom ezerszer inkább rászolgált volna erre. De még Roger is.

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
Sajos ez a döntés számámomra is érthetetlen.
A Foci kemény játékos. Nem anyáűmaszony katovája mint akik itt mardtak.
@a. Bárd: Még mindig Volán játékos, csak az egyik keretből átkerült egy másik keretbe. A fizetését gondolom megkapja és ha át akar igazolni valahova akkor nem gördítenek elé akadályt. Ma este a Steaua ellen lehet megint mesterhármast ütni és akkor meg van a vezetőség felé a csattanós válasz
Nem értem mi ebben a döntésben a meglepő! Ezt már sajnos szezon előtt lehetett tudni, hogy a Fodor nem lesz erősítés a csapat számára.

Sajnos egy BENK, egy VASZJUNYIN, egy JOBB vagy egy FODOR nem EBEL szintű játékosok, ezt minden kicsit is hozzáértő embernek látnia kell. Az pedig komolytalan érvelés, hogy nem kapott elég lehetőséget. Edzésen kell kiharcolni a helyet a csapatban, ha pedig lehetőséget kap egy játékos, akár 2-3 cserében is tudnia kell olyat mutatni, hogy lássa az edző, megéri többet játszatni. Aki csak csúszkál fel-le, alíg ér koronghoz, ha nála van sem tud igazán látványosat mutatni, az mire számít kérdem én?
@zele: Szerinted a vezetés is?
@check: Értettem, csak azt akartam, hogy Ő oldja meg a feladványt :)
@benö51: Én azért arra nem vennék mérget, hogy ugyanolyan feltételek mellett akarják a farmban tartani, mint az EBEL csapatban.

Ő azért ment oda (egy dobogóra esélyes csapatból), hogy előrelépjen és játszon az EBEL-ben. Nem azért, hogy junior korú játékosokkal együtt kapjon méretes zakókat. Ettől függetlenül, nagyon kevés bizonyítási lehetőséggel a háta mögött, az első adandó alkalommal elzavarják, illetve leteszik a kicsikhez. Te ezek után tényleg azon a munkahelyen maradnál, amelyik ezt csinálja Veled?
(most tedd félre azt, hogy fehérvári vagy és szereted azt a csapatot, próbálj általánosságban gondolkodni)
Azt megértem, hogy most kellett dönteni hiszen az új svéd nevezéséhez valakit ki kell rakni a keretből a pontszámok miatt!

Sajnálom Focit -tekintettel az előző évi elküldésére- szerintem pedagógiai célzattal az Artyomot is leküldhették volna a farmcsapathoz!

Nem tudom a válogatottnál és a csapatnál kinek a szava dönt: ugyanakkor Énekes Lali mindkét helyen ott van, neki kellett volna konzekvensen egy álláspontot képviselni!
@a. Bárd: Írtam, ha át akar igazolni valahová nem gördítenek elé akadályt. De amig nem igazol el a farm csapatban kell, kutya kötelessége jól, kiemelkedően, és példa mutatóan játszania, bármilyen nehéz is neki most ebben a lélektani helyzetben. Fehérvárról mikor eligazolt akkor kapott egy névre szóló mezt elismerve, hogy mennyit tett a klubbért. a mostani egy másik történet, én sajnálom, hogy rá esett a döntés, mert rajta kívül, még min 6 ember lehetett volna, de ezt nem mi szurkolók, hanem a vezetőség dönti el, hogy ki fér bele a 60 pontba.
@benö51: Két külön dolgoról beszélünk, de lényegében egyetértünk. Amíg Fehérváron van a farmon, addig mindent meg kell tennie a győzelemért. Ez így normális. Nyilván meg is fog, bár én egyáltalán nem ismerem Focit (csak a rossz oldaláról)

Én pedig azt mondtam, hogy valószínűleg nem fogja ott lejátszani az évet, amúgy én sem tenném.
Amúgy Fodor érvelése több helyen is gáz!

- Nem játszik eleget, nem tud bizonyítani - persze, mert edzésen nem győzte meg az edzőket.

- Nem itt képzeli el a jövőjét. - Hát ha ezt közli valaki a klubvezetővel már egy hónappal ezelőtt, akkor mégis mit vár? Még jó, hogy azt küldik el, akik egyébként is menne innen, mert neki derogál a farmban játszani. Érdekes Benknek meg a többieknek nem derogál. Benk végig ülte tavaly a szezont a padon és nem ment el sehova!!!! Emberek, azért a klubhűséget is becsüljük már valamire!
Azért, mert keveset játszik, már menne, hát menjen! Nem fog hiányozni! És így vagyok az összes olyan játékossal, aki nem képes a csapatért harcolni, hanem csupán a saját, egyéni érdekeit nézni! Akinek kevés a Fehérvár, az menjen és próbáljon szerencsét máshol! Sok sikert hozzá!
@miki78: azt kell mondjam, teljesen igazad van. Én is aludtam rá egyet, és újraolvasva az interjút nekem is az általad említett dolgok sántítanak.

Szerintem tény, hogy Fociban jóval több van, mint amilyen sikeres lett a pályafutása, én sajnálom, hogy ismét nem sikerült élnie a lehetőséggel, de tény az is, hogy kettőből semmi az kettőből semmi. Az esélyt most is megkapta, bárhogy is gondolja - azért ne élesben akarjon már gyakorolni, hátha kiderül, hogy jobban megy ez neki. Ha igazán jó lett volna, ő kaparhatott volna Benk helyett a harmadik sorban, vagy vihette volna a negyedik sort a vállán, ez csak rajta állt.

üdv,
Raon
Fehérvár Ördögi Kör
@Raon: Örülök, hogy Te is így látod! Amúgy tavaly Kóger kiváló példa volt arra, hogy minden sorban lehet jól játszani, még a 4.-ben is! Sajnos őt nem sikerült pótolnunk!
@miki78: "Sajnos öt nem sikerült potolnunk!"
Sajnos ez a szinvaloság,de örüljünk annak hogy Dani magyar ember,nem kölföldröl lett a Volánhoz szerzödtetve,igy egy nagyszerü csatára van a magyar válogatottnak.
Én benne minimum akkora jövöt látok mint Palkovicsba,de valoszinüleg még Palkonál is szebben fog muzsikálni!!!
@kapusLaci: Szerintem is nagy jövő áll előtte! És ha lesz egy-két sikeres éve kint, Amerikában, akkor már azt mondom, hogy megérte itthagyni a Volánt!
Nem értem, mi az, hogy "EBEL" szintű játékos. Ha egy csapat egy bajnokságba pénzért kerülhet be, akkor ugyan már milyen szintet KELL ahhoz elérni, hogy EBEL szintű legyen? Attól lesz ebel szintű, hogy perkál.
Ha gazdag vagyok, annyit játszok az ebelbe', amennyit akarok, max., az utsó helyen állok/végzek, de nem tökmindegy?

Az ebelben játszó játkosok határozzák meg a szintet, azaz legfeljebb az ebel átlagszinttől elmaradó játékos lehetek, de mindenképpen ebel szintű.

ez is csak a pénzről szól, csak ti lelkesedtek itt ezerrel, srácok.
@Kisbogar: Azért nem egészen! Amikor a Volán 9. és 10. volt, akkor valóban az egész csapat nem volt "EBEL szintű", de amikor az első 8-ban volt, akkor "EBEL szintű" volt, hiszen nem esett ki a csapat! Vagy másképpen: bejutott a PO-ba!

Más ligában is így van, aki kiesik, az nem odavaló, aki bent marad, az meg igen! Ilyen egyszerű.

Fodor és még jó néhányan azért nem EBEL szintűek, mert még egy 9-10. helyen lévő csapatba sem tudja magát beverekedni, ha meg mégis, akkor gyenge teljesítményt nyújt!
@miki78: "Szerintem is nagy jövő áll előtte! És ha lesz egy-két sikeres éve kint, Amerikában, akkor már azt mondom, hogy megérte itthagyni a Volánt! "

Kint többet tanulhat, fejlődhet, mint itthon. Remélem eljön az az idő, amikor nem fogja megérni ennyi idősen külföldre menni.
süti beállítások módosítása