HTML

Jégkorong

A világ legjobb sportja a határokon innen és túl, és mindenütt, ahol van.

Címkék

ahl (66) alba volán (453) átigazolások (243) ausztria (86) a csoport (408) bajnokok ligája (42) bajnokság (226) bajnokságok (82) bartalis (53) bp. stars (52) brassó (64) briancon (72) cortina (67) csehország (98) dab (43) dab.docler (315) divízió 1 (231) divízió 2 (49) döntő (128) ebel (1139) eht (76) eihc (93) elitserien (49) énekes (363) extraliga (59) fehéroroszország (50) fehérvár (609) felkészülés (183) felkészülési mérkőzések (182) finnország (145) fotók (45) franciaország (73) ftc (213) gömöri (43) hári (76) hc csíkszereda (85) hetényi (70) horvátország (40) hsc csíkszereda (87) ifjúsági (285) iihf (80) inline (109) interliga (44) játékvezetők (64) jégkorongmagazin (51) jesenice (42) junior (90) juniorok (200) kanada (97) khl (663) kóger (82) kölyök (55) kontinentális kupa (104) ladányi (105) légiósok (131) ljubljana (46) magyarország (561) magyar kupa (80) miskolc (187) mjsz (143) mol liga (975) nationalliga (132) németország (46) nhl (1598) női (96) nők (127) norvégia (45) ob 1 (173) ob i. (206) ocskay (107) olaszország (68) olimpia (119) olimpiai selejtezők (85) oroszország (132) pakk (41) playoff (137) primeau (55) rájátszás (360) románia (119) sator (53) sc csíkszereda (107) serdülő (78) sport tv (42) stanley kupa (40) steaua (41) svájc (77) svédország (161) szavazás (57) szavazások (43) szélig (75) szlovákia (193) szlovénia (105) szuper (107) thurston (43) u16 (61) u18 (291) u20 (168) ukrajna (57) utánpótlás (122) ute (185) válogatott (984) vasas (53) vas jános (111) vb (1471) videó (148) videók (494) világbajnokság (107) winter classic (51) Címkefelhő

Egy ezüstérmes és egy pontkirály északról

2010.04.04. 19:50 hokikori

A vb-t tettre kész állapotban várom, mondta Nemes Benjámin, és Hári János várakozása is jelentős. A svédországi U18-as bajnokság négyes döntőjében két magyar válogatott jégkorongozó is szerepelt. A Färjestad az elődöntőben nem bírt Vas János egykori csapatának ifistáival, a Hári–Thorell páros talán a szezon során először nem tudott gólt szerezni. Így a Brynäs várt szombaton a másik ágon a döntőbe jutó, Nemes Benjámint soraiban tudó Djurgardenre. A bronzmeccsen Hári Jánosék a Nemesék által legyőzött Frölunda HC-val meccseltek. A magyarok végül egy második és egy negyedik hellyel térnek haza a vb-felkészülésre, a szlovákok ellen már mindketten pályára léphetnek. Élményeikről és a jövőbeli terveikről is beszámolnak az alábbiakban.

A harmadik helyért lejátszott mérkőzés sokáig a Färjestad győzelmét sejttette. Miután Hári János a felnőtt elitserienben is bemutatkozott, az A csopotos ifjúsági vb-re meghívott Erik Thorellnek gólpasszt adott, csapattársa ezt a szokásos módon hálálta meg. Tíz perccel a rendes játékidő vége előtt ő asszisztált Hárinak, és a magyar csatár beütötte csapata ez évi utolsó gólját. Ekkor 4-2-re vezettek, de a Frölunda felzárkózott, és a végén egyenlített is. A hosszabbításban folytatták az erőhokit, ennek eredményeképpen a 64. percben a győztes gólt is megszerezték, 5-4-re nyertek. Háriéknak a negyedik hely jutott. Érdekesség, hogy csapattársa volt Fredrik Widen, aki édesapja budapesti munkája miatt a Bp. Starsban kezdett jégkorongozni.

Hári János első helyen végzett a svéd ifjúsági bajnokság kanadai ponttáblázatán. Az alapszakaszban 21 meccsen 64 (35+29), a középszakaszban 17 meccsen 39 (21+18), míg a rájátszásban 7 meccsen 19 (6+13) pontot szerzett. 122 pontot gyűjteni bármilyen bajnokságban elismerésre méltó teljesítmény. Fejlődése az előző évhez képest szembetűnő, akkor a playoffban 4 mérkőzésen 8 pontot szedett össze (3+5), miközben csapata szintén az elődöntőben vérzett el.

A döntőben Nemes Benjáminék sem tudták megoldani a Brynäs elleni feladatot. Bár a 44. percig tartották a lépést, addig 1-1 volt az állás, a végén 4-1-re győzött a Brynäs, és ezzel svéd bajnok lett. Ezzel együtt óriási dolog, hogy a kontinens legerősebb korosztályos bajnokságában a legjobb négy csapat két magyar játékost is foglalkoztat. Nemes Benjámin első évét töltötte Svédországban, ráadásul az egyik legjobb csapatban, ahol a csapatba kerülésért is nagy harc folyik. Az 1993-ban született center 43 mérkőzésen 11 gólt szerzett és 12 gólpasszt adott, tehát 23 pontot hozott össze. Ő még jövőre is az U18-ban szerepelhet.

Említést érdemel még, hogy Németh Attila csapata, az Arlanda Wings csak egy hajszállal maradt le a rájátszásról. Németh pont per mérkőzés mutatója a legjobb volt csapatában. 20 mérkőzésen 16 gólt lőtt és 13 gólpasszt jegyzett, tehát 29 pontot szerzett.

"A szezonban majdnem végig nagyon jól ment a játék, de sajnos a négyes döntőben nem tudtam ezt a teljesítményt nyújtani – értékelt blogunknak Hári János a bronzmérkőzés után. – Csapatunk erejéhez képest a négy közé kerülés nagy fegyverténynek mondható.

Hogy jövőre hol játszom, még nem tudom pontosan. Most a következő nagy eseményre, a lengyelországi világbajnokságra koncentrálok, hazatérésem után dől el ez a kérdés. Sokan sok helyről keresnek. Jelenleg három út áll előttem. Elképzelhető, hogy maradok jelenlegi klubomnál, esetleg Svédországon belül váltok, de az sem kizárt, hogy egy észak-amerikai erős bajnokságban folytatom.

A világbajnokságot nagyon várom, de azért azt nem hallgathatom el, hogy több helyen viselem a csaták nyomait. Volt egy pár sérülésem és fájnak a tagjaim, de a sebek nyalogatására ráérek majd a vb után."

Nemes Benjámin közepesnek értékeli első svédországi szezonját. "Nagyon sokat edzettem. Rendszeresen végeztem plusz munkát, úgy érzem, sokat fejlődtem egy év alatt. Sok meccset játszottam. Örülök, hogy a döntőbe jutó csapat tagja lehettem, az aranyérem viszont nagyon hiányzik.

El kell mondanom, hogy a final fourban már nem léptem jégre. Előre eldöntötte az edzőnk, hogy három sorral megyünk ezen a két mérkőzésen, s mivel a negyedik sor centere voltam, jégre nem mentem. Benne voltam a csapatban, ami már így is nagy megtiszteltetés. Mivel tudtam, hogy nem fogok játszani, ezért a két meccsnap reggelén is edzésre mentem. Ez amúgy fakultatív volt, de a vb-felkészülés miatt sokat dolgoztam a kötelező programon kívül is, mert a válogatott szereplése most nekem a legfontosabb. A vb-t tettre kész állapotban várom.

A szezon hosszú volt, keretünkben 16 csatárral kellett megküzdenem a helyemért. Ezért majdnem minden héten változtak a szerepek, játszottam minden sorban, voltam többször első soros is. Természetesen nem lehetek elégedett azzal a jégidővel, amit kaptam, mert legszívesebben az egész meccset végigjátszanám. De először meg kell tanulnom azt a szisztémát, amit a többiek már 2-3 éve ismernek, és ez nem megy ilyen rövid idő alatt. Egy hároméves fejlődési folyamatban vagyok. Azért hoztak ide és azért jöttem ide, hogy jó felnőtt játékost neveljenek belőlem. Így természetesen maradok a Djurgardenben, mert még csak az első lépést tettem meg.

A legtöbbet fizikálisan és a védekező harmadbeli játékban fejlődtem. Na és megtanultam úgy is játszani, hogy nincs mindig mellettem Hardi Richárd. Talán ezt volt a legnehezebb megszokni. De remélem, a vb-n újra egy sorban játszhatunk. Már nagyon várom a közös felkészülést és a vb-t. Nagyon sokat tanultam az elmúlt évben, de hogy mennyit fejlődtem, az igazán majd a világbajnokságon derülhet ki."

18 komment

Címkék: svédország ifjúsági nemes hári jános hári nemes benjámin

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikor játszott Hári az Elitserienben? Én még elakadtam ott hogy a harmadosztályú Skare-ben bemutatkozhatott: jegkorong.blog.hu/2009/12/10/hari_janos_bemutatkozott_a_felnottek_kozott
Azóta volt első osztályú bemutatkozás is? Az elég durva lenne.
@HAnonymus: Én úgy tudom az Allsvenskanba bemutatkozott, az a másodosztály, de az Elitről én sem halottam.
@HAnonymus: @durex26: A mondatot így is lehet értelmezni, de mi arra gondoltunk az írásakor, hogy Erik Thorell játszott az elitserienben :) Hári a Division 1-ben játszott, azaz a harmadosztályban. Az Allsvenskanban Bartalis István mutatkozott be idén.
valamikor nem is oly rég azt írtátok a magyar hoki csúcséve 2014 lesz. Ha most mindkét vb. úgy jön össze, ahogy mindannyian szeretnénk, akkor az nemzetközileg is említésre méltó bravúr lesz.
Talán senki nem lesz nyűgös ha a 2011-es esztendő lesz a csúcs.
Persze senki sem haragszik majd, ha 2014 ennél is jobb lesz:)

Csak egy kérdés: Hárival 2011-ben a felnőtt válogatott is számol ?
@hüjeliba:
A felnőtt válogatott szakvezetése kedden teljes stábbal fogja megtekinteni az U18 válogatottunk szlovák U17 elleni esti meccsét.
Ott a szakemberek ötleteket szerezhetnek a jövőre vonatkozóan.
@hüjeliba: szerintem 2011 még korai, főleg ha, de ki se mondom, szóval ha nem d1-esek leszünk. És "sajnos" azt se feledjük, hogy jó eséllyel a tengerentúlon folytatja, ahol a rájátszást nem igazítják a mi VB-inkhez. Szóval ha befut, nem sokszor lesz esélye válogatottnak lenni itthon. Persze ettől függetlenül kivánom, hogy így legyen, Kopitar is sokat segített a szlovén hokin, mégha elég ritkán is tudott tényleg játszani.
Gratulálok mind a két sportolónak! Valóban nagy dolog egy ilyen erős bajnokságban akár csak a csapatba is bekerülni.Sok sikert nekik az elkövetkező mérkőzésekhez, és természetesen a csapatnak! Remélem a külföldön játszó játékosok most kamatoztatni tudják-fogják tudásukat!
Valóban ott lesz a felnőtt válogatott vezetése, sőt Ted Sator még az öltözőben is meglátogatja a fiúkat. Lesz a nézőtéren néhány felnőtt játékos is, de az igazi látvány a jégen lesz.
ILYEN JÓ IFI CSAPAT MÉG SOHA NEM VOLT MAGYARORSZÁGON!
Szerintem aki tud látogasson ki az IceCenterbe. Érdemes lesz!
Hihetetlen éretten nyilatkoznak ezek a fiatalok.
Sok sikert kívánok nekik! (És önző módon általuk magunknak, magyar szurkolóknak is.)

És ragadjuk meg itt az alkalmat, hogy megköszönjük a szüleiknek azt a nyilvánvalóan nem kis áldozatvállalást, amit gyermekeikért tettek-tesznek, ennyire elkötelezett (fanatikus?) hokis szülők nélkül nem lennének most a magyar jégkorongnak ilyen reménycsillagai..
@facsipesz: tegnap volt szerencsém kilátogatni az icecenterbe.Hihetetlen jók a srácok.Gyerekkoruk óta ismerem őket/már akik megmaradtak/.
Nekem nagyon tetszett a Hári féle sor, szerintem oda még a Hentes a kéne és nagyom jól mozgott a Fekti-Kovács-Meretei sor is.A többiek is nagyon ügyesek...a hátvédek is ügyesen mozogtak, 1 gyereknek láttam korcsolyázási problámát,de őt nem ismerem.Hajrá Magyarország!
Svaszi egy kicsit az utánpótlásról, a nem is annyira távoli jövőről is beszél a magazinunk számára adott interjú ma megjelent második részében! Olvassátok szeretettel, sok érdekes dolgot mondott!
www.flagmagazin.hu/?a=cikk&cikkid=3480
@munkagep:
Én egyébként pont erre gondoltam az A májusban lesz, és ha "csak" a svéd topligáig jut addig ,akkor kaphat-e meghívót.
Közben persze átgondoltam id. Ocskay szavait is, a volánban most a salzburgi modell hazai maghonosítása a cél, éppen azért, mert három-négy év múlva ez a ifi garnitúra biztos felnőtt válogatott lesz és addigra kell kinevelni itthon is, azt további 10-15 hokist, akik a jelenlegi keret még maradó tagjaival együtt a stabil, vagy stabilan liftező felnőtt válogatott gerincét adják a következő 10 évre.
@nézőtér: Gőz Balázs is ott volt már?
Még a Starsban sem igen volt ilyen éve Jankónak: 45 meccs, 122 pont - pedig akkor is nagy májer volt!
@Ice cube: Azt monják az okos hoki tudorok, hogy világviszonylatban a 92' évjárathoz alig fogható az elmúlt évtizedekben bármelyik korosztály is!
Otthon nem látom a 91' vagy a 93' születésüeket sem: de Torontoban a 92'-s messze kirí koriban, erőben, ütközésben és játékban a másik két korosztálytól.
Sőt a 90' és 91'-évjáratban több 92'-s kész játékosnak tünik, olyannyira, hogy már stároknak neveznek sokakat közülük.
Ezért is fontos a nagy válogatás...
@hüjeliba: remélhetőleg 2011-ben többekkel számolhatnak, akik már koriban, erőben, ütközésben és játékban is felveszik a mai felnötekkel a versenyt.
Azért ne szálljunk el.
Van a magyar válogatottban tényleg ügyes, 6-7 "A" csoportos országban is a posztján helyét megálló gyerek.
Ebben a korosztályban.
És ez a legjobb korosztályunk.
Utánpótlásban.
A szlovák meccsek vagy taktikailag lehetnek érdekesek. Vagy ... Abszolút nem számít, mi az eredmény, csak sok gyerek, akik azt sem tudják, hogy másképp is játszák a hokit meglepődnek.
Erőfelmérő lesz.
süti beállítások módosítása